Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De oudere Jags zijn niet zo betrouwbaar (oudere XJ's, ..), maar van XK's, S-type's of X'en, XJ's, heb ik eigenlijk nog nooit iets slechts gehoord.
Vaderlief heeft nu 65000km met zijn S, en nog geen enkel probleem mee gehad, op een getik in de boîte na, maar dat was door een slecht vastgevezen iets, en is al lang opgelost.
Mijn oma heeft ook een S, van '99, en heeft ook nog nooit iets van problemen gehad. Nochtans, als ze de auto start, peert ze direct door tot 6000 toeren aan plankgas
En dan kennen we eigenlijk een boel mensen met een XK, en die zijn er allemaal ook zeer content van. Enig nadeel aan de XK: je mag niet te groot zijn Een vriend van mijn vader is net geen 2 meter, en zit met zijn hoofd tegen het dak
Ik ben 1m82 en zit redelijk "diep" uitgezakt in mijn zetel
ik ga toch es gaan testrijden, zoiets is toch redelijk exclusief he
Ik ben 1m82 en zit redelijk "diep" uitgezakt in mijn zetel
ik ga toch es gaan testrijden, zoiets is toch redelijk exclusief he
Bwa, qua lengte zal dat wel gaan, ik ben net geen meter 80, en ik kon er toch makkelijk in. Ik rij er heel graag mee, met een XK, een van de aangenamere auto's waarmee ik al gereden heb.
XK8 van de eerste generatie met automatic vind ik wel nogal mak qua motor, mijn Saab was zeker even snel. Misschien dus beter kijken voor eentje van na de facelift, die gaan beter vooruit, zijn zuiniger (zestrapsautomaat) en zijn eigenlijk ook wel mooier door de hertekende achterbumper en voorlichten, hij toont minder amerikaans zo.
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Ik ben 1m82 en zit redelijk "diep" uitgezakt in mijn zetel
ik ga toch es gaan testrijden, zoiets is toch redelijk exclusief he
Bwa, qua lengte zal dat wel gaan, ik ben net geen meter 80, en ik kon er toch makkelijk in. Ik rij er heel graag mee, met een XK, een van de aangenamere auto's waarmee ik al gereden heb.
XK8 van de eerste generatie met automatic vind ik wel nogal mak qua motor, mijn Saab was zeker even snel. Misschien dus beter kijken voor eentje van na de facelift, die gaan beter vooruit, zijn zuiniger (zestrapsautomaat) en zijn eigenlijk ook wel mooier door de hertekende achterbumper en voorlichten, hij toont minder amerikaans zo.
vanaf welk jaar zijn die? is dat met de 4.2 liter motor?
Ik ben 1m82 en zit redelijk "diep" uitgezakt in mijn zetel
ik ga toch es gaan testrijden, zoiets is toch redelijk exclusief he
Bwa, qua lengte zal dat wel gaan, ik ben net geen meter 80, en ik kon er toch makkelijk in. Ik rij er heel graag mee, met een XK, een van de aangenamere auto's waarmee ik al gereden heb.
XK8 van de eerste generatie met automatic vind ik wel nogal mak qua motor, mijn Saab was zeker even snel. Misschien dus beter kijken voor eentje van na de facelift, die gaan beter vooruit, zijn zuiniger (zestrapsautomaat) en zijn eigenlijk ook wel mooier door de hertekende achterbumper en voorlichten, hij toont minder amerikaans zo.
vanaf welk jaar zijn die? is dat met de 4.2 liter motor?
dit is bijvoorbeeld nog een oude, en die is van 2000.
Onze S-type heeft in elk geval de 4.2, en dat was de eerste in België, en hebben we wellicht van voorjaar 2002. Toen had de XK die motor nog niet, dus ik vermoed dat vanaf medio 2002 de facelifts zijn. Ze zijn te herkennen aan hun mooiere velgen (de oude hebben lelijke velgen, vind ik), de 4.2 in plaats van de verouderde 4.0, en de ZF 6-traps in plaats van de oude 5traps.
Ik weet wel niet of je die al zo goedkoop zult terugvinden ...
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Wanneer maakt Jaguar nu is een diesel voor de Xj en een V12?
Ah ja vraagje:de bi-xenons van de XJ draaien die mee in de bocht?
Nee, die bi-xenons draaien niet mee. Een diesel zal nog eindje wachten zijn, tzal in ieder geval niet de huidige 2.7 biturbo zijn (ik denk dat die een beetje te beperkt is qua prestaties voor de XJ)
Wanneer maakt Jaguar nu is een diesel voor de Xj en een V12?
Ah ja vraagje:de bi-xenons van de XJ draaien die mee in de bocht?
komt er waarschijnlijk niet.
daarvoor is er te weinig plaats.
Hoe komt het eigenlijk dat ze geen plaats voorzien voor een v12 en het topmodel van de xj het weeral moet stellen met die v8 van 400pk zij moeten toch ook weten dat het de enige manier is om mee te kunnen draaien in het topsegment van de limousines
Een diesel zal nog eindje wachten zijn, tzal in ieder geval niet de huidige 2.7 biturbo zijn (ik denk dat die een beetje te beperkt is qua prestaties voor de XJ)
Toegegeven, het staat 2 bladzijden terug ...
Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
Nieuwe dieselmotoren voor S en XJ
Oorspronkelijk geplaatst door Autoscoops.nl
Het dieseloffensief van Jaguar gaat verder. Na de eerdere introductie van de 2.0 diesel in de X-type en de 2.7 in de S-type komen er nu een aantal nieuwe versies bij. De S-type krijgt de 2.2 diesel van Ford onder de motorkap en de 2.7 diesel komt ook in de XJ te liggen.
De diesel met een cilinderinhoud van 2.2 liter levert in de X-type een vermogen van 155 pk of 360 Nm. Deze motor, van Ford-makelij, is door de Britten lichtjes gewijzigd. De 2.2 is beschikbaar in de vierdeurs en in de Estate.
De Britten hebben lang beweerd dat diesels niet in Jaguars thuishoren maar bezwijken dus nu ook verder onder de dieseldruk. Dit najaar krijgt zelfs het topmodel, de XJ, de bekende 2.7-diesel onder de motorkap. Net als in de S-type levert de motor 207 pk of 435 Nm.
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Nu, Jaguar kan beschikken over V12-motoren, dat is waar. En misschien zijn ze zelfs druk bezig om die aan te passen zodat 'ie tot z'n recht komt in de XJ ...
... maar een probleem van de orde zoals jij 't schetst, is het zeker niet.
Je vergelijkt twee feiten zonder de redenen ervan te bekijken. Mochten rechters in de rechtbank zo gaan denken ... dan zitten we meteen terug in de Middeleeuwen.
Ja maar kvind een XJ 2.7 niet echt klinken.Ze zouden mss een andere motor moeten maken voor de XJ.Een 3.2 diesel ofzo.Maar zoals je zegt de 2.7d is een erg goede motor.
Ja maar kvind een XJ 2.7 niet echt klinken.Ze zouden mss een andere motor moeten maken voor de XJ.Een 3.2 diesel ofzo.Maar zoals je zegt de 2.7d is een erg goede motor.
Dat gaan ze vooral doen, ze hebben jaren werk gestoken in die 2.7, en het resultaat mag er wezen, hij kan mee met de 3.2 liters van duitsers, en nu gaan ze zeker nog ff een 3.2 maken ik zie er het nut niet van in.
Ja maar kvind een XJ 2.7 niet echt klinken.Ze zouden mss een andere motor moeten maken voor de XJ.Een 3.2 diesel ofzo.Maar zoals je zegt de 2.7d is een erg goede motor.
Dat gaan ze vooral doen, ze hebben jaren werk gestoken in die 2.7, en het resultaat mag er wezen, hij kan mee met de 3.2 liters van duitsers, en nu gaan ze zeker nog ff een 3.2 maken ik zie er het nut niet van in.
Gewoon de boring of de slag wat vergroten, en je hebt direct een grotere motor. Niet zó moeilijk..
Ja maar kvind een XJ 2.7 niet echt klinken.Ze zouden mss een andere motor moeten maken voor de XJ.Een 3.2 diesel ofzo.Maar zoals je zegt de 2.7d is een erg goede motor.
Dat gaan ze vooral doen, ze hebben jaren werk gestoken in die 2.7, en het resultaat mag er wezen, hij kan mee met de 3.2 liters van duitsers, en nu gaan ze zeker nog ff een 3.2 maken ik zie er het nut niet van in.
Ik meen dat er sprake was - althans volgens de Jaguar garage, maar in welke mate moet je dit geloven - van een 3.5 en 4.0 diesel. Het is algemeen geweten dat Ford aan een V8 diesel werkt, de cilinderinhoud zou rond de 4 liter zitten dus denk ik wel dat die zijn plaatsje in de XJ gaat vinden.
Een diesel zal nog eindje wachten zijn, tzal in ieder geval niet de huidige 2.7 biturbo zijn (ik denk dat die een beetje te beperkt is qua prestaties voor de XJ)
Toegegeven, het staat 2 bladzijden terug ...
Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
Nieuwe dieselmotoren voor S en XJ
Oorspronkelijk geplaatst door Autoscoops.nl
Het dieseloffensief van Jaguar gaat verder. Na de eerdere introductie van de 2.0 diesel in de X-type en de 2.7 in de S-type komen er nu een aantal nieuwe versies bij. De S-type krijgt de 2.2 diesel van Ford onder de motorkap en de 2.7 diesel komt ook in de XJ te liggen.
De diesel met een cilinderinhoud van 2.2 liter levert in de X-type een vermogen van 155 pk of 360 Nm. Deze motor, van Ford-makelij, is door de Britten lichtjes gewijzigd. De 2.2 is beschikbaar in de vierdeurs en in de Estate.
De Britten hebben lang beweerd dat diesels niet in Jaguars thuishoren maar bezwijken dus nu ook verder onder de dieseldruk. Dit najaar krijgt zelfs het topmodel, de XJ, de bekende 2.7-diesel onder de motorkap. Net als in de S-type levert de motor 207 pk of 435 Nm.
Whoops, wist ik dus nog niet . Eigenlijk vind ik hem dan wat "ondergemotoriseerd". Ik had van de 2.7 biturbo veel betere prestaties verwacht in de S-type. Als ik de vergelijking maak tussen de 3.0 benzine in de S-type en de 3.0 benzine in de XJ dan zie je dat de prestaties er ondanks het lagere gewicht (van de XJ) er op achteruit gegaan zijn. Op papier ziet de 2.7 er veelbelovend uit in de S-type, maar in de praktijk ontgoocheld hij toch een beetje wat prestaties betreft tov bijv. een BMW 530d. Nu misschien ben ik mis en gaat de XJ 2.7D wel kunnen concurreren met een S320cdi of een 730d, maar kheb mijn twijfels
Comment