Mededeling

Collapse
No announcement yet.

JAGUAR Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• The rarest of the rare, being offered for sale for the very first time. Jaguar XJ220-S. This vehicle is 1 of 5 ever made. It has been restored in Lamborghini Titanium color. The interior is beige and gray leather and alcantara with full harness competition spec seat belts.

The XJ220S was modified by TWR Motorsports. The body shape and the panels came directly from the 1993 Le mans Class winning 220C Race Car. The power from the 6 cylinder twin turbo engine has been increased to 680HP and the vehicle weighs only 2,300 lbs! 0-60 is estimated at 3.3 seconds with a top speed of 229 MPH!

The removable Le Mans styled front nose section, along with the front splitter, sill panels and rear tail section with adjustable wing, are manufactured in composites and carbon fiber. Both doors are manufactured in aluminum.

The XJ220S is one of the very rare vehicles that is not a hybrid. It is a pure project by a company that has pure racing heritage. Unlike the McLaren or the Zonda, the XJ220S is designed, manufactured from chassis to engine by Jaguar (such as Ferraris are). The future collectibility value of pure factory rare project vehicles such as the XJ220S have proven to be invaluable and priceless and these vehicles are irreplaceable. An example of such collectibility are the C & D Type Jaguars. Including the 11 factory team race cars, a total of 54 C-Types were built. That makes the C-Type rarer than the 71 Jaguar D-Type race cars, which replaced the C-Type in 1954. Both are valued at more than $1 million.

Yet the XJ220S is the rarest of the rare with only 5 examples ever made. These priceless vehicles are expected to be deep into the Millions of Dollars in the near future.

Comment

• Weet iemand of er een groot verschil is in dagelijks gebruik tussen een Jag XJ 3.5 en een 4.2 ?

Met dank aan ekreteiP

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman
        Weet iemand of er een groot verschil is in dagelijks gebruik tussen een Jag XJ 3.5 en een 4.2 ?

Met dank aan ekreteiP
        Nope, geen groot verschil. 3.5 is de juiste keuze
        1963 Land Rover Series IIa
        1994 Mercedes SL320
        2015 Land Rover Discovery SDV6
        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Dat het een lange wielbasis betreft zal er ook niet veel aan veranderen zeker?

Comment

• in een vergelijkende test van CAR magazine ( voor de hele test, koop het boekje he ) troefde de nieuwe S-type diesel de 530d en de audi A6 3.0 tdi af op het vlak van rijdynamiek, comfort en zuinigheid ( zuinigheid wel op de autostrade).

Op andere vlakken was ie natuurlijk ook minder goed, maar daarvoor moet je de test maar lezen

Comment

• Op terugweg van Spanje ben ik in de Vlaamse Ardennen deze Jag tegengekomen, op de rechterkant stond een grote 3 , welke motorisatie is dit?
              BTW: Zijn nummerplaat was JP-100

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0TABGGE0V7AoucVB5ZvJ!imF5iTHPDedoNHWrSUQ1!95ngH9Vn LE0xkMEqh75V*G3ecsvt98Qg309Qo4q58bO7aEgP5v*e4tzdne 0fDzQ0p1O*fVGduV!xQ/IMAGE0111.JPG0.JPG?dc=4675481419916360165[/img]
              2014 Bmw 118d Estorill //M
              2000 Bmw 320d
              2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
              2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.)
              https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
              Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje...
              http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
              Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragon
                Op terugweg van Spanje ben ik in de Vlaamse Ardennen deze Jag tegengekomen, op de rechterkant stond een grote 3 , welke motorisatie is dit?
                BTW: Zijn nummerplaat was JP-100

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0TABGGE0V7AoucVB5ZvJ!imF5iTHPDedoNHWrSUQ1!95ngH9Vn LE0xkMEqh75V*G3ecsvt98Qg309Qo4q58bO7aEgP5v*e4tzdne 0fDzQ0p1O*fVGduV!xQ/IMAGE0111.JPG0.JPG?dc=4675481419916360165[/img]
                Gezien de verdoken uitlaatjes moet dat een 2.0D of een 2.0 V6 zijn.

Comment

• Correct, en als ie wieldoppen heeft (ieuw), dan was het er eentje van voor het modeljaar 2004. Maar die kans is vrij klein. (tot voor het modeljaar 2004 werden de basismotorisaties niet geleverd met velgen, maar wieldoppen)

Comment

• Wieldopppen op een Jag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tdi130
                      Oorspronkelijk geplaatst door den brakke
                      Oorspronkelijk geplaatst door tdi130
                      Oorspronkelijk geplaatst door P.GOVAERTS(1)
                      Van service is er bij jaguar maar weinig te verwachten.Mijn vader ging met onze xk8 naar de garage voor een paar onderdelen te vervangen.Wij komen dus toe in de jaguar garage vijf minuten na sluitingstijd en wat blijkt er is niemand meer,mijn vader belt de vertegenwoordiger van de garage op en hij zegt dat er niemand meer is,die vertegenwoordiger antwoord dan dat we onze jaguar op de parking mogen laten staan en dat er een ford ka voor ons klaar staat.Dat is nu echt geen service!1)Er was niemand meer2)wij krijgen een ford ka ter vervanging van onze xk8,dat ze ons dan tenminste een x-type gaven ofzo maar toch geen ka.
                      och, bij Lancia is het nog erger; op een vrijdag namiddag om 14u is de depannageserivce van Lancia niet meer bereikbaar; en een vervangwagen hebben ze meestal niet
                      bij VW zijn ze ook niet perfect hoor.
                      Ze zeggen daar een een datum waarop we onze Bora mogen gaan halen na een groot onderhoud. dan komen we daar aan, blijkt at de garage gesloten is
                      beter gezegd dan: geen enkele garage is perefect
                      Bij peugeot is het nog slechter ....

We wouden enkele onderdelen laten veranderen maar die waren niet dringend dus we wachten twee weken voor een goede vervangwagen !!!
                      twee weken later komen we toe, we vragen onze vervanwagen Wat zegt die ... Hoe, vervangwagen er is geen vervangwagen vrij !!!, Wij gebeld naar hoofdzetel waar we contacten hebben en we hebben een full-option peugeot 607 gekregen (versie titane) !!!

Comment

• Ik heb niet echt te klagen van de service.. Die is altijd goed. Ze vergissen zich toch wel eens, maar ja, we zijn ook maar menselijk.

Ik ga binnenkaart naar een nieuwe Jaguar garage in Limburg, ligt veel dichterbij (ong. 5 km). Komt dus veel voordeliger uit dan telkens naar Hasselt bollen. Ze zijn er de infrastructuur nog inorde aan het brengen etc.

Oh ja, de kogel is door de kerk, eind oktober verwacht ik een S - Type 2.7 D Executive met automaat.

Opties:

- metaallak
                        - GPS
                        - High Luxury Pack (dus quasi alles binnenin, verwarmde voorzetels, generfd en beter kwaliteit leder, fineer aan het plafond en rond de versnellingspook, parkeersysteem, .. )
                        - Open dak
                        - 18" Triton velgen met 245

Kleur: Radiance rood (dus iets donkerder als het huidige carnival rood)
                        Interieur: Champagne gekleurd leder.

Dit interieur, maar dan met GPS

Deze buitenkleur, maar andere velgen:

Deze velgen:

Ben nu al benieuwd...

En natuurlijk konden ze me toen plezier doen met een testrit in een S-type R he...

Oh ja, dat heb ik ook nog, de kat heb ik ook nog op de motorkap staan. Dus de springende kat staat er bij mij wel op.

Comment

• zou je dat wel doen, die kat

ik heb niets tegen die kat, vind dat de max, maareuh, op de nieuwe jaguars vind ik die niet goed overkomen. maarja, smaken verschillen, da is waar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexxx
                            Oorspronkelijk geplaatst door Snafu_xv
                            zou je dat wel doen, die kat

ik heb niets tegen die kat, vind dat de max, maareuh, op de nieuwe jaguars vind ik die niet goed overkomen. maarja, smaken verschillen, da is waar.
                            Kat ?????
                            JAGUAR

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snafu_xv
                              Oorspronkelijk geplaatst door Alexxx
                              Oorspronkelijk geplaatst door Snafu_xv

Kat ?????
                              JAGUAR
                              is een jaguar geen katachtige?

Comment

• Dikke proficiat RN, prachtige wagen !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snafu_xv

Ik twijfelde eerst ook. Maar ja, het is iets wat niet veel S-type's hebben he.

Ik heb niet echt veel schrik dat de "kat", dat is korter dan Jaguar en typt dus makkelijker () gestolen wordt aangezien ze met serieuze bouten aan de motorkap vastgemaakt is. Het is bijvoorbeeld niet zo als de Mercedes ster, die je na wat plooien eruit kunt halen. Niet dat ik dat ooit gedaan heb trouwens...

Ik moet dan wel een papier ondertekenen dat de gebruiker zich bewust is van die kat en in geval van een ongeval de garage niet verantwoordelijk gesteld kan worden. En zo is de keuring ook tevreden...

Ik geef wel toe, moest ik voetganger zijn en aangereden worden en ik krijg zo'n kat in mijne buik ofzo, dat voelt niet zo leuk aan..

Thx, Vroem Vroem

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Peugeot605
                                    Oorspronkelijk geplaatst door den brakke
                                    Oorspronkelijk geplaatst door P.GOVAERTS(1)
                                    Van service is er bij jaguar maar weinig te verwachten.Mijn vader ging met onze xk8 naar de garage voor een paar onderdelen te vervangen.Wij komen dus toe in de jaguar garage vijf minuten na sluitingstijd en wat blijkt er is niemand meer,mijn vader belt de vertegenwoordiger van de garage op en hij zegt dat er niemand meer is,die vertegenwoordiger antwoord dan dat we onze jaguar op de parking mogen laten staan en dat er een ford ka voor ons klaar staat.Dat is nu echt geen service!1)Er was niemand meer2)wij krijgen een ford ka ter vervanging van onze xk8,dat ze ons dan tenminste een x-type gaven ofzo maar toch geen ka.
                                    och, bij Lancia is het nog erger; op een vrijdag namiddag om 14u is de depannageserivce van Lancia niet meer bereikbaar; en een vervangwagen hebben ze meestal niet
                                    bij VW zijn ze ook niet perfect hoor.
                                    Ze zeggen daar een een datum waarop we onze Bora mogen gaan halen na een groot onderhoud. dan komen we daar aan, blijkt at de garage gesloten is
                                    beter gezegd dan: geen enkele garage is perefect
                                    Bij peugeot is het nog slechter ....

We wouden enkele onderdelen laten veranderen maar die waren niet dringend dus we wachten twee weken voor een goede vervangwagen !!!
                                    twee weken later komen we toe, we vragen onze vervanwagen Wat zegt die ... Hoe, vervangwagen er is geen vervangwagen vrij !!!, Wij gebeld naar hoofdzetel waar we contacten hebben en we hebben een full-option peugeot 607 gekregen (versie titane) !!!
                                    Welke dealer was het?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem
                                      Dikke proficiat RN, prachtige wagen !
                                      idd

Comment

• Wow, goeie keuze gemaakt

Ben eens benieuwd hoe dat kleur er in real life gaat uitzien
                                        1963 Land Rover Series IIa
                                        1994 Mercedes SL320
                                        2015 Land Rover Discovery SDV6
                                        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Proficiat met je keuze, RN, we zullen wel fotootjes zien verschijnen, veronderstel ik? Maar afgaand op wat je qua catalogusfoto's hebt gepost, ziet dat er absoluut niet slecht uit.

Eindelijk nog eens iemand die het aandurft een andere kleur te kiezen dan lichtmetaal grijs, zwart of Jaguar-groen...

Comment

Working...
                                          X