pickups zijn altijd lichte vracht, bij camionettes of andere voertuigen is de lengte van de laadruimte bepalend of die in aanmerking komt of niet. ook moet er een scheidingswand aangebracht zijn.
amerikanen halen heel snel het gewicht. mijn dodge was al 2465kg LEEG. doe daar 96liter benzine bij 128liter gas, reservewiel in de laadbak (40kg), de bestuurder aan 75kg gerekent. dan zit je al vlotjes aan 2800kg.
als je een huif of laadbak deksel hebt, mag je ook al tussen de 100-200kg bijrekenen.
ik geloof dat een ford F350 op een 3300kg zit. met de chauffeur er dan nog bij, krijg je in belgie nog 125kg laadvermogen in de laadbak op een B rijbewijs.
ook mijn dodge mocht slechts 1000kg laden om dan aan 3500kg te zitten. ik heb verschillende keren overladen rondgereden (steenpuin naar containerpark en daar op de weegbrug bijna op 3900kg te zitten. en het rare was, mijn 2de set bladveren achteraan draagden nog niet mee.
closeup bladveren: http://fcapri.homelinux.com/waregem/...r/102_2540.jpg
2de set veren zaten nog 1 cm van de eindstoppen verwijderd
waarom er dan zoveel rams in belgie rijden: die kosten 148€ aan tax, zijn vrijgesteld van LPG tax, en de verzekering als LV stelt ook niks voor (mijn dodge met 5.2V8 was 209€ verzekering).
men golf mk2 1.6D met de volle 50pk koste me 350€ tax en 300€ verzekering.
de nieuwere rams verbruiken een 16liter LPG, dan zit je met de huidige LPG prijs aan 6,4€/100km. daarvoor moet je dus een diesel (grote camionette als je gaat vergelijken met een ram) vinden die minder dan 5,3liter verbruikt om goedkoper te rijden
amerikanen halen heel snel het gewicht. mijn dodge was al 2465kg LEEG. doe daar 96liter benzine bij 128liter gas, reservewiel in de laadbak (40kg), de bestuurder aan 75kg gerekent. dan zit je al vlotjes aan 2800kg.
als je een huif of laadbak deksel hebt, mag je ook al tussen de 100-200kg bijrekenen.
ik geloof dat een ford F350 op een 3300kg zit. met de chauffeur er dan nog bij, krijg je in belgie nog 125kg laadvermogen in de laadbak op een B rijbewijs.
ook mijn dodge mocht slechts 1000kg laden om dan aan 3500kg te zitten. ik heb verschillende keren overladen rondgereden (steenpuin naar containerpark en daar op de weegbrug bijna op 3900kg te zitten. en het rare was, mijn 2de set bladveren achteraan draagden nog niet mee.
closeup bladveren: http://fcapri.homelinux.com/waregem/...r/102_2540.jpg
2de set veren zaten nog 1 cm van de eindstoppen verwijderd
waarom er dan zoveel rams in belgie rijden: die kosten 148€ aan tax, zijn vrijgesteld van LPG tax, en de verzekering als LV stelt ook niks voor (mijn dodge met 5.2V8 was 209€ verzekering).
men golf mk2 1.6D met de volle 50pk koste me 350€ tax en 300€ verzekering.
de nieuwere rams verbruiken een 16liter LPG, dan zit je met de huidige LPG prijs aan 6,4€/100km. daarvoor moet je dus een diesel (grote camionette als je gaat vergelijken met een ram) vinden die minder dan 5,3liter verbruikt om goedkoper te rijden
Comment