Maar de vraag = hoe veilig is dit nog?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ABARTH lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenMaar de vraag = hoe veilig is dit nog?
A-segment auto's halen nooit de volle score omdat ze te klein zijn om voldoende kreukel zone te hebben om 5 sterren te halen.
Door die beperking is er minder inzittende veiligheid in vergelijking met grotere auto's met meer kreukel zone en dus een hogere veiligheid voor de inzittende.
Als je met zo'n ding een klapper maakt bij 200+ Km/h, kan je gelijk met auto en al begraven worden.
There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Hmm, ken nochtans wel kleine wagens met 5 sterren hoor.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenHmm, ken nochtans wel kleine wagens met 5 sterren hoor.
Volvo XC60 (2017) GR SUV 5 98% 87% 76% 95% Alfa Romeo Giulia (2016) GR FAM 5 98% 81% 69% 60% Volvo XC90 (2015) GR SUV 5 97% 87% 72% 100% Alfa Romeo Stelvio (2017) GR SUV 5 97% 84% 71% 60% Mitsubishi Eclipse Cross (2017) KL SUV 5 97% 78% 80% 71% Hyundai Santa Fe (2012) GR SUV 5 96% 89% 71% 86% Mercedes GLA (2014) KL SUV 5 96% 88% 67% 70% VW T-Roc (2017) KL SUV 5 96% 87% 79% 71% VW Polo (2017) KL STA 5 96% 85% 76% 59% VW Tiguan (2016) KL SUV 5 96% 84% 72% 68% SEAT Alhambra (2010) GR MPV 5 96% 80% 46% 71% VW Sharan (2010) GR MPV 5 96% 80% 46% 71% Mercedes E-Class (2016) GR FAM 5 95% 90% 77% 62% Mercedes GLC (2015) KL SUV 5 95% 89% 82% 71% Volvo S90/ V90 (2017) GR FAM 5 95% 80% 76% 93% Mazda CX-5 (2017) KL SUV 5 95% 80% 78% 59% SEAT Arona (2017) KL SUV 5 95% 80% 77% 60% Porsche Cayenne (2017) GR SUV 5 95% 80% 73% 62% Maserati Ghibli (2013) GR FAM 5 95% 79% 74% 81% SEAT Ibiza (2017) KL STA 5 95% 77% 76% 60% Toyota C-HR (2017) KL SUV 5 95% 77% 76% 78% Subaru Impreza (2017) KL FAM 5 94% 89% 82% 68% Subaru XV (2017) KL SUV 5 94% 89% 84% 68% Audi Q7 (2015) GR SUV 5 94% 88% 70% 76% Mazda 3 (2013) KL FAM 5 93% 86% 65% 81% Audi Q2 (2016) KL SUV 5 93% 86% 70% 60% Audi Q5 (2017) GR SUV 5 93% 86% 73% 58% Honda Jazz (2015) KL STA 5 93% 85% 73% 71% Opel Insignia Grand Sport (2017) GR FAM 5 93% 85% 78% 69% Toyota Avensis (2014) GR FAM 5 93% 85% 78% 81% Range Rover Velar (2017) KL SUV 5 93% 85% 74% 72% Jaguar F-Pace (2017) GR SUV 5 93% 85% 80% 72% Kia Rio – safety pack (2017) KL FAM 5 93% 84% 71% 59% Kia Stonic – safety pack (2017) KL SUV 5 93% 84% 71% 59% SEAT Ateca (2016) KL SUV 5 93% 84% 71% 60% BMW X3 (2017) GR SUV 5 93% 84% 70% 58% Land Rover Discovery Sport (2014) KL SUV 5 93% 83% 69% 82% Kia Stinger GT (2017) GR FAM 5 93% 81% 78% 82% Skoda Karoq (2017) KL SUV 5 93% 79% 73% 58% Jaguar XF (2015) GR FAM 5 92% 84% 80% 83% Mercedes C-Class (2014) GR FAM 5 92% 84% 77% 70% Ford B-Max (2012) KL MPV 5 92% 84% 67% 71% Subaru Levorg (2016) KL FAM 5 92% 83% 75% 68% Jaguar XE (2015) GR FAM 5 92% 82% 81% 82% Toyota Prius (2016) GR FAM 5 92% 82% 77% 85% Skoda Kodiaq (2017) GR SUV 5 92% 77% 71% 54% Honda Civic – reassessment (2017) KL FAM 5 92% 75% 75% 88% DS 7 Crossback (2017) GR SUV 5 91% 87% 73% 76% BMW 5 Series (2017) GR FAM 5 91% 85% 81% 59% Audi A6 (2011) GR FAM 5 91% 83% 41% 86% Lexus RX (2015) GR SUV 5 91% 82% 79% 77% Hyundai Ioniq (2016) KL FAM 5 91% 80% 70% 82% Kia Niro – safety pack (2016) KL FAM 5 91% 80% 70% 81% Nissan Micra – safety pack (2017) KL STA 5 91% 79% 79% 72% Audi A4 (2015) GR FAM 5 90% 87% 75% 75% BMW X1 (2015) KL SUV 5 90% 87% 74% 77% Kia Sportage (2105) KL SUV 5 90% 83% 66% 71% Kia Sorento (2014) GR SUV 5 90% 83% 67% 71% Renault Scenic (2015) KL MPV 5 90% 82% 67% 59% Mini Countryman (2017) KL MPV 5 90% 80% 64% 51% Land Rover Discovery (2017) GR SUV 5 90% 80% 75% 73% Renault Koleos (2017) GR SUV 5 90% 79% 62% 75% Kia Optima (2015) GR FAM 5 89% 86% 67% 71% Toyota RAV4 (2013) KL SUV 5 89% 82% 66% 66% Renault Kadjar (2015) KL SUV 5 89% 81% 74% 71% VW Touran (2015) KL MPV 5 88% 89% 71% 76% Renault Megane (2015) KL FAM 5 88% 87% 71% 71% Porsche Macan (2014) KL SUV 5 88% 87% 60% 66% Hyundai i30 (2017) KL FAM 5 88% 84% 64% 68% Mitsubishi Outlander PHEV (2013) KL SUV 5 88% 84% 64% 81% Nissan Qashqai (2014) KL SUV 5 88% 83% 69% 79% Renault Captur (2013) KL SUV 5 88% 80% 66% 85% Peugeot 208 (2012) KL STA 5 88% 78% 61% 83% Renault Clio (2013) KL STA 5 88% 77% 72% 70% BMW 2 Series Active Tourer (2014) KL MPV 5 88% 77% 72% 70% Peugeot 2008 (2013) KL SUV 5 88% 77% 72% 70% Ford Galaxy (2015) GR MPV 5 87% 87% 79% 71% Ford S-Max (2015) GR MPV 5 87% 87% 79% 71% VW Golf SV (2014) KL MPV 5 87% 85% 62% 73% Hyundai Kona (2017) KL SUV 5 87% 85% 62% 60% Jeep Renegade (2014) KL SUV 5 87% 85% 65% 74% Ford Fiesta (2017) KL STA 5 87% 84% 64% 60% Suzuki Ignis – safety pack (2016) KL STA 5 87% 79% 77% 60% Jaguar E-Pace (2017) KL SUV 5 86% 87% 77% 72% Skoda Superb (2015) GR FAM 5 86% 86% 71% 76% BMW 6 Series Gran Turismo (2017) GR FAM 5 86% 85% 81% 59% Infiniti Q50 (2013) GR FAM 5 86% 85% 67% 81% Hyundai Tucson (2015) KL SUV 5 86% 85% 71% 71% Peugeot 3008 (2016) KL SUV 5 86% 85% 67% 58% Opel Astra (2015) KL FAM 5 86% 84% 83% 75% Nissan X-Trail (2014) KL SUV 5 86% 83% 75% 75% Ford Mondeo (2014) GR FAM 5 86% 82% 66% 66% Honda HR-V (2015) KL MPV 5 86% 79% 72% 71% Range Rover Evoque (2011) KL SUV 5 86% 75% 41% 86% Subaru Outback (2014) GR FAM 5 85% 87% 70% 73% VW Passat (2014) GR FAM 5 85% 87% 66% 76% Opel Crossland X (2017) KL MPV 5 85% 84% 62% 57% Citroen C3 Aircross (2017) KL MPV 5 85% 82% 64% 60% Ford Edge (2016) GR SUV 5 85% 76% 67% 89% Opel Grandland X (2017) KL SUV 5 84% 87% 63% 60% Infiniti Q30 (2015) KL FAM 5 84% 86% 91% 81% Toyota Yaris (2017) KL STA 5 83% 80% 63% 57% Lexus NX (2014) KL SUV 5 82% 82% 69% 71% Audi A3 Sportback e-tron (2014) KL FAM 5 82% 78% 66% 68% Tesla Model S (2014) GR FAM 5 82% 77% 66% 71% Skoda Fabia (2014) KL STA 5 81% 81% 69% 69% VW Arteon (2017) GR FAM 5 66% 85% 85% 82% Citroen C3 (2017) KL STA 4 88% 83% 59% 58% Suzuki Swift – safety pack (2017) KL STA 4 88% 75% 69% 44% Kia Picanto – safety pack (2017) KL STA 4 87% 64% 54% 47% Fiat 500X (2015) KL MPV 4 86% 85% 74% 64% BMW i3 (2015) KL FAM 4 86% 81% 57% 55% Mazda 2 (2015) KL STA 4 86% 78% 84% 64% Mazda CX-3 (2015) KL SUV 4 85% 79% 84% 64% Suzuki Vitara (2015) KL SUV 4 85% 79% 84% 64% Hyundai i20 (2015) KL STA 4 85% 73% 79% 64% Suzuki Baleno – safety pack (2016) KL STA 4 85% 73% 65% 43% Kia Soul EV (2014) KL MPV 4 84% 82% 59% 56% Mazda MX-5 (2015) SPO 4 84% 80% 93% 64% Smart ForTwo (2014) KL STA 4 82% 80% 56% 56% Citroen C4 Cactus (2014) KL FAM 4 82% 79% 80% 56% SsangYong Tivoli – safety pack (2016) KL SUV 4 82% 62% 65% 43% SsangYong XLV – safety pack (2016) KL SUV 4 82% 62% 65% 43% Fiat Tipo (2016) KL FAM 4 82% 60% 62% 57% Audi TT (2015) SPO 4 81% 68% 82% 64% Citroen C1 (2014) KL STA 4 80% 80% 62% 56% Peugeot 108 (2014) KL STA 4 80% 80% 62% 56% Toyota Aygo (2014) KL STA 4 80% 80% 62% 56% Hyundai i10 (2014) KL STA 4 79% 80% 71% 56% Opel Corsa (2014) KL STA 4 79% 77% 71% 56% Mini 3-door (2014) KL STA 4 79% 73% 66% 56% Renault Twingo (2014) KL STA 4 78% 81% 68% 56% Smart ForFour (2014) KL STA 4 78% 77% 65% 56% Kia Soul (2014) KL MPV 4 75% 82% 59% 56% Opel Viva (2015) KL STA 4 74% 72% 68% 64% Ford Ka+ (2017) KL STA 3 73% 61% 57% 29% Alfa Romeo Giulietta (2017) KL FAM 3 72% 56% 59% 25% Ford Mustang – reassessment (2017) SPO 3 72% 32% 78% 61% Dacia Duster (2017) KL SUV 3 71% 66% 56% 37% MG ZS (2017) KL SUV 3 71% 51% 59% 29% Fiat Panda Cross (2015) KL STA 3 70% 77% 50% 46% DS 3 (2017) KL STA 3 69% 37% 55% 29% Fiat 500 (2017) KL STA 3 66% 49% 53% 27% Suzuki Celerio (2014) KL STA 3 61% 74% 68% 38% Dacia Logan MCV (2014) KL FAM 3 57% 75% 55% 38% Fiat Punto (2017) KL FAM 0 51% 43% 52% 0% Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Ik blijf dat nu eens van de meest onbelangrijke dingen vinden bij aankoop van een auto. Zelfs de afwerking van het compartiment van het reservewiel staat hoger op de lijst dan dit. Procentueel gezien heb je heel weinig kans om in een zeer zwaar accident te zitten (spreek niet van kleine aanrijdingen).
Nog nooit me de vraag gesteld ‘hoeveel sterren zou die nu halen’ als ik iets koop.
Anderzijds vind ik het fout dat NCAP focust op rijhulpsystemen. Ik wil weten hoe stevig een auto is als hij dan toch botst, niet hoeveel miljoen systemen er op zitten die potentieel misschien heel af en toe mogelijks een aanrijding kunnen voorkomen.
Of maak er tenminste een test apart van.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
men zou er beter ook eens bijzetten hoe feilloos die systemen werken. Ik wil niet weten hoeveel automatische remsystemen er zijn die op het moment dat het zou moeten werken, hun werk net niet doen. Of omgekeerd ook natuurlijk.
En ja, inderdaad liever allemaal in aparte categorieën.
Ook de bescherming van de inzittenden is dubieus. Allemaal goed zolang die persoon op een correcte manier in de auto zit. Dwz: juiste afstand tot het stuurwiel, gordel aan en op de juiste manier. Kinderen op de juiste manier vastgemaakt in hun kinderstoel (terwijl meer dan 70% er fout inzit).
Allemaal mooi in theorie. Crash je tegen 2 km/h meer dan de officiële crashtest dan ziet het verhaal er voor heel wat auto's plots anders uit. En aan 120km/h is het helemaal een zinloze oefening. Daar telt voor mij eerder remafstand.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenIk blijf dat nu eens van de meest onbelangrijke dingen vinden bij aankoop van een auto. Zelfs de afwerking van het compartiment van het reservewiel staat hoger op de lijst dan dit. Procentueel gezien heb je heel weinig kans om in een zeer zwaar accident te zitten (spreek niet van kleine aanrijdingen).
Nog nooit me de vraag gesteld ‘hoeveel sterren zou die nu halen’ als ik iets koop.
Anderzijds vind ik het fout dat NCAP focust op rijhulpsystemen. Ik wil weten hoe stevig een auto is als hij dan toch botst, niet hoeveel miljoen systemen er op zitten die potentieel misschien heel af en toe mogelijks een aanrijding kunnen voorkomen.
Of maak er tenminste een test apart van.
Ik vind dat wel belangrijk hoor, en trouwens elke auto wordt toch apart getest en in alle mogelijke richtingen te pletter gereden.
Het valt wel op dat altijd dezelfde merken onderaan de lijst bengelen. Ondertussen is er ook nog de gewone Fiat Panda met 0 sterren bijgekomen, de Panda Cross haalt er 3 zie ik.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Als je zo redeneert kunnen ze alle veiligheidssystemen, kreukelzones enz. beter afschaffen want het is toch maar een kwestie van pech of geluk en de kans op een zwaar accident is klein volgens jou
Ik vind dat wel belangrijk hoor, en trouwens elke auto wordt toch apart getest en in alle mogelijke richtingen te pletter gereden.
Het valt wel op dat altijd dezelfde merken onderaan de lijst bengelen. Ondertussen is er ook nog de gewone Fiat Panda met 0 sterren bijgekomen, de Panda Cross haalt er 3 zie ik.
Voor de Jeep Wrangler (slechte score, dacht 1 ster) vond ik bvb volgende logische uitleg op autoblog.nl: “wie tussen de regels door leest, zal merken dat je met de Wrangler best kan botsen. De slechte score komt volledig van het ontbreken van veiligheidssystemen. De wagen heeft enkel gordelverklikkers en een snelheidsbegrenzer”.
De Alfa Giulia staat nu bvb bovenaan. Laat die wagen ongewijzigd, en binnen 6 jaar haalt hij nog 2 of 3 sterren.
De wagen is er intussen niet onveiliger op geworden, de kreukelzone is nog steeds dezelfde. Maar plots trekken ze punten af omdat (bijvoorbeeld) er geen voetgangersbescherming aanwezig is.
Je moet de veiligheidssystemen niet afschaffen van mij, ik zeg je gewoon dat ik (en blijkbaar vele anderen) er mij weinig van aantrek. Al zeker niet van voetgangersbescherming en dergelijke.
PS: de 3-sterren score van de Panda Cross ten opzichte van de standaard Panda is LOUTER de aanwezigheid van standaard ESP/antislip en een gordelverklikker achteraan met auditief signaal. Dat zijn de enige verschillen op vlak van veiligheid. Zet ze allebei tegen de muur, en je krijgt hetzelfe resultaat. Het is namelijk exact dezelfde auto. Dat bedoel ik met ‘vertekende resultaten’'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
Dat is een logisch gevolg van het feit dat het auto’s zijn die zeer lang op de markt zijn (500 van 2007, Panda staat op zelfde onderstel, Alfa Giulietta staat op onderstel van de inmiddels op pensioen zijnde Fiat Bravo).
Voor de Jeep Wrangler (slechte score, dacht 1 ster) vond ik bvb volgende logische uitleg op autoblog.nl: “wie tussen de regels door leest, zal merken dat je met de Wrangler best kan botsen. De slechte score komt volledig van het ontbreken van veiligheidssystemen. De wagen heeft enkel gordelverklikkers en een snelheidsbegrenzer”.
De Alfa Giulia staat nu bvb bovenaan. Laat die wagen ongewijzigd, en binnen 6 jaar haalt hij nog 2 of 3 sterren.
De wagen is er intussen niet onveiliger op geworden, de kreukelzone is nog steeds dezelfde. Maar plots trekken ze punten af omdat (bijvoorbeeld) er geen voetgangersbescherming aanwezig is.
Je moet de veiligheidssystemen niet afschaffen van mij, ik zeg je gewoon dat ik (en blijkbaar vele anderen) er mij weinig van aantrek. Al zeker niet van voetgangersbescherming en dergelijke.
PS: de 3-sterren score van de Panda Cross ten opzichte van de standaard Panda is LOUTER de aanwezigheid van standaard ESP/antislip en een gordelverklikker achteraan met auditief signaal. Dat zijn de enige verschillen op vlak van veiligheid. Zet ze allebei tegen de muur, en je krijgt hetzelfe resultaat. Het is namelijk exact dezelfde auto. Dat bedoel ik met ‘vertekende resultaten’
Ben ook niet helemaal akkoord met uw visie maar ok, ieder spreekt voor zijn winkel hé. Wel leuk dat Alfa ook eens bovenaan te vinden is, aan hun om daar nu eens te blijvenEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Dat is, uiteraard, correct. Er zijn veel mensen die er wel naar kijken ook.
Zal van het management afhangen he. Hebben met de Giulia en Stelvio bewezen dat het kan. Nu lijn doortrekken naar andere segmenten.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenTotaal overzicht veiligste auto’s tot mei 2018.
De eerste A-segment auto is de Kia Picanto met Safety Pack en 4 sterren.
Net als een hele rits andere A-Segment auto's met 4 sterren, dus met de de nodige safety gear aan boord zou de Panda ook 4 sterren moeten kunnen halen.
Alleen ontbrak dat bij de Panda omdat FCA dat niet nodig vind, met 0 sterren als gevolg.There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Dat is zever he die safety gear das gewoon gevaarlijk. Ik zet da allemaal af. Crashtest is crashtest dat moet iets zeggen over wat er gebeurt als ge crasht. Nen 316 zou dan ook meer sterren moeten krijgen dan ne m3 want kans dat ge met m3 veel sneller rijdt en dus harder crasht is ook veel groter
Dat ze dan een crashtest en een globale veiligheidsscore geven maar nu raakt niemand er nog aan uit en zeggen de sterren ook niks meer over de kans op verwondingen bij effectieve crash
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Comment
-
Vind ik ook. Crashtest zou enkel de crash mogen zijn.
Al de rest kunnen ze best apart meegeven. Want wie leest nu verder dan het aantal sterren...'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenTotaal overzicht veiligste auto’s tot mei 2018.
Volvo XC60 (2017) GR SUV 5 98% 87% 76% 95% Alfa Romeo Giulia (2016) GR FAM 5 98% 81% 69% 60% Volvo XC90 (2015) GR SUV 5 97% 87% 72% 100% Alfa Romeo Stelvio (2017) GR SUV 5 97% 84% 71% 60% Mitsubishi Eclipse Cross (2017) KL SUV 5 97% 78% 80% 71% Hyundai Santa Fe (2012) GR SUV 5 96% 89% 71% 86% Mercedes GLA (2014) KL SUV 5 96% 88% 67% 70% VW T-Roc (2017) KL SUV 5 96% 87% 79% 71% VW Polo (2017) KL STA 5 96% 85% 76% 59% VW Tiguan (2016) KL SUV 5 96% 84% 72% 68% SEAT Alhambra (2010) GR MPV 5 96% 80% 46% 71% VW Sharan (2010) GR MPV 5 96% 80% 46% 71% Mercedes E-Class (2016) GR FAM 5 95% 90% 77% 62% Mercedes GLC (2015) KL SUV 5 95% 89% 82% 71% Volvo S90/ V90 (2017) GR FAM 5 95% 80% 76% 93% Mazda CX-5 (2017) KL SUV 5 95% 80% 78% 59% SEAT Arona (2017) KL SUV 5 95% 80% 77% 60% Porsche Cayenne (2017) GR SUV 5 95% 80% 73% 62% Maserati Ghibli (2013) GR FAM 5 95% 79% 74% 81% SEAT Ibiza (2017) KL STA 5 95% 77% 76% 60% Toyota C-HR (2017) KL SUV 5 95% 77% 76% 78% Subaru Impreza (2017) KL FAM 5 94% 89% 82% 68% Subaru XV (2017) KL SUV 5 94% 89% 84% 68% Audi Q7 (2015) GR SUV 5 94% 88% 70% 76% Mazda 3 (2013) KL FAM 5 93% 86% 65% 81% Audi Q2 (2016) KL SUV 5 93% 86% 70% 60% Audi Q5 (2017) GR SUV 5 93% 86% 73% 58% Honda Jazz (2015) KL STA 5 93% 85% 73% 71% Opel Insignia Grand Sport (2017) GR FAM 5 93% 85% 78% 69% Toyota Avensis (2014) GR FAM 5 93% 85% 78% 81% Range Rover Velar (2017) KL SUV 5 93% 85% 74% 72% Jaguar F-Pace (2017) GR SUV 5 93% 85% 80% 72% Kia Rio – safety pack (2017) KL FAM 5 93% 84% 71% 59% Kia Stonic – safety pack (2017) KL SUV 5 93% 84% 71% 59% SEAT Ateca (2016) KL SUV 5 93% 84% 71% 60% BMW X3 (2017) GR SUV 5 93% 84% 70% 58% Land Rover Discovery Sport (2014) KL SUV 5 93% 83% 69% 82% Kia Stinger GT (2017) GR FAM 5 93% 81% 78% 82% Skoda Karoq (2017) KL SUV 5 93% 79% 73% 58% Jaguar XF (2015) GR FAM 5 92% 84% 80% 83% Mercedes C-Class (2014) GR FAM 5 92% 84% 77% 70% Ford B-Max (2012) KL MPV 5 92% 84% 67% 71% Subaru Levorg (2016) KL FAM 5 92% 83% 75% 68% Jaguar XE (2015) GR FAM 5 92% 82% 81% 82% Toyota Prius (2016) GR FAM 5 92% 82% 77% 85% Skoda Kodiaq (2017) GR SUV 5 92% 77% 71% 54% Honda Civic – reassessment (2017) KL FAM 5 92% 75% 75% 88% DS 7 Crossback (2017) GR SUV 5 91% 87% 73% 76% BMW 5 Series (2017) GR FAM 5 91% 85% 81% 59% Audi A6 (2011) GR FAM 5 91% 83% 41% 86% Lexus RX (2015) GR SUV 5 91% 82% 79% 77% Hyundai Ioniq (2016) KL FAM 5 91% 80% 70% 82% Kia Niro – safety pack (2016) KL FAM 5 91% 80% 70% 81% Nissan Micra – safety pack (2017) KL STA 5 91% 79% 79% 72% Audi A4 (2015) GR FAM 5 90% 87% 75% 75% BMW X1 (2015) KL SUV 5 90% 87% 74% 77% Kia Sportage (2105) KL SUV 5 90% 83% 66% 71% Kia Sorento (2014) GR SUV 5 90% 83% 67% 71% Renault Scenic (2015) KL MPV 5 90% 82% 67% 59% Mini Countryman (2017) KL MPV 5 90% 80% 64% 51% Land Rover Discovery (2017) GR SUV 5 90% 80% 75% 73% Renault Koleos (2017) GR SUV 5 90% 79% 62% 75% Kia Optima (2015) GR FAM 5 89% 86% 67% 71% Toyota RAV4 (2013) KL SUV 5 89% 82% 66% 66% Renault Kadjar (2015) KL SUV 5 89% 81% 74% 71% VW Touran (2015) KL MPV 5 88% 89% 71% 76% Renault Megane (2015) KL FAM 5 88% 87% 71% 71% Porsche Macan (2014) KL SUV 5 88% 87% 60% 66% Hyundai i30 (2017) KL FAM 5 88% 84% 64% 68% Mitsubishi Outlander PHEV (2013) KL SUV 5 88% 84% 64% 81% Nissan Qashqai (2014) KL SUV 5 88% 83% 69% 79% Renault Captur (2013) KL SUV 5 88% 80% 66% 85% Peugeot 208 (2012) KL STA 5 88% 78% 61% 83% Renault Clio (2013) KL STA 5 88% 77% 72% 70% BMW 2 Series Active Tourer (2014) KL MPV 5 88% 77% 72% 70% Peugeot 2008 (2013) KL SUV 5 88% 77% 72% 70% Ford Galaxy (2015) GR MPV 5 87% 87% 79% 71% Ford S-Max (2015) GR MPV 5 87% 87% 79% 71% VW Golf SV (2014) KL MPV 5 87% 85% 62% 73% Hyundai Kona (2017) KL SUV 5 87% 85% 62% 60% Jeep Renegade (2014) KL SUV 5 87% 85% 65% 74% Ford Fiesta (2017) KL STA 5 87% 84% 64% 60% Suzuki Ignis – safety pack (2016) KL STA 5 87% 79% 77% 60% Jaguar E-Pace (2017) KL SUV 5 86% 87% 77% 72% Skoda Superb (2015) GR FAM 5 86% 86% 71% 76% BMW 6 Series Gran Turismo (2017) GR FAM 5 86% 85% 81% 59% Infiniti Q50 (2013) GR FAM 5 86% 85% 67% 81% Hyundai Tucson (2015) KL SUV 5 86% 85% 71% 71% Peugeot 3008 (2016) KL SUV 5 86% 85% 67% 58% Opel Astra (2015) KL FAM 5 86% 84% 83% 75% Nissan X-Trail (2014) KL SUV 5 86% 83% 75% 75% Ford Mondeo (2014) GR FAM 5 86% 82% 66% 66% Honda HR-V (2015) KL MPV 5 86% 79% 72% 71% Range Rover Evoque (2011) KL SUV 5 86% 75% 41% 86% Subaru Outback (2014) GR FAM 5 85% 87% 70% 73% VW Passat (2014) GR FAM 5 85% 87% 66% 76% Opel Crossland X (2017) KL MPV 5 85% 84% 62% 57% Citroen C3 Aircross (2017) KL MPV 5 85% 82% 64% 60% Ford Edge (2016) GR SUV 5 85% 76% 67% 89% Opel Grandland X (2017) KL SUV 5 84% 87% 63% 60% Infiniti Q30 (2015) KL FAM 5 84% 86% 91% 81% Toyota Yaris (2017) KL STA 5 83% 80% 63% 57% Lexus NX (2014) KL SUV 5 82% 82% 69% 71% Audi A3 Sportback e-tron (2014) KL FAM 5 82% 78% 66% 68% Tesla Model S (2014) GR FAM 5 82% 77% 66% 71% Skoda Fabia (2014) KL STA 5 81% 81% 69% 69% VW Arteon (2017) GR FAM 5 66% 85% 85% 82% Citroen C3 (2017) KL STA 4 88% 83% 59% 58% Suzuki Swift – safety pack (2017) KL STA 4 88% 75% 69% 44% Kia Picanto – safety pack (2017) KL STA 4 87% 64% 54% 47% Fiat 500X (2015) KL MPV 4 86% 85% 74% 64% BMW i3 (2015) KL FAM 4 86% 81% 57% 55% Mazda 2 (2015) KL STA 4 86% 78% 84% 64% Mazda CX-3 (2015) KL SUV 4 85% 79% 84% 64% Suzuki Vitara (2015) KL SUV 4 85% 79% 84% 64% Hyundai i20 (2015) KL STA 4 85% 73% 79% 64% Suzuki Baleno – safety pack (2016) KL STA 4 85% 73% 65% 43% Kia Soul EV (2014) KL MPV 4 84% 82% 59% 56% Mazda MX-5 (2015) SPO 4 84% 80% 93% 64% Smart ForTwo (2014) KL STA 4 82% 80% 56% 56% Citroen C4 Cactus (2014) KL FAM 4 82% 79% 80% 56% SsangYong Tivoli – safety pack (2016) KL SUV 4 82% 62% 65% 43% SsangYong XLV – safety pack (2016) KL SUV 4 82% 62% 65% 43% Fiat Tipo (2016) KL FAM 4 82% 60% 62% 57% Audi TT (2015) SPO 4 81% 68% 82% 64% Citroen C1 (2014) KL STA 4 80% 80% 62% 56% Peugeot 108 (2014) KL STA 4 80% 80% 62% 56% Toyota Aygo (2014) KL STA 4 80% 80% 62% 56% Hyundai i10 (2014) KL STA 4 79% 80% 71% 56% Opel Corsa (2014) KL STA 4 79% 77% 71% 56% Mini 3-door (2014) KL STA 4 79% 73% 66% 56% Renault Twingo (2014) KL STA 4 78% 81% 68% 56% Smart ForFour (2014) KL STA 4 78% 77% 65% 56% Kia Soul (2014) KL MPV 4 75% 82% 59% 56% Opel Viva (2015) KL STA 4 74% 72% 68% 64% Ford Ka+ (2017) KL STA 3 73% 61% 57% 29% Alfa Romeo Giulietta (2017) KL FAM 3 72% 56% 59% 25% Ford Mustang – reassessment (2017) SPO 3 72% 32% 78% 61% Dacia Duster (2017) KL SUV 3 71% 66% 56% 37% MG ZS (2017) KL SUV 3 71% 51% 59% 29% Fiat Panda Cross (2015) KL STA 3 70% 77% 50% 46% DS 3 (2017) KL STA 3 69% 37% 55% 29% Fiat 500 (2017) KL STA 3 66% 49% 53% 27% Suzuki Celerio (2014) KL STA 3 61% 74% 68% 38% Dacia Logan MCV (2014) KL FAM 3 57% 75% 55% 38% Fiat Punto (2017) KL FAM 0 51% 43% 52% 0%
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenAlfa Giulietta staat op onderstel van de inmiddels op pensioen zijnde Fiat Bravo).
Fiat Bravo stond op het C-platform zoals de Fiat Multipla
Giulietta staat op het Compact chassis en gebruikt men o.a. in de huidige Jeep Cherokee
Het verschil met het C-platform is voor een leek duidelijk zichtbaar op een brug….
De nieuwe Grand Cherokee komt op het Giorgio platform van de Gullia…
De huidige Fiat Tipo staat dan weer op het GM/Fiat chassis zoals de 500x
Eenzelfde chassis bestaat bij alle fabrikanten in véél verschikkende lengtes en verschillende type ophanging…
Comment
-
Weer wat bijgeleerd. Wist ik niet. Was ervan overtuigd dat dat het ex-Bravo platform was
En binnenin zie je dan weer enorm veel dingen die ook in een Fiat/Abarth Punto terug te vinden zijn.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Ik vind de achterlichten van het prefacelift model toch mooier. Zal wel zijn omdat ik een klassieke ouwe zak aan het worden ben....
Voor mij is de biposto de mooiste koets. Beetje verbreed maar zeer suptiel. Leuke open neus subtiele zijschortjes. Alleendat dakspoilertje is wat klein. De nieuwe neus na de facelift heeft net iets te ronde neusgaten naar mijn zin. Die grille van de race abarthjes vind ik ook wel leuk en die racelip helemaal top. Heb die er een week opgezet. Na een week erafgereden/ blijven haken op de borduur van mijn oprit
Comment
Comment