Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
JAGUAR Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefrasOorspronkelijk geplaatst door cabrio-loverOorspronkelijk geplaatst door de_sassefrasHe started it
Comment
-
@B_B: Ik ga akkoord met je ivm het karakter van de oude jags. Maar in de huidige economische situatie was het voor Jaguar als autonoom bedrijf gewoon niet meer mogelijk te blijven leven.
En het is dan toch ook meer dan normaal dat Ford winst wil maken bij Jaguar? Ford is immers geen overheidsbedrijf.
Daarbij komt nog eens dat de betrouwbaarheid, een teer punt bij de vorige generatie jags, er toch op vooruit gegaan is.
+ idd, de oude jag-motoren van weleer waren gewoon motoren, zonder meer. Maar je kan de tijd niet stil laten zetten, hoe graag sommigen dat ook zouden hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mbman@B_B: Ik ga akkoord met je ivm het karakter van de oude jags. Maar in de huidige economische situatie was het voor Jaguar als autonoom bedrijf gewoon niet meer mogelijk te blijven leven.
En het is dan toch ook meer dan normaal dat Ford winst wil maken bij Jaguar? Ford is immers geen overheidsbedrijf.
Daarbij komt nog eens dat de betrouwbaarheid, een teer punt bij de vorige generatie jags, er toch op vooruit gegaan is.
+ idd, de oude jag-motoren van weleer waren gewoon motoren, zonder meer. Maar je kan de tijd niet stil laten zetten, hoe graag sommigen dat ook zouden hebben.
die betrouwbaarheid... ach, whatever. 't is een Brit. dat zegt genoeg. met een britse auto heb je een verhouding. meestal een haat-liefde-verhouding. haat omwille van z'n onbetrouwbaarheid, liefde omwille van z'n karakter. en door er betrouwbaarheid in te steken, is 't karakter er vreemd genoeg uitgeperst...
als ik de 3.6 uit mijn Jag bekijk, en 'k bekijk dan pakweg een slant-six van Mopar (3700 cc, blue block) is 't Jag-blok een mastodont, en 't Mopar-blok een klein blokje... 'k hou best van dat stuk conventionele techniek waar je zelf je fikken aan kan én wil vuilmaken. omdat het zo oer-eenvoudig is... en ja, ik beschik over de nodige apparatuur om een recent blok uit te lezen. en ik weet die apparatuur ook te gebruiken, maar sensoren en elektronica geven me geen voeling met een blok. da's niet aan een auto werken, da's het ding programmeren. en dat zint me niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaOorspronkelijk geplaatst door RoughneckDe X is vierwielaandrijving op de 2.5 V6 en op de 3.0 V6. De 4-cilinders zijn voorwielaandrijvers.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logicOorspronkelijk geplaatst door cabrio-loverinstapmodel? ik stap er liever zo snel mogelijk uit. ja, ik spreek uit ervaring. en geen achterbankervaring, rij-ervaring.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cabrio-loverOorspronkelijk geplaatst door de_sassefrasHet moet lukken dat wij zowel de verkopers als enkele van de mechaniekers bij onze Jaguar-garage goed kennen, en het moet nu toch niet lukken dat die er hélemaal niets op tegen hebben van aan een X of S-type te sleutelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door desert IIOorspronkelijk geplaatst door cabrio-loverOorspronkelijk geplaatst door BMW RULESJij kan zeveren...Als ze liever aan Astra's gaan werken dan moeten ze maar opstappen en ik denk adat die wel met plezier aan Xen S_types werken
Jaguar moet het hebben van de X en de S.
qua verkoop moet Jaguar het inderdaad van die ondermaatse gevallen hebben. of zoals gTa het netjes weet te omschrijven: lepreuze-kat-met-rotte-pels. sorry, een X of een S is de naam Jaguar niet waard, gezien het prestigieuze verleden van 't merk. denk eraan dat Jaguar (en Daimler) jaren nét onder Rolls Royce heeft gestaan, tot 't fabriekje in Coventry werd overgenomen door Ford.
en ik ben ouder dan 9 !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULESOorspronkelijk geplaatst door desert IIOorspronkelijk geplaatst door cabrio-loverOorspronkelijk geplaatst door BMW RULESJij kan zeveren...Als ze liever aan Astra's gaan werken dan moeten ze maar opstappen en ik denk adat die wel met plezier aan Xen S_types werken
Jaguar moet het hebben van de X en de S.
qua verkoop moet Jaguar het inderdaad van die ondermaatse gevallen hebben. of zoals gTa het netjes weet te omschrijven: lepreuze-kat-met-rotte-pels. sorry, een X of een S is de naam Jaguar niet waard, gezien het prestigieuze verleden van 't merk. denk eraan dat Jaguar (en Daimler) jaren nét onder Rolls Royce heeft gestaan, tot 't fabriekje in Coventry werd overgenomen door Ford.
en ik ben ouder dan 9 !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TommieOorspronkelijk geplaatst door BMW RULESOorspronkelijk geplaatst door desert IIOorspronkelijk geplaatst door cabrio-loverOorspronkelijk geplaatst door BMW RULESJij kan zeveren...Als ze liever aan Astra's gaan werken dan moeten ze maar opstappen en ik denk adat die wel met plezier aan Xen S_types werken
Jaguar moet het hebben van de X en de S.
qua verkoop moet Jaguar het inderdaad van die ondermaatse gevallen hebben. of zoals gTa het netjes weet te omschrijven: lepreuze-kat-met-rotte-pels. sorry, een X of een S is de naam Jaguar niet waard, gezien het prestigieuze verleden van 't merk. denk eraan dat Jaguar (en Daimler) jaren nét onder Rolls Royce heeft gestaan, tot 't fabriekje in Coventry werd overgenomen door Ford.
en ik ben ouder dan 9 !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mustang_freakOorspronkelijk geplaatst door TommieOorspronkelijk geplaatst door BMW RULESOorspronkelijk geplaatst door desert IIOorspronkelijk geplaatst door cabrio-loverOorspronkelijk geplaatst door BMW RULESJij kan zeveren...Als ze liever aan Astra's gaan werken dan moeten ze maar opstappen en ik denk adat die wel met plezier aan Xen S_types werken
Jaguar moet het hebben van de X en de S.
qua verkoop moet Jaguar het inderdaad van die ondermaatse gevallen hebben. of zoals gTa het netjes weet te omschrijven: lepreuze-kat-met-rotte-pels. sorry, een X of een S is de naam Jaguar niet waard, gezien het prestigieuze verleden van 't merk. denk eraan dat Jaguar (en Daimler) jaren nét onder Rolls Royce heeft gestaan, tot 't fabriekje in Coventry werd overgenomen door Ford.
en ik ben ouder dan 9 !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULESOorspronkelijk geplaatst door mustang_freakOorspronkelijk geplaatst door TommieOorspronkelijk geplaatst door BMW RULESOorspronkelijk geplaatst door desert IIOorspronkelijk geplaatst door cabrio-loverOorspronkelijk geplaatst door BMW RULESJij kan zeveren...Als ze liever aan Astra's gaan werken dan moeten ze maar opstappen en ik denk adat die wel met plezier aan Xen S_types werken
Jaguar moet het hebben van de X en de S.
qua verkoop moet Jaguar het inderdaad van die ondermaatse gevallen hebben. of zoals gTa het netjes weet te omschrijven: lepreuze-kat-met-rotte-pels. sorry, een X of een S is de naam Jaguar niet waard, gezien het prestigieuze verleden van 't merk. denk eraan dat Jaguar (en Daimler) jaren nét onder Rolls Royce heeft gestaan, tot 't fabriekje in Coventry werd overgenomen door Ford.
en ik ben ouder dan 9 !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULESOorspronkelijk geplaatst door desert IIOorspronkelijk geplaatst door cabrio-loverOorspronkelijk geplaatst door BMW RULESJij kan zeveren...Als ze liever aan Astra's gaan werken dan moeten ze maar opstappen en ik denk adat die wel met plezier aan Xen S_types werken
Jaguar moet het hebben van de X en de S.
qua verkoop moet Jaguar het inderdaad van die ondermaatse gevallen hebben. of zoals gTa het netjes weet te omschrijven: lepreuze-kat-met-rotte-pels. sorry, een X of een S is de naam Jaguar niet waard, gezien het prestigieuze verleden van 't merk. denk eraan dat Jaguar (en Daimler) jaren nét onder Rolls Royce heeft gestaan, tot 't fabriekje in Coventry werd overgenomen door Ford.
en ik ben ouder dan 9 !
... of het nu de fysieke of de mentale leeftijd is waarover ik bezig ben, laat ik volledig in het midden ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefrasOorspronkelijk geplaatst door MvandermeerenPS: mag ik eens weten waar de garage is waar je gaat? Beveren?
Jaguar Antwerp ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MvandermeerenOorspronkelijk geplaatst door de_sassefrasOorspronkelijk geplaatst door MvandermeerenPS: mag ik eens weten waar de garage is waar je gaat? Beveren?
Jaguar Antwerp ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefrasOorspronkelijk geplaatst door MvandermeerenOorspronkelijk geplaatst door de_sassefrasOorspronkelijk geplaatst door MvandermeerenPS: mag ik eens weten waar de garage is waar je gaat? Beveren?
Jaguar Antwerp ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cabrio-loverOorspronkelijk geplaatst door gTaOorspronkelijk geplaatst door RoughneckDe X is vierwielaandrijving op de 2.5 V6 en op de 3.0 V6. De 4-cilinders zijn voorwielaandrijvers.Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
- 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
- 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
- 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u
Comment
Comment