Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • wauw wat een knappe kar

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
      Iemand een idee of de achterste schokdempers van een S124 mét Sportline onderstel dezelfde zijn als van een S124 met standaard ophanging?
      Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
      Sachs schrijft dezelfde schokdempers voor.

      Voor vooraan maken ze wel een verschil sportline of niet.

      achteraan enkel standaard, verzwaard of heavy duty
      Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
      S124 heeft vooraan gewone dempers en gewone veren, en achteraan zijn het dempers die hydraulisch 'gevoed' worden om het niveau te regelen. Dat wil ook zeggen dat de achterste veren bij een S124 geen énkele rol spelen in de rijhoogte van de auto. Dat doen de dempers.

      M.a.w. ik kan niet zomaar sportdempers van een 500E achteraan steken.

      Allé dat kan ik wel maar dan moet ik de achterste veren ook vervangen.


      Maar anyway, ik vind bijv. op de site van Sachs schokdempers vooraan voor standaard en sportchassis, maar achterste dempers enkel standaard chassis. Vreemd denk ik dan, als je een Sportline T-modell hebt, en je wil nieuwe dempers bestellen...


      Sportline heeft enkel kortere en dus stijvere veren. Schokdempers zijn dezelfde voor sportline en non-sportline modellen...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
        16" 7.5J ET 40 AMG's op een 124 T



        Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
        'k heb hem eens oranje pinkers gesoept.


        Tjoening



        'k had zoiets in mijn hoofd maar 't lijkt maar mottig.

        Comment


        • de velgen zijn mss nog leuke tjoening, maar die grill past niet op die kleur

          Comment


          • Zolang de pinkers oranje zijn mag alles.

            Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
            Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
              de velgen zijn mss nog leuke tjoening, maar die grill past niet op die kleur
              Inderdaad.

              Paintjob bij Gio


              Comment


              • hoe bagger is dat gedaan?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                  Bonanza is overrated.
                  Hoe vermijd jij dat dan?
                  Ik probeer dat ook maar soms is het onvermijdelijk.
                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                  Comment


                  • gewoon rustig met je rechterpedaal omspringen

                    Comment


                    • bonanza is idd overrated
                      maar hjet kostte bijna wel oudi zijn amerikaans avontuur

                      maar het is er wél, zeker bij benzen

                      ik snap niet gere dat jij er last van hebt, met je fluwelen voet

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                        Hoe vermijd jij dat dan?
                        Ik probeer dat ook maar soms is het onvermijdelijk.
                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        gewoon rustig met je rechterpedaal omspringen

                        Ja, vooral een heel goede afstemming van de bediening tussen rechtse en linkse pedaal.


                        Mijn auto is het gevoeligst voor bonanza in de file, en dan met name als je heel traag moet aanschuiven.

                        Eén oplossing is geconcentreerd omgaan met koppeling en gaspedaal, vooral gaspedaal als je al gekoppeld hebt en terug moet vertragen in 1ste.
                        Een andere oplossing is hem in tweede laten staan. Ben je niet zo heel vinnig, maar wel pakken gemakkelijker te bedienen als je reeds gekoppeld hebt.

                        Moeilijk om zo uit te leggen.


                        Denk ook wel dat het bij mijn auto al komt door de speling op het diff.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                          Ja, vooral een heel goede afstemming van de bediening tussen rechtse en linkse pedaal.


                          Mijn auto is het gevoeligst voor bonanza in de file, en dan met name als je heel traag moet aanschuiven.

                          Eén oplossing is geconcentreerd omgaan met koppeling en gaspedaal, vooral gaspedaal als je al gekoppeld hebt en terug moet vertragen in 1ste.
                          Een andere oplossing is hem in tweede laten staan. Ben je niet zo heel vinnig, maar wel pakken gemakkelijker te bedienen als je reeds gekoppeld hebt.

                          Moeilijk om zo uit te leggen.


                          Denk ook wel dat het bij mijn auto al komt door de speling op het diff.
                          ²²²

                          ik heb er relatief weinig last van, ook alleen als ik in eerste heel licht op m'n gas ga, of op het gas ga en hem terug laat uitbollen.
                          Oplossing is ofwel terug ontkoppelen, ofwel de aandrijflijn zwaar belasten door veel gas te geven.... ofwel de eerste overslaan. Die laatste is de meest comfy oplossing

                          Comment


                          • csq was daar uubergevoelig voor in het filerijden. laten kruipen in z'n eerste deed die echt niet graag. 200T deed dat allemaal niets, nooit schokken, en stq is randgevalletje, heel soms durft die een hikje geven.

                            oude naften

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                              csq was daar uubergevoelig voor in het filerijden. laten kruipen in z'n eerste deed die echt niet graag. 200T deed dat allemaal niets, nooit schokken, en stq is randgevalletje, heel soms durft die een hikje geven.

                              oude naften
                              200T had geen cardan naar achteren lopen hé.... dat doet volgens mij al veel.

                              Comment


                              • goh dat is duidelijk een motortrekje lijkt me, vooral afhankelijk van ontsteking op die toeren, eventueel icm nokkenassen ofzo.

                                Die 2.0 16v GTI van in kallo had ook bonanza bij het manouvreren, maar heel rustig en met weinig 'amplitude'.
                                Oh boy dat blokje

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                  goh dat is duidelijk een motortrekje lijkt me, vooral afhankelijk van ontsteking op die toeren, eventueel icm nokkenassen ofzo.

                                  Die 2.0 16v GTI van in kallo had ook bonanza bij het manouvreren, maar heel rustig en met weinig 'amplitude'.
                                  Oh boy dat blokje
                                  rustig omdat dat ding waarschijnlijk een licht vliegwiel had en de motor heel volgzaam was ofzo?

                                  klonk inderdaad leuk. multikleppers en toeren maken

                                  Comment


                                  • Niet alleen motorkarakter maar ook 'zwaarte' van de aandrijflijn en eventuele spelingen dragen bij tot bonanza-effect.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                                      rustig omdat dat ding waarschijnlijk een licht vliegwiel had en de motor heel volgzaam was ofzo?

                                      klonk inderdaad leuk. multikleppers en toeren maken
                                      Die ABF blokken hebben al de agressiefste inlaatnokkenas (226°), dus t'is logisch dat die wat meer pendelend draaien.

                                      Motor was bij korte gasstoten best rustig, maar vanaf dat beetje meer kwam het in leven met verrassend veel koppel (beter dan ze doen uitschijnen, hoewel de eigenaar zegt dat die carbon filter merkelijk verschil geeft).

                                      Binnenkort m'n eigen 16V, en weet al alles over hoe je die gestricteerde STW/DTM-blokjes in een Compi terug meer poeier moet geven

                                      Comment


                                      • WTF? 16V

                                        In welke kas?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                          WTF? 16V

                                          In welke kas?
                                          Oudi 80, glaube ich.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X