Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TRUCK Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• pickups zijn altijd lichte vracht, bij camionettes of andere voertuigen is de lengte van de laadruimte bepalend of die in aanmerking komt of niet. ook moet er een scheidingswand aangebracht zijn.

amerikanen halen heel snel het gewicht. mijn dodge was al 2465kg LEEG. doe daar 96liter benzine bij 128liter gas, reservewiel in de laadbak (40kg), de bestuurder aan 75kg gerekent. dan zit je al vlotjes aan 2800kg.
    als je een huif of laadbak deksel hebt, mag je ook al tussen de 100-200kg bijrekenen.

ik geloof dat een ford F350 op een 3300kg zit. met de chauffeur er dan nog bij, krijg je in belgie nog 125kg laadvermogen in de laadbak op een B rijbewijs.
    ook mijn dodge mocht slechts 1000kg laden om dan aan 3500kg te zitten. ik heb verschillende keren overladen rondgereden (steenpuin naar containerpark en daar op de weegbrug bijna op 3900kg te zitten. en het rare was, mijn 2de set bladveren achteraan draagden nog niet mee.

closeup bladveren: http://fcapri.homelinux.com/waregem/...r/102_2540.jpg
    2de set veren zaten nog 1 cm van de eindstoppen verwijderd

waarom er dan zoveel rams in belgie rijden: die kosten 148€ aan tax, zijn vrijgesteld van LPG tax, en de verzekering als LV stelt ook niks voor (mijn dodge met 5.2V8 was 209€ verzekering).
    men golf mk2 1.6D met de volle 50pk koste me 350€ tax en 300€ verzekering.
    de nieuwere rams verbruiken een 16liter LPG, dan zit je met de huidige LPG prijs aan 6,4€/100km. daarvoor moet je dus een diesel (grote camionette als je gaat vergelijken met een ram) vinden die minder dan 5,3liter verbruikt om goedkoper te rijden

Comment

• Yupseer dan de helft van de wielbasis op een hoogte van 30 cm van de bodem gemeten ofzoiets

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
        A zo. Waarschijnlijk DE reden waarom je hier toch veel Ram's ziet rijden.
        Vreemde gedachtengang toch?
        Is zoals zeggen 'een Mercedes S' zie je zo vaak rijden omdat het een personenwagen is.

Er zijn pick-up's allerhande op de markt en die zijn allemaal lichte vracht. Waarom is in dat segment de Ram populair ? Toch niet voor LV lijkt me, ze zijn het allemaal.

Hier mijn vorige pick-up , vekocht om de RAM te kopen! De Navara is een prachtig machien maar is geen RAM. Wel een LV

Comment

• De vorige generaties Navara's en L200's hadden toch een paar cm laadruimte tekort?
          Vrienden van mij kregen een brief met de verhoging van taks en verzekering.
          Nissan had toen net een nieuw model en de anderen hebben een paar aanpassingen gedaan.
          Prijzen gingen ook snel naar beneden.
          Hoe is dat eigenlijk verder verlopen?
          Rijdt er dan nog een generatie rond die je niet als 100% LV kan inschrijven?
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• De enige pick-up die 2 X achter mekaar de 'truck of the year' award gewonnen heeft ,
            2014 : http://www.motortrend.com/oftheyear/...k_of_the_year/
            2013 : http://www.motortrend.com/oftheyear/...year_ram_1500/

Als je een luxe pick-up wil kom je gewoon niet aan de RAM voorbij. It's as simple as that.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
              Vreemde gedachtengang toch?
              Is zoals zeggen 'een Mercedes S' zie je zo vaak rijden omdat het een personenwagen is.

Er zijn pick-up's allerhande op de markt en die zijn allemaal lichte vracht. Waarom is in dat segment de Ram populair ? Toch niet voor LV lijkt me, ze zijn het allemaal.

Hier mijn vorige pick-up , vekocht om de RAM te kopen! De Navara is een prachtig machien maar is geen RAM. Wel een LV

Vreemd? Misschien verkeerd uitgedrukt. LV is misschien de reden dat je redelijk veel pick up's ziet. Hoeft daarom geen Ram te zijn uiteraard.
              Wist niet dat alle pick up's dus LV's waren. Was altijd in de veronderstelling dat er ééntje met dubbele cabine geen LV was.

Sent from somewhere, using Tapatalk
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Voilá, nog eentje maar dan in het zwart wat inderdaad niet zo mooi is als de Aubergine-kleurige.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Ok, dan ben ik akkoord ! Pick-up's zijn zeker mede populair wegens LV. Maar dat is idd voor elke pick-up gelijk en toch zie je de RAM (voor een nevenimport) enorm vaak. En die reden is dat het gewoon een luxe vervoermiddel is dat enorm veel extra biedt (plaats, laadvermogen, trekvermogen, 4X4, enz).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                    Voilá, nog eentje maar dan in het zwart wat inderdaad niet zo mooi is als de Aubergine-kleurige.

Dat is een Quad cab (korte achterdeuren, minder plaats achter) met lange laadbak, proporties zijn anders.
                    Ook is het een 'sport' uitvoering, die is minder mooi dan een Laramie imo.

Maar je hebt gelijk. Western Brown is een coole kleur die de RAM prachtig staat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                      Ok, dan ben ik akkoord ! Pick-up's zijn zeker mede populair wegens LV. Maar dat is idd voor elke pick-up gelijk en toch zie je de RAM (voor een nevenimport) enorm vaak. En die reden is dat het gewoon een luxe vervoermiddel is dat enorm veel extra biedt (plaats, laadvermogen, trekvermogen, 4X4, enz).
                      Wij hebben dat hier een paar keer al lachend overwogen om ook een pick up te kopen met dubbele cabine naar aanleiding van het zien van een Amarok. Het wegbergen van de bagage zou daarbij het grootste +punt zijn. 😁

Comment

• Al een suburban overwogen. Fbi style .. zwart met geblindeerde ruiten rondom....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                          Al een suburban overwogen. Fbi style .. zwart met geblindeerde ruiten rondom....
                          En zeer comfy. In Miami eens als taxi gehad, zalige bak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                            En zeer comfy. In Miami eens als taxi gehad, zalige bak.
                            Oh? Had je ook problemen met de fbi daar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                              Oh? Had je ook problemen met de fbi daar.
                              Sst, ik probeerde het nog subtiel te omschrijven.

Comment

• Pick Up Lovers

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                Al een suburban overwogen. Fbi style .. zwart met geblindeerde ruiten rondom....
                                Niet echt de mooiste onder de pick up's 😬 maar misschien wel de indrukwekkendste. 😉

Edit: te laat! 😄

Comment

• Want je weet nooit wanneer je iemand anoniem wil achtervolgen met een hoop bagage en de schoonmoeder van id-dsi in de koffer.

Comment

• bestaat de suburban eigenlijk in pick up versie ? Of enkel SUV ?

Comment

• opletten met dergelijke gesloten wagens. als de laadbak een korte versie is en je hebt 2 banken, KAN het zijn dat die niet voldoet aan LV.
                                      een pickup met cabine volledig gesloten en losse laadbak achteraan is altijd LV, maar pickups waarvan de cabine en laadruimte 1 geheel vormen, ligt iets anders. dit is er gekomen nadat de zoveelste BMW X3-X5, porsche cayenne,... een ombouw naar LV deed.

sindsdien worden de laadruimtes opgemeten.
                                      Waarom de dodges zo populair zijn, tja, waarschijnlijk heeft de oudere generatie dodge pickups ervoor gezorgd? de oude w200 (ex army) is ook meer gezocht dan een nieuwere chevrolet K30 (ook ex army). de dodge een benzine die 140km/H kan, de chevy zou een diesel zijn en met moeite boven de 90 geraken (naar wat ze mij ooit zegden).
                                      de kleinere chevy's S10 zie ik toch ook veel rondrijden, maar dit zijn HEEEL kleine pickups als die naast een volwassen broertje staan

t zijn toch zulke leuke asociale bakken hé, die W200's. en de mijne is nog niet eens verhoogd

Last edited by ; 02/11/2014, 17:22.

Comment

• heb het overigens voorgelegd aan m'n schoonmoeder. Ze zag het wel zitten en zei dat ze dan ook meteen wist wat ze me voor kerstmis zou kopen : een berenmuts zodat ik het niet te koud zou hebben.
                                        Ik denk niet dat we op dezelfde golflengte zitten ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                                          bestaat de suburban eigenlijk in pick up versie ? Of enkel SUV ?
                                          Yup...noemt een silverado...maar dan moet je wel rekening houden dat je schoonmoeder kan ontsnappen..

Comment

Working...
                                          X