Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LOTUS Lovers
Collapse
X
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenIk vind het allemaal nogal redelijk "debiel" eerlijk gezegd.
Een hoop theoretische specs en wat design-prototypes, die dan (als alles goed gaat) binnen 4-5 jaar in de showroom gaan staan. Misschien is tegen dan Lotus al 7 keer failliet en 8 keer doorverkocht geweest.
Ik ga hiermee akkoord. Heb de wagens irl gezien, stuk voor stuk teasers gemaakt door italdesign, vandaag eigendom van de VW groep trouwens.
Ik zie hierin een move van Proton om Engeland te sluiten. Buiten de Evora. zijn alle modellen al gestopt. Op die manier leidt Proton de aandacht weg van dit gebeuren en "kopen" ze tijd.
Als auto liefhebber moet je wel bekennen dat de designs echt wel knap zijn. Mochten ze dit later kwaliteitsvol bouwen in Azie hebben ze mogelijkheden.
Ik kom later wel eens terug op de modellen. De nieuwe exige wordt in Geneve trouwens voorgesteld en zal geleverd worden rond november 2012. De Esprit kan je vandaag ook bestellen met levering ergens in 2012.Last edited by Jokke_vlo; 02/10/2010, 12:03.
Comment
-
Sinds ze begonnen uit te breiden (Europa en Evora) ging het design erop achteruit (volgens mij).
Simplify and add lightness? Colin Chapman draait zich om in zijn graf!
Wie gaat ooit al die wagens kopen?? Een vierdeurs, een loodzware Elise, een Lotus met een V8? En waar halen ze ineens de knowhow en de productiefaciliteiten om te denken dat ze Porsche aankunnen?
Vraagje voor de kenners: hoe zit het met de betrouwbaarheid van de recentste Lotussen?
Comment
-
Mijn Elise is van 09 2009 en heeft er nu een 9000 km opzitten en de Abs-module is bij mij onder garantie vervangen.Het onderdeel heeft wel meer dan een maan d in back-order gestaan. Voor de rest niks. Of toch =de zekering van mijn 12v stekker was kapot.ik ben geen twijfelaar
allez ik denk dat toch
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk BerichtenSinds ze begonnen uit te breiden (Europa en Evora) ging het design erop achteruit (volgens mij).
Simplify and add lightness? Colin Chapman draait zich om in zijn graf!
Wie gaat ooit al die wagens kopen?? Een vierdeurs, een loodzware Elise, een Lotus met een V8? En waar halen ze ineens de knowhow en de productiefaciliteiten om te denken dat ze Porsche aankunnen?
Vraagje voor de kenners: hoe zit het met de betrouwbaarheid van de recentste Lotussen?
Als ik naar de specs krijg, die wel mAar indicatief zijn, dan blijven de race georienteerde modellen idd lichjt.
Zoals elk sportief merk moet je ook comfy wagens aanbieden in je gamma, daar kom je niet onderuit. 350 pk voor 1150 kg blijft een mooie verhouding trouwens.
Die krtiek is voor mij dus iets te conservatief.
Hebben we het over betrouwbaarheid, tja dat is een ander paar mouwen dat is en blijft een probleem. Echter ik heb met een duits merk ook veel problemen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenWagens krijgen steeds meer koppel en toch zwaardere motoren, ofwel blijf je ergens pre historisch ofwel moet je mee. Een Lotus heeft ook een fantastischje baanligging en racy besturing. Het is dus meer dan alleen licht.
350 pk voor 1150 kg blijft een mooie verhouding trouwens.
Kan het wel nog begrijpen, die zwaardere motoren (jammer genoeg een onomkeerbare evolutie): ze moeten érgens motoren lenen, en een lichte, performante atmosferische viercilinder die nog meer dan 5 jaar nadien leverbaar blijft zal er tegen 2014 niet meer te vinden zijn; iedereen neemt z'n toevlucht tot turbo's en jammer genoeg zal Lotus moeten volgen. En dat brengt een zeker meergewicht met zich mee dat gecompenseerd kan worden met 'makkelijke pk's' van die turbo zelf. Zo blijft de pk-gewichtsverhouding op peil, maar een auto met 200 pk/ton van 750 kg rijdt anders dan eentje van 200 pk/ton die 1250 kg weegt.
Een Elise moet zich kunnen redden met minder dan 150 pk, en dat zal niet zo zijn als die leeg meer dan 950 kg weegt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenTe danken aan het ontbreken van gewicht!
Kan het wel nog begrijpen, die zwaardere motoren (jammer genoeg een onomkeerbare evolutie): ze moeten érgens motoren lenen, en een lichte, performante atmosferische viercilinder die nog meer dan 5 jaar nadien leverbaar blijft zal er tegen 2014 niet meer te vinden zijn; iedereen neemt z'n toevlucht tot turbo's en jammer genoeg zal Lotus moeten volgen. En dat brengt een zeker meergewicht met zich mee dat gecompenseerd kan worden met 'makkelijke pk's' van die turbo zelf. Zo blijft de pk-gewichtsverhouding op peil, maar een auto met 200 pk/ton van 750 kg rijdt anders dan eentje van 200 pk/ton die 1250 kg weegt.
Een Elise moet zich kunnen redden met minder dan 150 pk, en dat zal niet zo zijn als die leeg meer dan 950 kg weegt.
Comment
-
Het is dus de moment om een Lotus te kopen, alvorens het luxe sportwagens worden a la Ferrari en Lamborghini (met bijhorend prijskaartje) ?
Het is te hopen dat ze toch minimum 1 model houden met die fantastische pk/kg verhoudingen die we nu vinden in de Elise/Exige reeks
@Lotuzzz ; een compressor is ook een soort turbo hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
@Lotuzzz ; een compressor is ook een soort turbo hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenHet is ook een type drukvoeding, maar met een compressor blijf je als bestuurder veel dichter verbonden met de mechaniek.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenMaar niet zo dicht als atmosferisch. Dat heb ik toch mogen merken toen ik met Jokke zijne Cup eens heb gereden.
Comment
-
Ze mogen van mij gerust zwaarder en luxueuzer maken, probleem is dat daar volgens mij te weinig clienteel voor bestaat, te weinig kennis in het bedrijf voor is, en dat ze hun roots vergeten. Dit is Porsche niet, dit is Lotus. Ze zijn groot geworden met een no-nonsense sportwagentje in lichtgewichtmaterialen, met een zeer betaalbare viercilinder.
Uiteraard bestaan er veel mensen die in de nieuwe wagens geïnteresseerd zijn. Alleen hebben die de komende jaren de keuze uit verschrikkelijk veel nieuwe wagens en hebben die geen enkele band met het merk Lotus. Een merk dat helaas ook nog steeds het imagolabel van Britse bouwkwaliteit met zich meedraagt, ook al zitten er dan Toyotamotoren in. Als ze willen slagen gaan ze een zeer goeie marketeer mogen aannemen.
Zit Steven Crijns nog altijd bij het ontwerpteam? Want ik zie geen enkele link tussen de nieuwe designtaal en de schitterende Elise MkII.
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenAtmosferisch blijft king uiteraard
Comment
-
Ik kan me in grote lijnen aansluiten met wat wotr schrijft, maar ik denk dus ook dat heel dit gebeuren gewoon een "slimme" manier is om Lotus te begraven, het fabriek in Engeland te sluiten en tijd te kopen. Ik kan me niks anders voorstellen. Dit is een move van Proton.
Mensen overtuigen om aan zo een nieuw "merk" dat zouden ze zijn in het segment dat ze laten zien bedragen te laten neertellen van 70 000 toto 150 000 lijkt me een werk. van zeer lange adem en veel kosten.....
Blijkbaar lees ik weinig mensen dat mijn visie van een sluiting volgen.......
Comment
-
Vandaag eens een aantal foto´s uit de oude doos gegroepeerd.
Een prachtige meeting was dat.Italcarmeeting 2007,al was er meer te zien dan Italianen
http://s33.photobucket.com/albums/d91/ICEFARMER/Italcarsmeeting%202007/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk BerichtenSinds ze begonnen uit te breiden (Europa en Evora) ging het design erop achteruit (volgens mij).
Simplify and add lightness? Colin Chapman draait zich om in zijn graf!
Wie gaat ooit al die wagens kopen?? Een vierdeurs, een loodzware Elise, een Lotus met een V8? En waar halen ze ineens de knowhow en de productiefaciliteiten om te denken dat ze Porsche aankunnen?
Vraagje voor de kenners: hoe zit het met de betrouwbaarheid van de recentste Lotussen?
De vorige Esprit?
Iedereen lijkt deze wagens te vergelijken met de Elise en begint dan te vertellen dat ze niet echt Lotus meer zijn... sorry, maar dat begrijp ik niet...
Comment
Comment