Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
JAGUAR Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBBlijf dan maar dromen...
Maar ik snap totaal niet hoe Renault-Nissan Jaguar winstgevend zou kunnen krijgen.
Nu maken ze bij Jaguar gebruik van techniek Mondeo's en andere leden van de Ford groep.
Bij Renault Nissan hebben ze dat soort techniek niet, dus dat moet ofwel ontwikkeld, ofwel aangekocht worden. Beide kosten heel veel geld, waardoor de ontwikkelingskosten oplopen. Als de ontwikkelingskosten oplopen, en de inkomsten niet gaan stijgen ga je niet uit je rode cijfers komen.
Bij groepen zoals de BMW groep zal Jaguar wel rendabeler kunnen draaien, aangezien ze bij BMW én onderstellen én motoren ter beschikking hebben. Plus daarbij nog een hele hoop merkaanhangers die het nieuwe kindje van BMW ook wel eens willen uitproberen. (Range Rover story).
Nuja, ik ken de details niet van Renault-Nissan en Ford boekhouding, dus mss kunnen die Fransen en Japanners dat wel regelen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBAls Jaguar niet winstgevend wordt, vrees ik dat dit merk ook zal verdwijnen...
Maar ik vraag mij écht af hoe ze dat winstgevend gaan maken.
De gepatenteerde manier de laatste tijd is een SUV brengen, maar dan moeten ze de ontwikkeling ergens in prijs kunnen drukken (zoals Touareg/Cayenne/Q7) maar ik vrees dat wanneer infiniti en Jaguar samen een SUV ontwikkelen, dat er niet veel kopers geneigd gaan zijn deze te kopen aangezien het een veredelde nissan is.
Daarom: de enigen die Jaguar op korte termijn winstgevend kunnen maken zijn DaimlerChrysler, BMW en VW-Audi, aangezien zij de juiste know-how en techniek hebben om een wagen in deze klasse te lanceren.
En omdat DC al problemen genoeg heeft met Chrysler, en ik het VW niet gun om na Bentley nóg een legendarisch merk te vern*uken (in mijn ogen) zullen ze naar BMW moeten gaan he
Comment
-
Ge kunt het draaien of keren hoe je maar wil. Jaguar is gwoonweg een groot stuk van z'n imago kwijt.
Vroeger was een Jaguar een exclusieve wagen, die enkel door rijke mensen kon gekocht worden. Er was toen ook nog minder concurrentie aan de top...
Jaguar heeft dan de fout begaan met de X-type uit brengen, om maar te zwijgen over die ondermaatse Ford-diesels en die lelijke break...
Jaguar zal zijn klanten wel vinden, maar niet genoeg om nog winst te maken...OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBVroeger was een Jaguar een exclusieve wagen, die enkel door rijke mensen kon gekocht worden. Er was toen ook nog minder concurrentie aan de top...
citaat
"The roadholding, wet or dry, is astonishing, and places great demands on your reserves of courage if you set out to find the limit. At times you would swear the car would fall over rather than break away (in fact it won't)."
"But it is probably the best this nation can offer, and certainly among the best any nation has known in 75 years." - CAR, March 1969 (A scan of the main page of this article is available here)
"There is absolutely no car on the market today that can approach it in any field at anywhere near the price, and certainly at the same price there are none that can offer so much automobile for the money."
"If they doubled the price it would still be a great buy." - Road Test, December 1969
"If you do not intend to buy a XJ6, don't try one, for ordinary cars will be spoilt for you thereafter. This is a very special kind of motoring." - Autosport, August 6, 1970
het is eerst vanaf de serie 3, en daarna met de xj 40 dat het sportieve imago is omgedraaid in het sjieke bompa-imago...nooit hebben ze zich er terug los van kunnen maken
Comment
-
Jaguar onder Ford sprak me erg aan. (kwaliteit,rijden,...). Als we in de toekomst kijken is het verdwijnen van Jaguar (net zoals MGRover) mogelijk maar mischien wordt het merk ook ingelijfd bij Renault,Hyundai,PSA,...
Spijtig,spijtig,spijtig maar in mijn ogen is er niet veel keuze niet meer: BMW BMW en nog eens BMW
Hopelijk wordt BMW ons nooit afgenomen.
Comment
-
Ik zou het zeer spijtig vinden moest Jaguar verdwijnen. Hetgeen mij het meest stoorde was de diesel in de X-type. Ze hadden de X-type (was al niet zo'n goeie keuze) enkel de 2 hoogste benzine motoren mogen geven (de motoren waarmee hij gelanceerd werd, de 2.5 en de 3.0). De 2.7d diesel vind ik geen slechte zaak al had hij pittiger mogen zijn. Een diesel is gewoon noodzakelijk... Ook voor Jaguar.
"Mijn advies" is dat BMW Jaguar overneemt en dat de X-type na deze reeks verdwijnt. En dan enkele niewe super diesels en nieuwe benzinemotoren. Ook de S-type mag in mijn ogen blijven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBVroeger was een Jaguar een exclusieve wagen, die enkel door rijke mensen kon gekocht worden. Er was toen ook nog minder concurrentie aan de top...1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CarlitoIdd.
Maar ik vraag mij écht af hoe ze dat winstgevend gaan maken.
De gepatenteerde manier de laatste tijd is een SUV brengen, maar dan moeten ze de ontwikkeling ergens in prijs kunnen drukken (zoals Touareg/Cayenne/Q7) maar ik vrees dat wanneer infiniti en Jaguar samen een SUV ontwikkelen, dat er niet veel kopers geneigd gaan zijn deze te kopen aangezien het een veredelde nissan is.
ik geef iedereen gelijk dat jaguar veel van zijn exclusiviteit verloren heeft, onze xk cabrio is nu 7 jaar oud. vroeger (voor de x type enzovoort wisten de meeste mensen niet eens wat het was, nu is dat wel effe anders) en juist om die reden hadden we 1tje aangeschaft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBdie ondermaatse Ford-dieselsDe 2.0TdCi (2.0 HDI bij Peugeot) wordt toch overal op gejubel onthaald, idem voor de 2.7 V6. Deze motoren werden trouwens samen met Peugeot ontwikkelt, samen met Mercedes het eerste merk dat auto's met dieselmotoren bouwde. Dus volgens mij hebben ze hier wel wat ervaring mee. Hoewel ik ook van mening ben dat diesel en Jaguar a big no-no is. Ik snap wel niet goed waarom velen hier Jaguar liever niet in handen van Renault-Nissan zien vallen. Of een Jaguar nu wordt aangedreven door een Ford-diesel of eentje van Renault, maakt volgens mij weinig uit. Ghosn heeft toch aangekondigd dat Renault hogerop wil en dat ze een pak modellen gaan lanceren de komende jaren. Dan zullen er toch ook heel wat zwaardere benzine- en dieselmotoren en dito onderstellen moeten worden ontwikkeld, daar zou Jaguar toch ook gebruik van kunnen maken?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sepulturaZe dachten daar ooit nog een tweezits roadster op te baseren, de F-Type. Maar ik vrees dat die plannen voorgoed opgeborgen zijn.
De concept F-type had een compleet nieuw onderstel en als ik met niet vergis de V6 motor uit de S-type.The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WutputtDe XK180 en F-type verschillen nogal sterk van elkaar. De XK180 is gebouwd op basis van het XK-onderstel met een geupgrade XKR-motor.
De concept F-type had een compleet nieuw onderstel en als ik met niet vergis de V6 motor uit de S-type.
Comment
Comment