Oorspronkelijk geplaatst door davy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door davy Bekijk BerichtenWelke velgen zouden jullie steken onder een E53 X5 liefst 20"? Zit te denken aan de 4.8is velgen...
Eens iets anders, en ze passen hem wonderlijk mooi.
Just my 2 cents.
Maar die dat jij aanhaalt zijn ook absoluut knap.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ames Bekijk BerichtenJip, die zijn eerste keus! Daarna die 5(?)-spaaks, denk 19", die je vaak zit in combo met sportpack.
Comment
-
Extra zekerheid; BMW X5 Security
vrijdag 15 augustus 2008
BMW komt mensen wie graag een stukje extra beveiliging hebben tegemoet in vorm van een bepantserde X5. De BMW X5 Security oogt misschien niets anders dan een reguliere BMW X5, maar hij heeft wel het beschermingsniveau VR4.
Met de X5 Security introduceert BMW hun ideale combinatie van nieuwste beveiligingstechnieken en de veelzijdigheid van een sportieve vierwielaangedreven auto. Dankzij een extra zware bepantsering en een scala aan veiligheidsystemen beschermt de SUV zijn inzittenden maximaal in geval van calamiteiten. BMW meldt verder dan de zwaar beveiligde uitvoering van de BMW X5 net zo sportief rijdt als gewone X5 modellen, ondanks de extra kilo’s
Beschermingsniveau VR4
De BMW X5 Security is het enige voertuig in zijn klasse dat een compleet ballistisch beschermingsniveau van VR4 biedt. Ofwel: kogels van handwapens zoals een .44 Magnum, een .357 Magnum en een 9 millimeter Luger ketsen af op het B4 gecertificeerde materiaal van de auto. Het ballistische beschermingsniveau van VR4 is getest en gecertificeerd volgens de Europese richtlijnen. Bovendien heeft de keuringsinstantie op verzoek van BMW aanvullend getest met korte en lange afstandsbeschietingen onder hoeken van 45 en 90 graden. Ook deze tests doorstond de BMW met verve, waardoor de auto ook overeenkomstig gecertificeerd werd.
Gelamineerd glas
Om aan deze richtlijnen te voldoen heeft BMW de zijpanelen, het dak, de voorzijde en de achterzijde van de auto met het speciale in Nederland ontwikkelde high performance vezel voorzien. Overigens zijn sommige delen nog eens extra versterkt met een kogelwerende staalsoort. De ramen zijn gemaakt van veiligheidsglas met een dikte van 22 millimeter en zijn gelamineerd. Als het breekt blijft het op zijn plek, zodat de inzittenden niet geraakt worden door rondvliegende stukjes. De kofferbak is ook gepantserd en daardoor een goede en veilige opbergplaats.
Aanvalsalarm en camera´s
Naast de passieve veiligheid van de X5 Security heeft BMW ook een andere actieve systemen toegevoegd aan de uitrusting van de speciale X5. Zo is hij onder andere uitgerust met een intercomsysteem en een aanvalsalarm. Voordeel van de intercom is dat er met de buitenwereld te communiceren is zonder deuren of ramen te openen. Met het afgaan van het aanvalsalarm, worden automatisch alle ramen en deuren afgesloten. De bediening van deze systemen zijn subtiel weggewerkt achter een afdekplaatje. Via het camerasysteem kan de bestuurder eenvoudig zien wat er achter de auto gebeurt, zonder achterom te hoeven kijken. De camera´s in de voorbumper bieden zicht op wat er vóór de auto gebeurt. Daardoor heeft de bestuurder meer overzicht bij bijvoorbeeld het verlaten van drukke parkeerplaatsen of nauwe steegjes. De camerabeelden zijn te zien op de display van de iDrive-controller die in het instrumentenpaneel gemonteerd is.
BRON: www.autowereld.com
Comment
-
Ik zit al een tijdje met enkele vragen omtrent de M3 CSL.
Ik ben geen kenner. Ik wist tot voor kort enkel dat'ie beter was dan een gewone e46 en hoe de twee te onderscheiden aan hun bumper. Nu, onlangs een oude Top Gear gezien, waarin sprake was van beenhard, geen airco of radio, geen achterbank, ... Toch blijkt dat uit geen enkele discussie hier op't forum (vb. bij de Z4M vs. M3 CSL-poll worden 4 zitplaatsen als plus vermeld). Ben ik nu mis of hoe zit dat?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk BerichtenBMW is te soft geworden. Kunt de CSL met veel te veel optie's krijgen. Zelfs 4 electrische ruiten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kenno Bekijk Berichtencommercie hé
Ergens vind ik dat zo'n wagen enkel van stal mag komen om u eens goed mee uit te leven.
Deze is toch ni normaal kwa km'sNuja, ieder zijn ding, ergens had ik het leuk gevonden dat ze hem effectief niet leverden met al die extra's. Juist een airco, hoewel dat ook een paar kilo's op de weegschaal zet (dacht rond de 12?) en vermogen wegneemt.
Maar dan was er wss te weinig intresse in.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk BerichtenEr staat hier een 120d LSE op de oprit. Op automatische versnellingsbak na Full Option!!!
Terra interieur... hij is subliem!Dat is zo een schoon combinatie è
Vind em echt zalig, die 1 LSE. Zo had ik er ook nog wel eentje gewillen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk BerichtenFoto's?Dat is zo een schoon combinatie è
Vind em echt zalig, die 1 LSE. Zo had ik er ook nog wel eentje gewillen.
Stond wel vuil, ze kuist hem niet graagNa de examens steekt ze hem binnen en zal ik na de wasbeurt foto's maken.
Comment
-
-
-
Comment
-
Als je goed kijkt zie je dat de remklauwen in het geel gespoten zijn, ik vond het best wel mooi.
Comment
Comment