Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
    Ik merk ook dat ik er meer last van heb nu dan vroeger toen ik er dagelijks mee reed, dan had ik er eigenlijk geen last van.

    Enorm vervelend is bijvoorbeeld een straat met met om de zoveel meter een zware verkeersdrempel. Na een drempel trek je op en op maar op het moment dat je zou moeten schakelen moet je het gas weer lossen voor de volgende drempel. Eens je daarover bent en je wilt weer optrekken komt het... En naar 3de schakelen is geen optie want de drempels zijn te zwaar om in derde over te rijden.

    Ik zou het toch vervelend vinden als ik een nieuwe mercedes kocht die dat had.
    Elke diesel heeft het wel wat maar toch niet in die mate als een 123. Toch niet degene waar ik mee gereden heb.
    Ter vergelijking, ik rij soms met een oude VW LT, niet zoveel jonger dan mijn auto maar evenveel cc's denk ik en nog veel zwaarder en die heeft het nagenoeg niet, of toch niet in die mate dat het storend is dus het moet toch te vermijden zijn bij het ontwerpen?

    Die speling, kan je die horen bij jou matteus?


    Ja het zal sowieso aan de mate van speling in de aandrijflijn liggen.

    Goh, 'horen', ja als je snelle/brute krachtwissels doet met het gaspedaal hoor je dat bonken/klappen. Je voelt het vooral.

    Heel simpel: ga onder de auto liggen, trek handrem op, en kijk in welke mate je de aandrijfas heen en weer kan bewegen.

    Bij mij zal dat toch een graad of 5 zijn denk ik.



    Spelingen moet je o.a. zoeken bij, zoals W201 zegt, de hardyschijven (eentje aan de boite, eentje aan het diff), en bij het differentieel zelf.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
      Ik vind juist dat mijn 240TD dat allemaal veel beter doet
      Hmmm... ja het is misschien maar wat je gewoon bent.

      De aandrijfas zit niet volledig vast maar echt speling kan je het nauwelijks noemen, is dat niet normaal?
      De Hardyschijven zijn perfect.
      Als ik in 2de vanuit zeer lage toeren optrek dan hoor ik zo een klik bij het differentiël, dat is wat de schijven normaalgezien zouden moeten voorkomen zeker?
      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
        Yep, idd. Ik heb hem nu thuis staan. Op het gemak gereden toen ik hem gaan halen was, en een paar keer doorgetrokken. Ik ben echt verkocht aan het geluid....

        Maar zoals gezegd, de algemene staat van de wagen is niet goed ("beetje" verwaarloosd): zeer lelijke (niet originele) velgen die ook in slechte staat zijn, bestuurderzetel gescheurd aan rand, pookknop niet origineel, enkele blutsen en roest aan carrosserie en nog heel wat andere prullen.

        Maar de chrono werkt!

        Eigenlijk zou dit de ideale kar zijn om te strippen en op circuit los te laten.

        Het rijdt alleszins wel speciaal, heb er geen spijt van in ieder geval. Wagen is al bijna 3 jaar niet meer in het verkeer, af en te wel mee gereden. Dan die auto gaan halen en direct 80 km cruisen, zalig

        De bedoeling is dat ik geledelijk aan de wagen beter ga maken. Als ik die 3 jaar moet laten staan alvorens die in te schrijven, dat gaat wel serieus zeer doen ... Ik was daarstraks al aan het rekenen of ik er geen budget voor kan vrijmaken ...

        Veeeeeeeeeeeeeetheid!!!

        Comment


        • Een Mercedes moet bonanza'en

          Als je zo'n "klonk" hoort bij het schakelen, best ook eens naar (weet de naam niet precies) een rubber bij het achterste differentieel kijken.

          Comment


          • waarheid

            daarom ook de automaat of net niet en kunnen rijden

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
              Een Mercedes moet bonanza'en

              Als je zo'n "klonk" hoort bij het schakelen, best ook eens naar (weet de naam niet precies) een rubber bij het achterste differentieel kijken.

              Rubber bij het achterste diff: 1 van de 2 hardyschijven.

              De ophangingsrubbers van het diff, als die kapot zijn/teveel speling hebben, trekt de auto naar rechts bij optrekken en naar links bij vertragen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                Ik wil de W140 van die EVO II dude.
                Nee die wil je niet want het is geen zwarte

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
                  Een Mercedes moet bonanza'en

                  Als je zo'n "klonk" hoort bij het schakelen, best ook eens naar (weet de naam niet precies) een rubber bij het achterste differentieel kijken.
                  Die klik ligt aan de 2de versnelling vermoed ik want in de anderen heb ik het niet, wat ik ook probeer.

                  W201, waar staan de foto's?
                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                    Rubber bij het achterste diff: 1 van de 2 hardyschijven.

                    De ophangingsrubbers van het diff, als die kapot zijn/teveel speling hebben, trekt de auto naar rechts bij optrekken en naar links bij vertragen.
                    Bij mij zijn er vooraan aan de bak zelfs 2 van die schijven, heb vanavond nog onder de wagen gelegen en er zitten er daar 2 vlak na mekaar.
                    Die letzten Worte ...
                    ... eines Diesel-Fahrers:
                    "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                    W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                    W201 BENZIN

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                      Die klik ligt aan de 2de versnelling vermoed ik want in de anderen heb ik het niet, wat ik ook probeer.

                      W201, waar staan de foto's?
                      Foto's van? de 16v? die heb ik nog niet voor het moment.
                      Die letzten Worte ...
                      ... eines Diesel-Fahrers:
                      "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                      W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                      W201 BENZIN

                      Comment


                      • Vrij zeldzaam in België: een Mercedes 560SEL




                        AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                          Bij mij zijn er vooraan aan de bak zelfs 2 van die schijven, heb vanavond nog onder de wagen gelegen en er zitten er daar 2 vlak na mekaar.

                          Vreemd.


                          Ofwel heb je je best gedaan om er twee achter elkaar te steken, want normaal zit er één aan elke kant van de aandrijfas.

                          Zo'n ding kost ook 110 euro, dus zou niet weten waarom je er twee zou steken aan één kant (en dan moet je al custom made bouten gebruiken...).

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                            Vreemd.


                            Ofwel heb je je best gedaan om er twee achter elkaar te steken, want normaal zit er één aan elke kant van de aandrijfas.

                            Zo'n ding kost ook 110 euro, dus zou niet weten waarom je er twee zou steken aan één kant (en dan moet je al custom made bouten gebruiken...).

                            Ik zal morgen eens in mijn "onderhoudsboek" gaan kijken, ben er zeker van dat er 2 zijn, heb het zelf niet gedaan hoor, daar heb ik het gerief niet voor Toeme eh, ik had een foto moeten pakken (heb juist mijn bodemplaat er terug onder gezet na schoonmaak Op die russische epc site vind ik ook maar 1. Bizar
                            Die letzten Worte ...
                            ... eines Diesel-Fahrers:
                            "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                            ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                            W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                            W201 BENZIN

                            Comment










                            • Ik ben alleszins voorlopig van plan (in afwachting van originele velgen) die middelste sterren er af te halen, zoals links vooraan, dat ziet er al iets beter uit.
                              Bijgevoegde Bestanden
                              Die letzten Worte ...
                              ... eines Diesel-Fahrers:
                              "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                              ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                              W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                              W201 BENZIN

                              Comment






                              • Opties en dergelijke:
                                VIN WDB2010341F247151
                                Model 190 E 2.3-16
                                Chassis 2010341F247151
                                Engine 102983 10 013715
                                Transmission 717404 00 014152
                                Order 0 6 513 18366
                                Approx. year 1986
                                Lights BOSCH BOSCH
                                Wiper BOSCH
                                Cab 03022
                                Dealer Belgium (513)
                                Interior leather black / anthracite (271)
                                Paint
                                199 metallic blue-black (с 01.01.1983)
                                Options
                                240 outside temperature indicator (с 01.03.1982)
                                430 headrests in the rear (с 01.01.1977)
                                466 central locking system (с 01.04.1970 по 31.10.1993)
                                506 outside rear view mirror, left and right, heated (electrically adjustable on the right) (l.h.d.) (с 01.10.1983 по 31.03.1989)
                                outside rear view mirror, right, convex, taxi export version
                                551 anti-theft warning system (с 01.11.1978 по 31.03.199
                                585 Behr air conditioner and electric window lifters (front doors) (с 01.04.1970)
                                593 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (single-sheet safety glass), band filter
                                green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - tinted strip (с 01.01.1972)
                                630 ECE warning triangle (с 01.08.1980)
                                876 rear door contaCTS and lamp above rear window (с 01.07.1964 по 31.10.1993)
                                Bijgevoegde Bestanden
                                Die letzten Worte ...
                                ... eines Diesel-Fahrers:
                                "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                                ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                                W201 BENZIN

                                Comment


                                • Faak 199



                                  Ik mis de mijne.

                                  Zalige kar man. Daar valt zeker wat van te maken.

                                  Comment


                                  • dat beetje optisch werk mag idd de pret niet drukken, t'is gvd een 16v

                                    knappe kar

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                      Faak 199



                                      Ik mis de mijne.

                                      Zalige kar man. Daar valt zeker wat van te maken.
                                      Heb jij ook een 16 kleppertje gehad dan?
                                      Die letzten Worte ...
                                      ... eines Diesel-Fahrers:
                                      "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                                      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                      W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                                      W201 BENZIN

                                      Comment


                                      • Wat een heerlijk mooie wagen toch. Tijdloos!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                                          Heb jij ook een 16 kleppertje gehad dan?

                                          Als dat zo was had ik die nu nog.


                                          Neenee de andere kant van de benzineladder. 1.8'tje.

                                          Maar gewoon het uitzicht en het speelse rijgedrag begin ik toch wel wat te missen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X