Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ABARTH lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    wanneer is binnenkort?

    en zit dit er voor iets tussen? https://www.paycar.fr/en/

    hoewel ik me moeilijk kan voorstellen dat je van mini naar abarth gaat
    ik heb inderdaad een Franse koper , maar we moeten de details nog afronden ...

    Ik zoek na 4 roadsters nekeer iets anders , ik wil weer het GTI gevoel hebben dat ook open kan, dan blijven er maar 2 kandidaten meer over (dacht ik) voor mij , de Abarth 180 cabrio & de Cooper S cabrio .
    TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

    Comment


    • benieuwd naar je bevindingen !

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        benieuwd naar je bevindingen !
        net contact gehad met de dealer, geen 180 beschikbaar als tester, ook niet via importeur aangezien hun testwagenpark niet meer bestaat ...
        TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

        Comment





        • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

          Comment





          • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

            Comment


            • Sinds ik enkele weken terug heb aangegeven bij de dealer dat ik interesse had in de 180pk , heb ik al 2 keer telefonisch contact gehad voor een testrit, ze gingen mij terugbellen ... NOT !

              in 2019 had ik ook al een testrit aangevraagd (toen voor vrouwlief , de 145pk) , ze gingen me toen ook terugbellen ... NOT !

              Echt wel rampen, zo gaan ze niks verkopen ...
              TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

              Comment


              • revieuw na 12 en 200k

                Comment


                • In Nieuwerkerken waar ik geregeld passeer is er iemand die altijd 2 of 3 Abarth 500tjes te koop heeft staan.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment





                  • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                    Comment



                    • Knappe jant


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                      Comment





                      • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                        Comment


                        • Abarth Made A One-Off 1000 SP Roadster Based On Alfa Romeo’s 4C.








                          There are Pretenders among us.....
                          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                          Comment





                          • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                            Comment


                            • There are Pretenders among us.....
                              Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                              Comment





                              • There are Pretenders among us.....
                                Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                Comment


                                •  
                                  There are Pretenders among us.....
                                  Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                  Comment


                                  •  
                                    There are Pretenders among us.....
                                    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                    Comment


                                    • Schattige Abarth 595 is VEELS te luidruchtig voor EU.




                                      De schattige Abarth 595 met de dikke motoren (en uitlaten) zijn veel te luidruchtig voor Europa.

                                      En van de leukere ‘betaalbare’ fun-mobielen is de Abarth 595.
                                      De basis van die auto is al een paar jaartjes oud.
                                      De eerste exemplaren kwamen al in 2008 op de markt.
                                      Anno 2022, na diverse wijzigingen en verbeteringen is het alsnog een pretletter eerste klas.

                                      Juist dat old-school gevoel van zo’n Abarth is de charme.
                                      Zo’n Abarth is niet alleen vlot, maar het is voornamelijk de snelheidssensatie ervoor zorgt dat je blijft lachen.
                                      En gaat het daar niet om bij autorijden?

                                      Man in regenjas

                                      Maar het lachen is ons nu aan het vergaan, want we hebben vernomen van een man in regenjas dat de leukere modellen de schattige Abarth 595 uit productie gaan.

                                      De bestellingen voor de snelle modellen (F595, Competizione en 695 essesesse Collector’s Edition) moesten vóór 31 januari binnen zijn.
                                      Is dat niet gebeurd, dan kan de auto niet meer besteld – en dus geleverd – worden.



                                      De reden is de uitstoot.
                                      Niet die van CO2, maar die van geluid.
                                      Ja, naast zwarte boxen in je auto, wil de EU volledig George Orwell gaan.
                                      Auto’s mogen namelijk niet meer dan 70 dB produceren qua geluid.



                                      Schattige Abarth 595 zonder sportuitlaat

                                      Dit heeft zijn uitwerking op de mogelijke opties.
                                      De optionele uitlaten van het type Active Record Monza en Actie Record Monza Sovrappasto zijn niet meer leverbaar.



                                      Dan vraag je je misschien af: wat is er dan nog wél leverbaar?
                                      Nou, 2 modellen.
                                      De Abarth 595 met 145 pk is gewoon te bestellen, evenals de 595 Turismo met 165 pk.
                                      Gelukkig zijn er nog genoeg uitlaatboeren die je graag verder helpen.

                                      De leuke uitvoeringen van de schattige Abarth 595 worden gestaakt. Ze maken namelijk te veel herrie. Dat kan natuurlijk niet, dus einde ervan.
                                      There are Pretenders among us.....
                                      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door spiderred Bekijk Berichten
                                        Ik vind nergens een foto van een 595 met de "Heritage"-velgen. Besteld niemand dat dan?

                                        Er staat een set te koop op Marktplaats.



                                        There are Pretenders among us.....
                                        Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                        Comment


                                        • Abarth 695 Tributo 131 Rally: blauw bommetje met rally-invloeden.




                                          Deze generatie Fiat 500 is inmiddels al 15 jaar oud, maar Abarth blijft vrolijk nieuwe special editions uitbrengen.

                                          Je zou Abarth het Bugatti onder de hot hatches kunnen noemen.
                                          Niet omdat ze de snelste zijn, maar omdat ze ontelbaar veel special editions uitbrengen.
                                          Het is nu alweer een tijdje geleden dat de laatste special edition is uitgebracht, dus we begonnen bijna ongerust te worden.
                                          Gelukkig is nu de volgende gelimiteerde Abarth gearriveerd.

                                          De nieuwste special edition heeft de welluidende naam ‘Abarth 695 Tributo 131 Rally’ gekregen.
                                          De naam is in ieder geval indrukwekkend.
                                          Ook als je de Italiaanse taal niet machtig bent heb je waarschijnlijk door waar het om gaat: deze auto is een eerbetoon aan de Abarth 131 Rally.

                                          De Abarth 131 Rally was een homologatiespecial waar er eind jaren ’70 400 stuks van gebouwd zijn.
                                          De rallyversie was niet bepaald onverdienstelijk, want die bezorgde Fiat drie constructeurstitels in het WRC.
                                          Rallylegende Walter Röhlr won met een 131 Rally de eerste van zijn twee WRC-titels.





                                          Het is nu 40 jaar geleden dat de Abarth 131 Rally voor het laatst in actie kwam tijdens een race.
                                          Uiteraard grijpt Abarth deze gelegenheid aan om weer eens een speciaaltje uit te brengen.
                                          Dat is dus de Abarth 695 Tributo 131 Rally geworden.

                                          Qua uiterlijk is de Tributo 131 Rally vooral te herkennen aan de twotone blauw-zwarte kleurstelling, uiteraard geïnspireerd op het origineel.
                                          Verder zijn er hier en daar wat speciale logootjes te vinden.
                                          Daar houden de rally-invloeden ook wel op.

                                          De auto is voorzien van een imposante verstelbare spoiler, maar die kenden we al van eerdere versies.
                                          Die debuteerde in 2019 op de 70°Anniversario.
                                          Deze spoiler kan 12 standjes aannemen, van 0 graden tot 60 graden.
                                          Wat verder opvalt zijn de gestapelde uitlaten.
                                          Die zijn trouwens ook niet nieuw, want die kennen we van de Abarth F595.





                                          Op technisch gebied zijn er geen verrassingen.
                                          Het 1.4 turbo-torretje produceert 180 pk’s.
                                          Dat is 40 pk meer dan de straatversie van de 131 Rally, om de vergelijking toch maar even te maken.
                                          Je raadt het al, de prestaties zijn ook beter: dit blauwe bommetje heeft een top van 225 km/u en doet 0-100 km/u in 6,7 seconden.

                                          De prijs is nog niet bekend, wel de oplage waarin de 695 Tributo 131 Rally gebouwd wordt.
                                          Je mag één keer raden hoeveel stuks er gebouwd worden.
                                          Hint: het zijn er geen 131, want dat vond Abarth kennelijk te weinig.
                                          Daarom worden er 695 stuks gebouwd.

                                          Houd in je achterhoofd dat dit al de zoveelste limited edition is.
                                          In totaal rijden er inmiddels duizenden ‘speciale’ Abarths rond.
                                          En dit is niet eens de Edizione Finale, dus er zullen er vast nog meer volgen.
                                          Dit alles neemt trouwens niet weg dat het leuke karretjes blijven.


                                          Deze generatie Fiat 500 is inmiddels al 15 jaar oud, maar Abarth blijft vrolijk nieuwe speciaaltjes uitbrengen. De 695 Tributo 131 Rally is de volgende.
                                          There are Pretenders among us.....
                                          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X