Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik krijg ook wel wat sympathie voor dat kleine autootje. Toen ik op het salon eventjes bij Lotus binnensprong viel me op dat er toch wel redelijk wat ruimte is in zo'n klein autootje. (toch zeker voor een dergelijk groot iemand als ik). Ik had plaats genoeg. Eventjes gebabbeld met de verkoper en ik zei dat ik enkele maanden na het salon een nieuwe auto ging aankopen en ik vroeg of zo'n Elise dagdagelijks bruikbaar was. Hij zei dat het ging, maar dat het zeker niet geschikt was (eerlijke verkoper trouwens). Hij heeft me eventjes daarna een testrit aangeboden met een Elise op de opendeurdag van Lotus over een tijdje.
Ik zag dat wel zitten eigenlijk Hij zei dat ze dat op het salon niet meer deden aangezien de politie ook wel wist dat er dan niet bepaald traag gereden ging worden. En een Elise is niet bepaald een auto die je traag moet rijden. Hij vroeg welke motor ik prefereerden, de 190 pk versie leek me wat te straf zei ik, de 120 iets te min, dus dan maar de gulden middenweg he. Er staat dan een Elise met 160 pk voor mij klaar en dan is het een namiddagje crossen aan de Linkeroever in Antwerpen..
Bangelijk auto! Schitterende rijsensatie door het lage gewicht(naar het schijnt, ik mag zelf nog niet rijden ), en dat voor een betaalbare prijs. Het enige nadeel: geen comfort en nauwelijks opbergruimte, niet voor dagelijks gebruik dus. Als ik mij ooit twee auto's kan permitteren, wordt dit zeker de tweede (of iets gelijkaardigs.)
Ik had me heel graag een Elise gekocht, maar de verzekerings Premie lag te hoog, eigenlijk zelfs belachelijk hoog. Vandaar een MG-F gekocht een zalig compromie. K ben er zeer tevreden van en ik weet dat ik zeker 4 jaar lang van men MGtje ga genieten. Wat komt er in de plaats? Mijn hart klopt nog altijd "Elise".
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Om dezelfde reden (emissienormen) wordt de Rover K-series 1800 in de Elise binnenkort vervangen door de Toyota 1800 VVT-i, waarschijnlijk aanvankelijk in 140pk en 192pk-versie zoals ze ook bij Toyota de Celica aandrijven. Met die motoren zal dan ook een ABS, ESP en tractiecontrole compatibel zijn, maar hopelijk blijft die rommel () optie...
Bovendien wil men de Elise wat grootschaliger in de USA landeren, wat met de naamsbekendheid van Toyota daar beter moet lukken dan die van Rover
"zucht" toch blijft de eerste Elise de allerallermooiste
Zou best wel eens kunnen dat de motor(en) niet meer aan de emissienormen voor 2004 voldeed en het te duur werd gevonden die te updaten.
De volgende Europese emissienormverandering (euro IV) gaat van kracht vanaf 2005. Dus denk niet de de hoofdreden om hem nu al uit productie te halen emissies zijn, maar iets anders.
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz
Met die motoren zal dan ook een ABS, ESP en tractiecontrole compatibel zijn, maar hopelijk blijft die rommel () optie...
Idd die rommel komt er best niet in. Dat gaat in tegen het concept van de Elise. De Elise 111s mk2 heeft trouwens al 'ns tegen gezondigd.
Ik vrees eigenlijk wel dat er nog meer zondigen gaan komen, zeker nu men meer gaat exporteren naar de US. Binnenkort rijden de Elises rond met bekerhouders, golftasdragers, en de hele nest.
The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist
Ik heb thuis een prachtige cataloog liggen van de Lotus Elise MKII. Als de verbouwing afgerond zijn bij mij thuis zal ik een paar scans maken en deze hier plaatsen.
Productie is bij mijn weten stopgezet geweest eind 2003
OOOH wist ik niet. Staat hij niet nog te koop in de autogids? Ik kan nu ni kijken (ben opt werk )
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Productie is bij mijn weten stopgezet geweest eind 2003
OOOH wist ik niet. Staat hij niet nog te koop in de autogids? Ik kan nu ni kijken (ben opt werk )
In AG kijken, goed middel om zo'n dingen uit te vissen inderdaad. In het nummer 633 van 22 jan laatstleden staat hij alvast niet meer in, kan ik u melden.
Spijtig, zeer mooie wagen. Gek dat AG daar nog geen aandacht aan besteed heeft, is toch wel een legendarische auto, of niet soms? Of er in AW iets over gestaan heeft weet ik niet.
Comment