Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
    Thx!

Heb je ooit met een E38 730d 193pk gereden?
    Is die motor potent genoeg om de zware kas van de E38 van zijn plaats te krijgen?

Zelfs een 2001 met alle opties is belachelijk goedkoop, tegenwoordig. En met de huidige dieseltaksen (of eerder de afwezigheid daarvan) zou het best wel eens de opvolger van mijn Benz kunnen worden.

Hij zou het sportiefste rijden (relatief gezien) van alle auto's in zijn klasse. En zelfs sportiever dan een E65...
    De mijne is een 193 pk. En die is redelijk potent ja. Heb ooit ook met een 163 pk gereden en dat is al een pak minder. De E38 is een super reisberline en daar moet je hem dan ook naar gebruiken. Dus niet de sportiviteit van een 3 of een 5, over andere merken kan ik niet oordelen.
    Ik heb een paar weken terug een E65 testgereden en dat is toch iets sportiever, nerveuzer ook naar mijn gevoel. Meer plezier op de gewone wegen terwijl een E38 toch iets logger aanvoelt. De E65 is ook stukken zachter en comfortabeler, testexemplaar was uitgerust met 20" velgen en die was nog een pak zachter dan de mijne met 16" velgen.

Comment

• Hard afgeveerd vind ik niet zo erg.
      Maar ik vraag mij af hoe het zit met de directheid van de sturing van een E38.

Heb je sportophanging of standaard ophanging?

Comment

• Er zijn er niet veel met sportophanging, die was (als ik me niet vergis) enkel te krijgen in het Sport Pack (18" Parallelspaak Styling, volledig gespoten bumpers en zijschorten, sportophanging, sportzetels, sportstuur, hoogglans Shadow-Line), op de gewone E38 had je de keuze uit de standaardophanging, of de EDC.

De E38 was (en is) in zijn klasse nog steeds een zeer beweeglijke wagen. De huidige '7 is ... anders. Bij momenten sportiever, maar ook minder homogeen. De E38, zeker met sportophanging of EDC in sport-stand, en indien je potent 18" rubber hebt liggen, was toen de referentie op 't vlak van rijgedrag, maar ondertussen zijn we al weer zoveel meer gewoon, natuurlijk. Het is en blijft een zware auto, hè, en een bochtenpikker pur sang kan dat per definitie niet zijn. Langere, snelle bochten echter meestert 'ie met gemak. Je kan 'm echter niet vergelijken met de huidige A8, dat is op vandaag de referentie inzake beweeglijkheid.

De 193pk 730d vind ik méér dan voldoende gemotoriseerd. Zoals Carlito zegt: 't Is geen sprintbom, maar het is een meer dan vlotte diesel, zelfs in die zware auto. De huidige diesels zijn sneller en voelen vooral pittiger aan (hoger koppel, sneller reagerende turbo's), maar ik denk niet dat je teleurgesteld zal zijn in 't vermogen van zo'n auto. En voor zij die daar geen problemen mee hebben: een 730dA met 193pk leent zich voorbeeldig tot een heuse chip.

Wacht niet te lang, want de nog zuivere exemplaren vinden hun weg naar de jonge telefoonkaarten- of nightshopgasten, en daar komen ze nooit ongeschonden uit.

Als je de keuze hebt: kies voor eentje met comfortzetels, of als het even kan zelfs de contourzetels (al zijn deze zeer zeldzaam). De contourzetels zijn een kruising tussen de comfortzetels (leuning) en de sportzetels (zitting), zien er magistraal mooi uit, en zitten voorbeeldig. Probeer ook eentje te pakken te krijgen die jonger is dan 9/2000, zodat je 't 16:9 navigatiesysteem hebt (dat met een aantal updates zeer modern te maken is, inclusief birdview en split screen). EDC is superbe, maar 't is duur als je je dempers moet vervangen als ze versleten zijn.

Comment

• Voila, ik zou het niet beter kunnen zeggen

Comment

• Comment

• Voor tomski : E90ev, rood, Blacklines

Comment

• M3 met mistlichten ...

... en een 2-liter motor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  Voor tomski : E90ev, rood, Blacklines

nee merci

E92 > E93 > E91 >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> E90

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    Er zijn er niet veel met sportophanging, die was (als ik me niet vergis) enkel te krijgen in het Sport Pack (18" Parallelspaak Styling, volledig gespoten bumpers en zijschorten, sportophanging, sportzetels, sportstuur, hoogglans Shadow-Line), op de gewone E38 had je de keuze uit de standaardophanging, of de EDC.

De E38 was (en is) in zijn klasse nog steeds een zeer beweeglijke wagen. De huidige '7 is ... anders. Bij momenten sportiever, maar ook minder homogeen. De E38, zeker met sportophanging of EDC in sport-stand, en indien je potent 18" rubber hebt liggen, was toen de referentie op 't vlak van rijgedrag, maar ondertussen zijn we al weer zoveel meer gewoon, natuurlijk. Het is en blijft een zware auto, hè, en een bochtenpikker pur sang kan dat per definitie niet zijn. Langere, snelle bochten echter meestert 'ie met gemak. Je kan 'm echter niet vergelijken met de huidige A8, dat is op vandaag de referentie inzake beweeglijkheid.

De 193pk 730d vind ik méér dan voldoende gemotoriseerd. Zoals Carlito zegt: 't Is geen sprintbom, maar het is een meer dan vlotte diesel, zelfs in die zware auto. De huidige diesels zijn sneller en voelen vooral pittiger aan (hoger koppel, sneller reagerende turbo's), maar ik denk niet dat je teleurgesteld zal zijn in 't vermogen van zo'n auto. En voor zij die daar geen problemen mee hebben: een 730dA met 193pk leent zich voorbeeldig tot een heuse chip.

Wacht niet te lang, want de nog zuivere exemplaren vinden hun weg naar de jonge telefoonkaarten- of nightshopgasten, en daar komen ze nooit ongeschonden uit.

Als je de keuze hebt: kies voor eentje met comfortzetels, of als het even kan zelfs de contourzetels (al zijn deze zeer zeldzaam). De contourzetels zijn een kruising tussen de comfortzetels (leuning) en de sportzetels (zitting), zien er magistraal mooi uit, en zitten voorbeeldig. Probeer ook eentje te pakken te krijgen die jonger is dan 9/2000, zodat je 't 16:9 navigatiesysteem hebt (dat met een aantal updates zeer modern te maken is, inclusief birdview en split screen). EDC is superbe, maar 't is duur als je je dempers moet vervangen als ze versleten zijn.
                    Ik ben sowieso op zoek naar eentje met comfort of sportzetels. Ik zou namelijk het liefste eentje hebben met Sportpakket.
                    EDC heb ik nog niet eerder van gehoord, thx voor de tip. Daar ga ik even in duiken.

Comment

• zondag op de E40, zo'n sedona-rode 123coupé gezien, best mooi, beter dan grijze

Comment

Ik ben sowieso op zoek naar eentje met comfort of sportzetels. Ik zou namelijk het liefste eentje hebben met Sportpakket.
                        EDC heb ik nog niet eerder van gehoord, thx voor de tip. Daar ga ik even in duiken.
                        RRD, heb je al wagens gevonden die je interesseren ?

Foto's of linkjes mogen altijd !

Comment

• De opgevraagde pagina kon niet gevonden worden

Comment

• Bestaat er soms een site waar je handleidingen kan downloaden van BMW's?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
                              RRD, heb je al wagens gevonden die je interesseren ?

Foto's of linkjes mogen altijd !
                              Ik heb er 1 gevonden ja.
                              Maar de omgeving waar in hij staat zint me niet geheel.

Ik wil een zwarte of donkerblauwe met Sportpakket, contourzetels, schuifdak, gps, pdc, xenon.

Sinds vandaag is daar EDC bij gekomen, maar dat is blijkbaar nog al moeilijk te vinden. Ik schat dat dat een dure optie was.

Ik zal de link van de auto die ik heb gevonden posten tijdens de volgende reclame van peking expres .

Comment

• Is blijkbaar verkocht...

Comment

• http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...ml?id=14518859

Dit begint er op te lijken. Heeft EDC en Sportpakket. Ik weet alleen niet welke stoelen er in zitten.

Kleur vind ik echter minder, en door de lage kilometerstand is de prijs aan de hoge kant. Ik wil max 13k uitgeven. En dat is zeker doenbaar.

Comment

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...ml?id=14518859

Dit begint er op te lijken. Heeft EDC en Sportpakket. Ik weet alleen niet welke stoelen er in zitten.

Kleur vind ik echter minder, en door de lage kilometerstand is de prijs aan de hoge kant. Ik wil max 13k uitgeven. En dat is zeker doenbaar.
                                    Prachtig
                                    Dat zilver staat hem heel knap icm met sportpakket, fris eigelijk.
                                    Zwart vind ik wat te

Comment

• ik vind die kar heel sjaloekie ogen.

die dat je me enkele dagen geleden doorstuurde... ja

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                        ik vind die kar heel sjaloekie ogen.

die zwarte ruiten rondom rond zorgen daar wonderwel voor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                          ik vind die kar heel sjaloekie ogen.

die dat je me enkele dagen geleden doorstuurde... ja
                                          Dat is deze:

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Qua uitvoering exact wat ik zoek.
                                          Maar ik kom thuis niet rond met een 740d. Ik heb het geprobeerd, maar ze vinden 1495 taks en 2300 BIV er over. En ergens kan ik ze geen ongelijk geven.

Daarenboven is een gechipte 730d bijna net zo snel als een 740d. En de laatste kan niet gechipped worden vanwege de boite die al moeite heeft met het standaardkoppel. De betrouwbaarheid van de 730d zou ook een pak beter zijn dan de 740d. En dat is redelijk belangrijk, want ik zoek auto's tussen de 150k en 200k gelopen.

Comment

Working...
                                          X