Mededeling

Collapse
No announcement yet.

JAGUAR Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Prachtig toch zo'n E-Type
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Jaguar XJ-S (1990)

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Jaguar Lighweight E-Type.

There are Pretenders among us.....
        Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• Klopt de gezegde nog van jaguar: "als je een jaguar koopt moet je er 2 kopen" of is deze al een beetje achterhaald?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy
            Klopt de gezegde nog van jaguar: "als je een jaguar koopt moet je er 2 kopen" of is deze al een beetje achterhaald?
            Je hoort er toch geen slechte dingen meer over.
            Mijn pa zijn neef rijdt al 4 jaar met een XF estate met +200k op de teller. Niks noemenswaardig te melden.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
              Je hoort er toch geen slechte dingen meer over.
              Mijn pa zijn neef rijdt al 4 jaar met een XF estate met +200k op de teller. Niks noemenswaardig te melden.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
              Uhu, kheb ook enkele kennissen die met jaguar rijden en ook niet echt klachten.

Comment

• De F Pace staat op mijn verlanglijstje. Maar ik lees toch wel enkele klachten die op verschillende fora terug keren. Zoals het infotainment systeem die wat tekortkomingen heeft (over het instap systeem lees ik minder klachten dan het Pro systeem) . Ook de duurzaamheid van het leder. En algemene binnenafwerking. Wat is hiervan aan?

Is er trouwens een F Pace topic (enkel tussen de scoops gevonden).

Comment

• 1959 Jaguar Mark 2 Estate / Country prototype

Comment

• Comment

• Jaguar XJS Lynx Eventer Estate 5.3 V12

http://www.thecoolcars.nl/jaguar-xjs...state-5-3-v12/

Comment

• image.png.ec661425a8d9b85f6e848a18266ca64c.png
                        image.png.97df0e5961d88962efe48c6bad1fd494.png
                        image.png.57d9355aeea3c034fc324dd86b49e789.png
                        image.png.90d496ad46e2bd9b0d0723c13f0e582d.png
                        image.png.bc2b99a35602b3f82cfb0645ffa417aa.png

Comment

• image.png.71b8b87c0127d751e5f9d9ccca9ec0fe.png
                          image.png.5876b025b9e1b955b548823471a1bed0.png
                          image.png.689377a540f50f130d6f1d15b56b332b.png
                          De Jag's staan er niet helemaal op, maar wie meer wil, moet maar naar de reeksen op TV kijken.

Comment

• Endeavour Morse

Comment

• JAGUAR LAND ROVER HAD TOPJAAR IN 2017

BESTE RESULTATEN OOIT

Jaguar Land Rover meldt dat het in 2017 zijn beste verkoopresultaten ooit heeft gehaald. Vorig jaar gingen wereldwijd 621.109 auto's van het concern over de toonbank. Een toename van 7 procent ten opzichte van vorig jaar.

Het gros van die ruim 620.000 auto's zijn toe te schrijven aan Land Rover, het merk verkocht vorig jaar wereldwijd 442.508 nieuwe auto's, een toename van 2 procent ten opzichte van 2016. De overige 178.601 verkochte auto's waren afkomstig van Jaguar. Dat merk zit overigens goed in de lift. Ten opzichte van 2016 vonden 20 procent meer auto's van het merk een eigenaar.

Jaguar heeft die verkoopstijging onder andere te danken aan het succes van de F-Pace. Vorig jaar werd ook de XF Sportbrake aan het gamma toegevoegd. Dit jaar komt Jaguar met de E- en i-Pace op de proppen, auto's die de verkoopcijfers ongetwijfeld verder zullen opstuwen. De populairste Discovery Sport was met 126.078 exemplaren de populairste auto van Land Rovers modellengamma. De Range Rover Evoque en Range Rover Sport waren samen goed voor ruim 190.000 verkochte exemplaren.

In China wist Jaguar Land Rover 146.399 auto's te verkopen, maar liefst 23 procent meer dan in 2016. Ook in de Verenigde Staten werd een verkoopstijging genoteerd. 128.097 auto's van het concern gingen over de toonbank, 9 procent meer dan in 2016. In Europa (minus het Verenigd Koninkrijk) werden 138.643 auto's verkocht, vergelijkbaar met het voorgaande jaar. Het thuisland was goed voor 117.748 verkochte auto's.

Bron: Autoweek

Comment

• Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Jaguar XKSS (1956)

Comment

• Ik ben op zoek naar het productie-aantal van een 2005 S-type 2.7D Sport (LHD, automaat). Heb hier en daar al op wat fora rondgeneusd maar niet meteen met succes.

Iemand die meer weet? Thanks!

Comment

• Jaguar E-Type Series 1 Roadster.

There are Pretenders among us.....
                                        Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                          E-Type (1961)

JAGUAR E-TYPE (1961-1975)

Op de Salon van Genève van 1961 komt Jaguar met de sensatie van het jaar: de E-type. Het door Malcolm Sayer getekende uiterlijk verwijst naar de D-type, de sportwagen waarmee Jaguar in de jaren ‘50 winnaar van Le Mans werd. De E-type is de snelste in serie gebouwde auto van dat moment. De van de XK afkomstige 3,8-liter zescilinder-in-lijn levert in de nieuwe sportwagen 210 pk (265 SAE-pk), goed voor een ontzagwekkende topsnelheid van 240 km/h. De E-type is verkrijgbaar als OTS (Open Two Seater) en FHC (Fixed Head Coupe). Met zijn onafhankelijke achteras en schijfremmen rondom is het onderstel behoorlijk geavanceerd. In 1964 wordt de 3,8 vervangen door een 4,2-liter exemplaar. Ook komt er een nieuwe 4-versnellingsbak. Het aluminium op dashboard en middenconsole verdwijnt en er worden nieuwe stoelen gemonteerd. Tevens is van de E-type voortaan een 2+2 coupé leverbaar, met langere wielbasis en hoger dak. Dankzij de langere wielbasis van de 2+2 is montage van een automatische versnellingsbak nu ook mogelijk. Onder invloed van de strenge US-veiligheidseisen verdwijnen in 1968 (wanneer de Series 1,5 de Series 1 aflost) de glazen afdekkingen van de koplampen en de tuimelschakelaars op het dashboard. De Series 2 die in 1969 op de markt komt, kenmerkt zich door grotere bumpers, een grotere koelluchtopening en nieuwe achterlichtunits die nu onder de bumper zijn geplaatst. Als optie is nu ook stuurbekrachtiging leverbaar. Vanaf 1971 is het de beurt aan de Series 3. Deze heeft een nieuwe 5,3-liter V12 met 268 pk onder de lange motorkap. De neus heeft een grote grille gekregen met een verchroomd rooster en de wielkuipen zijn voorzien van een opstaand randje. Eind 1973 stopt de produktie van de E-type coupé. De laatste roadsters lopen in 1974 van de band. In 1975 neemt de XJ-S het stokje van de E-type over. Er zijn dan in totaal 72.473 E-types van de band gerold.

Comment

Working...
                                          X