De BMW Z8 kwam alleen uit met een 4.9L V8 benzinemotor die 400 pk (294 kW) levert, samen met een handgeschakelde zesversnellingsbak. Deze motor werd door BMW Motorsport gebouwd en zat ook in de E39 M5. Hij accelereert van stilstand naar 100 km/u in 4,7 seconden. Hij heeft een gelimiteerde topsnelheid van 250 km/u, maar ongelimiteerd zou hij 300 km/u kunnen rijden. Remmen van 100 km/u tot 0 km/u doet hij in 2,5 seconden.
In het laatste productiejaar van de Z8, bracht een officiële tuner van BMW, Alpina, een gewijzigde versie van deze sportauto. De Alpina Roadster V8, zo doopten ze hem, werd alleen in 2003 geproduceerd. In totaal werden er 555 Z8's omgebouwd tot Roadster V8's, waarvan een grote meerderheid bedoeld was voor de VS. Deze wagen kreeg redelijk wat kritiek te verduren, hoofdzakelijk omdat de originele BMW M-motor werd vervangen door een door Alpina bijgewerkte V8-motor die ook in de BMW X5 zit. De Alpina V8-motor levert 381 pk, maar dit bij een lager toerental (5800 tpm). Daarom is het essentieel dat de wagen een automatische vijfversnellingsbak heeft. De Roadster V8 rijdt in 5,3 seconden van 0 naar 100 km/u.
In het laatste productiejaar van de Z8, bracht een officiële tuner van BMW, Alpina, een gewijzigde versie van deze sportauto. De Alpina Roadster V8, zo doopten ze hem, werd alleen in 2003 geproduceerd. In totaal werden er 555 Z8's omgebouwd tot Roadster V8's, waarvan een grote meerderheid bedoeld was voor de VS. Deze wagen kreeg redelijk wat kritiek te verduren, hoofdzakelijk omdat de originele BMW M-motor werd vervangen door een door Alpina bijgewerkte V8-motor die ook in de BMW X5 zit. De Alpina V8-motor levert 381 pk, maar dit bij een lager toerental (5800 tpm). Daarom is het essentieel dat de wagen een automatische vijfversnellingsbak heeft. De Roadster V8 rijdt in 5,3 seconden van 0 naar 100 km/u.
Comment