Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 'k Vind ze ook 'n pak knapper dan op m'n '1, 't zijn echt velgen met een styling van "dienen tijd". Zalig.

Replica vind ik 't allerminst ogen (anders had ik ze ook niet gekocht, 'k ben allergisch voor namaakspul), aangezien de BBS Le Mans 'opener' zijn, minder spaken hebben die smaller zijn en al vroeger opsplitsen, racier ogen. Deze Daytona Race zijn eerder een kruising tussen de klassieke BMW 2-delige kruisspaakvelgen en de BBS Le Mans.
    En 't zijn tweedelige velgen, niks "valse vijsjes".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      'k Vind ze ook 'n pak knapper dan op m'n '1, 't zijn echt velgen met een styling van "dienen tijd". Zalig.

Replica vind ik 't allerminst ogen (anders had ik ze ook niet gekocht, 'k ben allergisch voor namaakspul), aangezien de BBS Le Mans 'opener' zijn, minder spaken hebben die smaller zijn en al vroeger opsplitsen, racier ogen. Deze Daytona Race zijn eerder een kruising tussen de klassieke BMW 2-delige kruisspaakvelgen en de BBS Le Mans.
      En 't zijn tweedelige velgen, niks "valse vijsjes".
      Is dat jouw kar die e36?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SakkeVDW Bekijk Berichten
        Is dat jouw kar die e36?
        Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Mijn ex-Rial velgen waren al eventjes verkocht, maar de nieuwe eigenaar heeft ze sinds kort pas gemonteerd.

Dat heb jij goed en aandachtig gelezen, Sakketje.

Comment

• Ik vond 't zelfs niet de moeite om te reageren.

Matteus =

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
            Een andere motorlogo type zetten vind ik totaal belachelijk, maar een M logo alleen (zonder er M3 of M5 van te maken) vind ik echter wel kunnen en niet fout staan(enkel bij een M pack uitvoering!)
            Vind het persoonlijk nog cool. Op m'n 325 komt wss ook 320 of lager te hangen.

Comment

• Is het eigenlijk slecht voor de motor om kwartier lang tegen topsnelheid te rijden?
              hoorde toen ik tegen normale snelheid terug reed zo een diepere grom in lage toeren precies uit uitlaat komen... Is niet eerste keer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cousie Bekijk Berichten
                Is het eigenlijk slecht voor de motor om kwartier lang tegen topsnelheid te rijden?
                hoorde toen ik tegen normale snelheid terug reed zo een diepere grom in lage toeren precies uit uitlaat komen... Is niet eerste keer
                Zolang hij warm heeft, dus niet het eerste kwartier, moet het geen kwaad kunnen.
                Technische uitleg voor die uitlaatgrom kan ik niet geven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Challazer Bekijk Berichten
                  Zolang hij warm heeft, dus niet het eerste kwartier, moet het geen kwaad kunnen.
                  Technische uitleg voor die uitlaatgrom kan ik niet geven.
                  dat doe ik nooit, ben daarin wel zeer gedisciplineerd alhoewel het wel lastig is zonder olietemperatuurmeter...

Comment

• Kan niet echt 'kwaad'.

Je motor zal wel warmer worden dan normaal (zelfs al zegt de watertemp meter van niet), en dus de olie en de uitlaatlijn ook.
                    De aandrijflijn wordt ook warmer.

Dus uiteraard hebben die temperaturen een invloed op geluiden die je hoort, schakelgedrag/gevoel, etc.

Comment

• Ja, temperatuur lijkt me de oorzaak voor de andere sound. Een pokkehete uitlaat is duidelijk luider dan dezelfde uitlaat als 'ie koud staat. Veel sportuitlaten krijgen pas hun echte volle sound als ze enkele ferme ritten achter de rug hebben, en dus eens goed warm hebben gestaan. Toen ik de Sebring einddemper op m'n Spider liet installeren, vroeger, klonk 'ie in 't begin stiller dan de standaard uitlaat. Kan je nagaan hoe teleurgesteld ik was. Maar de installateur verzekerde me dat dat nog zou beteren. Door verloop van tijd werd 'ie wat luider, maar omdat dat geleidelijk gaat ervaar je dat niet zo goed. Tot ik 'm 'es naast een standaard Spider zette, toen hoorde ik overduidelijk het verschil.

Een kwartier aan topsnelheid rijden, maakt van je uitlaat waarschijnlijk een zeeer warm stukje regenpijp.

Trouwens, ik heb nog uitgerekend dat, wanneer ik mijn E30 325i touring toendertijd plankgas reed, dat 'ie ongeveer 1 liter brandstof per minuut erdoor draaide. Geeft 'es een andere kijk op "topsnelheid rijden".

Comment

• "Mijn auto verbruikt 1liter/minuut."

Comment

• Met m'n ex-190E was dat ook... ongeveer.

250-300km met 55 liter als je goed doorstampte op de snelweg.

1.8

Comment

• Toch zalig

Wat zou Knorheid z'n Rees-seks per minuut verbruiken op topspeed? 300 km/u, aan ca. 40 liter / 100 km = 120 liter / uur = 2 liter / minuut.

Olé.

Comment

• ja diesel verbruikt wel stuk minder, iets van een 18 liter en dat van die hitte is echt waar, van meter afstand voelde ik de warmte nog uit uitlaat komen

Comment

• Holy shit!

edit: dit had ik dus op gTa z'n post

Comment

• Welke auto rijd je?

En where the hell rijd jij 15 minuten aan één stuk topsnelheid? Volgende keer dat je naar 'n oval gaat, wil ik mee, oké?

Comment

Welke auto rijd je?

En where the hell rijd jij 15 minuten aan één stuk topsnelheid? Volgende keer dat je naar 'n oval gaat, wil ik mee, oké?
                                    e60 525d, was 's nachts en op een lang vlak stuk
                                    haalde een 239 op gps terwijl het hier gaat om de 163 pk versie, raar eigenlijk dat ik dan zo snel kan gaan...

Comment

• 239 op GPS is fokkin snel voor 163pk, maar naar mijn weten zijn de zogezegd teruggetunede 525d enkel zogezegd teruggetuned. Ze hebben allemaal om en bij de 180 pk, die dingen.

Nice!

Comment

Welke auto rijd je?

In Duitsland op de A17 van Antwerpstadt naar Hentstadt is dat mogelijk om 4u 's nachts.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door cousie Bekijk Berichten
                                        e60 525d, was 's nachts en op een lang vlak stuk
                                        haalde een 239 op gps terwijl het hier gaat om de 163 pk versie, raar eigenlijk dat ik dan zo snel kan gaan...
                                        Vaak hadden deze meer dan de 163pk dacht ik. Correct me if I'm wrong.
                                        edit: te laat. En het klopt dus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                          In Duitsland op de A17 van Antwerpstadt naar Hentstadt is dat mogelijk om 4u 's nachts.

Nu mss ja... vroeger reed je je wielen krom als je dat deed.

Comment

Working...
                                          X