Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Zo slecht is zo'n blok niet denk ik. De vader van nls heeft daar toch al meer dan 250k km's mee gedaan. en 't is dan nog ook is gechipt.
Idd, volgens mij is dat een super(!)betrouwbaar blok. Van de eerste versie's weet ik niet zoveel... De 260 pk's dat Mercedes uit dit blok laat ontsnappen is volgens mij een zeer voorzichtige waarde, die kan vlot wat meer pk's verdragen.
2006-2010 '97 VW Golf III TDI
2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
2012-... '07 BMW 118d
Idd. Ik heb wel al horen zeggen dat het een 'probleemblok' zou zijn, maar daar kunnen wij niet van meespreken. De beste Mercedes die we hier thuis al gehad hebben.
de 400CDI is een motor waarmee je 'geluk' moet hebben.
Er zijn er die hyperbetrouwbaar zijn (cfr. nls z'n papa zijne), en qua motor-hardware zijn ze super. Maar er zijn ook een pak gevallen waar er problemen zijn met de elektronica. Er schijnen (productie?)fouten te zitten in de constructie van de kabelboom, en dit kan voor dure en moeilijk te vinden reparaties leiden.
In sommige gevallen steken ze gewoon een volledig nieuwe kabelboom, om 'zeker te zijn'.
Belangrijk bij de aankoop van zo'n auto is volgens mij de strikte opvolging van de onderhoudsintervallen, en de aanwezigheid van facturen van uitgevoerde herstellingen.
Ik zou zelfs durven zoeken naar een auto die reeds problemen heeft gehad (dus waar reeds een nieuwe motor/kabelboom insteekt).
Comment