Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
    ja je kan jezelf daar echt overdreven mee samennijpen
    Neenee, dat ça va vind ik, 'k bedoelde eigenlijk de zitting. Ik vind de zitting wat te smal ongeveer ietsje achter de scheiding tussen zitting en bovenbeensteun. De sportzetels in m'n E46 gaven veel minder zijdelingse steun (ondanks alcantara ) maar waren wel veel comfortabeler.

Ik krijg 'n corpulentie die om adaptieve comfortzetels vraagt, denk ik.

Comment

• koop je hierna dan maar een E38 7serie met M-pack en comfortsitze!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        0,1 tot 0,2 seconden, that's it. Zelf meermaals uitgetest.

Dus : als jij niet accelereert zoals de meest respectloze bruut en je auto zo goed als verkracht om de fabrieksopgave te halen bij de sprint, is de touring die wel zo gereden wordt duidelijk sneller dan jou.
        Wat zeg je daar nu allemaal? 't Is wat laat.. (jij zegt dus dat de touring sneller is dan mij?)
        ('k Heb nog maar 1x een 'snelle' acceleratie gedaan -> linker op rem, rechter op gas en dan gaan.. en kwam ik makkelijk aan 7,8 met dtc af, na 6500km maw valt meer uit te halen) Natuurlijk, geen idee hoe nauwkeuring een chrono is, waarschijnlijk niet super nauwkeurig maar het geeft toch 'n idee.
        -

Comment

koop je hierna dan maar een E38 7serie met M-pack en comfortsitze!
          Nooooo! In een E38 kan je de zaligste zetels ever krijgen, en dat zijn Kontursitze. Denk zelfs dat je een E38 met M Sport Pack (rare naam voor 'n pack dat niks M had buiten 't stuur, eigenlijk) geen comfortzetels kon krijgen, enkel de (standaard) sportzetels en optioneel de contourzetels.

Vind je niet snel, die zetels. Jammer.

Overigens wil ik wel! Maar m'n vriendin vindt het een voze maffiabak.

Comment

• Je kunt ook wat meer je spekreet bewegen en minder bucht eten, uiteraard. Maar da's maar een saaie optie

Comment

Nooooo! In een E38 kan je de zaligste zetels ever krijgen, en dat zijn Kontursitze. Denk zelfs dat je een E38 met M Sport Pack (rare naam voor 'n pack dat niks M had buiten 't stuur, eigenlijk) geen comfortzetels kon krijgen, enkel de (standaard) sportzetels en optioneel de contourzetels.

Vind je niet snel, die zetels. Jammer.

Overigens wil ik wel! Maar m'n vriendin vindt het een voze maffiabak.
              euh ja contoursitze, dat bedoelde ik dus
              die dat je zo in elke mogelijke richting kan verstellen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                Wat zeg je daar nu allemaal? 't Is wat laat.. (jij zegt dus dat de touring sneller is dan mij?)
                ('k Heb nog maar 1x een 'snelle' acceleratie gedaan -> linker op rem, rechter op gas en dan gaan.. en kwam ik makkelijk aan 7,8 met dtc af, na 6500km maw valt meer uit te halen) Natuurlijk, geen idee hoe nauwkeuring een chrono is, waarschijnlijk niet super nauwkeurig maar het geeft toch 'n idee.
                Ha, jij hebt 'n automaat?

Nee, een touring is niet sneller, maar het verschil is niet zo groot, zeker niet zo groot zoals jij zei. Zo'n 0,1 à 0,2 seconden tot 100, dat is geen halve autolengte. Verschil in acceleratie tussen een (identieke) limo en break (die beide identiek gereden worden) is zelfs zo klein, dat een chauffeur die de break beter sprint dan die die de limo rijdt, zal winnen, ja. Of anders gezegd: verschil is zelfs niet groot genoeg om het verschil in sprinten tussen de twee chauffeurs, te kunnen compenseren. Zoals zo vaak : 't is de chauffeur/piloot die wint of verliest, niet de auto.

Met automaat is er natuurlijk al duidelijk minder marge om 't goed of fout te doen. Als je torquebraket heb je zelfs een sprint waarbij je een manueel gereden en niet optimaal gestarte break behoorlijk 't nakijken geeft, yep.

Comment

euh ja contoursitze, dat bedoelde ik dus
                  die dat je zo in elke mogelijke richting kan verstellen.
                  *spritz*

Een '7, i don't know, eigenlijk. Langs één kant zijn ze zo verdomde aantrekkelijk, zo'n prefacelift E65 (de huidige) gaan echt geen geld meer, LPG erin en gaan. Maar da's zo groot, en mensen pakken dat verkeerd op vind ik. Zeker als je daar als 32-jarige mee gaat rijden.

Comment

• E38 >>>>>>> E65

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                      Je kunt ook wat meer je spekreet bewegen en minder bucht eten, uiteraard. Maar da's maar een saaie optie
                      Gisteren voor ik naar huis ging nog een toertje Izegem-Brugge-Kortrijk-Izegem erbij bewogen!!

Comment

E38 >>>>>>> E65
                        Ja, op zo goed als elk vlak.

Maar qua imago jammer genoeg niet, daar is 't imo hoogstens gelijk spel. En beide hebben ze 'n onvoldoende correct imago om 'm in huis te halen.

Comment

Ha, jij hebt 'n automaat?

Nee, een touring is niet sneller, maar het verschil is niet zo groot, zeker niet zo groot zoals jij zei. Zo'n 0,1 à 0,2 seconden tot 100, dat is geen halve autolengte. Verschil in acceleratie tussen een (identieke) limo en break (die beide identiek gereden worden) is zelfs zo klein, dat een chauffeur die de break beter sprint dan die die de limo rijdt, zal winnen, ja. Of anders gezegd: verschil is zelfs niet groot genoeg om het verschil in sprinten tussen de twee chauffeurs, te kunnen compenseren. Zoals zo vaak : 't is de chauffeur/piloot die wint of verliest, niet de auto.

Met automaat is er natuurlijk al duidelijk minder marge om 't goed of fout te doen. Als je torquebraket heb je zelfs een sprint waarbij je een manueel gereden en niet optimaal gestarte break behoorlijk 't nakijken geeft, yep.
                          Ja, ik had het eigenlijk 'getest' toen we de oprit namen voor een autostrade, er was inderdaad niet veel verschil maar ik kon er toch over gaan.. Nuja, ik weet wel niet of 'ie in 5de/6de zat enzovoort.. Want bij kickdown gaat hij toch snel naar 5de, zelfs nog tegen 120/130..
                          -

Comment

• Uit all day life sprintjes kan je inderdaad nauwelijks afleiden welke auto nu wérkelijk sneller is. Teveel factoren.

't Bijzonderste is dat je je ermee amuseert, dat 'ie je tevreden stelt! Ik vind b.v. nipt verliezen van een zich behoorlijk in mijn 2-liter dieselkrel verslikkende dikke limousine met V8 op benzien bijna leuker dan winnen van een andere 2-liter diesel.

Comment

*spritz*

Een '7, i don't know, eigenlijk. Langs één kant zijn ze zo verdomde aantrekkelijk, zo'n prefacelift E65 (de huidige) gaan echt geen geld meer, LPG erin en gaan. Maar da's zo groot, en mensen pakken dat verkeerd op vind ik. Zeker als je daar als 32-jarige mee gaat rijden.
                              Ik zag hier zelfs voor een goeie 35.000 EUR 760's te koop staan, crazy he.

Comment

Uit all day life sprintjes kan je inderdaad nauwelijks afleiden welke auto nu wérkelijk sneller is. Teveel factoren.

't Bijzonderste is dat je je ermee amuseert, dat 'ie je tevreden stelt! Ik vind b.v. nipt verliezen van een zich behoorlijk in mijn 2-liter dieselkrel verslikkende dikke limousine met V8 op benzien bijna leuker dan winnen van een andere 2-liter diesel.
                                Hahaha, ik kan je daar volledig in vinden.. ik was echt héél aangenaam verrast toen ik 'over' een cayenne S ging (leven de aerodynamica)
                                Is er eigenlijk dat je weet 'veel' verschil t.o.v. een 120d en een 320d? Ik veronderstel dat de 120d toch een paar lengtes kan nemen tot 200? Of is dat veel miniemer?
                                -

Comment

Ik zag hier zelfs voor een goeie 35.000 EUR 760's te koop staan, crazy he.
                                  Probleem is dat je in België nog altijd met die verrukte tax zit op cilinderinhoud. Jij kan voor 25 EUR een 760i op LPG rijden (alhoewel, werkt dat ding met LPG, heeft toch directe brandstofinjectie?), hier kost dat ... euhm, veel meer.

Enige uitweg is iets als lichte vracht inschrijven. Dacht dat een X5 4.6is nog als LV kon worden ingeschreven maar de 4.8is niet.

Comment

(alhoewel, werkt dat ding met LPG, heeft toch directe brandstofinjectie?)

En een 540i dan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                                      Is er eigenlijk dat je weet 'veel' verschil t.o.v. een 120d en een 320d? Ik veronderstel dat de 120d toch een paar lengtes kan nemen tot 200? Of is dat veel miniemer?
                                      Ik denk dat dat niet het geval zal zijn, een paar lengtes is toch al wat. Misschien dat je tot voorbij de 220 wel 1 of misschien 2 autolengtes voorsprong zou kunnen nemen, maar veel meer zal 't toch niet zijn. Denk ik. Tot 100 km/u ga je geen fouten mogen maken of 'ie is je voor.

Comment

En een 540i dan?
                                        Geen probleem datte, is toch geen directe brandstofinjectie?

Mjah, ge doet me twijfelen, nu. Wat is er anders aan die motoren met directe injectie (GDI, CGI, ...) tegenover gewoon benziens?

Effe howstuffworks'en.

Comment

• misschien nog dommer maar staat die i dan niet voor injectie ofzo?

Comment

Working...
                                          X