Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
S124 heeft vooraan gewone dempers en gewone veren, en achteraan zijn het dempers die hydraulisch 'gevoed' worden om het niveau te regelen. Dat wil ook zeggen dat de achterste veren bij een S124 geen énkele rol spelen in de rijhoogte van de auto. Dat doen de dempers.
M.a.w. ik kan niet zomaar sportdempers van een 500E achteraan steken.
Allé dat kan ik wel maar dan moet ik de achterste veren ook vervangen.
Maar anyway, ik vind bijv. op de site van Sachs schokdempers vooraan voor standaard en sportchassis, maar achterste dempers enkel standaard chassis. Vreemd denk ik dan, als je een Sportline T-modell hebt, en je wil nieuwe dempers bestellen...
Sportline heeft enkel kortere en dus stijvere veren. Schokdempers zijn dezelfde voor sportline en non-sportline modellen...
Ja, vooral een heel goede afstemming van de bediening tussen rechtse en linkse pedaal.
Mijn auto is het gevoeligst voor bonanza in de file, en dan met name als je heel traag moet aanschuiven.
Eén oplossing is geconcentreerd omgaan met koppeling en gaspedaal, vooral gaspedaal als je al gekoppeld hebt en terug moet vertragen in 1ste.
Een andere oplossing is hem in tweede laten staan. Ben je niet zo heel vinnig, maar wel pakken gemakkelijker te bedienen als je reeds gekoppeld hebt.
Moeilijk om zo uit te leggen.
Denk ook wel dat het bij mijn auto al komt door de speling op het diff.
Ja, vooral een heel goede afstemming van de bediening tussen rechtse en linkse pedaal.
Mijn auto is het gevoeligst voor bonanza in de file, en dan met name als je heel traag moet aanschuiven.
Eén oplossing is geconcentreerd omgaan met koppeling en gaspedaal, vooral gaspedaal als je al gekoppeld hebt en terug moet vertragen in 1ste.
Een andere oplossing is hem in tweede laten staan. Ben je niet zo heel vinnig, maar wel pakken gemakkelijker te bedienen als je reeds gekoppeld hebt.
Moeilijk om zo uit te leggen.
Denk ook wel dat het bij mijn auto al komt door de speling op het diff.
²²²
ik heb er relatief weinig last van, ook alleen als ik in eerste heel licht op m'n gas ga, of op het gas ga en hem terug laat uitbollen.
Oplossing is ofwel terug ontkoppelen, ofwel de aandrijflijn zwaar belasten door veel gas te geven.... ofwel de eerste overslaan. Die laatste is de meest comfy oplossing
csq was daar uubergevoelig voor in het filerijden. laten kruipen in z'n eerste deed die echt niet graag. 200T deed dat allemaal niets, nooit schokken, en stq is randgevalletje, heel soms durft die een hikje geven.
csq was daar uubergevoelig voor in het filerijden. laten kruipen in z'n eerste deed die echt niet graag. 200T deed dat allemaal niets, nooit schokken, en stq is randgevalletje, heel soms durft die een hikje geven.
oude naften
200T had geen cardan naar achteren lopen hé.... dat doet volgens mij al veel.
rustig omdat dat ding waarschijnlijk een licht vliegwiel had en de motor heel volgzaam was ofzo?
klonk inderdaad leuk. multikleppers en toeren maken
Die ABF blokken hebben al de agressiefste inlaatnokkenas (226°), dus t'is logisch dat die wat meer pendelend draaien.
Motor was bij korte gasstoten best rustig, maar vanaf dat beetje meer kwam het in leven met verrassend veel koppel (beter dan ze doen uitschijnen, hoewel de eigenaar zegt dat die carbon filter merkelijk verschil geeft).
Binnenkort m'n eigen 16V, en weet al alles over hoe je die gestricteerde STW/DTM-blokjes in een Compi terug meer poeier moet geven
Comment