Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichteneen accidentje is snel gebeurd, dus ga niet je eigen conclusies trekken.
Een accidentje is snel gebeurd noemen ze dat dan !
GODVER !
Ik word hier razend van, echt razend !!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk BerichtenWat is 't meeste tricky? 200 rijden met 'n wagen met alle mogelijke elektronische snufjes of 80 met 'n buizenchassis met 1 schijfrem, smalle bandjes en niks bescherming?
Raar dat er niemand moraalridder speelt tegenover M-optic, Turboman, fastastic, etc. Zij zijn ook jong en reden/rijden ook met meer pk's (per gewicht in 't geval van de mini) rond dan gemiddeld.
Ik praat niets goed, ik vraag enkel om 't een beetje te relativeren.
En als jij zegt dat je ook racet, ben je niet veel beter. Ikzelf ben een vlotte chauffeur, maar echt plankgassen en zo snel mogelijk de bocht om gaan, doe ik bijlange niet.
Trouwens, als je al eens gast, moet je dat als jonge knul zeker niet doen met een M5. Vind ik, maar ik heb daar niets over te zeggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk BerichtenEen gast van 18 jaar, met VERDOMME 4 andere gasten in zijnen auto (dat is 4 maal iemands dierbaarste bezit eh !!! daar hebben ouders gans hun leven voor opgeofferd) rijdt met een auto van meer dan 400 PK aan meer dan 200 km/h tegen een boom..
GODVER !
Groot gelijk. Het is niet gewoon een licht hersenschudingetje of zo. Er zijn vijf gasten gewoon dood. Erger kan het eigenlijk niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk BerichtenIk praat niets goed, ik vraag enkel om 't een beetje te relativeren.
Als je weet wat een kind betekent...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten520d, staat er achteraan op.
Edit: heb me vergist met andere 5 wellicht. Aan de uitlaat te zien wellicht 520d.
in het topic over de 320d tunen of niet staat een 525d die ik vandaag gezien heb , die te koop staat ... is het deze die je bedoelt misschien ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk BerichtenEen gast van 18 jaar, met VERDOMME 4 andere gasten in zijnen auto (dat is 4 maal iemands dierbaarste bezit eh !!! daar hebben ouders gans hun leven voor opgeofferd) rijdt met een auto van meer dan 400 PK aan meer dan 200 km/h tegen een boom..
GODVER !
Ik heb NERGENS gezegd dat dat accident niet erg is. Enige wat ik gezegd heb is dat veel mensen veel te snel conclusies trekken. Stel dat ie tegen 120km/u 'n klapband gekregen had en dan over de vangrail gegaan was? Of zoals 'n forumlid hier 'n paar maanden geleden: aquaplanning en je begint te slippen. Ga je dan ook razend reageren omdat die chauffeur die levens "genomen" zou hebben?
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenIk heb gewoon gezegd dat het me niet verbaast. Iedereen doet met zijn geld of auto (de auto was van de vader, maar de zoon mocht er blijkbaar wel mee rijden) wat hij of zij wil, maar ze moeten naderhand niet komen klagen natuurlijk.
En als jij zegt dat je ook racet, ben je niet veel beter. Ikzelf ben een vlotte chauffeur, maar echt plankgassen en zo snel mogelijk de bocht om gaan, doe ik bijlange niet.
Trouwens, als je al eens gast, moet je dat als jonge knul zeker niet doen met een M5. Vind ik, maar ik heb daar niets over te zeggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk BerichtenBuizenchassis en geen elektronica is 'n kart, hé. Ik race op 'n afgesloten circuit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichtenin het topic over de 320d tunen of niet staat een 525d die ik vandaag gezien heb , die te koop staat ... is het deze die je bedoelt misschien ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk BerichtenIk denk dat je mijn punt echt niet begrijpt, maar bon. Er zal op 'n ander forum nu volle bak over mij geroddeld worden wegens die uitspraken, maar ik heb niets fout gezegd.
Ik heb NERGENS gezegd dat dat accident niet erg is. Enige wat ik gezegd heb is dat veel mensen veel te snel conclusies trekken. Stel dat ie tegen 120km/u 'n klapband gekregen had en dan over de vangrail gegaan was? Of zoals 'n forumlid hier 'n paar maanden geleden: aquaplanning en je begint te slippen. Ga je dan ook razend reageren omdat die chauffeur die levens "genomen" zou hebben?
Nee, als ik dat verhaal nog eens opnieuw bekijk,
de feiten:
a) 's morgens om 3.40 u
b) Verboden landingsbaan
c) Droge omstandigheden
d) > 150 mph (= 220 km/h)
e) remsporen
f) 200 feet door de lucht (= fermen jump)
g) Auto in 2, motor weggeslingerd
h) Alcohol ? onbekend...
Ik begrijp de voorbeelden die je aanhaalt, maar dat zijn echte verklaringen voor een ongeval. Dat kan iedereen inderdaad overkomen. Ik heb ook ontzettend schrik voor een klapband of aquaplanning, geloof me. Dat laatste heb ik ooit meegemaakt en sindsdien vertraag ik als het hard begint te regenen.
Gaan karten vind ik ook wel iets anders, dat is een andere setting. Jullie rijden wel op slicks, op een circuit dat afgesloten is en dat jullie kennen. Er is geen elektronica waardoor jullie echt een direct contact hebben. Jullie dragen een helm en een overall. Ik zeg niet dat het niet risicovol is. Maar ik vind het toch anders dan met een M5 aan 220 km/h 's morgens vroeg op een verboden landingsbaan te gaan rijden.
Whispy jij hebt ervaring met een kart. Jij weet wat die kart doet. Ik vind dit echt anders.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
Buizenchassis en geen elektronica is 'n kart, hé. Ik race op 'n afgesloten circuit.
Ik vind dat dit ABSOLUUT niet te vergelijken is met de situatie van Josh's M5.
2006-2010 '97 VW Golf III TDI
2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
2012-... '07 BMW 118d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
a) 's morgens om 3.40 u
b) Verboden landingsbaan
c) Droge omstandigheden
d) > 150 mph (= 220 km/h)
e) remsporen
f) 200 feet door de lucht (= fermen jump)
g) Auto in 2, motor weggeslingerd
h) Alcohol ? onbekend...
Trouwens, moest het een M5 zijn met een 40iger, was er zo geen heisa rond, of moest het een 18jarige zijn met een 320i...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk BerichtenGa die gast niet komen goed praten, maar euhm. 's morgens vroeg, op een landingsbaan en droge omstandigheden lijkt mij eigenlijk wel nog een mooie setup voor een M5 uit te testen. Toch beter dan op de openbare weg, niet?
Trouwens, moest het een M5 zijn met een 40iger, was er zo geen heisa rond, of moest het een 18jarige zijn met een 320i...Dan waren ze beter op de highway gaan racen.
Comment
-
Een maat van me heeft een vraagje. Als ik het niet vergeet, vraag ik het eens bij de BMW-dealer (ik moet er toch heen), maar hier toch ook al eens vragen: Kan het vermogen van een 118d met 136 pk naderhand terug op 143 pk gebracht worden? Zonder dat de verzekering en de fiscus dat weten uiteraard, anders kan hij hem net zo goed als 143 pk bestellen. Chippen ziet hij niet zitten omdat je dan nog meer risico loopt.
Comment
-
Dat kan niet zonder dat de fiscus het weet, neen. De dealers zijn niet gemachtigd om die andere software te installeren, en doen het dan ook niet. Om een auto terug te tunen naar Belgische of Duitse versie, moet je in Bornem zijn, en zij doen dat enkel incl. aanpassing van de papieren. De auto zal dus officieel terug z'n 105 kW hebben.
Dat is hoe het officieel is. Hoe het er in de schemerzone aan toe gaat zal je dealer je wel vertellen, of misschien ook niet.
Comment
-
OK, thx.Dan zal hij allicht ook maar een definitief antwoord moeten verwachten eens hij een 118d wil bestellen. Vrijblijvend gaan ze die informatie wellicht niet rondstrooien.
Comment
Comment