Mededeling

Collapse
No announcement yet.

JAGUAR Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
    Oorspronkelijk geplaatst door Le Big Letomski
    Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
    djeeezes

    zeg, staat jaguar eigenlijk bekend als betrouwbaar? Ik heb er totaaaaaal geen ervaring mee maar zo een XK coupé zou me wel nog afgaan
    De oudere Jags zijn niet zo betrouwbaar (oudere XJ's, ..), maar van XK's, S-type's of X'en, XJ's, heb ik eigenlijk nog nooit iets slechts gehoord.
    Vaderlief heeft nu 65000km met zijn S, en nog geen enkel probleem mee gehad, op een getik in de boîte na, maar dat was door een slecht vastgevezen iets, en is al lang opgelost.
    Mijn oma heeft ook een S, van '99, en heeft ook nog nooit iets van problemen gehad. Nochtans, als ze de auto start, peert ze direct door tot 6000 toeren aan plankgas

    En dan kennen we eigenlijk een boel mensen met een XK, en die zijn er allemaal ook zeer content van. Enig nadeel aan de XK: je mag niet te groot zijn Een vriend van mijn vader is net geen 2 meter, en zit met zijn hoofd tegen het dak
    Ik ben 1m82 en zit redelijk "diep" uitgezakt in mijn zetel

    ik ga toch es gaan testrijden, zoiets is toch redelijk exclusief he

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Le Big Letomski
      Ik ben 1m82 en zit redelijk "diep" uitgezakt in mijn zetel

      ik ga toch es gaan testrijden, zoiets is toch redelijk exclusief he
      Bwa, qua lengte zal dat wel gaan, ik ben net geen meter 80, en ik kon er toch makkelijk in. Ik rij er heel graag mee, met een XK, een van de aangenamere auto's waarmee ik al gereden heb.

      XK8 van de eerste generatie met automatic vind ik wel nogal mak qua motor, mijn Saab was zeker even snel. Misschien dus beter kijken voor eentje van na de facelift, die gaan beter vooruit, zijn zuiniger (zestrapsautomaat) en zijn eigenlijk ook wel mooier door de hertekende achterbumper en voorlichten, hij toont minder amerikaans zo.
      1963 Land Rover Series IIa
      1994 Mercedes SL320
      2015 Land Rover Discovery SDV6
      2016 Porsche Cayenne GTS

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
        Oorspronkelijk geplaatst door Le Big Letomski
        Ik ben 1m82 en zit redelijk "diep" uitgezakt in mijn zetel

        ik ga toch es gaan testrijden, zoiets is toch redelijk exclusief he
        Bwa, qua lengte zal dat wel gaan, ik ben net geen meter 80, en ik kon er toch makkelijk in. Ik rij er heel graag mee, met een XK, een van de aangenamere auto's waarmee ik al gereden heb.

        XK8 van de eerste generatie met automatic vind ik wel nogal mak qua motor, mijn Saab was zeker even snel. Misschien dus beter kijken voor eentje van na de facelift, die gaan beter vooruit, zijn zuiniger (zestrapsautomaat) en zijn eigenlijk ook wel mooier door de hertekende achterbumper en voorlichten, hij toont minder amerikaans zo.
        vanaf welk jaar zijn die? is dat met de 4.2 liter motor?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Le Big Letomski
          Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
          Oorspronkelijk geplaatst door Le Big Letomski
          Ik ben 1m82 en zit redelijk "diep" uitgezakt in mijn zetel

          ik ga toch es gaan testrijden, zoiets is toch redelijk exclusief he
          Bwa, qua lengte zal dat wel gaan, ik ben net geen meter 80, en ik kon er toch makkelijk in. Ik rij er heel graag mee, met een XK, een van de aangenamere auto's waarmee ik al gereden heb.

          XK8 van de eerste generatie met automatic vind ik wel nogal mak qua motor, mijn Saab was zeker even snel. Misschien dus beter kijken voor eentje van na de facelift, die gaan beter vooruit, zijn zuiniger (zestrapsautomaat) en zijn eigenlijk ook wel mooier door de hertekende achterbumper en voorlichten, hij toont minder amerikaans zo.
          vanaf welk jaar zijn die? is dat met de 4.2 liter motor?
          Oei, nu vraagt ge iets ... Zal ff zoeken. 't Is idd die met de 4.2 in plaats van de 4.0
          In tegenstelling tot wat je zou denken is er een imméns verschil in de twee motoren ... de 4.0 is een typische, Amerikaanse motor, terwijl de 4.2 eerder Europees is. Veel zuiniger, mooier geluid, meer vermogen, ...
          1963 Land Rover Series IIa
          1994 Mercedes SL320
          2015 Land Rover Discovery SDV6
          2016 Porsche Cayenne GTS

          Comment


          • Wanneer maakt Jaguar nu is een diesel voor de Xj en een V12?

            Ah ja vraagje:de bi-xenons van de XJ draaien die mee in de bocht?

            Comment


            • dit is bijvoorbeeld nog een oude, en die is van 2000.

              Onze S-type heeft in elk geval de 4.2, en dat was de eerste in België, en hebben we wellicht van voorjaar 2002. Toen had de XK die motor nog niet, dus ik vermoed dat vanaf medio 2002 de facelifts zijn. Ze zijn te herkennen aan hun mooiere velgen (de oude hebben lelijke velgen, vind ik), de 4.2 in plaats van de verouderde 4.0, en de ZF 6-traps in plaats van de oude 5traps.

              Ik weet wel niet of je die al zo goedkoop zult terugvinden ...
              1963 Land Rover Series IIa
              1994 Mercedes SL320
              2015 Land Rover Discovery SDV6
              2016 Porsche Cayenne GTS

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES
                Wanneer maakt Jaguar nu is een diesel voor de Xj en een V12?

                Ah ja vraagje:de bi-xenons van de XJ draaien die mee in de bocht?
                Nee, die bi-xenons draaien niet mee. Een diesel zal nog eindje wachten zijn, tzal in ieder geval niet de huidige 2.7 biturbo zijn (ik denk dat die een beetje te beperkt is qua prestaties voor de XJ)

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES
                  Wanneer maakt Jaguar nu is een diesel voor de Xj en een V12?
                  Ah ja vraagje:de bi-xenons van de XJ draaien die mee in de bocht?
                  komt er waarschijnlijk niet.
                  daarvoor is er te weinig plaats.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Fernand
                    Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES
                    Wanneer maakt Jaguar nu is een diesel voor de Xj en een V12?
                    Ah ja vraagje:de bi-xenons van de XJ draaien die mee in de bocht?
                    komt er waarschijnlijk niet.
                    daarvoor is er te weinig plaats.
                    Hoe komt het eigenlijk dat ze geen plaats voorzien voor een v12 en het topmodel van de xj het weeral moet stellen met die v8 van 400pk zij moeten toch ook weten dat het de enige manier is om mee te kunnen draaien in het topsegment van de limousines

                    of is het gewoon kwestie van merkfilosofie?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Benz
                      Een diesel zal nog eindje wachten zijn, tzal in ieder geval niet de huidige 2.7 biturbo zijn (ik denk dat die een beetje te beperkt is qua prestaties voor de XJ)
                      Toegegeven, het staat 2 bladzijden terug ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
                      Nieuwe dieselmotoren voor S en XJ

                      Oorspronkelijk geplaatst door Autoscoops.nl
                      Het dieseloffensief van Jaguar gaat verder. Na de eerdere introductie van de 2.0 diesel in de X-type en de 2.7 in de S-type komen er nu een aantal nieuwe versies bij. De S-type krijgt de 2.2 diesel van Ford onder de motorkap en de 2.7 diesel komt ook in de XJ te liggen.


                      De diesel met een cilinderinhoud van 2.2 liter levert in de X-type een vermogen van 155 pk of 360 Nm. Deze motor, van Ford-makelij, is door de Britten lichtjes gewijzigd. De 2.2 is beschikbaar in de vierdeurs en in de Estate.

                      De Britten hebben lang beweerd dat diesels niet in Jaguars thuishoren maar bezwijken dus nu ook verder onder de dieseldruk. Dit najaar krijgt zelfs het topmodel, de XJ, de bekende 2.7-diesel onder de motorkap. Net als in de S-type levert de motor 207 pk of 435 Nm.
                      1963 Land Rover Series IIa
                      1994 Mercedes SL320
                      2015 Land Rover Discovery SDV6
                      2016 Porsche Cayenne GTS

                      Comment


                      • Kunnen ze voor de XJ de 2.7 niet wat oppeppen?Kwil zeggen of 3.0d noemen?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES
                          Kunnen ze voor de XJ de 2.7 niet wat oppeppen?Kwil zeggen of 3.0d noemen?
                          *lol* Je snapt het niet, hé ?

                          Een motor met 2,7 liter cilinderinhoud wordt doorgaans "2.7" genoemd. Waarom zou Jaguar de V6 diesel nou plots 3.0d moeten gaan noemen ?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                            Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES
                            Kunnen ze voor de XJ de 2.7 niet wat oppeppen?Kwil zeggen of 3.0d noemen?
                            *lol* Je snapt het niet, hé ?

                            Een motor met 2,7 liter cilinderinhoud wordt doorgaans "2.7" genoemd. Waarom zou Jaguar de V6 diesel nou plots 3.0d moeten gaan noemen ?

                            sommige merken doen toch hetzelfde hé, met sommige motors, ik denk bv aan de 520i => 2.2i (tis nu wel omgekeerd, maar tkomt op hetzelfde neer)
                            2015 BMW F11 520dA
                            1976 Triumph Spitfire 1500

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
                              of is het gewoon kwestie van merkfilosofie?
                              Kostprijs.

                              Een kompressor-variant maken van een bestaande V8 is véél goedkoper dan een nieuwe V8 ontwikkelen. En de V9 koppressor hádden ze al, dus da's nog goedkoper.

                              En uiteindelijk maakt dat niet zoveel uit. Als je zo'n auto koopt, koop je met het hart én met het verstand (je koopt wat je wil, en je kent er wat van). Weinig XJ-kopers zullen uiteindelijk toch afzien van hun aankoop en een ander merk kiezen omdat er daar een V12 te krijgen valt, hoor. Wat telt is power.

                              Nu, Jaguar kan beschikken over V12-motoren, dat is waar. En misschien zijn ze zelfs druk bezig om die aan te passen zodat 'ie tot z'n recht komt in de XJ ...

                              ... maar een probleem van de orde zoals jij 't schetst, is het zeker niet.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door M3'er
                                Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES
                                Kunnen ze voor de XJ de 2.7 niet wat oppeppen?Kwil zeggen of 3.0d noemen?
                                *lol* Je snapt het niet, hé ?

                                Een motor met 2,7 liter cilinderinhoud wordt doorgaans "2.7" genoemd. Waarom zou Jaguar de V6 diesel nou plots 3.0d moeten gaan noemen ?

                                sommige merken doen toch hetzelfde hé, met sommige motors, ik denk bv aan de 520i => 2.2i (tis nu wel omgekeerd, maar tkomt op hetzelfde neer)
                                Je vergelijkt twee feiten zonder de redenen ervan te bekijken. Mochten rechters in de rechtbank zo gaan denken ... dan zitten we meteen terug in de Middeleeuwen.

                                Jaguar heeft géén redenen om de Z.7D plots 3.0d te gaan noemen. Iedereen weet dat 't geen 3-liter is, iedereen weet hoe schitterend de 2.7D is, en er zijn geen andere motoren die de V6 diesel dicht benaderen waardoor een andere benaming wordt gerechtvaardigd, door die andere motorbenaming zou het kunnen lijken alsof Jaguar toch weer voor een motor van een andere fabrikant kiest, het zou kunnen wijzen op het feit dat Jaguar niet tevreden is met z'n hudiige V6 en door een grotere benaming te kiezen een goedkope oplossing wil geven aan het vermogensprobleem (dat er niet is), enzoverder enzovoort.

                                Geloof me vrij ... zo dom zijn ze bij Jaguar geenszins. Dat ze 'm tot "V6 diesel" of "V6d" zouden omdopen is nog véél aanvaardbaarder dan dat ze hun sublieme 2.7D plots 3.0d zouden noemen.

                                Comment


                                • Ja maar kvind een XJ 2.7 niet echt klinken.Ze zouden mss een andere motor moeten maken voor de XJ.Een 3.2 diesel ofzo.Maar zoals je zegt de 2.7d is een erg goede motor.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES
                                    Ja maar kvind een XJ 2.7 niet echt klinken.Ze zouden mss een andere motor moeten maken voor de XJ.Een 3.2 diesel ofzo.Maar zoals je zegt de 2.7d is een erg goede motor.
                                    Dat gaan ze vooral doen, ze hebben jaren werk gestoken in die 2.7, en het resultaat mag er wezen, hij kan mee met de 3.2 liters van duitsers, en nu gaan ze zeker nog ff een 3.2 maken ik zie er het nut niet van in.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES
                                      Ja maar kvind een XJ 2.7 niet echt klinken.Ze zouden mss een andere motor moeten maken voor de XJ.Een 3.2 diesel ofzo.Maar zoals je zegt de 2.7d is een erg goede motor.
                                      Dat gaan ze vooral doen, ze hebben jaren werk gestoken in die 2.7, en het resultaat mag er wezen, hij kan mee met de 3.2 liters van duitsers, en nu gaan ze zeker nog ff een 3.2 maken ik zie er het nut niet van in.
                                      Gewoon de boring of de slag wat vergroten, en je hebt direct een grotere motor. Niet zó moeilijk..


                                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                      cc

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES
                                        Ja maar kvind een XJ 2.7 niet echt klinken.Ze zouden mss een andere motor moeten maken voor de XJ.Een 3.2 diesel ofzo.Maar zoals je zegt de 2.7d is een erg goede motor.
                                        Dat gaan ze vooral doen, ze hebben jaren werk gestoken in die 2.7, en het resultaat mag er wezen, hij kan mee met de 3.2 liters van duitsers, en nu gaan ze zeker nog ff een 3.2 maken ik zie er het nut niet van in.
                                        Ik meen dat er sprake was - althans volgens de Jaguar garage, maar in welke mate moet je dit geloven - van een 3.5 en 4.0 diesel. Het is algemeen geweten dat Ford aan een V8 diesel werkt, de cilinderinhoud zou rond de 4 liter zitten dus denk ik wel dat die zijn plaatsje in de XJ gaat vinden.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Benz
                                          Een diesel zal nog eindje wachten zijn, tzal in ieder geval niet de huidige 2.7 biturbo zijn (ik denk dat die een beetje te beperkt is qua prestaties voor de XJ)
                                          Toegegeven, het staat 2 bladzijden terug ...

                                          Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
                                          Nieuwe dieselmotoren voor S en XJ

                                          Oorspronkelijk geplaatst door Autoscoops.nl
                                          Het dieseloffensief van Jaguar gaat verder. Na de eerdere introductie van de 2.0 diesel in de X-type en de 2.7 in de S-type komen er nu een aantal nieuwe versies bij. De S-type krijgt de 2.2 diesel van Ford onder de motorkap en de 2.7 diesel komt ook in de XJ te liggen.


                                          De diesel met een cilinderinhoud van 2.2 liter levert in de X-type een vermogen van 155 pk of 360 Nm. Deze motor, van Ford-makelij, is door de Britten lichtjes gewijzigd. De 2.2 is beschikbaar in de vierdeurs en in de Estate.

                                          De Britten hebben lang beweerd dat diesels niet in Jaguars thuishoren maar bezwijken dus nu ook verder onder de dieseldruk. Dit najaar krijgt zelfs het topmodel, de XJ, de bekende 2.7-diesel onder de motorkap. Net als in de S-type levert de motor 207 pk of 435 Nm.
                                          Whoops, wist ik dus nog niet . Eigenlijk vind ik hem dan wat "ondergemotoriseerd". Ik had van de 2.7 biturbo veel betere prestaties verwacht in de S-type. Als ik de vergelijking maak tussen de 3.0 benzine in de S-type en de 3.0 benzine in de XJ dan zie je dat de prestaties er ondanks het lagere gewicht (van de XJ) er op achteruit gegaan zijn. Op papier ziet de 2.7 er veelbelovend uit in de S-type, maar in de praktijk ontgoocheld hij toch een beetje wat prestaties betreft tov bijv. een BMW 530d. Nu misschien ben ik mis en gaat de XJ 2.7D wel kunnen concurreren met een S320cdi of een 730d, maar kheb mijn twijfels

                                          Comment

                                          Working...
                                          X