Vanmiddag een Benz mogen "losrijden" na een winter stilstand.
Eerste keer dat ik zelf met zo eentje mocht rijden.
Het vermogen van 105pk is voldoende voor de koets van 1100kg om met het verkeer mee te kunnen, maar blitsprestaties moet je niet verwachten. Het is volgens mij ongeveer even snel als onze oude Espace (hoewel ik bijlange niet alles eruit gehaald heb natuurlijk, moest hem gewoon even inrijden). Heb een 50-tal kilometer gereden (de corsendonck-fietsroute).
Absoluut een genot om mee te rijden deze wagen!
Ik ben er niet echt een fan van (voor dat geld zou ik een Pagoda en iets anders kopen eerlijk gezegd) maar ik moet toegeven dat het beter rijdt dan een Pagoda 280SL. Allé, niet echt van rijden zelf, daar zit niet zoveel verschil op, maar de beleving tijdens het rijden is intenser om het zo te zeggen.
Maar het verschil met de 300SL is gigantisch groot echter (logisch ook). Die blijft gewoon een klasse op zichzelf (ook qua prijs spijtig genoeg)
Tegenover zijn (min of meer) concurrenten die ik al heb mogen rijden zou ik hem als volgt rangschikken (op basis van rijsensaties, "ik wil"-gehalte en styling):
1. Austin Healey 3000
2. Mercedes-Benz 190SL
3. Fiat Dino Spider 2.4
4. Mercedes-Benz 280SL (W113)
@RRD: Zie nu wat je mist als je je telefoon niet opneemt
Eerste keer dat ik zelf met zo eentje mocht rijden.
Het vermogen van 105pk is voldoende voor de koets van 1100kg om met het verkeer mee te kunnen, maar blitsprestaties moet je niet verwachten. Het is volgens mij ongeveer even snel als onze oude Espace (hoewel ik bijlange niet alles eruit gehaald heb natuurlijk, moest hem gewoon even inrijden). Heb een 50-tal kilometer gereden (de corsendonck-fietsroute).
Absoluut een genot om mee te rijden deze wagen!
Ik ben er niet echt een fan van (voor dat geld zou ik een Pagoda en iets anders kopen eerlijk gezegd) maar ik moet toegeven dat het beter rijdt dan een Pagoda 280SL. Allé, niet echt van rijden zelf, daar zit niet zoveel verschil op, maar de beleving tijdens het rijden is intenser om het zo te zeggen.
Maar het verschil met de 300SL is gigantisch groot echter (logisch ook). Die blijft gewoon een klasse op zichzelf (ook qua prijs spijtig genoeg)
Tegenover zijn (min of meer) concurrenten die ik al heb mogen rijden zou ik hem als volgt rangschikken (op basis van rijsensaties, "ik wil"-gehalte en styling):
1. Austin Healey 3000
2. Mercedes-Benz 190SL
3. Fiat Dino Spider 2.4
4. Mercedes-Benz 280SL (W113)
@RRD: Zie nu wat je mist als je je telefoon niet opneemt
Comment