Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Een M104 in een 190E 2.6 krijgen is moeilijk. Vooral elektronica-gewijs.
Je bent 100 keer gemakkelijker af als je een M103 3.0 erin steekt. Identiek dezelfde motor als de 2.6 (ook uiterlijk), maar in zo'n lichte auto maken die 28pk's wel een wereld van verschil.
ja en een M103 3.0 die is wel zeer sterk, toen ik nog jonge gast was had ik er zo een in m'n 300E W124, zonder kat, zonder tractiecontrole en zonder ABS, ( geen idee waarom ze zoiets gemaakt hebben) en die was rap en er is nooit iets aan geweest, hij was in feite leuker om mee te rijden dan m'n SL omdat hij meer kracht onderin had, het koetswerk was uiteraard ook veel lichter, en 'k denk wel dat daar nog heel wa pk's meer uit te sleuren zijn dan de povere 188 ,
heeft iemand een idee wat ophanging betreft, want nen 190 is eigenlijk een wiebelpard in de bochten
een 300-24 zou inderdaad moeten passen, maar dan zit je misschien met het probleem dat de straatlegaalheid eraan gaat (of is het énkel voor op circuit?)
Je zit wel met het extra gewicht in de neus, maar niet meer dan een standaard 2.6 normaal.
Alleen staan die motoren zowieso al bekend als niet echt 100% betrouwbaar (koppakking, koeling) en in dat opzicht is de 2.3-16/2.5-16 een stuk betrouwbaarder (hoewel je die natuurlijk ook goed moet onderhouden)
Mijn vader is een grote liefhebber van wagens, en heeft vroeger nog op circuit gereden met een 190E 2.5-16, en toen ie die gecrashed had, heeft hij ergens een 300CE-24 op de kop kunnen tikken, en is daarmee een paar keer op circuit gegaan.
Maar die motor was er snel aan...
Mijn vader is een grote liefhebber van wagens, en heeft vroeger nog op circuit gereden met een 190E 2.5-16, en toen ie die gecrashed had, heeft hij ergens een 300CE-24 op de kop kunnen tikken, en is daarmee een paar keer op circuit gegaan.
Maar die motor was er snel aan...
Hecht jij eigenlijk veel belang aan comfort? Of zou je liever zelf een hardere (lees:sportievere) vering hebben?
Mwa, dat bochtengesjees past toch niet bij de E, dus daar mis ik het niet. De Xsara plakt vrij goed op de weg en is toch erg comfortabel.
Ik haat het als ik tot 0 moet remmen voor een vluchtheuvel, of als ik elke bobbel in de weg voel.
Zoiets zou ik enkel bij een Lotus Elise of een echte sportwagen tolereren, maar bij een gewone dagdagelijkse auto... no thx
Airmatic vind ikzelf een zalige optie op onze CLS. Zou eigenlijk standaard moeten zijn op dit soort auto's. Oneffenheden worden goed weggefilterd, enkel in de comfortstand wiegt de wagen soms wat te hard.
Net de eerste test van de W124 gelezen in Auto&Sport van december 1984. Fak!!
Er wordt gewag gemaakt van een gordijn van pijpjes die de radiator afschermen bij koudstart, om de motor sneller op bedrijfstemperatuur te brengen. Naarmate dit gebeurt worden de pijpjes dunner en kan er naar believen lucht naar de radiator.
Welk principe schuilt hierachter? Foto's?
P.S. "de wagen zou ook beschikbaar worden met een airbag, maar wettelijk wordt dit nog bekeken omdat gordeldracht dan verplicht zou moeten zijn"
Net de eerste test van de W124 gelezen in Auto&Sport van december 1984. Fak!!
Er wordt gewag gemaakt van een gordijn van pijpjes die de radiator afschermen bij koudstart, om de motor sneller op bedrijfstemperatuur te brengen. Naarmate dit gebeurt worden de pijpjes dunner en kan er naar believen lucht naar de radiator.
Welk principe schuilt hierachter? Foto's?
P.S. "de wagen zou ook beschikbaar worden met een airbag, maar wettelijk wordt dit nog bekeken omdat gordeldracht dan verplicht zou moeten zijn"
Zalig, 1984
de 124 had aan de zijkanten vh motorcompartiment kleppen die met een bimetaalsysteem opengingen naar mate de temperatuur steeg, ge moet wel toegeven dat dit in mercedesnormen een revolutionaire auto was hé, mijn ouders hadden er een een 1985 200D in opvolging van nen 240D en da was toch een ganse verbetering hoor, met de rechtsebuitenspiegel die elektrisch verstelbaar was en elektrisch neerklapbare hoofdsteunen een 5de versnelling en ABS,
Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan van deynzeBekijk Berichten
ja en een M103 3.0 die is wel zeer sterk, toen ik nog jonge gast was had ik er zo een in m'n 300E W124, zonder kat, zonder tractiecontrole en zonder ABS, ( geen idee waarom ze zoiets gemaakt hebben) en die was rap en er is nooit iets aan geweest, hij was in feite leuker om mee te rijden dan m'n SL omdat hij meer kracht onderin had, het koetswerk was uiteraard ook veel lichter, en 'k denk wel dat daar nog heel wa pk's meer uit te sleuren zijn dan de povere 188 ,
heeft iemand een idee wat ophanging betreft, want nen 190 is eigenlijk een wiebelpard in de bochten
De M103 is inderdaad een zeer betrouwbare motor... als er zorg voor gedragen wordt. Net als de M104 is ook de koppakking vaak het eerste dat er aan zal mankeren (weliswaar in véél mindere mate), wanneer er respectloos mee wordt geragd.
Wij hebben hierthuis een 300E staan met Mosselman Biturbo kit op. 292pk en 400Nm. De auto staat al een paar jaar stil, maar motorisch is die nog top, zelfs met 260.000km.
Ik ben al jaren verliefd op de M103 3.0.
De M104 is leuk, zeker met de Getrag sportversnellingsbak, maar voor everyday use is de M103 beter, soepeler, zoals je zelf zegt.
Een 190 is geen wiebelpaard in de bochten. Als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt, en dat is dat een standaard zestienklepper nogal felle bodyroll heeft in de bochten, heb je op dat punt gelijk. Maar dat maakt hem zeker niet minder stabiel. Die dingen hebben een wegligging waar de meeste hedendaagse auto's nog niet eens in de buurt bij komen...
Mijn vorige auto was een 190E 1.8, met standaard sportonderstel (denk ik, het spul lag iig lager dan een standaard 201). Dat ding was een strijkijzertje. Héél leuk om in bochten te smijten. Relatief weinig bodyroll, en, middels een sportstuurtje, zéér snedig in te sturen.
Mijn volgend project is een 190E 2.0 AMG uit 1983. Dat ding ligt beenhard op de baan. Ik kan niet wachten om dat ding met semi-slicks door de bochtige wegen van LaRoche en Ardenne te sturen.
De M103 is inderdaad een zeer betrouwbare motor... als er zorg voor gedragen wordt. Net als de M104 is ook de koppakking vaak het eerste dat er aan zal mankeren (weliswaar in véél mindere mate), wanneer er respectloos mee wordt geragd.
Wij hebben hierthuis een 300E staan met Mosselman Biturbo kit op. 292pk en 400Nm. De auto staat al een paar jaar stil, maar motorisch is die nog top, zelfs met 260.000km.
Ik ben al jaren verliefd op de M103 3.0.
De M104 is leuk, zeker met de Getrag sportversnellingsbak, maar voor everyday use is de M103 beter, soepeler, zoals je zelf zegt.
Een 190 is geen wiebelpaard in de bochten. Als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt, en dat is dat een standaard zestienklepper nogal felle bodyroll heeft in de bochten, heb je op dat punt gelijk. Maar dat maakt hem zeker niet minder stabiel. Die dingen hebben een wegligging waar de meeste hedendaagse auto's nog niet eens in de buurt bij komen...
Mijn vorige auto was een 190E 1.8, met standaard sportonderstel (denk ik, het spul lag iig lager dan een standaard 201). Dat ding was een strijkijzertje. Héél leuk om in bochten te smijten. Relatief weinig bodyroll, en, middels een sportstuurtje, zéér snedig in te sturen.
Mijn volgend project is een 190E 2.0 AMG uit 1983. Dat ding ligt beenhard op de baan. Ik kan niet wachten om dat ding met semi-slicks door de bochtige wegen van LaRoche en Ardenne te sturen.
dju man, jij bent op de hoogte, die biturbokit spreekt mij wel aan, waar haal je zulke toestanden en welk budget moet ik voorzien ?
kan eigenlijk nie echt oordelen over het weggedrag van een 190 omdat ikzelf er nooit een gehad heb, wel af en toe eens me gereden, maar dan haal je niet het onderste uit de kan hé, en kwa "bodyroll" ben ik eigenlijk wel wa gewoon, heb namelijk een van de allerlaatste W126 in 300sel uitvoering, zalig om mee te rijden(vooral op rechte stukken)
hou mij op de hoogte van uw projecten, je bent een liefhebber !
Frekkel, zeg eens hoe ik het dashboard van een W211 uit elkaar pleur?
Er zit een vervelende rammel ergens onder dat middelste rooster in en bij de garage doen ze niet echt moeite om er iets aan te doen...
Ook het pano dak rammelt ergens, als je een tip hebt
Comment