Mededeling

Collapse
No announcement yet.

JAGUAR Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
    He started it
    tuurlijk. ach, was je maar zo slim geweest er niet op in te gaan.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door cabrio-lover
      Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
      He started it
      tuurlijk. ach, was je maar zo slim geweest er niet op in te gaan.
      Jij bent ouder en zou meer verstand moeten hebben.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
        Oorspronkelijk geplaatst door cabrio-lover
        Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
        He started it
        tuurlijk. ach, was je maar zo slim geweest er niet op in te gaan.
        Jij bent ouder en zou meer verstand moeten hebben.
        make me use it. you wouldn't dare.

        Comment


        • @B_B: Ik ga akkoord met je ivm het karakter van de oude jags. Maar in de huidige economische situatie was het voor Jaguar als autonoom bedrijf gewoon niet meer mogelijk te blijven leven.
          En het is dan toch ook meer dan normaal dat Ford winst wil maken bij Jaguar? Ford is immers geen overheidsbedrijf.

          Daarbij komt nog eens dat de betrouwbaarheid, een teer punt bij de vorige generatie jags, er toch op vooruit gegaan is.

          + idd, de oude jag-motoren van weleer waren gewoon motoren, zonder meer. Maar je kan de tijd niet stil laten zetten, hoe graag sommigen dat ook zouden hebben.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Mbman
            @B_B: Ik ga akkoord met je ivm het karakter van de oude jags. Maar in de huidige economische situatie was het voor Jaguar als autonoom bedrijf gewoon niet meer mogelijk te blijven leven.
            En het is dan toch ook meer dan normaal dat Ford winst wil maken bij Jaguar? Ford is immers geen overheidsbedrijf.

            Daarbij komt nog eens dat de betrouwbaarheid, een teer punt bij de vorige generatie jags, er toch op vooruit gegaan is.

            + idd, de oude jag-motoren van weleer waren gewoon motoren, zonder meer. Maar je kan de tijd niet stil laten zetten, hoe graag sommigen dat ook zouden hebben.
            uiteraard moet Jaguar winstgevend zijn voor Ford, maar hadden ze dan niet beter de X-type als ultieme luxe-Ford gebouwd in Coventry? op die manier was 't fabriekje ook winstgevend, en had Jaguar z'n eigenheid kunnen behouden.

            die betrouwbaarheid... ach, whatever. 't is een Brit. dat zegt genoeg. met een britse auto heb je een verhouding. meestal een haat-liefde-verhouding. haat omwille van z'n onbetrouwbaarheid, liefde omwille van z'n karakter. en door er betrouwbaarheid in te steken, is 't karakter er vreemd genoeg uitgeperst...

            als ik de 3.6 uit mijn Jag bekijk, en 'k bekijk dan pakweg een slant-six van Mopar (3700 cc, blue block) is 't Jag-blok een mastodont, en 't Mopar-blok een klein blokje... 'k hou best van dat stuk conventionele techniek waar je zelf je fikken aan kan én wil vuilmaken. omdat het zo oer-eenvoudig is... en ja, ik beschik over de nodige apparatuur om een recent blok uit te lezen. en ik weet die apparatuur ook te gebruiken, maar sensoren en elektronica geven me geen voeling met een blok. da's niet aan een auto werken, da's het ding programmeren. en dat zint me niet.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck
              De X is vierwielaandrijving op de 2.5 V6 en op de 3.0 V6. De 4-cilinders zijn voorwielaandrijvers.
              De tweeliter benzine is ook een 6-cilinder, dacht ik. Met voorwielaandrijving.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck
                De X is vierwielaandrijving op de 2.5 V6 en op de 3.0 V6. De 4-cilinders zijn voorwielaandrijvers.
                De tweeliter benzine is ook een 6-cilinder, dacht ik. Met voorwielaandrijving.
                enkel 't mazoutketeltje, 't begin van 't einde, de teloorgang van 't prestigemerk, de imago-flater, de belgenbak, whatever, is een 4-cilindertje. een Jag op stookolie... 't idee alleen al... dan liever een gasketeltje in de koffer en 6 cilinders in lijn.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door logic
                  Oorspronkelijk geplaatst door cabrio-lover
                  instapmodel? ik stap er liever zo snel mogelijk uit. ja, ik spreek uit ervaring. en geen achterbankervaring, rij-ervaring.
                  Is de X-type vergelijkbaar aan het weggedrag van de Mondeo, of hebben ze het nog enigszins proberen te verbergen? De Mondeo valt toch nog mee, of ben ik nu zo mis? Maar ik begrijp natuurlijk wel wat je wil zeggen.
                  ligt véél beter op de weg. wij hebben een executive, dus zonder sport-ophanging en dat is toch comfortabel. Niet om mee te gaan scheuren hé, maar hij ligt toch beter op de weg dan onze buren hun mondeo tdci

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door cabrio-lover
                    Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
                    Het moet lukken dat wij zowel de verkopers als enkele van de mechaniekers bij onze Jaguar-garage goed kennen, en het moet nu toch niet lukken dat die er hélemaal niets op tegen hebben van aan een X of S-type te sleutelen.
                    Het moet lukken dat een aantal verkopers en mechaniekers van mijn plaatselijke Jaguar-boer hier regelmatig over de vloer komen. En die mechaniekers zijn toevallig allemaal van de 'oude garde', die toevallig weten waar 't karakter van een échte Jag in zit. en nee, dat zit niet in dat poesje vooraan, dat zit in de techniek. een Jag levert vanouds prestaties door een grote cilinderinhoud. altijd zo geweest. een Jag heeft een heel eenvoudige techniek. 'k zal een van de dagen wel eens wat plaatjes maken van de paar blokken die ik nog heb liggen. doodeenvoudige blokken, zonder al te veel elektronische rommel, minstens een 2.9 (de 2.8 mag gerust vergeten worden, 't waren toch prutblokken) en door hun grote cilinderinhoud een vermogen dat in verhouding ligt. geen vermogen dat met een laptopje geprogrammeerd wordt. een echte Jag laat zich niet programmeren. en de roemruchte onbetrouwbaarheid neem ik er maar wat graag bij. een echte Jag hoort nu eenmaal onbetrouwbaar te zijn, da's gewoon een onlosmakelijk deel van de mythe. en dat de 'jonge' mechaniekertjes liever aan een X of een S werken, is gewoon een ziekte van de tijd. daar kunnen ze hun Tech-2 aan vastkoppelen om te zien wat er moet gebeuren. bij een XJ gaat dat ook, maar een XJ vereist technische kennis, geen informaticaknobbel.
                    ik denk dat je nog nooit met een nieuwe xj in de garage hebt gezeten zeker... Wij hebben al enkele problemen gehad met onze nieuwe. meer dan 3 weken in de garage. dus van betrouwbaarheid weinig of geen... Maar anderzijds zijn zowel ik als mijn ouders Brits ingesteld en blijft onze voorliefde. Weet je dat afgezien van enkele kleine zaken (lichten vervangen, gps uitgevallen) we de s en x enkel op onderhoud hoeven te doen. Van een verbetering gesproken. Die mechaniekers zijn gewoon vies omdat ze niet na hun pensioen nog mogen werken veronderstel ik. Want voor Jaguar werken is bij de meesten toch nog iets om vier over te zijn. PS: mag ik eens weten waar de garage is waar je gaat? Beveren?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Mvandermeeren
                      PS: mag ik eens weten waar de garage is waar je gaat? Beveren?
                      Ik of cabrio-lover ?

                      Jaguar Antwerp ;-)

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door desert II
                        Oorspronkelijk geplaatst door cabrio-lover
                        Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES
                        Jij kan zeveren...Als ze liever aan Astra's gaan werken dan moeten ze maar opstappen en ik denk adat die wel met plezier aan Xen S_types werken
                        Jaguar moet het hebben van de X en de S.
                        leuk. ga je in je volgende post schelden?

                        qua verkoop moet Jaguar het inderdaad van die ondermaatse gevallen hebben. of zoals gTa het netjes weet te omschrijven: lepreuze-kat-met-rotte-pels. sorry, een X of een S is de naam Jaguar niet waard, gezien het prestigieuze verleden van 't merk. denk eraan dat Jaguar (en Daimler) jaren nét onder Rolls Royce heeft gestaan, tot 't fabriekje in Coventry werd overgenomen door Ford.
                        de 9 jarige nicolas in discussie met B_B, zo zie ik het graag
                        Het is Nicholas
                        en ik ben ouder dan 9 !

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES
                          Oorspronkelijk geplaatst door desert II
                          Oorspronkelijk geplaatst door cabrio-lover
                          Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES
                          Jij kan zeveren...Als ze liever aan Astra's gaan werken dan moeten ze maar opstappen en ik denk adat die wel met plezier aan Xen S_types werken
                          Jaguar moet het hebben van de X en de S.
                          leuk. ga je in je volgende post schelden?

                          qua verkoop moet Jaguar het inderdaad van die ondermaatse gevallen hebben. of zoals gTa het netjes weet te omschrijven: lepreuze-kat-met-rotte-pels. sorry, een X of een S is de naam Jaguar niet waard, gezien het prestigieuze verleden van 't merk. denk eraan dat Jaguar (en Daimler) jaren nét onder Rolls Royce heeft gestaan, tot 't fabriekje in Coventry werd overgenomen door Ford.
                          de 9 jarige nicolas in discussie met B_B, zo zie ik het graag
                          Het is Nicholas
                          en ik ben ouder dan 9 !
                          9,1 ?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie
                            Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES
                            Oorspronkelijk geplaatst door desert II
                            Oorspronkelijk geplaatst door cabrio-lover
                            Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES
                            Jij kan zeveren...Als ze liever aan Astra's gaan werken dan moeten ze maar opstappen en ik denk adat die wel met plezier aan Xen S_types werken
                            Jaguar moet het hebben van de X en de S.
                            leuk. ga je in je volgende post schelden?

                            qua verkoop moet Jaguar het inderdaad van die ondermaatse gevallen hebben. of zoals gTa het netjes weet te omschrijven: lepreuze-kat-met-rotte-pels. sorry, een X of een S is de naam Jaguar niet waard, gezien het prestigieuze verleden van 't merk. denk eraan dat Jaguar (en Daimler) jaren nét onder Rolls Royce heeft gestaan, tot 't fabriekje in Coventry werd overgenomen door Ford.
                            de 9 jarige nicolas in discussie met B_B, zo zie ik het graag
                            Het is Nicholas
                            en ik ben ouder dan 9 !
                            9,001 ?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door mustang_freak
                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie
                              Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES
                              Oorspronkelijk geplaatst door desert II
                              Oorspronkelijk geplaatst door cabrio-lover
                              Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES
                              Jij kan zeveren...Als ze liever aan Astra's gaan werken dan moeten ze maar opstappen en ik denk adat die wel met plezier aan Xen S_types werken
                              Jaguar moet het hebben van de X en de S.
                              leuk. ga je in je volgende post schelden?

                              qua verkoop moet Jaguar het inderdaad van die ondermaatse gevallen hebben. of zoals gTa het netjes weet te omschrijven: lepreuze-kat-met-rotte-pels. sorry, een X of een S is de naam Jaguar niet waard, gezien het prestigieuze verleden van 't merk. denk eraan dat Jaguar (en Daimler) jaren nét onder Rolls Royce heeft gestaan, tot 't fabriekje in Coventry werd overgenomen door Ford.
                              de 9 jarige nicolas in discussie met B_B, zo zie ik het graag
                              Het is Nicholas
                              en ik ben ouder dan 9 !
                              9,001 ?
                              Nee

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES
                                Oorspronkelijk geplaatst door mustang_freak
                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie
                                Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES
                                Oorspronkelijk geplaatst door desert II
                                Oorspronkelijk geplaatst door cabrio-lover
                                Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES
                                Jij kan zeveren...Als ze liever aan Astra's gaan werken dan moeten ze maar opstappen en ik denk adat die wel met plezier aan Xen S_types werken
                                Jaguar moet het hebben van de X en de S.
                                leuk. ga je in je volgende post schelden?

                                qua verkoop moet Jaguar het inderdaad van die ondermaatse gevallen hebben. of zoals gTa het netjes weet te omschrijven: lepreuze-kat-met-rotte-pels. sorry, een X of een S is de naam Jaguar niet waard, gezien het prestigieuze verleden van 't merk. denk eraan dat Jaguar (en Daimler) jaren nét onder Rolls Royce heeft gestaan, tot 't fabriekje in Coventry werd overgenomen door Ford.
                                de 9 jarige nicolas in discussie met B_B, zo zie ik het graag
                                Het is Nicholas
                                en ik ben ouder dan 9 !
                                9,001 ?
                                Nee , ik ben maar 7
                                Ach zo

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES
                                  Oorspronkelijk geplaatst door desert II
                                  Oorspronkelijk geplaatst door cabrio-lover
                                  Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES
                                  Jij kan zeveren...Als ze liever aan Astra's gaan werken dan moeten ze maar opstappen en ik denk adat die wel met plezier aan Xen S_types werken
                                  Jaguar moet het hebben van de X en de S.
                                  leuk. ga je in je volgende post schelden?

                                  qua verkoop moet Jaguar het inderdaad van die ondermaatse gevallen hebben. of zoals gTa het netjes weet te omschrijven: lepreuze-kat-met-rotte-pels. sorry, een X of een S is de naam Jaguar niet waard, gezien het prestigieuze verleden van 't merk. denk eraan dat Jaguar (en Daimler) jaren nét onder Rolls Royce heeft gestaan, tot 't fabriekje in Coventry werd overgenomen door Ford.
                                  de 9 jarige nicolas in discussie met B_B, zo zie ik het graag
                                  Het is Nicholas
                                  en ik ben ouder dan 9 !
                                  Laat me raden: 12, máár bijna 13 ?

                                  ... of het nu de fysieke of de mentale leeftijd is waarover ik bezig ben, laat ik volledig in het midden ;-)

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Mvandermeeren
                                    PS: mag ik eens weten waar de garage is waar je gaat? Beveren?
                                    Ik of cabrio-lover ?

                                    Jaguar Antwerp ;-)
                                    Ik veronderstal dat jij niet met de wagen rijd... dus cabrio-lover uiteraard

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Mvandermeeren
                                      Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Mvandermeeren
                                      PS: mag ik eens weten waar de garage is waar je gaat? Beveren?
                                      Ik of cabrio-lover ?

                                      Jaguar Antwerp ;-)
                                      Ik veronderstel dat jij niet met de wagen rijdt... dus cabrio-lover uiteraard
                                      't Is niet omdat ik niet met de wagen mág rijden, dat ik niet met de wagen kán rijden

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Mvandermeeren
                                        Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Mvandermeeren
                                        PS: mag ik eens weten waar de garage is waar je gaat? Beveren?
                                        Ik of cabrio-lover ?

                                        Jaguar Antwerp ;-)
                                        Ik veronderstel dat jij niet met de wagen rijdt... dus cabrio-lover uiteraard
                                        't Is niet omdat ik niet met de wagen mág rijden, dat ik niet met de wagen kán rijden
                                        zeg ik ook niet, maar zolang je niet mag rijden, mag je ook niet naar de garage rijden...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door cabrio-lover
                                          Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck
                                          De X is vierwielaandrijving op de 2.5 V6 en op de 3.0 V6. De 4-cilinders zijn voorwielaandrijvers.
                                          De tweeliter benzine is ook een 6-cilinder, dacht ik. Met voorwielaandrijving.
                                          enkel 't mazoutketeltje, 't begin van 't einde, de teloorgang van 't prestigemerk, de imago-flater, de belgenbak, whatever, is een 4-cilindertje. een Jag op stookolie... 't idee alleen al... dan liever een gasketeltje in de koffer en 6 cilinders in lijn.
                                          Ga eens mee met uw tijd!
                                          Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                                          • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                                          • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                                          • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

                                          Comment

                                          Working...
                                          X