Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TRUCK Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Ik lig momenteel in onderhandeling met een aantal constructeurs voor de aankoop van een trekker. Graag had ik van de truckers hier eens hun meningen gehad over de diverse mogelijkheden

    Het betreft hier telkens een trekker met slaapcabine in 6x4 uitvoering, al dan niet met automatische transmissie (twijfelgeval). Het benodige vermogen ligt rond de 500PK. De voertuigen zijn telkens uitgerust met een PTO, zwaailichten en werklichten.

    1)

    Merk: Mercedes
    Type: Actros 2651LS
    Motor: 15.928cc V8 diesel
    Vermogen: 375kW / 510PK
    Koppel: 2.400Nm
    Aslasten: 7,5 ton / 13 ton / 13 ton
    Vering: Lucht
    MTMS: 60 of 80 ton (nog te bepalen)

    2)

    Merk: Iveco
    Type: Stralis AS440S50TZP
    Motor: 12.880cc R6 diesel
    Vermogen: 368kW / 500PK
    Koppel: 2.300Nm
    Aslasten: 7,5 ton / 10,5 ton / 10,5 ton
    Vering: Lucht
    MTMS: 74 ton

    3)

    Merk: Volvo
    Type: FH 480
    Motor: 12.800cc R6 diesel
    Vermogen: 353kW / 480PK
    Koppel: 2.400Nm
    Aslasten: 8 ton / 10,5 ton / 10,5 ton
    Vering: Lucht
    MTMS: 70 ton

    4)

    Merk: Scania
    Type: R500
    Motor: 16.000cc V8 diesel
    Vermogen: 368kW / 500PK
    Koppel: 2.400Nm
    Aslasten: 7,5 ton / 13 ton / 13 ton
    Vering: Lucht
    MTMS: ?? ton

    5)

    Merk: DAF
    Type: XF105
    Motor: 12.900cc R6 diesel
    Vermogen: 375kW / 510PK
    Koppel: 2.400Nm
    Aslasten: 7,5 ton / 10,5 ton / 10,5 ton
    Vering: Lucht
    MTMS: ?? ton

    6)

    Merk: MAN
    Type: TGS 33.480
    Motor: 12.412cc R6 diesel
    Vermogen: 353kW / 480PK
    Koppel: 2.300Nm
    Aslasten: 7,5 ton / 13 ton / 13 ton
    Vering: Lucht
    MTMS: ?? ton


    Merciekes

    Comment


    • #42
      als jij in jouw functie aan ons raad moet vragen, ja hallo

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        als jij in jouw functie aan ons raad moet vragen, ja hallo
        Het was bij ons al Mercedes wat de klok sloeg... Aan die tijden komt nu een einde en zoeken we mss iets anders.

        Kijk, ik heb met alle van bovenstaande vrachtwagens (wel in "gewone" 4x2 versies) al gereden en stuk voor stuk (ja, zelfs de Iveco) rijden ze goed. Ook het comfort is er in alle voertuigen. Zelfs wat techniek betreft is er niet echt nog een uitschieter in al deze voertuigen. Wat afwerking betreft is er nog wel een verschil... Dit vertaalt zich dan ook in de prijzen.

        Maw: Ik kan de voertuigen perfect vergelijken en ik heb mijn keuze uit bovenstaande lijst...

        Wat ik, noch onze chauffeurs of mecaniekers, echter niet hebben is ervaring op lange(re) termijn met deze voertuigen. Bij ons beperkt dit zich tot Mercedes en op kortere termijn ook tot MAN, binnen een paar weken komen er ook nog 3 lichte Iveco's bij. Daarom dat ik graag de mening heb van de truckers onder ons die uit de praktijk ervaring hebben met deze voertuigen

        Door het gebrek van PTO/kipinstallaties op demovoertuigen kunnen we ook niets echt in de praktijk testen...

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door F430 Bekijk Berichten
          Wat voor motoren liggen er eigenlijk in die echt zware trekkers? En dat zijn dat automaten of half-automaten?
          In de reguliere reeksen zijn op dit moment vermogens te verkrijgen tot 680PK. Voor speciale toepassingen (zwaartransporttrekkers bvb) kan dit nog hoger gaan.

          DAF: 12,9L, R6, 375kW / 510PK, 2.500Nm
          Mercedes: 16L, V8, 440kW / 600PK, 2.800Nm
          Scania: 16L, V8, 456kW / 620PK, 3.000Nm
          Volvo: 16,1L, R6, 484kW / 660PK, 3.100Nm
          MAN: 16,2L, V8, 500kW / 680PK, 3.000Nm



          Al dan niet gekoppeld aan manuele of automatische versnellingsbak

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Jeltovic Bekijk Berichten


            Vrij exclusieve truck. Slechts 250 exeplaren zijn er gebouwd van deze Black Edition...

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Jeltovic Bekijk Berichten


              De baas van mijn neef rijdt met zo'n black edition, best impressionant ding . Heeft een tijdje te bewonderen gestaan aan de Autostar in Ieper. Had toen nog es 6 extra chroom verstralers op de zonneklep.

              @ Bralo: Naar ik hoor van mijn neef is Volvo zeer betrouwbaar en heel comfortabel om mee te rijden. Mijn ervaring beperkt zich enkel tot het even sturen met enkele FH12's en een oude Scania 143m 420 (oude rauwe V8 ). Wat me wel opviel toen ik meewas met een Scania 164 480, was dat deze nogal hard rijden.
              Maar wat vooral van belang is, is de service die de dealer biedt. Maar dat weet u ook ongetwijfeld . Volvo in West-Vlaanderen (met name de Automobilia in Zarren in Ieper) heeft een goede reputatie op dat gebied naar ik hoor. Maar uiteindelijk is dat allemaal subjectief.
              Van ieder merk hoor ik eigenlijk goede en slechte verhalen. Ik ben voornamelijk te vinden voor Volvo en Mercedes en eigenlijk niet voor plastico, euh, Iveco.

              Comment


              • #47
                Eventjes spammen:

                Volvo FH12 420 Globetrotter XL:


                Volvo FH12 460 I-Shift Globetrotter XL:


                Bling Bling op de oplegger

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk Berichten
                  Eventjes spammen:


                  Bling Bling op de oplegger
                  Met Mercedes-assen.

                  Comment


                  • #49
                    @ Bralo: Bij Iveco zou ik wegblijven. Die vrachtwagens beginnen na 2 jaar overal te rammelen. Met de rest kan je niets misdoen denk ik

                    Comment


                    • #51
                      Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                      Doet er me aan denken.

                      Tijdens onze studiereis in november hebben we de fabriek van Mercedes-Benz Trucks bezocht.

                      Damn.

                      Toch magisch, dat zien hoe zo'n enorm ding 'geboren' wordt. Vooral de montage van de aandrijflijn vond ik interessant. En dan die allereerste motorstart... miljaar!

                      Spijtig genoeg geen foto's mogen nemen in de fabriek.
                      Wij gaan binnen paar weken normaal naar DAF. Ben benieuwd..

                      Comment


                      • #52
                        Ik ben er al naartoe geweest. Prachtig om te zien ! Eerst een videootje bekijken waar het merk word voorgesteld, daarna een bezoek aan de fabriek en in de namiddag naar het museum, waar veel aandacht word besteedt aan het variomatic systeem en de verschillende wagens waar het in werd gebruikt.

                        Comment


                        • #53
                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                          Bestelt
                          1995 Mazda MX-5 1.8

                          Comment


                          • #54






                            www.hadel.net/autos/html/d_lkw_vw_constellati...
                            1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                            2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

                            Comment


                            • #55
                              Een maat van me is volop bezig om deze naar hier te brengen.

                              Comment


                              • #56
                                Opt werk (al van tijdje geleden)



                                @ Wim : komde nog naar ZEE ?

                                Comment


                                • #57
                                  Als het groot mag zijn...

                                  OO 00 OO

                                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                  Comment


                                  • #58
                                    Een iets kleiner formaat dan die van hierboven hebben we in gebruik bij ons in 't bedrijf.

                                    Hiermee rijden is echt wel wennen. Dat ding heeft geen ophanging en stuurt vreemd door het scharnieren in 't midden.

                                    Als je hier een ganse dag mee op ongelijk terrein moet rijden ben je als chauffeur geradbraakt...

                                    OO 00 OO

                                    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                    Comment


                                    • #59
                                      Amai Wim, das geen krot zene !!

                                      Comment


                                      • #60
                                        <- Den deze is Mechanicien bij Scania (officiele garage hé, geen fabriek :p)

                                        @ bralo: als ik u 1 tip mag geven, indien je voor de R500 gaat. Ga voor een manuele bak, opticruise is bagger imo :p
                                        Last edited by ; 02/02/2008, 23:00.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X