Ah, nu er toch over CDI rommel gesproken wordt...
Heb met de 320CDI al een paar keer iets vreemds meegemaakt. Een paar dagen geleden tijdens een rit van ongeveer 150km heb ik het twee keer voorgehad, en beide keren als ik net het gaspedaal dieper duw.
Er komt dan op de BC "EPC Electronic Power Control malfunction", gepaard met een kort tuutje, en op die moment valt alle power weg, en je kan enkel nog uitbollen tot stilstand (en dus de motor valt ook gewoon uit).
Contact afzetten en sleutel eruit, sleutel er terug in en starten (wat hij meestal wel doet), en de melding blijft staan. Terug afleggen en opnieuw starten en de melding is weg.
Behoorlijk irritant (én schaamtelijk) als je net op het linkervak van de snelweg gas wil bijgeven.
Als het geen los/slecht contactje is i.v.m. de D6 module, weet ik niet wat er gaande is...
Mss best eens laten uitlezen.
Voor de rest rijdt de auto als een trein.
In het vaarwater van een Monegaskse Porsche Cayenne Turbo op het linkervak, en maar niet afgeven.
Heb met de 320CDI al een paar keer iets vreemds meegemaakt. Een paar dagen geleden tijdens een rit van ongeveer 150km heb ik het twee keer voorgehad, en beide keren als ik net het gaspedaal dieper duw.
Er komt dan op de BC "EPC Electronic Power Control malfunction", gepaard met een kort tuutje, en op die moment valt alle power weg, en je kan enkel nog uitbollen tot stilstand (en dus de motor valt ook gewoon uit).
Contact afzetten en sleutel eruit, sleutel er terug in en starten (wat hij meestal wel doet), en de melding blijft staan. Terug afleggen en opnieuw starten en de melding is weg.
Behoorlijk irritant (én schaamtelijk) als je net op het linkervak van de snelweg gas wil bijgeven.
Als het geen los/slecht contactje is i.v.m. de D6 module, weet ik niet wat er gaande is...
Mss best eens laten uitlezen.
Voor de rest rijdt de auto als een trein.
In het vaarwater van een Monegaskse Porsche Cayenne Turbo op het linkervak, en maar niet afgeven.
Comment