Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Collega van mijn vader heeft jaren met een E39 540i gereden en die had wel wat meer als 14.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
      14 liter, is dat bij vlotte rijstijl?
      Eerder rustig, wat stad, wat autostrade.
      Maar bijna nooit volgas acceleraties, of autostrade cuirsen aan +200
      Gewoon mee gaan met het verkeer en af en toe eens een tussensprintje.

Bij echt een vlotte rijstijl zal je wel rap rond de 16 liter en meer zitten.
      Lpg is the way to go.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten

zo zou ik hem ook wel willen, dat kleur vind ik zo magistraal
        Wat zou de "tuning" kosten om hem zo te krijgen?
        Buiten de kofferklep, de velgen en 2 subtiel andere uitlaatpijpen is daar niets tuning aan.

Comment

• indd, dan zit je aan laten we zeggen 20 liter lpg max gemiddeld, da's zo'n dikke 7liter benzine, en dan ben je wel flink aan het doorrijden.

Comment

• 10, niet? Of hoeveel kost lpg terug minder dan 0.5€ tegenwoordig?

Comment

• Wel spijtig om zo'n wagen op lpg te gooien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                10, niet? Of hoeveel kost lpg terug minder dan 0.5€ tegenwoordig?
                55.8 cent...
                2015 BMW F11 520dA
                1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                  Wel spijtig om zo'n wagen op lpg te gooien.
                  Waarom?
                  Hier is nog getwijfeld voor een X5 4.6 te kopen en die op lpg te gooien...

Mag er in een "klasse"wagen geen lpg?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichten
                    Waarom?
                    Hier is nog getwijfeld voor een X5 4.6 te kopen en die op lpg te gooien...

Mag er in een "klasse"wagen geen lpg?
                    LPG brengt toch wel wat problemen mee.
                    Zulke zware auto's zijn gewoonweg niet gemaakt voor op lpg te rijden.

Comment

• Een 540i bv rijdt volgens velen toch perfect op lpg hoor Nemo.

Anders zou ik het ook zeker niet overwegen.

Comment

Een 540i bv rijdt volgens velen toch perfect op lpg hoor Nemo.

Zo'n 6inlijn van BMW loopt toch altijd niet zo lekker op lpg,we hebben er zelf vroeger ook véél last van gehad.
                        Maar hoe het met een V8 zit weet ik eigelijk niet.

Dit is precies wel goed

Onlangs heb ik een nieuwe lpi installatie in een e39 540i 4.4 liter laten inbouwen met olie druppelaar bij een kilometer stand van 225000 . En heb er al weer 10000 kilometer probleemloos mee gereden. Geen vermogen verlies en veel rijplezier. Met gemiddeld verbruik van 1 op 7 met doorgaans een vlot tempo. Op lange afstanden haal ik zelfs 1 op 8. Door de grote reserwielkast kan er een flinke tank gemonteerd worden en als je het niet erg vindt om door een hogere variant een paar centimeter van je kofferbak af te snoepen heb je ook nog een flinke actieradius.In mijn geval tussen de 450 en 550 kilometer. Dus gewoon doen !

Comment

Een 540i bv rijdt volgens velen toch perfect op lpg hoor Nemo.

Het is ook totaal geen racemotor.
                          Eerder een lamme goedzak met verschrikkelijk veel grunt vanuit de buik.
                          En voor die cilinderinhoud haalt hij ook geen hoog vermogen, 286 pk voor een 4.4l
                          De motor zet meer aan tot cruisen en rustig rijden en af en toe eens flink doortrekken.
                          Al doet de automaat daar ook goed zijn best, laat de motor bijna constant rond de 1500-2000 toeren draaien.
                          Maar als je het pedaal dan eens vloert, het geluid dat dan komt is echt om kippenvel van te krijgen...

Zoals ik al zei memories

Comment

• Sounds good he.

Het is enkel nog de vraag of dat met Alpina ook zo geslaagd verloopt. Ik moet niet persé een Alpina hebben, en ze zijn ook nog 'ns duurder.

Een 540i is vlot genoeg me dunkt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichten
                              Het is ook totaal geen racemotor.
                              Eerder een lamme goedzak met verschrikkelijk veel grunt vanuit de buik.
                              En voor die cilinderinhoud haalt hij ook geen hoog vermogen, 286 pk voor een 4.4l
                              De motor zet meer aan tot cruisen en rustig rijden en af en toe eens flink doortrekken.
                              Al doet de automaat daar ook goed zijn best, laat de motor bijna constant rond de 1500-2000 toeren draaien.
                              Maar als je het pedaal dan eens vloert, het geluid dat dan komt is echt om kippenvel van te krijgen...

Zoals ik al zei memories

Ik heb er 1 keer eentje als vervangwagen voor de X5 gehad hoor, maar dat was helaas in fascist-traffic-rules-Switzerland. Dus 1keertje doorgetrokken tot een hoogst illegale snelheid met ultra-angstzweet tot gevolg

Dijk van een motor, én prachtige wagen, en zeer cheap.

Comment

• Deze ga ik toch 'ns bekijken denk ik, heb 'm reeds eerder gepost. Alleen wat jammer v/h hout:

ca. 6.200 EUR...budget genoeg voor lpg installatie en diverse addenda.

Comment

• wat is nu het voordeel van zo een V8 4.4liter met toch "weinig" vermogen, 286pk. Hij klinkt wel beestig goed en is goed om te cruisen ,maar je kan ook wel gerust cruisen met een 2 litertje...

Comment

• Ik kon met de Corsa ook 160 rijden, maar dat is toch nét een ander gevoel/geluid/smoothness.

Comment

• stoffen standaard zetels? dat vind ik toch ook wel een serieus minpunt...
                                      2015 BMW F11 520dA
                                      1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Hout kan je zo vervangen,spijtig van het stoffen interieur.

Comment

• Ik ben niet zo'n leerfan, 2 b honest. Wel mooier, uiteraard.

Comment

Working...
                                          X