Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Die cartoons zijn zalig! Staan die niet in de AutoBild? Ge hebt er nog magistrale, b.v. van de BMW F1 bolides die ook aan 't flashen zijn omdat ze niet voorbij de voorligger kunnen, diene peet met zijn Mercedes die zo *bom-bom* op zijn dashboard klopt om te tonen hoe stevig z'n kar wel ni is en de airbags floepen eruit, ...
Bij wijze van overdrijving natuurlijk vandaar de smiley Maar mijn punt was een oude M3 is eigenlijk niet overdreven snel meer in vergelijking met de nieuwere wagens en verliest veel glans in deze moderne tijden (M3 E36 +/- 6 sec tot 1OO km / uur + door de leeftijd verlies je pk's en als het 7 seconden zal zijn dan heb je al goed gereden)
E36 M3 met 2 man in en 276pk haalt het net niet van een nieuwe 335d met 1 man in en 46dkm.
Standaard 335d. Wel gewoon op rechte lijn, lichtjes hellend. En het is echt nipt.
Het blijft natuurlijk wel een M3, op circuit haalt die betere tijden.
Zeldzame beestjes, die eta's (de 'e' op 't einde van het monogram stond voor (Brennstoff)Efficienz, en wordt ook soms op z'n Grieks uitgesproken, dus 'eta'). Het blok van de eta's (2,7-liter groot) was wel een gedroomd geschenk voor de tuners (Alpina [die toen nog 'n tuner was], AC Schnitzer, Hartge, ...) om een high output 2,7-liter blok aan te kunnen bieden (ca. 200 pk).
Ben nu bezig met een Super eta (129pk versie). 885i kop er op, ander nokkenasje, andere injectoren, LMM en benzinedrukregelaar en het spel blaast
Gewoon 129pk onderblok met 885i kop zou 184pk leveren en pak meer koppel dan gewone 325i.
Zeldzame beestjes, die eta's (de 'e' op 't einde van het monogram stond voor (Brennstoff)Efficienz, en wordt ook soms op z'n Grieks uitgesproken, dus 'eta'). Het blok van de eta's (2,7-liter groot) was wel een gedroomd geschenk voor de tuners (Alpina [die toen nog 'n tuner was], AC Schnitzer, Hartge, ...) om een high output 2,7-liter blok aan te kunnen bieden (ca. 200 pk).
Doemme, altijd gedacht dat die "e" gewoon stond voor einspritzung.
Op het Autosalon van Parijs stelt BMW voor het eerst z'n nieuwe 7-Reeks tentoon. Over dat model berichtten we reeds eerder, net als over de bescheiden facelift van de 3-Reeks. Maar er komen nog meer nieuwe modellen aan. BMW zal de lichtstad gebruiken om een concept car voor de X1 te onthullen. Dat wordt de instapper van het merk in het SUV-segment. Het model wordt het kleine broertje van de X3. Hoe dicht het studiemodel bij serieproductie staat, zal blijken als BMW er informatie over vrijgeeft. Maar als we de recente geschiedenis al leidraad nemen, dan zal de X1 zo goed als klaar zijn en binnen de kortste keren in z'n definitieve gedaante voor het voetlicht gereden worden. We mikken dan op Detroit (in januari) of Genève (maart).
Op een nieuwe Z4 hoeven we zo lang alvast niet te wachten. Die zal onthuld worden op de Autoshow in L.A., in november. Die buigt voor de trend van de metalen klapdaken. Van het uiterlijk van de nieuwe roadster hebben we wel een idee. BMW pakte immers al uit met de Gina Light Vision; een duidelijke voorbode voor de tweede Z4-generatie.
Vind de velgen ook niet mis maar ben wel verast dat gta ze graag ziet Maar nu em weet dat ze breytons zijn zal dat allicht veranderen lol Is niet zijn favoriete merk
't Was eigenlijk een doodgeboren kind omdat dan de turbodiesels geleidelijk opmars maakten. Tot dan toe was een diesel met 120pk een zeldzaamheid (eerder 60pk, ja), en de 525e en 325e hebben dan ook 't gras van voor hun voeten weggemaaid gezien door de opkomst van de 524td en 324td, die de dieselwereld toen vierkant op hun kop zetten.
Daarstraks nog met mijn vader over gehad, dat dat inderdaad een beetje een schok was voor de autowereld, +180 km/u voor een diesel in die tijd was compleet Hij zei ook dat BMW die motoren (vooral de tds'en die later volgden) het karakter van een benzinemotor wou meegeven, wat natuurlijk totaal het tegenovergestelde is van het hele concept van de dieselmotor. Een 318tds vond hij verschrikkelijk om mee te rijden (ik weet het, ik noem een slecht voorbeeld).
Vind de velgen ook niet mis maar ben wel verast dat gta ze graag ziet Maar nu em weet dat ze breytons zijn zal dat allicht veranderen lol Is niet zijn favoriete merk
Niet m'n favoriete merk, neen, maar ook geen merk waar ik niks van kan smaken. Ze hebben al redelijk wat spul gehad in 't verleden waar ik m'n neus niet voor optrok. Of ik ze zelf zou kopen? Neen. Doe mijn maar 20" BBS RS-GT dan, maar toch : ni mis.
Comment