Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LOTUS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Rij je met een Speedster turbo dan?

    Of zo'n 2.2?
    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
    Bestelt
    1995 Mazda MX-5 1.8

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door sepultura Bekijk Berichten


      damn...

      heb je die toevallig in wallpaperformat?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
        Hier nog eens zetten, knap Europa-interieurtje:


        heerlijk interieurtje inderdaad, en dan die afwerking... da's iets wat we niet direct gewend zijn van lotus

        Oorspronkelijk geplaatst door RCduck7 Bekijk Berichten
        Heeft er iemand hier een Exige S1 te koop?
        Laat me dan iets weten.

        Ik vind het spijtig dat deze in engeland bij wijze van spreken er wel op elke straathoek één staat maar hier in belgie is dit zeldzaam.
        De prijzen vallen daar nog dik mee 2dehands maar het stuur is de verkeerde kant wat voor mij een aankoop daar onmogelijk maakt.

        Ik heb het meer voor de Exige S1, is lichter en ziet er zo een compacte volbloed racewagen uit ivg met de S2.
        Ikzelf rij met een opel speedster wat een zalige motor is, het motoraanbod van rover/toyota vind ik wat teleurstellend.
        Dat plus de prijs is het voornaamste wat me heeft tegengehouden een lotus te kopen.

        Maar een Honda motor conversie in een elise/exige is wel het neusje van de zalm.
        is dat toyota-192pk-blok niet net een zalig motortje? Zowat Honda S2000 karakter, maar dan iets minder?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
          Rij je met een Speedster turbo dan?
          Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten

          Of zo'n 2.2?



          Een 2.2.
          Ik hou het liever atmosferisch, ik hou niet zo van geforceerde pk's.
          De 2.2 motor boven de 200 pk krijgen is mogelijk.
          De turbo versie is ook niet volledig dezelfde wagen ivm wegligging (gaat vlugger in een plots overstuur) en hij is een 75 kg zwaarder.
          Vele opel speedster liefhebbers verkiezen de 2.2.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
            heerlijk interieurtje inderdaad, en dan die afwerking... da's iets wat we niet direct gewend zijn van lotus



            is dat toyota-192pk-blok niet net een zalig motortje? Zowat Honda S2000 karakter, maar dan iets minder?

            Ja, iets minder.

            Ik heb een tijdje met een S2000 gereden (kun je zien aan m'n vorige posts) waarbij het vermogen enkel in de hoge toeren vrijkomt.
            Wel leuk in het begin maar voor op de openbare weg valt het tegen om steeds in de hoge toeren te MOETEN klimmen om vooruit te gaan want onderin schiet die motor vermogen/koppel te kort.
            De type R motor in de civic doet 1000 toeren minder maar het vermogen is meer bruikbaar vind ik.
            De rover motor is dan iets minder betrouwbaar.

            Comment


            • Een aantal foto's van onze Elise tijdens training gisteren op Zolder.




              Bron:"Sir Kwietje"&"Xsara VTS"(depaddock.net)


              Volgende race van PsTl Racing is tijdens de Belcar Sprint Cup in het voorprogramma van de "24u van Zolder" volgend weekend ! Voor meer info over de race : http://www.belcar.com/sprint/indexnl.htm
              Last edited by ; 01/09/2007, 09:30.

              Comment


              • aha, ik jullie dan gezien . Die elisekes waren wel de traagste precies. Wat is jullie tijd op Zolder?


                edith: ahnee die gestripte Ibiza was nog trager (maar die was al direct kapot )

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                  aha, ik jullie dan gezien . Die elisekes waren wel de traagste precies. Wat is jullie tijd op Zolder?


                  edith: ahnee die gestripte Ibiza was nog trager (maar die was al direct kapot )
                  Der reed nog een ander Elise'ke rond idd, maar da was ne standaard 120pk.
                  En wij waren zeker ni van de traagste, onze snelste tijd was 1.45 en der kunnen nog een paar seconden af !

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door RCduck7 Bekijk Berichten


                    Een 2.2.
                    Ik hou het liever atmosferisch, ik hou niet zo van geforceerde pk's.
                    De 2.2 motor boven de 200 pk krijgen is mogelijk.
                    De turbo versie is ook niet volledig dezelfde wagen ivm wegligging (gaat vlugger in een plots overstuur) en hij is een 75 kg zwaarder.

                    Vele opel speedster liefhebbers verkiezen de 2.2.
                    Heb je soms meer info over hoe je zo een 2.2 over de 200pk krijgt? Ik ben daar wel is in geïnteresseerd. Mag via pm of in het opel topic of onder Aftermarket Aanpassingen & Individualisering , want hier hoort het eigenlijk niet thuis.

                    Comment


                    • Tijdens het voorprogramma van de 24h van Zolder nu zaterdag, rijdt PsTl Racing de 3e manche van het Belcar Sprint Cup seizoen. Hier alvast een preview !

                      Lotusrijder Pascal Struyf favoriet

                      Op zaterdag 8 september wordt de derde wedstrijd van de Belcar Sprint Cup op gang geschoten. In tegenstelling tot vorig seizoen (10 wedstrijden) zijn er dit jaar maar vijf races. Dit betekent dat we na dit weekend over halfweg het kampioenschap zijn aanbeland.
                      Het is vooral uitkijken naar Pascal Struyf of hij zijn huzarenstukje van de Belcar Thursday Race kan herhalen. Pole, overwinning en snelste wedstrijdronde. Dit was het resultaat dat Pascal Struyf neerzette met zijn geëvolueerde Lotus Elise. Ondanks het feit dat Struyf in het verleden steeds in de voorste gelederen was terug te vinden, ging dit uiteraard niet onopgemerkt voorbij. Zelfs toen de Lotus bij het vallen van de startvlag bleef stilstaan op de startgrid en pas in 8ste positie de Eerste Linkse aansneed, duurde het amper 2 ronden voor hij terug de koppositie innam. Niemand was in staat om de Lotus van enige repliek te dienen. Niet Kevers, die naar eigen zeggen op oude rubbers moest starten toen bleek dat Pirelli zijn bestelling niet bij had. Bovendien kampte de regerende kampioen met remproblemen. Niet Harry Van de Water, die de openingsmanche won toen Kevers uitviel met problemen aan de benzinepomp of Goormachtigh die na Struyf de tweede chrono draaide in wedstrijd. Vande Casteele, 2de in de openingsmanche kon tijdens de Belcar Thursday Race niet aanwezig zijn en is dus voor de rest van het seizoen op achtervolgen aangewezen. Bovenvermeld kwartet zal de voornaamste concurrentie vormen tijdens de komende race in het voorprogramma van de 24 Hours of Zolder.
                      Wordt Struyf de nieuwe Tony Kevers die enkele jaren geleden iedereen van het kastje naar de muur reed? De toekomst zal het uitwijzen. In ieder geval heeft de Lotus een ferme vitaminekuur ondergaan bij het Britse PTP (Power Train Projects) die de Elise van 190 pk. opkittelde naar 235 pk. Voor de 42-jarige Antwerpenaar is dit zijn tweede seizoen in Belcar Sprint Cup. Voordien reed hij met een Elise één jaar in de Belcar en vier seizoenen in de toenmalige Zolder Touring Cup. Vanaf 2006 ging de Lotus richting Belcar Sprint Cup en streed Struyf mee vooraan. Via drie podiumplaatsen eindigde de Lotus Elise toen 4de algemeen en 2de in Klasse 3 achter Kevers. Vanaf dit seizoen wou Struyf zich focussen op de overwinning en de titelstrijd. Tijdens de openingsmanche van het seizoen reed hij nog in configuratie 2006. Tijdens de tweede wedstrijd was het verschil duidelijk merkbaar en reed hij onbedreigd naar zijn eerste overwinning.
                      Pascal Struyf: "Ik heb de wagen via het Britse PTP voorzien van extra power. Vorig jaar en de eerste wedstrijd van dit seizoen had ik 190 pk onder de motorkap. Daar zijn er nu 45 bijgekomen. We kunnen de motor nog verder laten tunen, maar dat zou de bedrijfszekerheid niet ten goede komen. Vroeger kon ik makkelijk volgen in het bochtenwerk en de remzones. Maar op de rechte stukken kwam ik duidelijk power te kort. Nogal frustrerend en vandaar die ingreep. Het verwonderde me dat ik zo makkelijk van de rest wegreed, want ik had met de Lotus nog niet getraind en bovendien staat hij nog niet perfect afgesteld. Ik kan er vrij makkelijk nog één seconde afpitsen. Ik trainde op gewone wedstrijdbanden en reed de wedstrijd op een zachtere compound. Het vreemde is dat ik, ondanks de zachtere banden trager was tijdens de wedstrijd. Mits een betere set up moet dit andersom zijn".
                      Van de Water werd tweede, maar zag zijn punten gehalveerd door het feit dat er te weinig wagens waren ingeschreven in Klasse 1. Meteen komt Struyf aan de leiding in het kampioenschap met 'amper' anderhalf punt voorsprong op de BMW M3 van Harry Van De Water. Maar ook deze zat de afgelopen weken niet stil. Bron: Belcar.com

                      Comment


                      • TTN, je hebt PM!

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                          Heb je soms meer info over hoe je zo een 2.2 over de 200pk krijgt?

                          Ja, dat zou de 1700 kilo van onze Sintra met die motor eigenlijk ook wel kunnen gebruiken
                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                          Bestelt
                          1995 Mazda MX-5 1.8

                          Comment








                          • Comment








                            • Comment


                              • Wat een BOM!!


                                Jammer wel van die buitenboord-intercooler (?) daar
                                Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                Bestelt
                                1995 Mazda MX-5 1.8

                                Comment


                                • Last edited by Lotuzzz; 09/09/2007, 01:15.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                  Bestelt
                                  1995 Mazda MX-5 1.8

                                  Comment


                                  • Zaterdag heeft de Lotus elise van PsTl Racing zijn 3e manche van het Belcar Sprint Cup seizoen gereden. Voor de eerste keer dit seizoen werd een SprintCup race samen met de Belcar Historic gereden en dit in het voorprogramma van de 24h van Zolder. Voor een 2e maal dit seizoen bereikte onze wagen als 1e de finish.
                                    Geheel onverwacht kwam er nieuw team aan de start met een ex-BTCC Ford Mondeo. Deze wagen reed tijdens de quali slechts 0.4 sec sneller dan onze Lotus en plaatste zich zo voor de pole. Bij de race zelf, heeft hij echter nooit op kop gereden en na 2 ronden viel hij uit met pech. Onze piloot nam van de start af de koppositie in en heeft deze behouden tot aan de finisch met bijna 15sec voor op de 2e.







                                    Volgende race Belcar Sprint Cup race is tijdens de "Francorchampagne" 29 en 30 Sept @ Spa Francorchamps !!!

                                    Last edited by ; 20/01/2009, 16:10.

                                    Comment


                                    • Goed gedaan


                                      Jammer dat ik er niet bij kon zijn


                                      ex-BTCC Mondeo is anders ook wel de moeite, altijd al gehouden van de wagens uit de BTCC van die periode
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                      Bestelt
                                      1995 Mazda MX-5 1.8

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                        Ja, dat zou de 1700 kilo van onze Sintra met die motor eigenlijk ook wel kunnen gebruiken
                                        Sinds het gaat de over opel auto's en motoren, hier een linkje naar opel tuning...Zie post 163



                                        TTN heeft nog meer info ivm dit.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Malaise Bekijk Berichten







                                          Leuk speelgoed, maar geef me toch maar liever dit!

                                          Auto Review is hét magazine voor autoliefhebbers. In elke editie staan uitgebreide vergelijkende tests, het laatste autonieuws en de leukste reportages.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X