Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
    hah zo'n 300TDT?

    dat zit wel rond de +13l schat ik.




    ben je gek.

    9-12 liter, afhankelijk van je rijstijl.

    Als je natuurlijk de hele dag plankgas 200 rijdt, zal je verbruik inderdaad wel goed stijgen, maar dan nog zal je je best mogen doen om boven de 13 te gaan.


    Wel handig is natuurlijk dat je zo'n ding gemakkelijk kan opvoeren richting 170-200 pk.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
      daarin heb je ruimschoots gelijk.

      Al ben ik er zeker van dat matteo zich wel met die motor kan amuseren om er enkele paardjes meer uit te halen

      Maar dan nog, mijn idee van fun is het ook niet. Zeker niet omdat de turbodiesel altijd vast hangt aan een automaat.



      Een 300E-24 op LPG, in S124 uiteraard, voldoet wel aan die eisen. Maar da's geen oldie, en eveneens geen lichte vracht....


      Als je 'fun' zoekt in een benz, of toch wat de meesten hier onder 'fun' verstaan, koop dan een 190 16 klepper (al dan niet met aangepaste ophanging).

      Zo'n 300TDT koop je niet om te gaan scheuren hé. Gezapig cruisen en je dagelijks ding doen in stijl. Liefhebber zijn enzo.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten



        ben je gek.

        9-12 liter, afhankelijk van je rijstijl.

        Als je natuurlijk de hele dag plankgas 200 rijdt, zal je verbruik inderdaad wel goed stijgen, maar dan nog zal je je best mogen doen om boven de 13 te gaan.


        Wel handig is natuurlijk dat je zo'n ding gemakkelijk kan opvoeren richting 170-200 pk.
        nee ik ben niet gek

        testverbrauch van een AMS met een 300tdt: 13.3l

        die zullen daar geen eco-run mee gedaan hebben, maar meestal zijn dat vrij representatieve waarden dat die mannen opgaven.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
          Ik denk dat Matteo met deze échte ( ) oldie anders zou rijden....Niet dat zijn rijstijl nu schadelijk is, maar hij zou er denk ik toch iets voorzichtiger mee omspringen. Alles IMO natuurlijk.

          Uiteraard.

          Zoals ik hierboven reeds typte: zo'n ding koop je niet om mee te raggen.

          Maar dat wil niet zeggen dat je je niet mag 'amuseren'. (ook op vlak van motortuning enzo)

          Comment


          • de garrett turbo van een 300tdt blaast 0.76 bar overdruk.

            marge

            Comment


            • Penta's trekken op geen zak.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                Penta's trekken op geen zak.

                Hoi RRD.


                Hoe gaat het?



                doei!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                  Penta's trekken op geen zak.

                  I thought I'd never have to say it to you...but I agree

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                    de garrett turbo van een 300tdt blaast 0.76 bar overdruk.

                    marge

                    Met ALDA aanpassing alleen halen die amerikaanders er zonder problemen 150-160 pk uit. Dan heb je nog niet rechtstreeks met je wastegate gefrummeld, en zit er nog geen tussenkoeler in.


                    Volgens mij haal je gemakkelijk en betrouwbaar tegen de 200 pk met zo'n blokje.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                      Met ALDA aanpassing alleen halen die amerikaanders er zonder problemen 150-160 pk uit. Dan heb je nog niet rechtstreeks met je wastegate gefrummeld, en zit er nog geen tussenkoeler in.


                      Volgens mij haal je gemakkelijk en betrouwbaar tegen de 200 pk met zo'n blokje.
                      ik wil zo een kar

                      alleen zuipt dat dan wel.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                        Hoi RRD.


                        Hoe gaat het?



                        doei!
                        Dag schoonheid.

                        Alles ok hier.
                        Daar?

                        x
                        Tot de volgende.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                          ik wil zo een kar

                          alleen zuipt dat dan wel.

                          Ja als je hard gaat tunen gaat je verbruik ook wel wat meestijgen.


                          Maar hey, in 1978 reden die mannen hun rekord met een 230pk versie van deze motor, met een gemiddeld verbruik van net geen 16 liter.
                          Topsnelheden lagen boven de 300 per uur.
                          Niet slecht voor een dieseltje, zo 30 jaar geleden.

                          Comment


                          • > 300

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                              Volgens mij haal je gemakkelijk en betrouwbaar tegen de 200 pk met zo'n blokje.
                              Fak zalig

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                > 300
                                hier, plots heeft meneer ook interesse

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                  > 300

                                  Uiteraard niet in de carrosserie van de W123

                                  spijtig genoeg.


                                  Wel in die van de C111.

                                  Comment


                                  • Da's toch een vooruitgang tov de RS6, die heb ik "maar" op 298 geklokt

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten


                                      Wel in die van de C111.

                                      Comment


                                      • The world records established by the diesel-engined C 111-III:
                                        • 100 km: 316.484 km/h100 miles: 319.835 km/h500 km: 321.860 km/h500 miles: 320.788 km/h1000 km: 318.308 km/h1000 miles: 319.091 km/h1 hour: 321.843 km/h6 hours: 317.976 km/h12 hours: 314.463 km/h

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                          Ja als je hard gaat tunen gaat je verbruik ook wel wat meestijgen.


                                          Maar hey, in 1978 reden die mannen hun rekord met een 230pk versie van deze motor, met een gemiddeld verbruik van net geen 16 liter.
                                          Topsnelheden lagen boven de 300 per uur.
                                          Niet slecht voor een dieseltje, zo 30 jaar geleden.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                          Zet daar een 123 kas op, en je top gaat naar 250 en het verbruik naar 20

                                          Lang leve 280TE!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X