Als dat geen klassebak is
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
JAGUAR Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk BerichtenWat zijn de zwakke punten bij een XJ6 van '94.
De Jaguar XJ (codenaam X300) uit 1994 is één van de betrouwbaarste luxe wagens. Waar de XJ40 (1986-1994) al een stap in de goede richting was is deze echt wel de top.BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk BerichtenWat zijn de zwakke punten bij een XJ6 van '94.
1.Barsten in uitlaatspruitstuk.
2. LCD clock display stuk.
3. automatische verduisterende achteruitkijkspiegel
4. oliedrukzender werkt niet goed
5. Het geheugen van de stoel (kleine veranderingen?) .
6. Bij volle tank geeft meter maar 3/4 vol(sensor schoonmaken).
7. Roest langs voorruit rubbergebied
8. motor stuurverstelling
9. Lekkend kleppendeksel
10. De cilinderkoppakking
11. ruitenwisser
12. Scheur in pijp na uitlaatspruitstuk.
13. Roest op achterschermen (modellen ` 95).
14. CD speler van radio werkt niet altijd.
15. Slechte bougies .
16. Gaspendaal gaat zwaar(schoonmaken en smeren).
17. Roest achterbumpersteunen.
18. Beschimmelde geur wanneer ingeschakelde airconditioning .
19. Spanner distributieketting
20. Versleten voorschokbrekerisolatoren .
21. Lager ventilator bij radiateur.
22. Lekke olieslang bij stuurpomp.
23. Dashboardverlichting.
24. Luidsprekers achter werken slecht.
25. Verzakte hemel( in warme landen.
26. Bedrading bij kofferdekselschanieren stuk.
27. Bestuurdersstoel verstelling defect.
28. roest onder kleppedeksel.
29. Flexibel stuk tussen aandrijfas.
30. Gescheurde vinnen op ventilator.
31. parkeerrem.
32. kachel.
33. Deurcontacten binnenverlichting.
34. Slechtwerkende hangrepen aan deur.
35. Versleten bussen achterschokdempers.
36. Deuropener bestuurderskant.
37. Koplampglazen vuil aan binnenzijde.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenGeen.
De Jaguar XJ (codenaam X300) uit 1994 is één van de betrouwbaarste luxe wagens. Waar de XJ40 (1986-1994) al een stap in de goede richting was is deze echt wel de top.
Comment
-
De Jaguar XJ (codenaam X300) uit 1994 is één van de betrouwbaarste luxe wagens. Waar de XJ40 (1986-1994) al een stap in de goede richting was is deze echt wel de top.
1.Barsten in uitlaatspruitstuk.
2. LCD clock display stuk.
3. automatische verduisterende achteruitkijkspiegel
4. oliedrukzender werkt niet goed
5. Het geheugen van de stoel (kleine veranderingen?) .
6. Bij volle tank geeft meter maar 3/4 vol(sensor schoonmaken).
7. Roest langs voorruit rubbergebied
8. motor stuurverstelling
9. Lekkend kleppendeksel
10. De cilinderkoppakking
11. ruitenwisser
12. Scheur in pijp na uitlaatspruitstuk.
13. Roest op achterschermen (modellen ` 95).
14. CD speler van radio werkt niet altijd.
15. Slechte bougies .
16. Gaspendaal gaat zwaar(schoonmaken en smeren).
17. Roest achterbumpersteunen.
18. Beschimmelde geur wanneer ingeschakelde airconditioning .
19. Spanner distributieketting
20. Versleten voorschokbrekerisolatoren .
21. Lager ventilator bij radiateur.
22. Lekke olieslang bij stuurpomp.
23. Dashboardverlichting.
24. Luidsprekers achter werken slecht.
25. Verzakte hemel( in warme landen.
26. Bedrading bij kofferdekselschanieren stuk.
27. Bestuurdersstoel verstelling defect.
28. roest onder kleppedeksel.
29. Flexibel stuk tussen aandrijfas.
30. Gescheurde vinnen op ventilator.
31. parkeerrem.
32. kachel.
33. Deurcontacten binnenverlichting.
34. Slechtwerkende hangrepen aan deur.
35. Versleten bussen achterschokdempers.
36. Deuropener bestuurderskant.
37. Koplampglazen vuil aan binnenzijde.
(dank u voor de informatie en het feit dat je niet merkblind bent zoals sommige anderen)
Comment
-
Hij spreekt over de XJ40 (1986-1994),ik over de X300 (1994-199
wel een groot verschil tussen deze auto's denk ik.BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenHij spreekt over de XJ40 (1986-1994),ik over de X300 (1994-199
wel een groot verschil tussen deze auto's denk ik.
Een XJ40 heeft nog meer gebreken, zo heb ik mijn achtermistlicht vervangen, en ik stak met mijn schroevendraaier gewoon een metalen lat kapot. Volledig verroest.
Hetzelfde met mijn brandstofleiding. Als ik mijne naftbak volledig volgooi, slaat de motor op de meest onverwachte momenten af. Best gevaarlijk als je tegen +- 120 per uur aan het bollen bent op een boerenweggetje, afremt voor een bocht, en de motor afslaat...
't Is ook niet dat elke X300 al die gebreken heeft die ik heb opgenoemt he, 't is gewoon dat d_s er rekening mee moet houden.
Hoedanook, liever een Jaguar van 10 jaar oud, dan een Golfkarretje van 5 jaar oud...
Comment
-
De tweede generatie XJ was een regelrechte miserie-bak, en met de derde generatie XJ zat het ook helemaal zo snor niet inzake kwaliteit. Zéér veel rammels en piepjes, nog altijd veel electronica-problemen, zeer duur in herstelling-onderhoud-wisselstukken, ...
Maar 't zijn karakterauto's, dus je vergeeft 't hen graag. Ik zou zelfs bijna durven zeggen dat dat deel uitmaakt van hun aantrekkingskracht: net omdat je er zo duidelijk voor moet kiézen (voor de pluspunten én de gebreken), waren ze zo zeldzaam en hadden ze dus ook zo'n exclusief imago (en nog altijd). Fantastische auto's, en ik ga er ooit nog eentje hebben, als opwarmer voor de XK120/140/150 die ik later zéker nog in de garage ga hebben.
Alleen waren ze eigenlijk enkel goed als je er zéér zeer weinig mee reed. Exemplaren met veel kilometers staan gekend als in meerdere of mindere mate problematisch voor de portemonnaie. Vandaar ook de enorm lage waarde die ze nu hebben op de markt. Een 1990 XJ koop je voor het spreekwoordelijke prikje, maar als je er zelfs nog maar 30k km mee wil bollen mag je rekenen op een behoorlijke dosis kosten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenOké, THOMaas is terug zo lijkt 't wel.
De tweede generatie XJ was een regelrechte miserie-bak, en met de derde generatie XJ zat het ook helemaal zo snor niet inzake kwaliteit. Zéér veel rammels en piepjes, nog altijd veel electronica-problemen, zeer duur in herstelling-onderhoud-wisselstukken, ...
Maar 't zijn karakterauto's, dus je vergeeft 't hen graag. Ik zou zelfs bijna durven zeggen dat dat deel uitmaakt van hun aantrekkingskracht: net omdat je er zo duidelijk voor moet kiézen (voor de pluspunten én de gebreken), waren ze zo zeldzaam en hadden ze dus ook zo'n exclusief imago (en nog altijd). Fantastische auto's, en ik ga er ooit nog eentje hebben, als opwarmer voor de XK120/140/150 die ik later zéker nog in de garage ga hebben.
Alleen waren ze eigenlijk enkel goed als je er zéér zeer weinig mee reed. Exemplaren met veel kilometers staan gekend als in meerdere of mindere mate problematisch voor de portemonnaie. Vandaar ook de enorm lage waarde die ze nu hebben op de markt. Een 1990 XJ koop je voor het spreekwoordelijke prikje, maar als je er zelfs nog maar 30k km mee wil bollen mag je rekenen op een behoorlijke dosis kosten.
Kosten... Tsja, ga een cursus automechanieka volgen en je kan nagenoeg alles zelf doen aan die wagen.
En zeg nu zelf, een echt vent moet eens in zijn leven met een Jaguar hebben gereden .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fahrenheit Bekijk BerichtenRammels en piepjes is zwans, eens je aan het bollen bent is die auto, allé, mijne toch, fluisterstil.
Een goeie vriend van me heeft nog maar onlangs z'n 1998 XJ Sport weggedaan, en die vermeldde het zich zetten van de auto (i.e. kleine piepjes en kraakjes) zelfs als een argument pro. Dus 't moet er zeker zijn, en zo heb ik 't ook ervaren in de versies waarmee 'k gereden (een 5-tal denk ik) en meegereden heb.
Vooral als je veel kilometers afmaalt (100k en (veel) meer) steekt 't duidelijk de kop op. Althans, dat is wat ik van eigenaars hoorde, zelf heb ik er nooit eentje gehad.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenM'n grootvader zaliger heeft er enige gehad, en dat was een telkens weerkerende kwaal bij z'n Jaguars. Niet écht hyperstijve koets, met hoorbare gevolgen. Niet dat 't storend is, maar je hoort 't wel, en 't is iets dat die Jag (zelfs in die tijd) duidelijk onderscheidde van z'n Duitse, stijvere concurrenten.
Dan moet je gewoon de radio wat harder zetten, probleem opgelost .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fahrenheit Bekijk BerichtenDan moet je gewoon de radio wat harder zetten, probleem opgelost .
Het "levende" van een Jag is net dat wat een Jag zo geil maakt, it's human. En de sound van de motor er nog bij, en dat alles 'wrapped in the most expensive wrapping paper of exclusive soundproofing luxury', is zowat het mooiste dat je kán horen.
Radio uit.
Comment
-
't Was met zoals m'n Spider, enkele jaren geleden. Badkuipje met zero koetswerkstijfheid, piepen en kraken ohne Ende, maar wat een karakter. De radio en het soundsysteem (OEM Alfa) waren zo belabberd dat ik die zo goed als nooit opzette, en zo leer je het "leven" van de koets te appreciëren. In m'n werkauto zou ik 't vervloeken, maar in een weekendkar mag het, of meer nog: moet het zelfs een beetje.
Oude(re) Alfa's, oudere Jags ... they're alive. And if you love'm deeply, they'll love you back.
Comment
Comment