Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
    gTa heeft op deze blz gepost dat ze waarschijnlijk niet gaan passen ,
    Nog effe, voor de duidelijkheid, een vorige post van me quoten.

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    De maten van je velg staan niet op je band, neen.

De banden, dat is OK. De TÜV in Duitsland geeft voor de E60 zowel 285/25R20 als 295/25R20 vrij voor achteraan (dus die van jou is perfect), en voor vooraan 246/30R20, dus jouw 235 zal maar minimaal minder rolomvang hebben.

Het grote voordeel van velgen die "te smal" staan (dus ET-getal is te groot), is dat je ze makkelijk correct kan laten passen middels spacers (hoewel niet legaal in België).

Om de ET-waarde te kennen van je velgen, zal je ze eraf moeten halen, dat staat in de binnenkant van je velgspaken, ergens. Ofwel moet je exact weten welk merk het is, en dan kan je 't opzoeken op de site van de constructeur ... tenzij er van die velg meerdere breedtes en offsets bestaan, dan kan 't weer gissen zijn.

Lijkt me, nu je al wat meer info gaf, niet meteen een hopeloze zaak te zijn, integendeel.
    Mijns inziens is de kans bestaande dat ze passen, en passen ze niet (omdat ze teveel naar binnen zullen zitten, immers een '3 heeft velgen met kleinere offset nodig dan een '5), dan kan je ze middels spacers wel nog mooi doen passen.

De banden zijn OK voor een '5.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      De maten van je velg staan niet op je band, neen.

De banden, dat is OK. De TÜV in Duitsland geeft voor de E60 zowel 285/25R20 als 295/25R20 vrij voor achteraan (dus die van jou is perfect), en voor vooraan 246/30R20, dus jouw 235 zal maar minimaal minder rolomvang hebben.

Het grote voordeel van velgen die "te smal" staan (dus ET-getal is te groot), is dat je ze makkelijk correct kan laten passen middels spacers (hoewel niet legaal in België).

Om de ET-waarde te kennen van je velgen, zal je ze eraf moeten halen, dat staat in de binnenkant van je velgspaken, ergens. Ofwel moet je exact weten welk merk het is, en dan kan je 't opzoeken op de site van de constructeur ... tenzij er van die velg meerdere breedtes en offsets bestaan, dan kan 't weer gissen zijn.

Lijkt me, nu je al wat meer info gaf, niet meteen een hopeloze zaak te zijn, integendeel.
      ik zal eens bellen naar jantje om te vragen wat de ET waarde is van die velgen ...
      of maandag direkt mijn velgen eens op die 5serie gooien bij BMW Frank

bedankt

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Nog effe, voor de duidelijkheid, een vorige post van me quoten.

Mijns inziens is de kans bestaande dat ze passen, en passen ze niet (omdat ze teveel naar binnen zullen zitten, immers een '3 heeft velgen met kleinere offset nodig dan een '5), dan kan je ze middels spacers wel nog mooi doen passen.

De banden zijn OK voor een '5.

en natuurlijk nog eens bedankt

Comment

• normaal ga ik maandag gaan kijken naar die 5serie bij BMW Frank...

maar morgenvoormiddag passeer ik in Kruishoutem , misschien vlug vlug eens afrijden en daar eens binnenspringen , dan weet ik direkt of hij mijn 3tje interessant vind om over te nemen

Comment

• deze dus

alhoewel , ik heb hem daarstraks getoond aan mijne zoon en hij vond hem ouderwets van kleur zetels ... en dat hout binnenin zegt hij ekkes

mijne zoon kent er niks van he

Comment

• Ik kan uw zoon niet helemaal ongelijk geven. Het kleur van dat hout past niet bij het kleur van dat leder, vind ik. Te weinig contrast, en toch een totaal andere tint t.o.v. het kleur van de zetels. Die kleuren vullen elkaar imo totaal niet aan, wel integendeel. Het vloekt dat het niet mooi meer is. Zelfs de stijl van die kleuren past niet bij elkaar (modern - klassiek hout).
            Dan nog liever alu-inleg of pianolak.

My two cents.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• morgen ...

morgen ga ik eens gaan kijken ernaar ...
              ben benieuwd

Comment

• Dat hout past niet bij de zetels... Valt dit niet te vervangen door iets anders? Verder knappe kar.

Comment

• Spijtig dat het sportpakket nageplaatst is, hierdoor verlies je enkele leuke "details".

Comment

morgen ...

morgen ga ik eens gaan kijken ernaar ...
                    ben benieuwd
                    Zeer mooie wagen toerke.

Welke buitenkleur heeft de wagen? carbonzwart?

Welke motor?
                    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Ok, ik heb het zelf al gevonden. Het is een carbonzwarte 525dA met M-Sportpakket. De velgen zijn niet de originele 18" velgen maar replica's zoals jij op je 320d hebt gehad.
                      OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                        Zeer mooie wagen toerke.

Welke motor?
                        Ow, blijkbaar niet.

Maar kloppen die zetels dan nog wel?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                          Spijtig dat het sportpakket nageplaatst is, hierdoor verlies je enkele leuke "details".

ja ik weet het ,
                          maar op het 1ste gezicht vind ik hem wel mooi en hij heeft toch redelijk wat opties

Comment

Zeer mooie wagen toerke.

Welke motor?
                            525dA
                            carbonzwart yep

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                            Ok, ik heb het zelf al gevonden. Het is een carbonzwarte 525dA met M-Sportpakket. De velgen zijn niet de originele 18" velgen maar replica's zoals jij op je 320d hebt gehad.
                            weet ge BMWMB ...
                            is al een tijdje dat ik mijn 3 wil vervangen door een 5serie ...
                            maar ik wil niet te veel moeten opleggen want momenteel investeer ik in andere dingen en ik weet toch dat als de nieuwe 5serie uitkomt binnen 2jaar ik op de 1ste rij zal staan om ene te kopen
                            dus dit is een tussenoplossing

moest ik die auto kopen is het 1ste wat ik zou doen , die velgen eraf zwieren...
                            en liefst mijn velgen erop van mijn huidige 3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                              Ow, blijkbaar niet.

Maar kloppen die zetels dan nog wel?
                              Het zijn de beste zetels die je in de 5 kan krijgen, nl de comfortzetels. Deze zijn optioneel te verkrijgen in combinatie met het M-Sportpakket.

Ik ben zeker dat het een origineel M-Sportpakket is. Carbonzwart is enkel te verkrijgen tesamen met het M-Sportpakket. Ik kan zeer moeilijk geloven dat de wagen in een andere kleur gespoten is...
                              OO 00 OO

Comment

Het zijn de beste zetels die je in de 5 kan krijgen, nl de comfortzetels. Deze zijn optioneel te verkrijgen in combinatie met het M-Sportpakket.

Ik ben zeker dat het een origineel M-Sportpakket is. Carbonzwart is enkel te verkrijgen tesamen met het M-Sportpakket. Ik kan zeer moeilijk geloven dat de wagen in een andere kleur gespoten is...

maar de velgen van het sportpakket zijn toch deze niet BMWMB ?
                                of kon je die ook krijgen dan samen met het sportpakket?

Comment

• Het is zoals ik net al zei. Deze velgen zijn M5-replica's zoals jij op je 320d hebt gehad. Ik zou onderhandelen om er de originele 18" 135M's bij te krijgen in de plaats van die replica's. Zo heb je een mooie originele velg die je als wintervelg kan gebruiken.
                                  OO 00 OO

Comment

Het is zoals ik net al zei. Deze velgen zijn M5-replica's zoals jij op je 320d hebt gehad. Ik zou onderhandelen om er de originele 18" 135M's bij te krijgen in de plaats van die replica's. Zo heb je een mooie originele velg die je als wintervelg kan gebruiken.
                                    owkee , thx voor den tip

Comment

• En als ik je nog een tip mag geven copain... als je dan toch zo'n honger hebt naar de nieuwe 5 wacht dan nog 2 jaar. Hoe je het draait of keert, de 5 zal meer verbruiken en heeft hogere taksen. Je zal blij zijn dat hetgeen je nu spaart je binnen 2 jaar extra kan uitgeven aan je nieuwe 5.

Anderzijds dient gezegd dat een 525dA zeker leuk is.

Comment

deze dus

alhoewel , ik heb hem daarstraks getoond aan mijne zoon en hij vond hem ouderwets van kleur zetels ... en dat hout binnenin zegt hij ekkes

mijne zoon kent er niks van he

Ik vind 't een sublieme combinatie. M.i. past het hout zeer mooi samen met de bekledingskleur. Prachtige auto tout-court!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                                          Spijtig dat het sportpakket nageplaatst is, hierdoor verlies je enkele leuke "details".
                                          Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                                          ja ik weet het ,
                                          maar op het 1ste gezicht vind ik hem wel mooi en hij heeft toch redelijk wat opties

Dat sportpack is toch niet nageplaatst? 't Is een carbonzwarte, en carbonzwart is enkel te krijgen in combinatie met het sportpack. De zetels zijn niet de standaard sportzetels, maar de optionele comfortzetels! Zo goed als de beste zetels die er zijn...

Comment

Working...
                                          X