Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Eerder rustig, wat stad, wat autostrade.
Maar bijna nooit volgas acceleraties, of autostrade cuirsen aan +200
Gewoon mee gaan met het verkeer en af en toe eens een tussensprintje.
Bij echt een vlotte rijstijl zal je wel rap rond de 16 liter en meer zitten.
Lpg is the way to go.
Een 540i bv rijdt volgens velen toch perfect op lpg hoor Nemo.
Anders zou ik het ook zeker niet overwegen.
Zo'n 6inlijn van BMW loopt toch altijd niet zo lekker op lpg,we hebben er zelf vroeger ook véél last van gehad.
Maar hoe het met een V8 zit weet ik eigelijk niet.
Dit is precies wel goed
Onlangs heb ik een nieuwe lpi installatie in een e39 540i 4.4 liter laten inbouwen met olie druppelaar bij een kilometer stand van 225000 . En heb er al weer 10000 kilometer probleemloos mee gereden. Geen vermogen verlies en veel rijplezier. Met gemiddeld verbruik van 1 op 7 met doorgaans een vlot tempo. Op lange afstanden haal ik zelfs 1 op 8. Door de grote reserwielkast kan er een flinke tank gemonteerd worden en als je het niet erg vindt om door een hogere variant een paar centimeter van je kofferbak af te snoepen heb je ook nog een flinke actieradius.In mijn geval tussen de 450 en 550 kilometer. Dus gewoon doen !
Een 540i bv rijdt volgens velen toch perfect op lpg hoor Nemo.
Anders zou ik het ook zeker niet overwegen.
Het is ook totaal geen racemotor.
Eerder een lamme goedzak met verschrikkelijk veel grunt vanuit de buik.
En voor die cilinderinhoud haalt hij ook geen hoog vermogen, 286 pk voor een 4.4l
De motor zet meer aan tot cruisen en rustig rijden en af en toe eens flink doortrekken.
Al doet de automaat daar ook goed zijn best, laat de motor bijna constant rond de 1500-2000 toeren draaien.
Maar als je het pedaal dan eens vloert, het geluid dat dan komt is echt om kippenvel van te krijgen...
Het is ook totaal geen racemotor.
Eerder een lamme goedzak met verschrikkelijk veel grunt vanuit de buik.
En voor die cilinderinhoud haalt hij ook geen hoog vermogen, 286 pk voor een 4.4l
De motor zet meer aan tot cruisen en rustig rijden en af en toe eens flink doortrekken.
Al doet de automaat daar ook goed zijn best, laat de motor bijna constant rond de 1500-2000 toeren draaien.
Maar als je het pedaal dan eens vloert, het geluid dat dan komt is echt om kippenvel van te krijgen...
Zoals ik al zei memories
Ik heb er 1 keer eentje als vervangwagen voor de X5 gehad hoor, maar dat was helaas in fascist-traffic-rules-Switzerland. Dus 1keertje doorgetrokken tot een hoogst illegale snelheid met ultra-angstzweet tot gevolg
Dijk van een motor, én prachtige wagen, en zeer cheap.
wat is nu het voordeel van zo een V8 4.4liter met toch "weinig" vermogen, 286pk. Hij klinkt wel beestig goed en is goed om te cruisen ,maar je kan ook wel gerust cruisen met een 2 litertje...
Comment