Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LOTUS Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• LOTUS Lovers

Of misschien beter het topic: ELISE LOVERS....
    Waarom is er hier nog geen topic over geopend.....?

Re: LOTUS LOVERS

Oorspronkelijk geplaatst door optimist
    Of misschien beter het topic: ELISE LOVERS....
    Waarom is er hier nog geen topic over geopend.....?
    Vroeg ik mij soms ook al af
    Iédereen houdt toch van da autooke, nie?

(Maar ikke het meest )
    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
    Bestelt
    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Hehe

Ik krijg ook wel wat sympathie voor dat kleine autootje. Toen ik op het salon eventjes bij Lotus binnensprong viel me op dat er toch wel redelijk wat ruimte is in zo'n klein autootje. (toch zeker voor een dergelijk groot iemand als ik). Ik had plaats genoeg. Eventjes gebabbeld met de verkoper en ik zei dat ik enkele maanden na het salon een nieuwe auto ging aankopen en ik vroeg of zo'n Elise dagdagelijks bruikbaar was. Hij zei dat het ging, maar dat het zeker niet geschikt was (eerlijke verkoper trouwens). Hij heeft me eventjes daarna een testrit aangeboden met een Elise op de opendeurdag van Lotus over een tijdje.

Ik zag dat wel zitten eigenlijk Hij zei dat ze dat op het salon niet meer deden aangezien de politie ook wel wist dat er dan niet bepaald traag gereden ging worden. En een Elise is niet bepaald een auto die je traag moet rijden. Hij vroeg welke motor ik prefereerden, de 190 pk versie leek me wat te straf zei ik, de 120 iets te min, dus dan maar de gulden middenweg he. Er staat dan een Elise met 160 pk voor mij klaar en dan is het een namiddagje crossen aan de Linkeroever in Antwerpen..

Ik ben benieuwd.

Comment

dit is een superwagentje (mede dankzij de kleuren)

[img]http://members.msn.com/?mpp=4263~5AAAAAAfACNyQBQMzEvbzA*MlUaHaC9qg4yF8h8U q4SLi4aL0IxWX5NQ$$~5AAAAAAgAEKXxf*e7rtZYaHmAGdm5Px 034*z2VRPIeFDs$[/img]

Comment

Bangelijk auto! Schitterende rijsensatie door het lage gewicht(naar het schijnt, ik mag zelf nog niet rijden ), en dat voor een betaalbare prijs. Het enige nadeel: geen comfort en nauwelijks opbergruimte, niet voor dagelijks gebruik dus. Als ik mij ooit twee auto's kan permitteren, wordt dit zeker de tweede (of iets gelijkaardigs.)

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
          cc

Comment

Ik ben absolute liefhebber van de britse no-compromise sportwagens !
            Favoriet is ongetwijfeld de Exige,bangelijk look en dito prestaties !

Comment

Ik had me heel graag een Elise gekocht, maar de verzekerings Premie lag te hoog, eigenlijk zelfs belachelijk hoog. Vandaar een MG-F gekocht een zalig compromie. K ben er zeer tevreden van en ik weet dat ik zeker 4 jaar lang van men MGtje ga genieten. Wat komt er in de plaats? Mijn hart klopt nog altijd "Elise".

Comment

Lotus wekt bij mij toch ook wel speciale gevoelens op.
                En dan heb ik niet alleen over de Elise (waarvan ik het eerste model btw véél mooier vind) maar ook vooral over de Super 7 (Caterham dus eigenlijk) en de Esprit (in het bijzonder de Sport 350).
                Ik heb gezien dat de Esprit verdwenen is uit de catalogus.
                : Maken ze hem eigenlijk nog? :
                Greetz, HJ

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis
                  Lotus wekt bij mij toch ook wel speciale gevoelens op.
                  En dan heb ik niet alleen over de Elise (waarvan ik het eerste model btw véél mooier vind) maar ook vooral over de Super 7 (Caterham dus eigenlijk) en de Esprit (in het bijzonder de Sport 350).
                  Ik heb gezien dat de Esprit verdwenen is uit de catalogus.
                  Greetz, HJ
                  Da vroeg ik mij eigenlijk ook af op het salon, vond het wel spijtig dat er geen esprit stond, was mooi wagentje vond ik

Comment

Greetz, HJ
                    Tuurlijk maken ze die nog
                    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                    BMW F10 520da 2012
                    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Toch ni, Beemer

Productie is bij mijn weten stopgezet geweest eind 2003
                      The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

in amerika zijn ze aan een Final Cut reeks bezig ofzo heb ik vernomen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beemer
                          Greetz, HJ
                          Tuurlijk maken ze die nog
                          Het is de voorbije >25 jaar altijd vanzelfsprekend geweest dat de Esprit gebouwd werd, één van de langstlopende modellen zowat, maar het feit dat hij op het autosalon niet stond betekent wel dat hij niet meer officieel ingevoerd wordt in België.

Ik heb trouwens ergens gelezen (op internet dus misschien onbetrouwbaar) dat de productie zou gestaakt worden in dec. 2003 , maar heb daar sindsdien niks meer van gehoord. Zijn er misschien mensen die daar wél het fijne van weten?
                          Zou best wel eens kunnen dat de motor(en) niet meer aan de emissienormen voor 2004 voldeed en het te duur werd gevonden die te updaten.

Om dezelfde reden (emissienormen) wordt de Rover K-series 1800 in de Elise binnenkort vervangen door de Toyota 1800 VVT-i, waarschijnlijk aanvankelijk in 140pk en 192pk-versie zoals ze ook bij Toyota de Celica aandrijven. Met die motoren zal dan ook een ABS, ESP en tractiecontrole compatibel zijn, maar hopelijk blijft die rommel () optie...
                          Bovendien wil men de Elise wat grootschaliger in de USA landeren, wat met de naamsbekendheid van Toyota daar beter moet lukken dan die van Rover

"zucht" toch blijft de eerste Elise de allerallermooiste
                          Bestelt
                          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Die nieuwe in Titanium Grey is ook prachtig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz
                              Zou best wel eens kunnen dat de motor(en) niet meer aan de emissienormen voor 2004 voldeed en het te duur werd gevonden die te updaten.
                              De volgende Europese emissienormverandering (euro IV) gaat van kracht vanaf 2005. Dus denk niet de de hoofdreden om hem nu al uit productie te halen emissies zijn, maar iets anders.

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz
                              Met die motoren zal dan ook een ABS, ESP en tractiecontrole compatibel zijn, maar hopelijk blijft die rommel () optie...
                              Idd die rommel komt er best niet in. Dat gaat in tegen het concept van de Elise. De Elise 111s mk2 heeft trouwens al 'ns tegen gezondigd.
                              Ik vrees eigenlijk wel dat er nog meer zondigen gaan komen, zeker nu men meer gaat exporteren naar de US. Binnenkort rijden de Elises rond met bekerhouders, golftasdragers, en de hele nest.
                              The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

in de plaats van die bekerhouders kunnen ze beter hotdogmachines inbouwen (of zoals in sommige wagens: Koelkast )

Comment

Ik heb thuis een prachtige cataloog liggen van de Lotus Elise MKII. Als de verbouwing afgerond zijn bij mij thuis zal ik een paar scans maken en deze hier plaatsen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wutputt
                                    Toch ni, Beemer

OOOH wist ik niet. Staat hij niet nog te koop in de autogids? Ik kan nu ni kijken (ben opt werk )
                                    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                    BMW F10 520da 2012
                                    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beemer
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Wutputt
                                      Toch ni, Beemer

OOOH wist ik niet. Staat hij niet nog te koop in de autogids? Ik kan nu ni kijken (ben opt werk )
                                      In AG kijken, goed middel om zo'n dingen uit te vissen inderdaad. In het nummer 633 van 22 jan laatstleden staat hij alvast niet meer in, kan ik u melden.

Spijtig, zeer mooie wagen. Gek dat AG daar nog geen aandacht aan besteed heeft, is toch wel een legendarische auto, of niet soms? Of er in AW iets over gestaan heeft weet ik niet.
                                      Bestelt
                                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Heeft er niemand mooie foto's van een elise...?

Comment

Working...
                                        X