Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts





  • Die velgen.




    Comment


    • tjoeningbak...






      maar hey...

      Last edited by ; 04/03/2008, 14:14.

      Comment


      • I suppose everyone’s wondering what that 2.8 can do. Well, Bernard took the liberty in providing some performance numbers. Max speed clocked in at 266 Km/h (165 MPh)( measured), acceleration (0-62 mph)~ 5.5 sec (measured). Max torque 320Nm (232 Ib.Ft.), 214 kw for 1200kg , displacement is 2789ccm or 2.8 rounded up.

        meer info vind ik er niet van.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
          tjoeningbak...






          maar hey...

          enkel kruisjes

          Comment


          • fixed normaalgezien.

            Comment


            • tjoening inderdied

              Comment


              • 2.8-16v?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                  2.8-16v?
                  Eigen brouwsel

                  Comment


                  • Mercedes-Benz S450 4Matic

                    Comment


                    • modification dus

                      Under the hood resides the stroked 2.8L motor by Oettinger.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                        modification dus

                        Under the hood resides the stroked 2.8L motor by Oettinger.

                        Ja, en dat is wat ik niet begrijp. Oettinger's motor was een 2.6 liter... niet 2.8.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                          modification dus

                          Under the hood resides the stroked 2.8L motor by Oettinger.
                          Net zoals de 2.6-16 Oettinger van bij Matteo thuis, die eigenlijk een 2.3 is.

                          Al vind ik 2800cc wel vrij veel in dat blok. Tenzij ze de slag hebben aangepast natuurlijk....

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                            Net zoals de 2.6-16 Oettinger van bij Matteo thuis, die eigenlijk een 2.3 is.

                            Al vind ik 2800cc wel vrij veel in dat blok. Tenzij ze de slag hebben aangepast natuurlijk....
                            "Stroked" = grotere slag

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                              Net zoals de 2.6-16 Oettinger van bij Matteo thuis, die eigenlijk een 2.3 is.

                              Al vind ik 2800cc wel vrij veel in dat blok. Tenzij ze de slag hebben aangepast natuurlijk....

                              Slag is uiteraard aangepast hé. Anders kan je zo'n cilinderinhoudvermeerdering niet waarmaken zonder de boring te vergroten.


                              Zuigers, drijfstangen en krukas, volgens mij.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                "Stroked" = grotere slag
                                ahzow, wistikniet.

                                Dan is er dus geen probleem


                                maar ik zou geen grotere slag moeten hebben in dat blok. Korteslag = toerenmaken, en dat past imo veel beter bij het karakter van een 16-klepper dan een langeslagblok met veel koppel onderin.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                  Ja, en dat is wat ik niet begrijp. Oettinger's motor was een 2.6 liter... niet 2.8.

                                  ofwel zoals G-fiddy zegt:

                                  2.3-16 --> 2.6-16
                                  2.5-15 --> 2.8-16


                                  kan wel.

                                  Comment


                                  • 290 pk is netjes voor een 2.8...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                      Slag is uiteraard aangepast hé. Anders kan je zo'n cilinderinhoudvermeerdering niet waarmaken zonder de boring te vergroten.


                                      Zuigers, drijfstangen en krukas, volgens mij.
                                      Ik ging er dan eerst ook van uit dat enkel de boring was aangepast.

                                      Bij die van jullie is dat dus ook niet het geval?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                        ofwel zoals G-fiddy zegt:

                                        2.3-16 --> 2.6-16
                                        2.5-15 --> 2.8-16


                                        kan wel.
                                        ik ben ooit ergens tegengekomen (ik meen op w201-16v forum)
                                        2.3-16 -> 2.6-16
                                        2.5-16 -> 2.7-16

                                        Comment


                                        • Had de ouwe E55 geen dubbele uitlaat langs links?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X