Die velgen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MERCEDES-BENZ Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
I suppose everyone’s wondering what that 2.8 can do. Well, Bernard took the liberty in providing some performance numbers. Max speed clocked in at 266 Km/h (165 MPh)( measured), acceleration (0-62 mph)~ 5.5 sec (measured). Max torque 320Nm (232 Ib.Ft.), 214 kw for 1200kg , displacement is 2789ccm or 2.8 rounded up.
meer info vind ik er niet van.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichtentjoeningbak...
maar hey...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichtenmodification dus
Under the hood resides the stroked 2.8L motor by Oettinger.
Ja, en dat is wat ik niet begrijp. Oettinger's motor was een 2.6 liter... niet 2.8.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichtenmodification dus
Under the hood resides the stroked 2.8L motor by Oettinger.
Al vind ik 2800cc wel vrij veel in dat blok. Tenzij ze de slag hebben aangepast natuurlijk....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk BerichtenNet zoals de 2.6-16 Oettinger van bij Matteo thuis, die eigenlijk een 2.3 is.
Al vind ik 2800cc wel vrij veel in dat blok. Tenzij ze de slag hebben aangepast natuurlijk....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk BerichtenNet zoals de 2.6-16 Oettinger van bij Matteo thuis, die eigenlijk een 2.3 is.
Al vind ik 2800cc wel vrij veel in dat blok. Tenzij ze de slag hebben aangepast natuurlijk....
Slag is uiteraard aangepast hé. Anders kan je zo'n cilinderinhoudvermeerdering niet waarmaken zonder de boring te vergroten.
Zuigers, drijfstangen en krukas, volgens mij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten"Stroked" = grotere slag
Dan is er dus geen probleem
maar ik zou geen grotere slag moeten hebben in dat blok. Korteslag = toerenmaken, en dat past imo veel beter bij het karakter van een 16-klepper dan een langeslagblok met veel koppel onderin.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenJa, en dat is wat ik niet begrijp. Oettinger's motor was een 2.6 liter... niet 2.8.
ofwel zoals G-fiddy zegt:
2.3-16 --> 2.6-16
2.5-15 --> 2.8-16
kan wel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenSlag is uiteraard aangepast hé. Anders kan je zo'n cilinderinhoudvermeerdering niet waarmaken zonder de boring te vergroten.
Zuigers, drijfstangen en krukas, volgens mij.
Bij die van jullie is dat dus ook niet het geval?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichtenofwel zoals G-fiddy zegt:
2.3-16 --> 2.6-16
2.5-15 --> 2.8-16
kan wel.
2.3-16 -> 2.6-16
2.5-16 -> 2.7-16
Comment
Comment