Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
de 335i coupé heeft maar 400nm koppel(evenveel als een 325d...) tov de diesel die er 580 heeft. Geen probleem voor de koppeling voor de naft.
de M3 heeft ook 400nm koppel dus ik denk als je de 335i naar 360pk brengt en het koppel zal dan ook wel behoorlijk stijgen, het redelijk close zal zijn...
Een 325d heeft hetzelfde koppel als een 335i en zal in de laagste toeren wel ongeveer even snel aanvoelen. Eens de 4000 toeren bereikt worden en de 325d uitgezongen is beginnen bij de 335i de pk's de bovenhand te krijgen en begint wagen pas echt te gaan tot 7000 toeren. Eens boven de 4000 toeren wordt de 335i veel sneller dan een 325d.
Een M3 heeft hetzelfde koppel als een 335i, maar deze is pas beschikbaar vanaf 4000 toeren tegen 1300 toeren bij de 335i. De 335i is dan ook iets sneller in het hernemen in de laagste toeren. Het verschil in gevoel is klein omdat de M3 een betere gasrespons heeft dan de 335i die een beetje last heeft van een turbo-gat. Eens boven de 4000 toeren begint de M3 sneller te worden doordat deze 120pk meer heeft en doorgaat tot maar liefst 8300 toeren.
Als je echter een 335i gaat chippen, dan zal de M3 het moeilijk krijgen... Toch zal de motorkarateristiek steeds verschillend blijven...
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
zou die gasrespons van een 335i nog slechter zijn dan die van een 320i? Ik heb momenteel een e36 318is en die reageert "naar mijn normen" onmiddellijk. Die van mijn moeder moet eerst wat aangeraakt worden en dan gaat die pas vooruit. Is de gasrespons van de 335i dan nog trager? (door de turbo's..)
Alpina levert hun eigen B3 biturbo, 360 pk en de enige mods die ze gedaan hebben zijn andere zuigers dacht ik..
moet er wel tegen kunnen geloof ik
Koeling is ook versterkt, 'k dacht dat de versnellingsbak ook 'n upgrade kreeg (is enkel met automaat te krijgen, werd versrerkt + krijgt eigen Alpina software).
Maar voor de rest zit daar niet veel verschil op, neen.
Ik ben verliefd op deze 135, weet iemand welk blauw dit is? Montego blauw of Le Mans blauw?
Edith zegt wel dat hij geen leder heeft en geen Navi Prof maar die kleur... FAK!
Als 'ie het M Sport Pack heeft is het sowieso Le Mans blauw. Heeft 'ie het niet (maar pas op, de 135i heeft altijd de bumpers van het M Sport Pack), dan kan het niet anders dan Montego zijn.
Dit moet dus Le Mans blauw zijn, aangezien 'ie 't M Pack heeft (zie je aan de velgen o.a. + staat vermeld).
Kijk door je velgen hé, dan zie je normaal wel je remblok zitten
Bij Mazda hoor je dat.
Dat heeft geen lampje omdat mensen daar dan toch maar blijven mee rijden. Als een mens het geluid hoort als bij Mazda, staat 'ie rap bij de garage, believe me.
Comment