Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Aanvankelijk vond ik die nieuwe bumper niet echt geslaagd maar als je hem zo ziet, yummie! Alhoewel ik er nog mijn twijfels over heb welk effect die bumper heeft in een lichtere kleur, denk niet dat die dan even mooi is als nu.
enkele weken geleden kreeg ik een folderke van jaguar in de bus waardoor je kon meedoen aan een wedstrijd om de jaguar Xtype denk ik te testen
en gisteren heb ik telefoon gekregen om een datum af te spreken voor de jaguar te testen
datum overeengekomen maandag 7mei ...
oke zegt de verkoper dan verwacht ik u op die dag om 8u30 en de auto staat de hele dag tot uw beschikking
de hele dag zeg ik ?
aja he zegt hem want je kan een auto niet testen in een uur he
doen ze dat meer ?
ik ben alleszins zeer content en kijk al naar die datum uit
enkele weken geleden kreeg ik een folderke van jaguar in de bus waardoor je kon meedoen aan een wedstrijd om de jaguar Xtype denk ik te testen
en gisteren heb ik telefoon gekregen om een datum af te spreken voor de jaguar te testen
datum overeengekomen maandag 7mei ...
oke zegt de verkoper dan verwacht ik u op die dag om 8u30 en de auto staat de hele dag tot uw beschikking
de hele dag zeg ik ?
aja he zegt hem want je kan een auto niet testen in een uur he
doen ze dat meer ?
ik ben alleszins zeer content en kijk al naar die datum uit
de beloofde testrit voor een dag is dus voorbij
1uur heb ik mogen rijden ... 1uur !!! met begeleider dan nog
verdorie ik heb altijd tegenslag als ik een auto mag gaan testen bij een ander merk.
ben dus verplicht om bij BMW te blijven denk ik
Mijn avontuur van 3 dagen rondtoeren met de XKR zit er op. Ik kan je alvast zeggen dat de overgang naar mijn firmawagen een Volkswagen Touran groot was. Heel de tijd dacht ik dat ik met de handrem op aan het rijden was.
Als besluit wens ik de balans op te maken na een +/- 600 km aan het stuur van de Engelse trots.
Positieve punten :
* De stijl, klasse die het uitstraalt.
* Op enkele details na een mooie afwerking. Veel verwerking van leder in het interieur.
* Een prachtig geroffel van de 8 cylinder. Moet een plezier zijn om met de kap open te rijden. Helaas liet het weer het niet toe.
* Koppel in overvloed. Wat wil je met 560 Nm koppel ? Zeker in de S-stand wordt ie agressief en scherp.
* Het gebruiksgemak van een automaat die zeer direct reageert. Ook de mogelijkheid om met de peddels aan het stuur manueel te schakelen.
* Keyless go wordt je vlug gewoon. Speciaal gevoel om op de Start/stop-knop te drukken. Je wordt direct getrakteerd op een schitterend motorgeluid.
* Het vermogen is precies onbegrensd. Acceleren van 150 naar ...geeft je nog een kick in de rug.
* Gebruiksvriendelijke middenconsole die zorgt voor bediening klimaat, navigatie, audio, etc.
* Verbruik valt beter mee dan verwacht : 13,6 liter voor een 4,2 liter met 420 PK vind ik aanvaardbaar.
Minder positieve punten :
* Alhoewel de Jaguar in lengte zeker niet klein te noemen is, beschikt dit model over weinig bagageruimte. Er is achteraan een koffer, maar daar krijg je zeker geen deftige koffer in.
* Ik kan niet echt vergelijken met een Porsche cabrio, maar ik ondervond redelijk veel (windge-)ruis van buitenaf. Het is natuurlijk een cabrio. Bij een coupe is dit volgens mij veel beter.
* Wat ik niet begrijp, is dat men in 2007 nog een elektrische radio-antenne laat uitschuiven. Zo een joekel van 1,5 meter lang oogt onmetelijk ouderwets.
* De zichtbaarheid opzij als je schuin een straat uitkomt, is nihil en ronduit gevaarlijk. Ogen dicht en hopen dat je snel genoeg accelereert :-)
* Het is nogal een eye-catcher. Zorgt ook wel voor een zeker onveiligheidgevoel als je de wagen moet achterlaten.
* 420 PK in toom houden op een nat wegdek is een delicate oefening. Gelukkig is er de elektronica die ingrijpt en glijders tegenhoudt. Het is zeker geen auto om in handen te steken van een onervaren chauffeur. Je moet je hoofd erbij houden en weten waarmee je bezig bent.
* Het grote vermogen is fun, maar eigenlijk ook er over. Het verschil met andere weggebruikers is zo groot dat je vlug als asociaal kan beschouwd worden. Legaal kan je al dat vermogen niet benutten op de openbare weg.
* Als je de motorkap naar voren opendoet, zie je bijna niet anders dan zwarte kunststof. Waar is de passie ? Bij de nieuwste Porsches is het eigenlijk ook wel zo...
* Het is een tot de verbeelding sprekende machine, maar ik prefereer het sportieve spartaanse karakter van een Porsche. Dit is puur subjectief.
Ik kan nog een eindje doorgaan, maar toon jullie liever enkele foto's :
Mijn avontuur van 3 dagen rondtoeren met de XKR zit er op. Ik kan je alvast zeggen dat de overgang naar mijn firmawagen een Volkswagen Touran groot was. Heel de tijd dacht ik dat ik met de handrem op aan het rijden was.
Als besluit wens ik de balans op te maken na een +/- 600 km aan het stuur van de Engelse trots.
Positieve punten :
* De stijl, klasse die het uitstraalt.
* Op enkele details na een mooie afwerking. Veel verwerking van leder in het interieur.
* Een prachtig geroffel van de 8 cylinder. Moet een plezier zijn om met de kap open te rijden. Helaas liet het weer het niet toe.
* Koppel in overvloed. Wat wil je met 560 Nm koppel ? Zeker in de S-stand wordt ie agressief en scherp.
* Het gebruiksgemak van een automaat die zeer direct reageert. Ook de mogelijkheid om met de peddels aan het stuur manueel te schakelen.
* Keyless go wordt je vlug gewoon. Speciaal gevoel om op de Start/stop-knop te drukken. Je wordt direct getrakteerd op een schitterend motorgeluid.
* Het vermogen is precies onbegrensd. Acceleren van 150 naar ...geeft je nog een kick in de rug.
* Gebruiksvriendelijke middenconsole die zorgt voor bediening klimaat, navigatie, audio, etc.
* Verbruik valt beter mee dan verwacht : 13,6 liter voor een 4,2 liter met 420 PK vind ik aanvaardbaar.
Minder positieve punten :
* Alhoewel de Jaguar in lengte zeker niet klein te noemen is, beschikt dit model over weinig bagageruimte. Er is achteraan een koffer, maar daar krijg je zeker geen deftige koffer in.
* Ik kan niet echt vergelijken met een Porsche cabrio, maar ik ondervond redelijk veel (windge-)ruis van buitenaf. Het is natuurlijk een cabrio. Bij een coupe is dit volgens mij veel beter.
* Wat ik niet begrijp, is dat men in 2007 nog een elektrische radio-antenne laat uitschuiven. Zo een joekel van 1,5 meter lang oogt onmetelijk ouderwets.
* De zichtbaarheid opzij als je schuin een straat uitkomt, is nihil en ronduit gevaarlijk. Ogen dicht en hopen dat je snel genoeg accelereert :-)
* Het is nogal een eye-catcher. Zorgt ook wel voor een zeker onveiligheidgevoel als je de wagen moet achterlaten.
* 420 PK in toom houden op een nat wegdek is een delicate oefening. Gelukkig is er de elektronica die ingrijpt en glijders tegenhoudt. Het is zeker geen auto om in handen te steken van een onervaren chauffeur. Je moet je hoofd erbij houden en weten waarmee je bezig bent.
* Het grote vermogen is fun, maar eigenlijk ook er over. Het verschil met andere weggebruikers is zo groot dat je vlug als asociaal kan beschouwd worden. Legaal kan je al dat vermogen niet benutten op de openbare weg.
* Als je de motorkap naar voren opendoet, zie je bijna niet anders dan zwarte kunststof. Waar is de passie ? Bij de nieuwste Porsches is het eigenlijk ook wel zo...
* Het is een tot de verbeelding sprekende machine, maar ik prefereer het sportieve spartaanse karakter van een Porsche. Dit is puur subjectief.
Ik kan nog een eindje doorgaan, maar toon jullie liever enkele foto's :
Ik kan er mij quasi volledig in vinden. Het verbruik heb je wel betrekkelijk laag weten te houden, moet ik zeggen. ik had een totaalgemiddelde van 17 l op 800km(weet niet meer uit m'n hoofd). Bij een zuinig tripje met veel legale autostradekms was 't iets van een 13liter. odometer stond bij mij op 2x00km, mss had dat er iets mee te maken...
Werkten de parkeersensoren ondertss feilloos ? er waren in 't begin enkele kleine elektronische perikelen op dat testexemplaar.
jammer van het gemis aan cabriocruising echt 10x leukere soundbeleving dan
Idd jammer dat het zo een rot weer was. Af en toe in een tunnel het raampje open gaf ook een zalig gevoel. Ik denk dat ik de hele wijk wakker gemaakt heb, snorry :-)
Jaguar breidt het programma van de XK in het najaar uit met de 3,5-liter V6 die we al kennen uit de XJ.
Rond oktober of november is de Jaguar XK beschikbaar met de 3,5-liter V6. Die krachtbron is al bij de presentatie van de coupé aangekondigd. De V6 is al bekend uit de XJ. Daar levert hij een vermogen van 262 pk.
Op het moment is de XK alleen leverbaar met een 4,2-liter V8 met een vermogen van 300 pk en een supercharged versie met 420 pk. Prijzen van de nieuwe uitvoering zijn nog niet bekend. De nieuwe variant zal niet op alle markten leverbaar zijn, maar de Nederlandse importeur heeft al besloten de nieuwe basisversie in het assortiment op te nemen.
Comment