Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
9 à 10 liter. 't zijn niet de zuinigste blokken maar wel stevig.
Enige wat je nogal eens hoort is lekkende dieselpomp en injectoren die het hebben gehad bij hogere kilometerstanden
Daarstraks was er iemand bij ons op het bedrijf met een handgeschakelde E39 525tds. Deze man was aan 't vertellen dat zijn BMW al meer dan 10 jaar oud is en dat hij meer dan 40.000km per jaar doet. Ik vraag 'm natuurlijk naar z'n huidige kilometerstand: 515.000km... en dit met de eerste motor en zonder revisie. Knappe prestatie me dunkt. En dan denk ik dat onze 530d aan 't verslijten is met 175.000km op de teller...
Kwestie betrouwbaarheid...
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Aan welk verbruik mag je denken bij een E39 525tds? En zijn die motoren betrouwbaar?
De mijne heeft nu zo'n 246.000 km, waarvan 150.000 getuned, en er is nog geen enkel probleem mee. Ik zit nu aan een verbruik van 7-8 liter ongeveer, wel 90% autostrade. Gemengd kom je idd uit bij een 10 liter.
idd,elke keer op onderhoud moest dat ding gefixt worden en toen ik hem ging keuren voor verkoop werd die afgekeurd voor z'n handrem
Pakte op één wiel niet.
idd,elke keer op onderhoud moest dat ding gefixt worden en toen ik hem ging keuren voor verkoop werd die afgekeurd voor z'n handrem
Pakte op één wiel niet.
Het mechanisme kán verholpen worden, maar dan moet gans de mechaniek vervangen worden. En daar komt heel wat werk bij kijken (versnellingsbak mag er oa al snel uitgehaald worden).
Ik heb ondertussen al geleerd om die handrem niet meer te gebruiken.
Minder grote motoren voor BMW
2 september 2008 · Tekst Alexander Inia
Slecht nieuws voor de liefhebbers van de grote BMW-motoren: het merk schroeft de productie van de V8-motoren terug.
Dat meldt Automotive News. Momenteel lukt het al niet om de fabriek volledige shifts te laten draaien. Hetzelfde verhaal gaat min of meer op voor de V10 uit de M5 en de M6.
BMW kan de vraag naar viercilinders momenteel juist amper aan. Het Duitse merk overweegt zelfs om –liefhebbers zullen hiervan gruwen- de productie van zescilinders te verlagen om aan de stijgende vraag naar de vierpitters te voldoen.
Volgens vakbondsleider Manfred Schoch is er jaarlijks vraag naar ongeveer een half miljoen viercilinders. Dat aantal zal de komende jaren door de stijgende brandstofprijzen verder toenemen, is de verwachting.
BMW schroeft productie V8 en 6-in-lijn motoren terug
Ook BMW ontkomt niet aan het feit dat klanten steeds meer aan het downsizen zijn. Zo draait de fabriek die de V8 motoren bouwt al het hele jaar niet meer op volledige capaciteit. Er is slechts 1 shift per dag en er wordt maar 4 dagen per week gewerkt. En de verwachting is dat de vraag in de toekomst alleen nog maar zal afnemen. En dat baart Manfred Schoch ernstig zorgen. Hij is namelijk de vakbondsleider van de mensen die werken in de betreffende fabriek. En hij heeft nog meer slecht nieuws, want volgens geldt voor de V10 (M5 & M6) en V12 hetzelfde verhaal.
Aan de andere kant heeft BMW wel de grootste moeite om aan de vraag naar 4 cilinder motoren te kunnen voldoen. Zoals het er nu naar uit ziet zal BMW 500.000 4 cilinders per jaar moeten bouwen. Maar om dat voor elkaar te krijgen moet BMW volgens Manfred Schoch wel de productie van 6-in-lijn motoren in Munchen stoppen en overstappen op 4 cilinders. Hoor ik daar iemand vloeken in de kerk? (via: Motor Authority)
Vind ik ook, maar die kleur past imo ook gewoonweg beter bij de E90 dan dat ander blauw bij de E92. Meer zelfs: een E92 staat niet goed in blauw (Le Mans of wat dan ook).
Ik zal het maandag eens vragen.
Hij heeft trouwens ook de remmen van een E34 M5 gestoken. Nu moet hij wel minimum 17inch velgen plaatsen.
De persoon in kwestie woont ergens in West-Vlaanderen.
Ivm die 230pk, ik weet niet of dat met std benzine was om met benzine vermengd met 4% kerosine.
Comment