Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
    Een nieuwe C Elegance is echt supercomfortabel vind ik... Té comfortabel imo.
    Jij hebt nog nooit met een E Elegance meegereden, zoveel is duidelijk

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
      Jij hebt nog nooit met een E Elegance meegereden, zoveel is duidelijk
      Comfortabeler dan een E met airmatic in comfortstand?

      2006-2010 '97 VW Golf III TDI
      2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
      2012-...
      '07 BMW 118d

      Comment


      • Ik heb nog nooit met een E airmatic meegereden

        Maar gezien jullie verlaging en 19" velgen durf ik gerust ja te zeggen
        Een C Elegance vond ik een pak minder comfy dan de E

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
          Een M104 in een 190E 2.6 krijgen is moeilijk. Vooral elektronica-gewijs.

          Je bent 100 keer gemakkelijker af als je een M103 3.0 erin steekt. Identiek dezelfde motor als de 2.6 (ook uiterlijk), maar in zo'n lichte auto maken die 28pk's wel een wereld van verschil.
          ja en een M103 3.0 die is wel zeer sterk, toen ik nog jonge gast was had ik er zo een in m'n 300E W124, zonder kat, zonder tractiecontrole en zonder ABS, ( geen idee waarom ze zoiets gemaakt hebben) en die was rap en er is nooit iets aan geweest, hij was in feite leuker om mee te rijden dan m'n SL omdat hij meer kracht onderin had, het koetswerk was uiteraard ook veel lichter, en 'k denk wel dat daar nog heel wa pk's meer uit te sleuren zijn dan de povere 188 ,

          heeft iemand een idee wat ophanging betreft, want nen 190 is eigenlijk een wiebelpard in de bochten

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Giulia Bekijk Berichten
            Dan moet je voor een 190E 2.3-16 of 190E 2.5-16 gaan.

            Die kan je perfect circuit-waardig maken.
            Oorspronkelijk geplaatst door Giulia Bekijk Berichten
            Onderdelen zijn onder andere hier te krijgen: http://www.190teile.de/

            een 300-24 zou inderdaad moeten passen, maar dan zit je misschien met het probleem dat de straatlegaalheid eraan gaat (of is het énkel voor op circuit?)

            Je zit wel met het extra gewicht in de neus, maar niet meer dan een standaard 2.6 normaal.

            Alleen staan die motoren zowieso al bekend als niet echt 100% betrouwbaar (koppakking, koeling) en in dat opzicht is de 2.3-16/2.5-16 een stuk betrouwbaarder (hoewel je die natuurlijk ook goed moet onderhouden)
            En jij bent een dame?


            damn

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
              En jij bent een dame?


              damn


              Mijn vader is een grote liefhebber van wagens, en heeft vroeger nog op circuit gereden met een 190E 2.5-16, en toen ie die gecrashed had, heeft hij ergens een 300CE-24 op de kop kunnen tikken, en is daarmee een paar keer op circuit gegaan.
              Maar die motor was er snel aan...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                Ik heb nog nooit met een E airmatic meegereden

                Maar gezien jullie verlaging en 19" velgen durf ik gerust ja te zeggen
                Een C Elegance vond ik een pak minder comfy dan de E
                En de vering stond toch altijd op z'n hardste stand

                Hecht jij eigenlijk veel belang aan comfort? Of zou je liever zelf een hardere (lees:sportievere) vering hebben?

                2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                2012-...
                '07 BMW 118d

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Giulia Bekijk Berichten


                  Mijn vader is een grote liefhebber van wagens, en heeft vroeger nog op circuit gereden met een 190E 2.5-16, en toen ie die gecrashed had, heeft hij ergens een 300CE-24 op de kop kunnen tikken, en is daarmee een paar keer op circuit gegaan.
                  Maar die motor was er snel aan...
                  foto's? (van die 190 dus hé..... )

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                    foto's? (van die 190 dus hé..... )
                    Hier liggen er wel een paar ja.

                    Maar dat is nog van voor de tijd van digitale fotografie, dus daarvoor zal je naar Mol moeten komen

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Giulia Bekijk Berichten
                      Hier liggen er wel een paar ja.

                      Maar dat is nog van voor de tijd van digitale fotografie, dus daarvoor zal je naar Mol moeten komen
                      vrijdag?

                      Kan zijn als RRD en carlito etc. tijd hebben dat we nog wel eens tot de hangar komen. Tenzij ik vrijdag meega naar de 24u van de nurburgring....

                      Comment


                      • Carlito?

                        Vriendin van mij zegt dat altijd tegen een heel goede vriend van haar...

                        Maar dat zal wel iemand anders zijn, want die is volgens mij niet echt geïnteresseerd in auto's

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Giulia Bekijk Berichten
                          Carlito?

                          Vriendin van mij zegt dat altijd tegen een heel goede vriend van haar...

                          Maar dat zal wel iemand anders zijn, want die is volgens mij niet echt geïnteresseerd in auto's

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Giulia Bekijk Berichten
                            Hier liggen er wel een paar ja.

                            Maar dat is nog van voor de tijd van digitale fotografie, dus daarvoor zal je naar Mol moeten komen
                            Aha ! die wagen is er nog ?? of enkel foto's ?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
                              Hecht jij eigenlijk veel belang aan comfort? Of zou je liever zelf een hardere (lees:sportievere) vering hebben?
                              Mwa, dat bochtengesjees past toch niet bij de E, dus daar mis ik het niet. De Xsara plakt vrij goed op de weg en is toch erg comfortabel.
                              Ik haat het als ik tot 0 moet remmen voor een vluchtheuvel, of als ik elke bobbel in de weg voel.
                              Zoiets zou ik enkel bij een Lotus Elise of een echte sportwagen tolereren, maar bij een gewone dagdagelijkse auto... no thx

                              Comment


                              • Airmatic vind ikzelf een zalige optie op onze CLS. Zou eigenlijk standaard moeten zijn op dit soort auto's. Oneffenheden worden goed weggefilterd, enkel in de comfortstand wiegt de wagen soms wat te hard.

                                Comment


                                • Net de eerste test van de W124 gelezen in Auto&Sport van december 1984. Fak!!


                                  Er wordt gewag gemaakt van een gordijn van pijpjes die de radiator afschermen bij koudstart, om de motor sneller op bedrijfstemperatuur te brengen. Naarmate dit gebeurt worden de pijpjes dunner en kan er naar believen lucht naar de radiator.

                                  Welk principe schuilt hierachter? Foto's?



                                  P.S. "de wagen zou ook beschikbaar worden met een airbag, maar wettelijk wordt dit nog bekeken omdat gordeldracht dan verplicht zou moeten zijn"

                                  Zalig, 1984
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                  Bestelt
                                  1995 Mazda MX-5 1.8

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                    Net de eerste test van de W124 gelezen in Auto&Sport van december 1984. Fak!!


                                    Er wordt gewag gemaakt van een gordijn van pijpjes die de radiator afschermen bij koudstart, om de motor sneller op bedrijfstemperatuur te brengen. Naarmate dit gebeurt worden de pijpjes dunner en kan er naar believen lucht naar de radiator.

                                    Welk principe schuilt hierachter? Foto's?



                                    P.S. "de wagen zou ook beschikbaar worden met een airbag, maar wettelijk wordt dit nog bekeken omdat gordeldracht dan verplicht zou moeten zijn"

                                    Zalig, 1984
                                    de 124 had aan de zijkanten vh motorcompartiment kleppen die met een bimetaalsysteem opengingen naar mate de temperatuur steeg, ge moet wel toegeven dat dit in mercedesnormen een revolutionaire auto was hé, mijn ouders hadden er een een 1985 200D in opvolging van nen 240D en da was toch een ganse verbetering hoor, met de rechtsebuitenspiegel die elektrisch verstelbaar was en elektrisch neerklapbare hoofdsteunen een 5de versnelling en ABS,

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan van deynze Bekijk Berichten
                                      ja en een M103 3.0 die is wel zeer sterk, toen ik nog jonge gast was had ik er zo een in m'n 300E W124, zonder kat, zonder tractiecontrole en zonder ABS, ( geen idee waarom ze zoiets gemaakt hebben) en die was rap en er is nooit iets aan geweest, hij was in feite leuker om mee te rijden dan m'n SL omdat hij meer kracht onderin had, het koetswerk was uiteraard ook veel lichter, en 'k denk wel dat daar nog heel wa pk's meer uit te sleuren zijn dan de povere 188 ,

                                      heeft iemand een idee wat ophanging betreft, want nen 190 is eigenlijk een wiebelpard in de bochten

                                      De M103 is inderdaad een zeer betrouwbare motor... als er zorg voor gedragen wordt. Net als de M104 is ook de koppakking vaak het eerste dat er aan zal mankeren (weliswaar in véél mindere mate), wanneer er respectloos mee wordt geragd.

                                      Wij hebben hierthuis een 300E staan met Mosselman Biturbo kit op. 292pk en 400Nm. De auto staat al een paar jaar stil, maar motorisch is die nog top, zelfs met 260.000km.

                                      Ik ben al jaren verliefd op de M103 3.0.

                                      De M104 is leuk, zeker met de Getrag sportversnellingsbak, maar voor everyday use is de M103 beter, soepeler, zoals je zelf zegt.

                                      Een 190 is geen wiebelpaard in de bochten. Als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt, en dat is dat een standaard zestienklepper nogal felle bodyroll heeft in de bochten, heb je op dat punt gelijk. Maar dat maakt hem zeker niet minder stabiel. Die dingen hebben een wegligging waar de meeste hedendaagse auto's nog niet eens in de buurt bij komen...

                                      Mijn vorige auto was een 190E 1.8, met standaard sportonderstel (denk ik, het spul lag iig lager dan een standaard 201). Dat ding was een strijkijzertje. Héél leuk om in bochten te smijten. Relatief weinig bodyroll, en, middels een sportstuurtje, zéér snedig in te sturen.

                                      Mijn volgend project is een 190E 2.0 AMG uit 1983. Dat ding ligt beenhard op de baan. Ik kan niet wachten om dat ding met semi-slicks door de bochtige wegen van LaRoche en Ardenne te sturen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                        De M103 is inderdaad een zeer betrouwbare motor... als er zorg voor gedragen wordt. Net als de M104 is ook de koppakking vaak het eerste dat er aan zal mankeren (weliswaar in véél mindere mate), wanneer er respectloos mee wordt geragd.

                                        Wij hebben hierthuis een 300E staan met Mosselman Biturbo kit op. 292pk en 400Nm. De auto staat al een paar jaar stil, maar motorisch is die nog top, zelfs met 260.000km.

                                        Ik ben al jaren verliefd op de M103 3.0.

                                        De M104 is leuk, zeker met de Getrag sportversnellingsbak, maar voor everyday use is de M103 beter, soepeler, zoals je zelf zegt.

                                        Een 190 is geen wiebelpaard in de bochten. Als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt, en dat is dat een standaard zestienklepper nogal felle bodyroll heeft in de bochten, heb je op dat punt gelijk. Maar dat maakt hem zeker niet minder stabiel. Die dingen hebben een wegligging waar de meeste hedendaagse auto's nog niet eens in de buurt bij komen...

                                        Mijn vorige auto was een 190E 1.8, met standaard sportonderstel (denk ik, het spul lag iig lager dan een standaard 201). Dat ding was een strijkijzertje. Héél leuk om in bochten te smijten. Relatief weinig bodyroll, en, middels een sportstuurtje, zéér snedig in te sturen.

                                        Mijn volgend project is een 190E 2.0 AMG uit 1983. Dat ding ligt beenhard op de baan. Ik kan niet wachten om dat ding met semi-slicks door de bochtige wegen van LaRoche en Ardenne te sturen.
                                        dju man, jij bent op de hoogte, die biturbokit spreekt mij wel aan, waar haal je zulke toestanden en welk budget moet ik voorzien ?
                                        kan eigenlijk nie echt oordelen over het weggedrag van een 190 omdat ikzelf er nooit een gehad heb, wel af en toe eens me gereden, maar dan haal je niet het onderste uit de kan hé, en kwa "bodyroll" ben ik eigenlijk wel wa gewoon, heb namelijk een van de allerlaatste W126 in 300sel uitvoering, zalig om mee te rijden(vooral op rechte stukken)

                                        hou mij op de hoogte van uw projecten, je bent een liefhebber !

                                        Comment


                                        • Frekkel, zeg eens hoe ik het dashboard van een W211 uit elkaar pleur?
                                          Er zit een vervelende rammel ergens onder dat middelste rooster in en bij de garage doen ze niet echt moeite om er iets aan te doen...
                                          Ook het pano dak rammelt ergens, als je een tip hebt

                                          Comment

                                          Working...
                                          X