Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    geen M3 touring
    Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
    *voelt plots stekende pijn*
    Vreemde beslissing, als je weet hoe de (R)S4-avants verkopen

Comment

Jawel, ge legt het m.i. goed uit.

Een echte M-liefhebber ziet nog de "oude" betekenis van die letter : straatwagens die door een competent team worden omgevormd tot bolides die zo goed als de meest perfecte mix van een dagelijkse auto en een ware sportwagen kunnen worden gezien. En dat willen we in zekere zin zo houden.

Toen de E34 M5 touring uitkwam werd er her en der ook moord en brand geschreeuwd, hoor. En nu vinden we die magistraal, en vinden we 't zelfs vreemd dat er geen M3 touring komt. Nochtans was het concept stationwagen (in die tijd met een duidelijk mindere carrosseriestijfheid dan hun berlinebroertjes) ook niet te rijmen met het concept sportwagen.

Ik heb 't genoegen gehad om toch redelijk wat met een X5 4.6is te rijden, en een keer kort met de 4.8is. 'k Heb ook al verscheidene Cayennes gereden (prefacelift S en turbo, en facelift turbo). Eerlijk? Die dingen rijden on-ge-lo-fe-lijk goed. Nooit voel je dat je met 2,4 ton op weg bent, je zou 't eerder 1,7 ton schatten. De nieuwe X5 (en 't schijnt de X6 nog meer) moet werkelijk verbluffend rijden voor zo'n kolos te zijn.

Dan vraag ik me af ... hoe lang gaan we nog "terecht" blijven roepen dat die de naam M onwaardig zijn?

Wat mij betreft : zolang BMW M GmbH écht sportversies blijft maken van de gewone BMW-karren, mogen ze zéker ook een SUV als de X6 (gesteld dat 'ie dan écht een zeer potente motor krijgt, en zich ook qua looks voldoende onderscheidt van z'n broertjes) de familienaam M geven. Ik zou er niet om malen.

En ik zou dat ook niet doen moest ik vandaag ook M-eigenaar zijn zoals jij.

We'll see, zeker? 'k Vrees er wel een beetje voor.
      Tja eigenlijk ik ook niet mss want tenslotte is mijn M ook niet de oersportwagen met de specs zoals hij in zijn beginjaren gemaakt werd maar de grootste principes zijn wel behouden en het is (althans voor mij) de pérfecte combinatie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tdi 001 Bekijk Berichten
        Z8 vanbuiten
        Z8 vanbinnen

Ik wil het verschil in rijden wel eens voelen tov mijn S62
        De Z8 is een fenomenale auto, ja zelfs misschien een mijlpaal(tje) in de autogeschiedenis (al is 't misschien wat vroeg om dit nu te zeggen). Het concept was bijna ongezien (de retro-mode was toen nog onbestaande). De constructiemethode was voor die tijd zeer hoogstaand en indrukwekkend, en wat aan de status van de Z8 bijdraagt zijn feiten als 1) z'n exclusiviteit en prijs, 2) z'n slechts matige scores op vlak van sportiviteit, wat ervoor zorgt dat 'ie nu een echt vreemd karakter wordt toegedicht (wat het appeal nog verhoogt), 3) de typisch voor handmade zeldzame karren zijnde 'fouten' die zoveel tijd nadien opduiken.
        De Z8 heeft immers vrij veel last van 'openplooiende' engine bays, in de ergste gevallen zelfs scheurende aluminium space frames op datzelfde punt. Er bestaat nu een 'performance pack' bij BMW voor de Z8, die het probleem indijkt. Maar het is wel de reden waarom je een kenner mee moet nemen als je een Z8 2e hands wil kopen, en het is eveneens een reden waarom (te) grote, zware velgen en banden voor die kar zeer zwaar taboe zijn, idem met harde aftermarket ophangingen.

De Z8 is vérre van perfect (veel minder perfect dan een SL uit die tijd b.v.), maar z'n karakter, status, flair is m.i. ook tientallen keren groter. 't Is gewoon een superspeciaal ding. En wat zeker is : rijplezier ohne Ende. Alleen ... 't is écht geen "M". Dat mag je niet van 'm verwachten.
        Ik heb ook de Alpina V8 roadster gereden (gedurende een uur of 2), dus geen S62 maar de Alpina M62B48 (de 4,8-liter uit de E39 Alpina B10 V8 S), en geen manuele 6-bak maar een automatische 5-bak. En die is op alle vlakken beter : comfortabeler (ondanks 20", maar 'ie heeft ook geen runflats en de Z8 wel en dat nekt 'm), sportiever als je wil (veel preciezere voortrein, beter afgestelde demping/vering), mooiere klank (bijna onmogelijk, en toch is 't zo, 'ie is standaard duidelijk luider dan de Z, zuiniger, en exclusiever. En nauwelijks duurder.

Ik vind 'm net vanbuiten superknap. Binnenin, mjah, mooie boordplank en stuur, maar de zetels zijn een beetje pover vind ik. Echt lounge-zitjes die goed zijn voor 2 uur rijden, of 3 ... maar geen sportzetels, en ook geen comfortzetels.

Comment

De Z8 is een fenomenale auto, ja zelfs misschien een mijlpaal(tje) in de autogeschiedenis (al is 't misschien wat vroeg om dit nu te zeggen). Het concept was bijna ongezien (de retro-mode was toen nog onbestaande). De constructiemethode was voor die tijd zeer hoogstaand en indrukwekkend, en wat aan de status van de Z8 bijdraagt zijn feiten als 1) z'n exclusiviteit en prijs, 2) z'n slechts matige scores op vlak van sportiviteit, wat ervoor zorgt dat 'ie nu een echt vreemd karakter wordt toegedicht (wat het appeal nog verhoogt), 3) de typisch voor handmade zeldzame karren zijnde 'fouten' die zoveel tijd nadien opduiken.
          De Z8 heeft immers vrij veel last van 'openplooiende' engine bays, in de ergste gevallen zelfs scheurende aluminium space frames op datzelfde punt. Er bestaat nu een 'performance pack' bij BMW voor de Z8, die het probleem indijkt. Maar het is wel de reden waarom je een kenner mee moet nemen als je een Z8 2e hands wil kopen, en het is eveneens een reden waarom (te) grote, zware velgen en banden voor die kar zeer zwaar taboe zijn, idem met harde aftermarket ophangingen.

De Z8 is vérre van perfect (veel minder perfect dan een SL uit die tijd b.v.), maar z'n karakter, status, flair is m.i. ook tientallen keren groter. 't Is gewoon een superspeciaal ding. En wat zeker is : rijplezier ohne Ende. Alleen ... 't is écht geen "M". Dat mag je niet van 'm verwachten.
          Ik heb ook de Alpina V8 roadster gereden (gedurende een uur of 2), dus geen S62 maar de Alpina M62B48 (de 4,8-liter uit de E39 Alpina B10 V8 S), en geen manuele 6-bak maar een automatische 5-bak. En die is op alle vlakken beter : comfortabeler (ondanks 20", maar 'ie heeft ook geen runflats en de Z8 wel en dat nekt 'm), sportiever als je wil (veel preciezere voortrein, beter afgestelde demping/vering), mooiere klank (bijna onmogelijk, en toch is 't zo, 'ie is standaard duidelijk luider dan de Z, zuiniger, en exclusiever. En nauwelijks duurder.

Ik vind 'm net vanbuiten superknap. Binnenin, mjah, mooie boordplank en stuur, maar de zetels zijn een beetje pover vind ik. Echt lounge-zitjes die goed zijn voor 2 uur rijden, of 3 ... maar geen sportzetels, en ook geen comfortzetels.
          De helft van de wagens waar je het over hebt, heb ik nog nooit van gehoord denk ik.

Wat ik na een tijdje S62 (e39)te rijden toch moet toegeven is dit, uitlaat zal wel niet hetzelfde zijn als bij mij maar toch vind ik mijn wagen net iets te stil, mist de echte V8 grom. Komt nog wel verandering in

Comment

Geen idee, maar dat lijkt me niet onwaarschijnlijk. Al hebben ze eigenlijk gewoon een CNG-systeem aangekocht van een grote Duitse constructeur/verdeler, en dat een beetje properkes ingebouwd. Motorsturing wat aangepast en hoppa, in de prijslijsten dat ding. Meerprijs was ook niet mis (maar dat mag wel, de gastank was immers niet uit staal zoals vroeger de gewoonte was en nu nog vaak, maar uit composiet, om maar iets te zeggen).

Mjah, da's ondernemen, denk ik. Af en toe ook 'es een flater maken. 't Zal hen uiteindelijk minder maagzweren hebben opgeleverd dan b.v. de BMW '8 of de Z8.
            zeker van dat composiet?

Lijkt me een zéér vreemde keuze op z'n minst gezegd....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tdi 001 Bekijk Berichten
              Tja eigenlijk ik ook niet mss want tenslotte is mijn M ook niet de oersportwagen met de specs zoals hij in zijn beginjaren gemaakt werd maar de grootste principes zijn wel behouden en het is (althans voor mij) de pérfecte combinatie.
              BMW M bouwde, op de M1 na, eigenlijk nog geen enkele échte sportwagen pur sang. Ze startten altijd van een gewone auto, en dat maakt het moeilijker. Hun grootste verwezenlijking vind ik dan ook de M3 CSL -> hoe ze een gewone (weliswaar sportief rijdende) '3 coupé omvormden tot een magistraal rijdende auto, die met opgeheven kin plaats mag nemen tussen rasechte sportwagens ... 't is een serieuze prestatie.

Als je van een BMW '5 start kan je naar mijn mening geen "sportwagen" bouwen, maar de M5 heeft dat statuut al in de 4 generaties die we nu kennen wel zeer dicht benaderd. En dat is wat ze zo speciaal maakt. De laatste M5 is imo misschien één brug te ver ... die hoogtoerige V10 en de nukkige racy versnellingsbak vind ik niet echt passen in een limousine, zelfs al is dat een sportlimousine. Dan zijn de Alpina B5 S, en ook de E 55K AMG en de E 63 AMG en de RS6, in globo eigenlijk betere auto's ... want ze zijn niet/nauwelijks trager, maar wel comfortabeler ; minder een compromis.
              De E60 en de E28 M5 zijn de 'radicaalste' M5 die er zijn, vind ik (al heb ik nooit met een E28 M5 gereden helaas), de E34 en de E39 M5 zijn echte allround sportlimousines die alles goed kunnen.

Sowieso karren waar je niet anders dan met veel bewondering kan staan naar kijken.

Verzorg ze goed, en pas op als je om frietjes rijdt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                zeker van dat composiet?

Lijkt me een zéér vreemde keuze op z'n minst gezegd....
                Geen "carbon", maar wel een amalgaam van materialen (kunststof, misschien ook staal of alu erbij, i don't know), ja. Is niet zo uitzonderlijk. Composietflessen vallen minstens even sterk te maken als staalflessen, en ze wegen een PAK minder. Bij 't diepzeeduiken b.v. is de carbonfles (geen zuivere carbon, binnenin een aluminium of stalen (not sure) dunwandige fles die weinig weegt, ommanteld met carbonlagen) ook in opmars. 'k Zie niet in waarom dat in een auto op gas ook niet zou kunnen?

Of ik moet me hard vergissen.

Comment

BMW M bouwde, op de M1 na, eigenlijk nog geen enkele échte sportwagen pur sang. Ze startten altijd van een gewone auto, en dat maakt het moeilijker. Hun grootste verwezenlijking vind ik dan ook de M3 CSL -> hoe ze een gewone (weliswaar sportief rijdende) '3 coupé omvormden tot een magistraal rijdende auto, die met opgeheven kin plaats mag nemen tussen rasechte sportwagens ... 't is een serieuze prestatie.

Als je van een BMW '5 start kan je naar mijn mening geen "sportwagen" bouwen, maar de M5 heeft dat statuut al in de 4 generaties die we nu kennen wel zeer dicht benaderd. En dat is wat ze zo speciaal maakt. De laatste M5 is imo misschien één brug te ver ... die hoogtoerige V10 en de nukkige racy versnellingsbak vind ik niet echt passen in een limousine, zelfs al is dat een sportlimousine. Dan zijn de Alpina B5 S, en ook de E 55K AMG en de E 63 AMG en de RS6, in globo eigenlijk betere auto's ... want ze zijn niet/nauwelijks trager, maar wel comfortabeler ; minder een compromis.
                  De E60 en de E28 M5 zijn de 'radicaalste' M5 die er zijn, vind ik (al heb ik nooit met een E28 M5 gereden helaas), de E34 en de E39 M5 zijn echte allround sportlimousines die alles goed kunnen.

Sowieso karren waar je niet anders dan met veel bewondering kan staan naar kijken.

Verzorg ze goed, en pas op als je om frietjes rijdt!
                  Volledig mee eens! Bespaart me mijn mening te geven maar het is zo!

Ze wordt goed verzorgd en mijn mama rijdt hier nog altijd om de frietjes, met haar wagen

Comment

• Mooi!

Comment

• Velgen zijn niet mis, beetje spinnekop-achtig, maar ni mis.

Iemand een idee van merk en type?

Comment

en het is eveneens een reden waarom (te) grote, zware velgen en banden voor die kar zeer zwaar taboe zijn, idem met harde aftermarket ophangingen.
                        ...en ik denk dan meteen aan de Alpina-afgeleide op 20"?!?
                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                        Bestelt
                        1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                          ...en ik denk dan meteen aan de Alpina-afgeleide op 20"?!?
                          De 20" Alpina-velgen zijn een halve kilo lichter dan de 18" BMW-velgen, en de 18" Runflat-banden van de Z8 zijn een goeie kilo zwaarder (per stuk) dan de non-runflats 20" van de Alpina.

Gene stress dus op dat vlak.

Beste combo is 19" BBS RS-GT met non-runflat sportsloefen. Rijdt 'ie (naar het schijnt) prinsheerlijk op.

Comment

• Heeft er iemand toevallig nog mooie foto's van een 6 serie cabrio? Liefst zwart..

Comment

• google heeft er heel veel

Comment

• Momenteel heb ik een 318is die al 15 jaar oud is. Mijn moeder heeft daar 14 jaar mee gereden en ik ben er haast zeker van dat ze nooit boven de 3000 toeren geweest is (tenzij ze weer aan het bronselen was met verleggen of dat mijn pa er eens mee reedt . Nu vraag ik mij af als het niet "schadelijk" is dat ik er dikwijls eens goed mee doortrek, zelden eens tot de 5.5-6k toeren . (juist voor de redline) Kan dit kwaad? Oja hij heeft nog maar 135k km en is altijd al goed onderhouden bij de plaatselijke bmw garage.

Comment

• Wat heet kwaad e, als hij versleten is kan je het beter niet doen, als de onderdelen in heel goede staat zijn kan dat absoluut geen kwaad.

Comment

• Gisteren hier in het dorp een sepang bronzen M6 cabrio gezien! hell

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                      *voelt plots stekende pijn*
                                      Waar?

Maar om eerlijk te zijn, ik vind het ook super jammer.

BMW, een gemiste kans !

Het zou nochtans een zalige kar geweest zijn en ik had er mij in okkazie zeker één gekocht.

Waarom worden vaders altijd gestraft ?

WAAROM ???

grrrr

Het is niet eerlijk...

Comment

• Comment

• Dat is pas een echte BMW driver.

Comment

Working...
                                          X