Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
    Kan iemand mij verklaren waarom ik zowel 184pk als 193pk varianten tegenkom van de E38 730d? (gTa?)
    Omdat er van de eerste 3.0d verschillende vermogensversies zijn gemaakt. Was ook bij de '5 zo. De eerste 530d kwam er toen de 525tds er nog was. Die 530d had standaard 135kW, ofte 184pk, in België gereduceerd naar 163pk. Wat later viel de 525tds weg en werd die vervangen door de 525d. Die had standaard al 163pk, dus de Belgische 530d met 163pk ernaast zou maar al te gek zijn. Maar ten tijde van de introductie van de 525d evolueerde de 3-liter naar 193pk.
    In de '7 waren dezelfde motoren verkrijgbaar, althans toch de 2.5tds en de 3.0d. De eerste 730d had (net zoals de 530d) 184pk, en toen de 3.0d z'n eerste evolutie kreeg, had de 730d dus 193pk.

Data van verandering/introductie weet ik niet van buiten.

Comment

• Er is ook een 163 pk geweest in de 730d. Ik dacht dat die geintroduceerd werd samen met de facelift. Maar ik kan me vergissen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Piejer Bekijk Berichten
        Er is ook een 163 pk geweest in de 730d. Ik dacht dat die geintroduceerd werd samen met de facelift. Maar ik kan me vergissen.
        Van de E38?

Comment

Er is ook een 163 pk geweest in de 730d. Ik dacht dat die geintroduceerd werd samen met de facelift. Maar ik kan me vergissen.
          Uiteraard, dat zei ik ook. De 184pk versie was de eerste 730d, en die bestond (in alle modellen waarin die kwam) ook in "Belgische versie" met 163pk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            Uiteraard, dat zei ik ook. De 184pk versie was de eerste 730d, en die bestond (in alle modellen waarin die kwam) ook in "Belgische versie" met 163pk.
            En weet je nog van wanneer de facelift er is ? '99, kan dat ?

Comment

Van buiten écht geen idee, neen. 'k Dacht dat de '5 facelift er kwam in 9/2000, de '7 facelift een tik vroeger, maar de '7 facelift heeft dan nog binnenin een minor update gehad ongeveer een jaar voor einde productie, namelijk met de introductie van 't 16:9 navigatiesysteem, Highlight-optie, ChromeLine interieur optie, nappaleder met stikking "club", enz.

Comment

Kan wel zijn... productie 12/1997 tot 7/2001, dus dat zou wel kunnen.

Comment

Van buiten écht geen idee, neen. 'k Dacht dat de '5 facelift er kwam in 9/2000, de '7 facelift een tik vroeger, maar de '7 facelift heeft dan nog binnenin een minor update gehad ongeveer een jaar voor einde productie, namelijk met de introductie van 't 16:9 navigatiesysteem, Highlight-optie, ChromeLine interieur optie, nappaleder met stikking "club", enz.
                  Mijn E38 730d is van productie 12/2000, is met 16:9 navi. Die highlight zou ik niet weten wat dat is, en ik heb gewoon leder en geen nappa

Comment

Mijn E38 730d is van productie 12/2000, is met 16:9 navi. Die highlight zou ik niet weten wat dat is, en ik heb gewoon leder en geen nappa
                    Ja, de 16:9 navi kwam vanaf MY01, zijnde ergens in september 2000. Highlight exterieur zijn de chroom nier-langsstaafjes (standaard op de V12), samen met verchroomde koplampringen (binnenin de koplampbehuizing).

Comment

• Misschien een domme bemerking of vraag, maar heeft BMW eigenlijk totaal geen plannen om zich es te moeien in de bestelwagen branche?

Concurreren me pakweg de Viano....

Zou ook wel goed verkopen denk 'k

Toch?

Comment

• Dat lijkt me onbegonnen werk. Dan is 't nog beter om een ander merk over te kopen, en daarmee verder te doen. Zoals ze deden met Husqvarna, b.v.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cayenne Bekijk Berichten
                          Misschien een domme bemerking of vraag, maar heeft BMW eigenlijk totaal geen plannen om zich es te moeien in de bestelwagen branche?

Concurreren me pakweg de Viano....

Zou ook wel goed verkopen denk 'k

Toch?
                          Heb er ook al over gedacht maar het past niet zo bij de filosofie van het merk volgens mij: freude am fahren.
                          Rode 335 Touring

Spijtig van het beige interieur en de dakrails.

Comment

Dat lijkt me onbegonnen werk. Dan is 't nog beter om een ander merk over te kopen, en daarmee verder te doen. Zoals ze deden met Husqvarna, b.v.
                            Waarom lijkt je dat zo onbezonnen?

Of een zeer ruime gezinswagen à la R-klasse

Comment

Waarom lijkt je dat zo onbezonnen?

Of een zeer ruime gezinswagen à la R-klasse
                              Ik geloof dat ze met zo'n ding bezig zijn, of geweest, er zijn een tijd geruchten van geweest, maar als je naar de verkoopscijfers van dat R-ding kijkt zou het een beetje dom zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                Ik geloof dat ze met zo'n ding bezig zijn, of geweest, er zijn een tijd geruchten van geweest, maar als je naar de verkoopscijfers van dat R-ding kijkt zou het een beetje dom zijn
                                En totaal onterecht, want de R is

Maar ik ben zeker dat BMW daar ook een rol kan in spelen (in die branche)

Comment

Omdat er van de eerste 3.0d verschillende vermogensversies zijn gemaakt. Was ook bij de '5 zo. De eerste 530d kwam er toen de 525tds er nog was. Die 530d had standaard 135kW, ofte 184pk, in België gereduceerd naar 163pk. Wat later viel de 525tds weg en werd die vervangen door de 525d. Die had standaard al 163pk, dus de Belgische 530d met 163pk ernaast zou maar al te gek zijn. Maar ten tijde van de introductie van de 525d evolueerde de 3-liter naar 193pk.
                                  In de '7 waren dezelfde motoren verkrijgbaar, althans toch de 2.5tds en de 3.0d. De eerste 730d had (net zoals de 530d) 184pk, en toen de 3.0d z'n eerste evolutie kreeg, had de 730d dus 193pk.

Het is eigenlijk zot è, in de x20d zitten nu evenveel pk's als de eerste x30d. En dat op 8-9 jaar tijd. Maar toen had de E46 (uitgekomen in '9 ook al een 320d met 136pk.
                                  Volvo V60 D3 R-design

Comment

En totaal onterecht, want de R is

Maar ik ben zeker dat BMW daar ook een rol kan in spelen (in die branche)
                                    Ja hij heeft wel iets lief met zijn kikkerneusje, maar hij is wat duur uitgevallen.
                                    Heb even gezocht, blijkbaar is de kans groot dat hij toch nog komt

Space is the real luxury says BMW. BMW's forthcoming "Progressive Activity Sedan" due in 2009. The PAS also evidence of this with the X6 first presented concept of Bayern stands for "emotional stressless vehicles", the new space as a luxury interpretation and BMW combines driving pleasure."Let's just what this marketing German in real life. When PAS is a kind of R-Class from Bavaria. Like the X6 shows a coupé roof line, in the basic version as a four-seater and focus on four-wheel drive and High-End-Motor. Biggest difference: the X6 divides the genes with the X5, the PAS with the next generation Touring (Internal Code: F11, starting in June 2010). While the X6 series of all-wheel drive, it must be at the PAS. From the base price are both cars close together in the target numbers, the PAS will still trumph the X6. No, not just the design. But especially the interior. The PAS will be a First-Class-Viersitzer, a fine car trip with individual seats and rear, in height, length and angle. Heating, ventilation and massage function must in this league is not specifically mentioned. This is a modular and expandable extended to the rear center console, in which among other screens, shelves, connections for MP3 player and headphones, a folding table and pushed hide-Business Class on the highway. Whoever it may be factual, also gets the PAS than 4 +1 seater with dual divided and separated fold rear seat and fully retractable middle seat. Originally, BMW wanted a coach with the PAS-Doors displayed behind the rear doors - a reality, but it was too expensive and reminded the decision makers too much to Rolls-Royce. Something must distance. But the two tailgate blessed the Chiefs. It facilitates access to the trunk, whose minimum capacity of 600 liters surpasses the Fünfer-Touring. When laid flat stalls even fit into 1,750 liters.
                                    The basic model weighs 1,900 kilograms
                                    To coupe character to emphasize BMW on extremely short overhangs, wide fenders issued with large wheels (from 245/55-R-18-Serienrad 21-Zöller until everything is possible), slightly offset sills and a fully independent rear conclusion with shared lamps. The wheelbase is with just over three meters halfway between short and long-sevens. The rear legroom is in the comfort position against even the Rolls-Royce Phantom: and despite the exterior length of about 4.85 meters. Especially proud of the Bavaria on the convenient entry and exit for the rear passengers and the good visibility. The opposite the Fünfer-Touring by six centimeters larger amount owed the PAS also on the 728-millimeter diameter grown. Behind their hands give the developers a drag coefficient of 0.31. At the weights, we should not expect values fable: The basic model weighs a whopping 1,900 kilos, but may also stately 600 km CDs.
                                    The PAS 3.0i Automatic with 306 horsepower in 6.7 seconds from zero to 100 km / h speed. For comparison: A 335i is only 1.2 seconds faster. At the same time, a total consumption of 10.5 liters per 100 kilometers in prospect, which has a range of 750 kilometers are expected. The handling of the PAS is reportedly widespread in all major disciplines at the level of the new Fünfer-Touring. Even critical maneuvers like falter, yaw, or Anlenken control in the border region deserve after assessing the Top-Gütesiegel house. Notable value of 12 meters gratifying close turning circle, and the very short braking, in cold and warm 38-Meter-Marke undercuts the plant. As with other cars it should PAS for a wide range of assistance systems indicate how active steering, roll stabilization, damping control, electro-hydraulic brake or Adaptive Cruise Control (cruise).
                                    When launched it will have four engines, likely two petrol & tw diesel variations.
                                    BMW is dedicated to the PAS also reinforces the theme of lost energy. Means: Energy, for example, is created during braking is converted to storage cells to fill the auxiliary units, such as air conditioning or light machine drive. This saves fuel and even the environment. As soon as the conditions for this himself dining energy cycle series (lithium-ion batteries and other software), the Munich want their Efficient - Dynamic - ahead to extend the hybrid field. Until then, it will remain in the following units: • PAS 3.0d, 245 PS/550Nm • PAS 3.0sd, 300 PS/650Nm • PAS 30, 306 PS/400Nm • PAS 4.0si, 408 hp / 600 Nm The V8 will be canceled entirely. Why? Because the line six cylinder in contrast to the current automatic transmissions still a long way to go. To compensate for this shortcoming, PAS already works in the new eight-stage self-switches of ZF, Friedrichshafen. The is up to 850 Nm of torque away and has an integrated start-stop function.

Comment

Thx!

Heb je ooit met een E38 730d 193pk gereden?
                                      Is die motor potent genoeg om de zware kas van de E38 van zijn plaats te krijgen?

Zelfs een 2001 met alle opties is belachelijk goedkoop, tegenwoordig. En met de huidige dieseltaksen (of eerder de afwezigheid daarvan) zou het best wel eens de opvolger van mijn Benz kunnen worden.

Hij zou het sportiefste rijden (relatief gezien) van alle auto's in zijn klasse. En zelfs sportiever dan een E65...

Comment

• Mijn oom had dat ding vroeger, voor zijn Range.

Het geraakt van zijn plaats, maar tis geen racer natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                          Ja hij heeft wel iets lief met zijn kikkerneusje, maar hij is wat duur uitgevallen.
                                          Heb even gezocht, blijkbaar is de kans groot dat hij toch nog komt

/me like

Comment

Working...
                                          X