Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LOTUS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
    Ferrari?
    Ik zag het ook
    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
    Bestelt
    1995 Mazda MX-5 1.8

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
      Ik hou van de Esprit
      Ik vond dat vroeger zo'n wannabe-ferrari-lookalike, tot ik de recent (allé, recent ) gefacelifte versie zag, en de film Basic Instinct.

      Nieuwe spypics van de Esprit:

      Oorspronkelijk geplaatst door Auto Express
      Fans of the Norfolk brand will be delighted to read that the mid-engined sports car is actually one of a trio of new models under development. Our spies snapped this car on test in Europe - and the model in front could provide a clue to the source of its engine.

      The Malaysian motor has been developed with the aid of Lotus' handling experts, but the UK firm will offer its own much revised version with a huge performance hike


      Insiders say that the flagship will use BMW's 4.4-litre V8, which can also be found in the X5 in our pictures. Lotus has yet to name the newcomer, but it will debut in December 2009. Before the car takes a bow, two unexpected new models will debut. First will be a Proton Satria-based hot hatch. The Malaysian motor has been developed with the aid of Lotus' handling experts, but the UK firm will offer its own much revised version with a huge performance hike. Likely to wear Lotus Satria badging and promising to be even faster than Proton's own Satria GTi, it will arrive in May 2008. This will be followed in December by a mid-range Lotus. Details are closely guarded, but it will sit between the fresh Europa S and Esprit successor.

      Meanwhile, the firm has announced plans to cut its workforce by more than 15 per cent - 200 jobs - by the end of the year. Falling sales have been blamed.






      Nog niet echt iets uit op te maken dus. Een andere naam, een BMW-motor en voorlopig de koets van de oude Esprit.

      Comment




      • Ik vind die 4.4 motor eigenlijk niet echt een sportwagen-motor...

        In de 645 past die perfect, maar in een Esprit zou ik toch eerder iets hoogtoerigers verwachten...

        Comment


        • Hoe kan je hier nu geen ongelooflijk veel aantrekkingskracht bij voelen...





          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
            Heb vroeger nog zo eentje in 't rood als poster op mijn kamer gehad.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
              Hoe kan je hier nu geen ongelooflijk veel aantrekkingskracht bij voelen...

              Heerlijk toch! In het zwart en als hij je voorbij raast zeg je automatisch wauw

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                Heerlijk toch! In het zwart en als hij je voorbij raast zeg je automatisch wauw
                Of in het wit, met Sharon Stone in het interieur

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                  Of in het wit, met Sharon Stone in het interieur
                  of op de motorkap
                  Last edited by ; 04/01/2007, 00:37.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door X-E-G Bekijk Berichten
                    of op de motorkap


                    Is dat uw Exige in die blog???


                    Knaaaaaaap!!!



                    Gelieve dit topic te overladen met foto's en rij-impressies van dat machien
                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                    Bestelt
                    1995 Mazda MX-5 1.8

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door X-E-G Bekijk Berichten
                      of op de motorkap
                      toffe exige op die blog!

                      feel free to make a topic about it

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door X-E-G Bekijk Berichten
                        of op de motorkap

                        Knappe Lotus, das echt den droom om ooit zoiets te hebben... Maar haal die zwarte kat daar weg, da kan alleen maar ongeluk brengen

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Zonda Bekijk Berichten
                          Knappe Lotus, das echt den droom om ooit zoiets te hebben... Maar haal die zwarte kat daar weg, da kan alleen maar ongeluk brengen
                          Die kat is daar speciaal gezet om de nummerplaat te bedekken

                          De Exige rijdt inderdaad als een droom, maar dan wel als een droom op rails. één van mijn vorige wagens was een Toyota MR ('94) met sportdempers/goede banden en die kon daar qua wegligging helemaal niet aan tippen.
                          Heb er nog maar 2500 km opstaan dus heb er nog niet het uiterste (wat het bochtenwerk betreft)uit gehaald.
                          De auto trekt zo verschrikkelijk snel op dat ik mijn glimlach niet kan onderdrukken (eigenlijk ook niet als ik er normaal mee rijd) en reageert direct op elke stuurbeweging.
                          Je zit net als in een racebolide vastgesnoerd in 4-puntsgordels, je hoort elk steentje dat tegen de onderplaat ketst en van de motorsound krijg je bijna een s****, vooral als de 2e nokkenas inspringt en je hem laat doorjanken tot 8500t/m.
                          Ik heb er ook een softtop voor zodat in de zomer de hardtop eraf kan, kwestie van het vrouwtje ook gelukkig te maken.
                          Ik heb er wel mijn moto en Lexus voor verkocht maar daar heb ik nog geen minuut spijt van.
                          Op het programma staan nog een aantal aanpassingen zoals inductiekit van ITG, sportkatalysator, stage 2 uitlaat, 4-2-1 manifold, carbon zijstukken/frontsplitter/rear wing/mid console/deurbekleding, zonneband, ... als de finacien het toelaten natuurlijk
                          Foto's kan je vinden op mijn blog, bedoeling is om er ook van roadtrips en lotusevenementen op te zetten. Hier zal ik er natuurlijk ook wel eens op plaatsen
                          Bijgevoegde Bestanden

                          Comment


                          • Het druipt er ook wel af dat da stukje test met liefde voor uw exige geschreven is

                            Gebruik je hem dan als dagelijkse auto? Ga je je op den duur niet aan van alles ergeren dan?

                            Weet er iemand die weet wat er bedoeld wordt met "vooral als de 2e nokkenas inspringt"???

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Zonda Bekijk Berichten
                              Weet er iemand die weet wat er bedoeld wordt met "vooral als de 2e nokkenas inspringt"???
                              dat was ook een stukje dat mij verwonderde

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Zonda Bekijk Berichten
                                Het druipt er ook wel af dat da stukje test met liefde voor uw exige geschreven is

                                Gebruik je hem dan als dagelijkse auto? Ga je je op den duur niet aan van alles ergeren dan?

                                Weet er iemand die weet wat er bedoeld wordt met "vooral als de 2e nokkenas inspringt"???
                                We hebben 2 wagens, ook nog een Mitsubishi Outlander (die van mijn vrouwtje) waar we het meeste mee rijden (ook nog 2 kinderen!). Voor mijn werk heb ik geen auto nodig daar ik er woon. Dus als ik alleen, met het vrouwtje of met één van de kinderen rij neem ik altijd de exige. Wat zou er mij dan evt moeten beginnen storen of ergeren?

                                De motor is uitgerust met een soort van 'v-tec' systeem (dat iedereen wel zal kennen). Vanaf 6000t komt er een 2e nokkenas in werking die de kleppen extra lift waardoor er 50 pk extra vrijkomen. Dit is zeer duidelijk te merken in de extra boost die je dan krijgt en vooral in het geluid. Als je de motor tussen deze toeren kunt houden gaat hij als een raket.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door X-E-G Bekijk Berichten
                                  De motor is uitgerust met een soort van 'v-tec' systeem (dat iedereen wel zal kennen). Vanaf 6000t komt er een 2e nokkenas in werking die de kleppen extra lift waardoor er 50 pk extra vrijkomen. Dit is zeer duidelijk te merken in de extra boost die je dan krijgt en vooral in het geluid. Als je de motor tussen deze toeren kunt houden gaat hij als een raket.
                                  Bij het VTTL-i systeem op jouw Exige (en ook bij Honda's V-TEC) is nog altijd dezelfde nokkenas die aan het draaien is. Die nokkenas is echter voorzien van zowel nokken voor de lage toeren als nokken voor de hoge toeren. Bij een bepaald toerental (6000 tpm blijkbaar) verschuit er een pin, waardoor de nokken voor hoge toeren in werking treden. Vanaf dat moment gaan de kleppen dieper en langer open, met als gevolg het extra vermogen.


                                  Zeer knappe Exige trouwens!! Die 4-2-1 uitlaatcollector en sportkatalysator lijken me een goede aanwinst om de respons nog wat op te krikken en het zou het uitlaatgeluid misschien ook wat lekkerder doen klinken.
                                  Doe je ook circuituitstappen met de Exige?
                                  The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door X-E-G Bekijk Berichten
                                    Vanaf 6000t komt er een 2e nokkenas in werking die de kleppen extra lift waardoor er 50 pk extra vrijkomen.


                                    mmmhh...da van de klok en de klepel....en trouwens 50pk extra? eerst zien dan geloven. 50pk is veel teveel volgens mij.

                                    Comment


                                    • Voor de geïnteresseerden:



                                      Comment






                                      • Comment






                                        • Comment

                                          Working...
                                          X