Wanneer komt er een nieuwe S-Type(ik weet hij is maar net opgefrist...)?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
JAGUAR Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door www.autoscoops.nlZo wil Jaguar verkoopcijfers opkrikken
Samen met het nieuws over de sluiting van de fabriek Browns Lane in Coventry, gaf Jaguar meer uitleg bij de aanpassingen die aan het gamma zullen worden doorgevoerd. De verkoopcijfers moeten immers dringend de hoogte in. Begin 2006 komt het Britse merk met een nagelnieuwe XK sportwagen, die voorlopig nog de codenaam X150 draagt. Het model zal gebouwd worden in Castle Bromwich en is volledig uit aluminium opgebouwd. Het wordt meteen de eerste Jaguar volgens de 'nieuwe stijl', ontwikkeld door Ian Callum. Naar verluidt zullen enkel V8-motoren aangeboden worden.
De XJ limousine krijgt volgend jaar een krachtige diesel ingebouwd. Jaguar zegt nog niet om welke motor het gaat, maar vermoedelijk wordt het een aangepaste 2.7 V6. Die ligt nu al in het vooronder van de S-Type, waar een vermogen van 204 pk geleverd wordt. Hiermee wil Jaguar pas echt de strijd aangaan met de Audi A8, BMW 7 en Mercedes S. In 2005 komt een high performance diesel het bestaande X-Type-gamma versterken. Naar alle waarschijnlijkheid wordt dat een afgeleide van de 2.2 TDCi (155 pk) die zopas in de Mondeo werd gelanceerd. Ten slotte wordt de X-Type Estate ook in de VS gelanceerd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alessandro de schrijver
MOOISTE XJ OOIT
en dan dat prachtige interieur.
ik ken iemand die er een heeft en die heeft er vanalles aan laten veranderen.hij heeft zijn buitenspeigels kleiner laten maken omdat hij vond dat hij te breed zag.
het navigatie-systeem moest hij absoluut in het spaans hebben omdat hij de stem van de hollandse ambetatnt vond.(daar kan ik wel inkomen)
en hij heeft zijn vorige xj verkocht en een paar dagen later komt de nieuwe eigenaar zeggen dat de airco kapot is omdat hij de airco nooit gebruikt heeft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gastonzo'n 10 jaar geleden hoorde ik over een bedrijf dat jaguars mkII helemaal uit elkaar haalde, restaureerde en weer in elkaar zette met allerlei bmw-techniek.
ik meen met onderdelen uit de 7-serie, zoals de motor en airco.
weet iemand daar iets meer over?
Sorry
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door michaelOorspronkelijk geplaatst door F40fanOorspronkelijk geplaatst door alessandro de schrijver
MOOISTE XJ OOITecht zalige wagen
heb het ook nooit echt begrepen
kzal het nog eens proberen op te zoeken ;-) met het aantal exemplaren heeft het alleszins niet te maken aangezien er 500 exemplaren van werden gemaakt.
Comment
-
Woeha!
Ben juist eventjes langs de garage geweest en blijkbaar is de introductie van de nieuwe fabriek een zeer positieve uitdraai gebleken. De productie ligt een maand voor op schema (in Coventry draaiden ze de dashboards nog manueels met schroevendraaiers ineen bijvoorbeeld) en dat kan ertoe leiden dat ie volgende week als in Hasselt staat!
Ik ben nu al benieuwd, dat is een extreem positieve verrassing.
Ik heb trouwens ook eventjes in de XJ LWB gezeten (dang wat een ruimte achterin) en in de XJ komt geen 2.7 diesel, maar wel een 4 liter en een 3.5.
Dat wordt dus uitkijken geblazen
Er is (shht, dit is inside info) een tuning kit die eraankomt voor de X-type van Jaguar zelf. Niet van Arden, niet van SVO, maar van Jaguar zelf. Enkele voorbumpers om de stijl van de F-type te doen herleven, massieve uitlaten, een enorm mooi geslaagd geheel, en dat maar voor € 3500, alles inclusief (plaatsing, btw, ...)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F40fanOorspronkelijk geplaatst door michaelOorspronkelijk geplaatst door F40fanOorspronkelijk geplaatst door alessandro de schrijver
MOOISTE XJ OOITecht zalige wagen
heb het ook nooit echt begrepen
kzal het nog eens proberen op te zoeken ;-) met het aantal exemplaren heeft het alleszins niet te maken aangezien er 500 exemplaren van werden gemaakt.
En die 100 staat voor de verjaardag van sir Lyons, uiteraard1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
Comment