Oorspronkelijk geplaatst door mustang_freak
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LAMBORGHINI Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Gisteren ben ik toevallig op deze gestoten:
Lambo P 140 (proto uit '89)
Type 90° V10
Mid-longitudinal, DOHC
Valves 4 per cylinder
Capacity 3,961cc
Compression 10.5:1
Max power 372bhp @ 7,000rpm
Max torque 288 lb/ft @ 5,500rpm
Top speed 299km/h / 186 mph
0-60mph 5 sec
Een Gallardo avant-la-lettre. En blijkbaar zaten ze toen ook al aan een V10 te denken. In '95 heeft Italdesign hem onder handen genomen en uitgebracht als de "Cala".
Ik vind het toch maar een mottig geval.
Comment
-
Duidelijk uit het Diablo-tijdperk hé. Wel een mottig geval. Ziet eruit als een stadsmus-versie van de Diablo.
Comment
-
Als Lambo-fanaat moet ik........
Oorspronkelijk geplaatst door TT2
hij lijkt er wel wat op hé! zelfs de kleur is Tigra-achtig
Gelukkig is deze auto zo nooit op de markt verschenen.
Liever de cala !
Comment
-
juist even het topgear filmpje van de gallardo bekeken
wat een auto
edit: voor de liefhebbers: http://www.chernicoff.us/video/TopGear_Gallardo.wmv
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Le Big Letomskijuist even het topgear filmpje van de gallardo bekeken
wat een auto
edit: voor de liefhebbers: http://www.chernicoff.us/video/TopGear_Gallardo.wmv
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Le Big Letomskieen gallardo, zonder twijfelen
is ietsje kleiner en dagelijks bruikbaarder (denk ik, kan er niet over meespreken )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Le Big Letomskiis er eigenlijk al nieuws van de Gallardo spyder?Oorspronkelijk geplaatst door Lambocars.comOorspronkelijk geplaatst door Lambocars.comAutomobili Lamborghini SpA is gearing up to expand the line-up ... At the moment the Lamborghini Murcielago R-GT is getting prepared for the 2005 edition of Le Mans by entering it into competition for the FIA GT Championship, but what's also very interesting, it has been as good as confirmed that a limited production run of 25 units will be sold to the public as a road-going version of this high-power V12 flagship.
The current 6.2 Liter engine of the Murcielago will however be replaced by a 6.5 Liter unit which has been pushed beyond 740 Bhp during testing, production cars will however receive a slightly de-tuned version with a power output between 650 and 680 Bhp to increase reliability. The road version of the R-GT will also use rear wheel drive instead of all-wheel drive to loose weight and ceramic brakes will be mounted, at the moment the first prototypes of the R-GT for road use are being tested at the factory.
It is clear what the objective here is, outperforming their arch rival, the Ferrari Enzo ... and judging by the numbers it should, the 'public' Murcielago R-GT could reach a speed of 100 Km/h in less than 3.5 seconds, naturally this R-GT version will clear the way for the next evolution of the Murcielago ...
Since the Gallardo, with his V10, 500 Bhp, engine is so close to the Murcielago right now, this new 6.5 Liter V12 engine will be mounted in a revised Murcielago that will be introduced after the 25 units of the R-GT have been finished, also it became clear that a GT or SV version of their flagship will be a possibility soon after that.
Naturally the Gallardo will not be forgotten, the Roadster version is still being eagerly awaited, and should be introduced in 2005, the good news is that this time a real canvas top will be used, one that will actually fold away underneath a tonneau, while the rear window will double as a wind block while driving 'topless'.
After the Gallardo Roadster, a more powerfull SV edition with at least 550 Bhp will be unveiled to make sure the closed version doesn't suffer too much of a sales drop after the Roadster is introduced to the market.
There have been talks about a new SUV and a new Espada style 2+2 model, even some models have been seen at the design studio, but at the moment these latter two projects have a low level priority compared with the rest of the model line-up, probably there are further designs for these new models, but right now the two models in the line-up have top priority when it comes to getting them ready for the public, so don't be especting either an SUV nor a 2+2 model anywhere before 2007 or later.
Bron: www.lambocars.com
Comment
-
hoe betrouwbaar is lambo eigenlijk geworden nu die onder de vleugels van Audi zitten???
horen bij die supercars nog altijd superonderhoudsprijzen?
Vroeger hoorde je vaak dat je voor een superauto nog es de waarde van de auto moest bijtellen voor 4 jaar onderhoud & herstellingen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Le Big LetomskiDE kleur waarin ik een gallardo zou kopen
550) {this.width=550;this.alt='Full View';}" border=0>
Magnifique gewoon
Comment
-
wat bedoelen ze eigenlijk met Lamborghinis are terribly expensive on servicing?
da gaat toch geen miljoen kosten voor een klein onderhoud + uw vrouw en dochter een maand kwijt aan een of andere italiaanse pooier????
Overal zeggen ze dat het pokkeduur is maar wat is pokkeduur? 1250 euro voor een olieverversing? 2500? 5000?
Ik snap da toch allemaal ni hoor, gieten ze daar gouden olie of zo???
Maar ja, als ge zoveel geld aan nen auto kunt geven.....
Comment
Comment