Mededeling

Collapse
No announcement yet.

JAGUAR Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
    Oorspronkelijk geplaatst door 0DAVID0
    Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
    In de zomer komt er een 2.2 TDCI variant met 150pk in de Mondeo uit dus ik denk wel dat ze die ook in de jaguar zullen steken.
    In de Jaguar S-type R zit een 4.2 V8 supercharged variant met 400pk dus ik denk wel dat ze die ook in de ford zullen steken.

Om maar even te zeggen hoe "dom" zo'n reactie wel is.
    Jaguar is een dochter van Ford. En de 2.0 TDCI wat nu in de X-type ligt is ook van Ford. Dus waarom zou het niet mogelijk zijn dat ze die 2.2 niet in de Jaguar steken

Ford is de moeder van Jaguar, de 3.0 die in de S-type ligt, ligt ook in de Mondeo. Dus waarom zou het niet mogelijk zijn dat ze die 4.2 supercharged in de Ford steken
    Alex, ik weet niet wat uw bedoeling is hé maar ik mag toch een persoonlijke veronderstelling posten op dit forum zonder dat ik afgedaan wordt als een dom mens dat van niks weet hé.
    Je mag een veronderstelling posten. Ik neem mijn woorden terug, het was geen domme veronderstelling.

Nu is het mijn beurt om een veronderstelling te maken.

Ford is de moeder van Jaguar, de 3.0 die in de S-type ligt, ligt ook in de Mondeo. Ik veronderstel dus wel dat de 4.2 V8 met supercharger en 400pk bijna zeker ook in de Mondeo komt te liggen.
    Pff, das maar flauw hoor. Het kan altijd dat Jaguar het nodig vindt een sterkere diesel in de X-type te steken hé! Want 130pk vind ik persoonlijk te weinig in die klasse. Je moet minstens beschikken over een 150pk-sterke motor, wil je de toppers écht beconcureren. Een redenering van: "dan zullen ze de 4.2 V8 ook wel in de Mondeo steken", vind ik onlogisch.

Maarja, das dan weer mijn mening.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
      Oorspronkelijk geplaatst door Mercedes is the best
      Zijn dit foute foto's of was dit de bedoeling?
      wat is er fout aan :
      het gaat over de x-type, en over chroom of niet.
      Daarstraks stond er op die foto's een BMW 7 van Schnitzer, daarmee...
      nls2000

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power
        In de zomer komt er een 2.2 TDCI variant met 150pk in de Mondeo uit dus ik denk wel dat ze die ook in de jaguar zullen steken.
        In de Jaguar S-type R zit een 4.2 V8 supercharged variant met 400pk dus ik denk wel dat ze die ook in de ford zullen steken.

Om maar even te zeggen hoe "dom" zo'n reactie wel is.
        Jaguar is een dochter van Ford. En de 2.0 TDCI wat nu in de X-type ligt is ook van Ford. Dus waarom zou het niet mogelijk zijn dat ze die 2.2 niet in de Jaguar steken

Ford is de moeder van Jaguar, de 3.0 die in de S-type ligt, ligt ook in de Mondeo. Dus waarom zou het niet mogelijk zijn dat ze die 4.2 supercharged in de Ford steken
        Alex, ik weet niet wat uw bedoeling is hé maar ik mag toch een persoonlijke veronderstelling posten op dit forum zonder dat ik afgedaan wordt als een dom mens dat van niks weet hé.
        Je mag een veronderstelling posten. Ik neem mijn woorden terug, het was geen domme veronderstelling.

Nu is het mijn beurt om een veronderstelling te maken.

Ford is de moeder van Jaguar, de 3.0 die in de S-type ligt, ligt ook in de Mondeo. Ik veronderstel dus wel dat de 4.2 V8 met supercharger en 400pk bijna zeker ook in de Mondeo komt te liggen.
        Pff, das maar flauw hoor. Het kan altijd dat Jaguar het nodig vindt een sterkere diesel in de X-type te steken hé! Want 130pk vind ik persoonlijk te weinig in die klasse. Je moet minstens beschikken over een 150pk-sterke motor, wil je de toppers écht beconcureren. Een redenering van: "dan zullen ze de 4.2 V8 ook wel in de Mondeo steken", vind ik onlogisch.

Maarja, das dan weer mijn mening.
        Ik volg je hierin.

Meer nog : ik durf met relatieve zekerheid stellen dat Jaguar niet lang zal wachten om de X-Type van een potentere diesel te voorzien. Ik voorzie dat de X-Type 2.2D (met b.v. 163 pk en 365 Nm, in overboost misschien zelfs 390 Nm) náást de 2.0D (met nog steeds 130 pk en 330 Nm of misschien zelfs een tot ongeveer 300 Nm verminderd koppel) komt, en de 2.0D niet zal vervangen. Al kan dat laatste natuurlijk ook.
        In tests komt duidelijk tot uiting dat de 2.0D vermogen mist om in hogere snelheden met z'n naaste concurrenten (BMW 320d, Mercedes-Benz C 220 CDI) mee te kunnen. Jaguar is ook hélemáál niet "trots" op 't vermogen van de 2.0D, want nergens op de (Duitse) site kan je 't vermogen vinden van de 2.0D (zelfs niet op de pagina "Leistung" of "Vermogen" van alle motoren), je moet er al voor de .pdf van de technische gegevens voor downloaden om te weten te komen dattie 130 pk heeft. Dus dat zegt voldoende.

't Is een gok natuurlijk, maar aangezien
        • de dieselmarkt boomt als geen ander, ook in minder diesel-minded landen,
        • Jaguar een merk is met ook sportieve roeping,
        • de naaste concurrenten van de X-Type allemaal diesels hebben met heel wat meer vermogen en koppel,
        • het inplanten van de nieuwe 2,2-liter eigenlijk technisch een peuleschil is, ...
        denk ik wel dat de stelling dat er binnenkort een potentere X-Type 2.2D komt, helemaal niet zo "dom" of irreëel is.

Afwachten.

Comment

• Ik volg gTa hierin.
          Maar wat kan ik nu nog zeggen?
          Hij heeft zowat heel de uitleg gegeven.

Feit is wel dat ik sinds de lancering van de 2.0D dubbel zo veel X-types zie als voorheen, en dat minstens de helft van die X-types diesels zijn.

Overigens zie ik juist dat gTa m'n onderschrift "gepikt" heeft...
          Maar dat vergeef ik 'em graag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door phille
            Oesje. 't Was niet gepikt hoor : na de "discussie" over de onderschriften met de administrator, wou ik dan uiteindelijk toch géén hardball spelen, en veranderde 'm. 'k Had geen zin om m'n bannerfotootjes te verkleinen, dus dacht ik "tekstje dan maar". En dat was het eerste wat in me opkwam. En aangezien ik tot vorig jaar met een Alfa-Romeo reed, vind ik wel dat ik gerechtigd ben om 't te gebruiken. Bovendien : bij mij is 't "Cuore sportivo." terwijl 't bij jou "Cuore sportivo!" is. Een klein maar niet weg te cijferen verschil, als je 't mij vraagt. Hihi.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
              Oorspronkelijk geplaatst door phille
              Oesje. 't Was niet gepikt hoor : na de "discussie" over de onderschriften met de administrator, wou ik dan uiteindelijk toch géén hardball spelen, en veranderde 'm. 'k Had geen zin om m'n bannerfotootjes te verkleinen, dus dacht ik "tekstje dan maar". En dat was het eerste wat in me opkwam. En aangezien ik tot vorig jaar met een Alfa-Romeo reed, vind ik wel dat ik gerechtigd ben om 't te gebruiken. Bovendien : bij mij is 't "Cuore sportivo." terwijl 't bij jou "Cuore sportivo!" is. Een klein maar niet weg te cijferen verschil, als je 't mij vraagt. Hihi.
              Zoals ik al zei, 't is u al lang vergeven.
              Uw nieuw onderschrift is trouwens ook wel leuk!

Comment

• Comment

• Comment

• oops

Comment

• Comment

• bron:www.jaguar.be

Comment

• Comment

• Comment

• de nieuwe S-type is gewoon zooooooooo mooi!!!
                              zeker ook met de dieselmotor!

Comment

• trouwens,;die rode S-type 2.7D (sport ) is ook mijn achtergrond!

Comment

• Enkele foto's van de 12 uren van Francorchamps :

Rufie.

Comment

• VERY NICE! :o

Comment

• @Jaglover: Knappe bordeaux S-type met Mercury velgen... Maar helaas niet zo mijn smaak. Komt hier te staan in het zwart met de monaco's

Comment

• 12 u S-F

als je hem niet ziet in browser plakken

Comment

• De Jag van de 12u.

Comment

Working...
                                          X