Mededeling

Collapse
No announcement yet.

JAGUAR Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES
    Jij kan zeveren...Als ze liever aan Astra's gaan werken dan moeten ze maar opstappen en ik denk adat die wel met plezier aan Xen S_types werken
    Jaguar moet het hebben van de X en de S.
    leuk. ga je in je volgende post schelden?

    qua verkoop moet Jaguar het inderdaad van die ondermaatse gevallen hebben. of zoals gTa het netjes weet te omschrijven: lepreuze-kat-met-rotte-pels. sorry, een X of een S is de naam Jaguar niet waard, gezien het prestigieuze verleden van 't merk. denk eraan dat Jaguar (en Daimler) jaren nét onder Rolls Royce heeft gestaan, tot 't fabriekje in Coventry werd overgenomen door Ford.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door cabrio-lover
      mijn XJ is oud genoeg om een échte Jag zonder Ford-invloed te zijn. en jong genoeg om geen BL-invloed meer te hebben.
      Tegenwoordig is het ook gewoon één grote gezellige nest in de autoindustrie. Die Saab die je gaat kopen zit boordevol GM techniek... en als het een diesel is misschien zelfs met een Italiaanse motor erin; allemaal lekker verpakt met een stevige dosis marketing prietpraat. En dat is blijkbaar voldoende om mensen te overtuigen. Jammer voor de puristen onder ons, maar zolang de wagen aan de verwachtingen voldoet zal die kopers vinden. Ik hoor zo vaak het X-type , Mondeo verhaaltje... maar ik persoonlijk zou er niet om malen dat er Ford techniek in een Jaguar zit. 't Is misschien zelfs een verbetering?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door cabrio-lover
        Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES
        Jij kan zeveren...Als ze liever aan Astra's gaan werken dan moeten ze maar opstappen en ik denk adat die wel met plezier aan Xen S_types werken
        Jaguar moet het hebben van de X en de S.
        leuk. ga je in je volgende post schelden?

        qua verkoop moet Jaguar het inderdaad van die ondermaatse gevallen hebben. of zoals gTa het netjes weet te omschrijven: lepreuze-kat-met-rotte-pels. sorry, een X of een S is de naam Jaguar niet waard, gezien het prestigieuze verleden van 't merk. denk eraan dat Jaguar (en Daimler) jaren nét onder Rolls Royce heeft gestaan, tot 't fabriekje in Coventry werd overgenomen door Ford.
        de 9 jarige nicolas in discussie met B_B, zo zie ik het graag

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door logic
          Oorspronkelijk geplaatst door cabrio-lover
          mijn XJ is oud genoeg om een échte Jag zonder Ford-invloed te zijn. en jong genoeg om geen BL-invloed meer te hebben.
          Tegenwoordig is het ook gewoon één grote gezellige nest in de autoindustrie. Die Saab die je gaat kopen zit boordevol GM techniek... en als het een diesel is misschien zelfs met een Italiaanse motor erin; allemaal lekker verpakt met een stevige dosis marketing prietpraat. En dat is blijkbaar voldoende om mensen te overtuigen. Jammer voor de puristen onder ons, maar zolang de wagen aan de verwachtingen voldoet zal die kopers vinden. Ik hoor zo vaak het X-type , Mondeo verhaaltje... maar ik persoonlijk zou ik er niet echt om malen dat er Ford techniek in een Jaguar zit. 't Is misschien zelfs een verbetering?
          die Saab die ik (misschien, 'k ben er nog niet helemaal uit) ga kopen, is niet voor mezelf, maar voor m'n secretaresse. en of die bak dan vol GM-troep gepropt is of niet, dat maakt mij geen bal uit.

          een Jag hoort nog steeds, en dat is voor mij al jaren zo, een zes-in-lijn te hebben, of in 't betere geval, een V12. anders is 't voor mij geen Jag.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door cabrio-lover
            Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES
            Jij kan zeveren...Als ze liever aan Astra's gaan werken dan moeten ze maar opstappen en ik denk adat die wel met plezier aan Xen S_types werken
            Jaguar moet het hebben van de X en de S.
            leuk. ga je in je volgende post schelden?

            qua verkoop moet Jaguar het inderdaad van die ondermaatse gevallen hebben. of zoals gTa het netjes weet te omschrijven: lepreuze-kat-met-rotte-pels. sorry, een X of een S is de naam Jaguar niet waard, gezien het prestigieuze verleden van 't merk. denk eraan dat Jaguar (en Daimler) jaren nét onder Rolls Royce heeft gestaan, tot 't fabriekje in Coventry werd overgenomen door Ford.
            Nee ik ga niet schelden maar als Jaguar de X en de S niet had was er nu geen sprake meer van jaguar hé !En kopp jij steeds oude jaguars mij niet gelaten?Trouwens de mensen van 30 jaar die een X kopen mischien tegen hun 50 tigste een XJ...Nu kwamen enkel oude rijke voor een XJ waar ze dan voor de rest van hun leven mee rondrijden...
            Nu heeft jaguar tenminste een instapmodel een merk zo'n instapmodel is niets...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES
              Oorspronkelijk geplaatst door cabrio-lover
              Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES
              Jij kan zeveren...Als ze liever aan Astra's gaan werken dan moeten ze maar opstappen en ik denk adat die wel met plezier aan Xen S_types werken
              Jaguar moet het hebben van de X en de S.
              leuk. ga je in je volgende post schelden?

              qua verkoop moet Jaguar het inderdaad van die ondermaatse gevallen hebben. of zoals gTa het netjes weet te omschrijven: lepreuze-kat-met-rotte-pels. sorry, een X of een S is de naam Jaguar niet waard, gezien het prestigieuze verleden van 't merk. denk eraan dat Jaguar (en Daimler) jaren nét onder Rolls Royce heeft gestaan, tot 't fabriekje in Coventry werd overgenomen door Ford.
              Nee ik ga niet schelden maar als Jaguar de X en de S niet had was er nu geen sprake meer van jaguar hé !En kopp jij steeds oude jaguars mij niet gelaten?Trouwens de mensen van 30 jaar die een X kopen mischien tegen hun 50 tigste een XJ...Nu kwamen enkel oude rijke voor een XJ waar ze dan voor de rest van hun leven mee rondrijden...
              Nu heeft jaguar tenminste een instapmodel een merk zo'n instapmodel is niets...
              instapmodel? ik stap er liever zo snel mogelijk uit. ja, ik spreek uit ervaring. en geen achterbankervaring, rij-ervaring.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door cabrio-lover
                Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES
                Oorspronkelijk geplaatst door cabrio-lover
                Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES
                [Jij kan zeveren...Als ze liever aan Astra's gaan werken dan moeten ze maar opstappen en ik denk adat die wel met plezier aan Xen S_types werken
                Jaguar moet het hebben van de X en de S.
                leuk. ga je in je volgende post schelden?

                qua verkoop moet Jaguar het inderdaad van die ondermaatse gevallen hebben. of zoals gTa het netjes weet te omschrijven: lepreuze-kat-met-rotte-pels. sorry, een X of een S is de naam Jaguar niet waard, gezien het prestigieuze verleden van 't merk. denk eraan dat Jaguar (en Daimler) jaren nét onder Rolls Royce heeft gestaan, tot 't fabriekje in Coventry werd overgenomen door Ford.
                Nee ik ga niet schelden maar als Jaguar de X en de S niet had was er nu geen sprake meer van jaguar hé !En kopp jij steeds oude jaguars mij niet gelaten?Trouwens de mensen van 30 jaar die een X kopen mischien tegen hun 50 tigste een XJ...Nu kwamen enkel oude rijke voor een XJ waar ze dan voor de rest van hun leven mee rondrijden...
                Nu heeft jaguar tenminste een instapmodel een merk zo'n instapmodel is niets...
                instapmodel? ik stap er liever zo snel mogelijk uit. ja, ik spreek uit ervaring. en geen achterbankervaring, rij-ervaring.
                Waarschijnlijk zal jij nooit meer een Jaguar kopen want het is maar een ford de nieuwe jaguars...(Of ja van die oude roestbakken kopen hé )

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door cabrio-lover
                  instapmodel? ik stap er liever zo snel mogelijk uit. ja, ik spreek uit ervaring. en geen achterbankervaring, rij-ervaring.
                  Is de X-type vergelijkbaar aan het weggedrag van de Mondeo, of hebben ze het nog enigszins proberen te verbergen? De Mondeo valt toch nog mee, of ben ik nu zo mis? Maar ik begrijp natuurlijk wel wat je wil zeggen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door logic
                    Oorspronkelijk geplaatst door cabrio-lover
                    instapmodel? ik stap er liever zo snel mogelijk uit. ja, ik spreek uit ervaring. en geen achterbankervaring, rij-ervaring.
                    Is de X-type vergelijkbaar aan het weggedrag van de Mondeo, of hebben ze het nog enigszins proberen te verbergen? De Mondeo valt toch nog mee, of ben ik nu zo mis? Maar ik begrijp natuurlijk wel wat je wil zeggen.
                    Het rijgedrag van de Mondeo is volgens AW en AG toch een van de beste in zijn categorie, dan zal dat van de X-Type dat ook wel zijn zeker..


                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                    cc

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door cabrio-lover
                      heb je al eens met een technieker gepraat die al jaren bij Jaguar werkt? die gasten worden gewoon misselijk bij 't gedacht dat ze elke dag aan X- en S-types moeten werken.
                      Het moet lukken dat wij zowel de verkopers als enkele van de mechaniekers bij onze Jaguar-garage goed kennen, en het moet nu toch niet lukken dat die er hélemaal niets op tegen hebben van aan een X of S-type te sleutelen.
                      Ik kan me vergissen, maar misschien praat jij alleen maar met techniekers die bij Jaguar GEWERKT HEBBEN en ontslagen zijn wegens onbekwaamheid.

                      Sorry C-L, jij mag dan al wel zoveel XJ's gehad hebben en al zó veel meer rij-ervaring hebben dan ik (niet dat ik nog niet met onze X gereden heb, maar dat doet er hier niet toe), maar ik vind wel dat je nu wat uit je nek aan't lullen bent.

                      Het feit dat jij er wel zwaar aan tilt en wij niet, is het teken dat jij er van wakker ligt van wat de anderen van jouw auto (met z'n leaper :o ) denken en wij niet ;-)

                      Comment


                      • De X-type is toch ook vierwielaandrijving, dacht ik zo?
                        Want een voorwielaangedreven Jaguar zou net iets te veel van het goede(?) zijn hé.
                        En ik geloof dat de X-type verliesgevend is hoor, ze geraken ze toch nauwelijks kwijt. Hier op het vasteland althans, en ik denk dat het in de UK niet zo heel veel beter is (Ford is daar het te kloppen merk, altijd geweest en zal altijd zo zijn).
                        En over de States zullen we maar zwijgen zeker :-) , ik zie een Amerikaan niet direct zo een kleine (volgens hun normen dan) wagen kopen. De S-type is daar anders wel een succes denk ik. Vooral dan de eerste serie van de S; want die had dan ook nog eens een Amerikaans interieur.

                        Ik had toch ergens gelezen dat ze de productie van de X grondig hebben moeten terugschroeven. De band had twee weken of zo stilgelegen, ik weet het niet meer precies.

                        Maar imo is de X-type een flop voor Jaguar geweest door de verhouding opgeleverde winst<->verwaarlozing van hun vroeger unieke imago. Spijtig, want het is een mooie wagen; of het nu Jaguar is of niet.
                        Life's too short. Not to. Live it.
                        1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                        2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                        2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                        2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

                        Comment


                        • Eventjes een korte onderbreking:

                          Die kat op een S-type is tegenwoordig geen enkel probleem. Officieel heeft men het niet zo graag, maar als je een papier tekent dat de garage vrij is van verantwoordelijkheid, kan dat wel. Welke voetganger krijgt er nu immers graag zo'n stalen kat in zijn/haar lichaam.

                          En ze zijn helaas onderhevig aan vandalisme, al is dat nu veel minder dan enkele jaren geleden, toen ook vaak de Mercedes sterren er aan moesten geloven. Die haal je er met een ferme tsjok af, met een Jaguar kat is dat ietsje anders. Vandaliseren kan, eraf halen niet. Heden ten dage zitten ze immers met 2 serieuze bouten aan de motorkap vastgemaakt.

                          Het risico: Vandalisme is de (aluminium) motorkap vervangen op een S.

                          Oh ja, een XJ twaalfcilinder met 2 benzinetanks...

                          *hmmm*

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door ekreteiP
                            Het rijgedrag van de Mondeo is volgens AW en AG toch een van de beste in zijn categorie, dan zal dat van de X-Type dat ook wel zijn zeker..
                            Dat klinkt niet overtuigend genoeg. Maar misschien dat niemand minder dan Pheadra Hoste het merk een beter imago kan bezorgen... ?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door sibi
                              De X-type is toch ook vierwielaandrijving, dacht ik zo?
                              Want een voorwielaangedreven Jaguar zou net iets te veel van het goede(?) zijn hé.
                              En ik geloof dat de X-type verliesgevend is hoor, ze geraken ze toch nauwelijks kwijt. Hier op het vasteland althans, en ik denk dat het in de UK niet zo heel veel beter is (Ford is daar het te kloppen merk, altijd geweest en zal altijd zo zijn).
                              En over de States zullen we maar zwijgen zeker :-) , ik zie een Amerikaan niet direct zo een kleine (volgens hun normen dan) wagen kopen. De S-type is daar anders wel een succes denk ik. Vooral dan de eerste serie van de S; want die had dan ook nog eens een Amerikaans interieur.

                              Ik had toch ergens gelezen dat ze de productie van de X grondig hebben moeten terugschroeven. De band had twee weken of zo stilgelegen, ik weet het niet meer precies.

                              Maar imo is de X-type een flop voor Jaguar geweest door de verhouding opgeleverde winst<->verwaarlozing van hun vroeger unieke imago. Spijtig, want het is een mooie wagen; of het nu Jaguar is of niet.
                              De X is vierwielaandrijving op de 2.5 V6 en op de 3.0 V6. De 4-cilinders zijn voorwielaandrijvers.

                              De X-type verkocht in het begin goed, nu neemt de XJ meer dan de helft van de Jaguar verkopen voor haar rekening (daar is de S-type 2.7 diesel nog niet bijgerekend). De XJ zal alleen nog maar beter gaan verkopen als er binnenkort een nieuwe 3.5 en 4.0 diesel geïntroduceerd wordt.

                              Oh ja, de S een succes in de VS? Daar twijfel ik sterk aan. Ik mijn 3-maanden durende verblijf daar zeg ik welgeteld 2 of 3 S-types en hopen meer X-types...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck
                                Oorspronkelijk geplaatst door sibi
                                De X-type is toch ook vierwielaandrijving, dacht ik zo?
                                Want een voorwielaangedreven Jaguar zou net iets te veel van het goede(?) zijn hé.
                                En ik geloof dat de X-type verliesgevend is hoor, ze geraken ze toch nauwelijks kwijt. Hier op het vasteland althans, en ik denk dat het in de UK niet zo heel veel beter is (Ford is daar het te kloppen merk, altijd geweest en zal altijd zo zijn).
                                En over de States zullen we maar zwijgen zeker :-) , ik zie een Amerikaan niet direct zo een kleine (volgens hun normen dan) wagen kopen. De S-type is daar anders wel een succes denk ik. Vooral dan de eerste serie van de S; want die had dan ook nog eens een Amerikaans interieur.

                                Ik had toch ergens gelezen dat ze de productie van de X grondig hebben moeten terugschroeven. De band had twee weken of zo stilgelegen, ik weet het niet meer precies.

                                Maar imo is de X-type een flop voor Jaguar geweest door de verhouding opgeleverde winst<->verwaarlozing van hun vroeger unieke imago. Spijtig, want het is een mooie wagen; of het nu Jaguar is of niet.
                                De X is vierwielaandrijving op de 2.5 V6 en op de 3.0 V6. De 4-cilinders zijn voorwielaandrijvers.

                                De X-type verkocht in het begin goed, nu neemt de XJ meer dan de helft van de Jaguar verkopen voor haar rekening (daar is de S-type 2.7 diesel nog niet bijgerekend). De XJ zal alleen nog maar beter gaan verkopen als er binnenkort een nieuwe 3.5 en 4.0 diesel geïntroduceerd wordt.
                                Ah, er zijn dan toch voorwielaangedreven Jags. Dat wist ik niet, maar het was te verwachten eigenlijk als de X op basis van de Mondeo is. En moest die achterwielaangedreven geweest zijn, zou er nogal wat plaats verloren zijn hé.
                                Dat de XJ de helft van de verkoop voor zich neemt, zegt genoeg over het succes(geen dus) van de X-type. Bij andere merken verkoopt het instapmodel altijd beter dan hun limousines, wat ook heel normaal is hé als je de prijzen ziet.
                                Ik ben zeker moest Ford de X-type onder een ander Brits merk uitbrengen (ook zij hebben wel wat rechten op bepaalde merknamen zeker?), met de nodige visuele veranderingen natuurlijk zodat die geen "Jag-uitzicht" meer heeft, dat die veel beter zou verkopen.
                                Life's too short. Not to. Live it.
                                1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
                                  Het moet lukken dat wij zowel de verkopers als enkele van de mechaniekers bij onze Jaguar-garage goed kennen, en het moet nu toch niet lukken dat die er hélemaal niets op tegen hebben van aan een X of S-type te sleutelen.
                                  Het moet lukken dat een aantal verkopers en mechaniekers van mijn plaatselijke Jaguar-boer hier regelmatig over de vloer komen. En die mechaniekers zijn toevallig allemaal van de 'oude garde', die toevallig weten waar 't karakter van een échte Jag in zit. en nee, dat zit niet in dat poesje vooraan, dat zit in de techniek. een Jag levert vanouds prestaties door een grote cilinderinhoud. altijd zo geweest. een Jag heeft een heel eenvoudige techniek. 'k zal een van de dagen wel eens wat plaatjes maken van de paar blokken die ik nog heb liggen. doodeenvoudige blokken, zonder al te veel elektronische rommel, minstens een 2.9 (de 2.8 mag gerust vergeten worden, 't waren toch prutblokken) en door hun grote cilinderinhoud een vermogen dat in verhouding ligt. geen vermogen dat met een laptopje geprogrammeerd wordt. een echte Jag laat zich niet programmeren. en de roemruchte onbetrouwbaarheid neem ik er maar wat graag bij. een echte Jag hoort nu eenmaal onbetrouwbaar te zijn, da's gewoon een onlosmakelijk deel van de mythe. en dat de 'jonge' mechaniekertjes liever aan een X of een S werken, is gewoon een ziekte van de tijd. daar kunnen ze hun Tech-2 aan vastkoppelen om te zien wat er moet gebeuren. bij een XJ gaat dat ook, maar een XJ vereist technische kennis, geen informaticaknobbel.

                                  Comment


                                  • jaguar-lovers onderling...heerlijk

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door logic
                                      Is de X-type vergelijkbaar aan het weggedrag van de Mondeo, of hebben ze het nog enigszins proberen te verbergen?
                                      ik ben van een Jag een welbepaald weggedrag gewoon, eigen aan die 2 ton staal. of dat nu mét of zonder gewijzigde achterophanging is (modeljaar '86 is de achterbrug hertekend dacht ik), een Jag heeft z'n eigen weggedrag. een X mist dat gewoon. da's natuurlijk mijn mening. de_sassefras zal uit ervaring anders spreken.

                                      oh ja, als 't op een echte Jag aankomt: er is weinig dat even lekker rijdt als een Mk 10 of een 420G. helaas is dat voor dagelijks gebruik niet haalbaar. een jaar of 10 geleden wel.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                        jaguar-lovers onderling...heerlijk
                                        ach man, kruip toch in je Benz.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                          jaguar-lovers onderling...heerlijk
                                          He started it

                                          Naja, het kan me al lang niks meer schelen wat híj er van vindt
                                          Verschil moet er nu eenmaal zijn ;-)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X