wauw wat een knappe kar
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MERCEDES-BENZ Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenIemand een idee of de achterste schokdempers van een S124 mét Sportline onderstel dezelfde zijn als van een S124 met standaard ophanging?Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenSachs schrijft dezelfde schokdempers voor.
Voor vooraan maken ze wel een verschil sportline of niet.
achteraan enkel standaard, verzwaard of heavy dutyOorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenS124 heeft vooraan gewone dempers en gewone veren, en achteraan zijn het dempers die hydraulisch 'gevoed' worden om het niveau te regelen. Dat wil ook zeggen dat de achterste veren bij een S124 geen énkele rol spelen in de rijhoogte van de auto. Dat doen de dempers.
M.a.w. ik kan niet zomaar sportdempers van een 500E achteraan steken.
Allé dat kan ik wel maar dan moet ik de achterste veren ook vervangen.
Maar anyway, ik vind bijv. op de site van Sachs schokdempers vooraan voor standaard en sportchassis, maar achterste dempers enkel standaard chassis. Vreemd denk ik dan, als je een Sportline T-modell hebt, en je wil nieuwe dempers bestellen...
Sportline heeft enkel kortere en dus stijvere veren. Schokdempers zijn dezelfde voor sportline en non-sportline modellen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten16" 7.5J ET 40 AMG's op een 124 T
Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten'k heb hem eens oranje pinkers gesoept.
Tjoening
'k had zoiets in mijn hoofd maar 't lijkt maar mottig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtende velgen zijn mss nog leuke tjoening, maar die grill past niet op die kleur
Paintjob bij Gio
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenBonanza is overrated.
Ik probeer dat ook maar soms is het onvermijdelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenHoe vermijd jij dat dan?
Ik probeer dat ook maar soms is het onvermijdelijk.Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtengewoon rustig met je rechterpedaal omspringen
Ja, vooral een heel goede afstemming van de bediening tussen rechtse en linkse pedaal.
Mijn auto is het gevoeligst voor bonanza in de file, en dan met name als je heel traag moet aanschuiven.
Eén oplossing is geconcentreerd omgaan met koppeling en gaspedaal, vooral gaspedaal als je al gekoppeld hebt en terug moet vertragen in 1ste.
Een andere oplossing is hem in tweede laten staan. Ben je niet zo heel vinnig, maar wel pakken gemakkelijker te bedienen als je reeds gekoppeld hebt.
Moeilijk om zo uit te leggen.
Denk ook wel dat het bij mijn auto al komt door de speling op het diff.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenJa, vooral een heel goede afstemming van de bediening tussen rechtse en linkse pedaal.
Mijn auto is het gevoeligst voor bonanza in de file, en dan met name als je heel traag moet aanschuiven.
Eén oplossing is geconcentreerd omgaan met koppeling en gaspedaal, vooral gaspedaal als je al gekoppeld hebt en terug moet vertragen in 1ste.
Een andere oplossing is hem in tweede laten staan. Ben je niet zo heel vinnig, maar wel pakken gemakkelijker te bedienen als je reeds gekoppeld hebt.
Moeilijk om zo uit te leggen.
Denk ook wel dat het bij mijn auto al komt door de speling op het diff.
ik heb er relatief weinig last van, ook alleen als ik in eerste heel licht op m'n gas ga, of op het gas ga en hem terug laat uitbollen.
Oplossing is ofwel terug ontkoppelen, ofwel de aandrijflijn zwaar belasten door veel gas te geven.... ofwel de eerste overslaan. Die laatste is de meest comfy oplossing
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtencsq was daar uubergevoelig voor in het filerijden. laten kruipen in z'n eerste deed die echt niet graag. 200T deed dat allemaal niets, nooit schokken, en stq is randgevalletje, heel soms durft die een hikje geven.
oude naften
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtengoh dat is duidelijk een motortrekje lijkt me, vooral afhankelijk van ontsteking op die toeren, eventueel icm nokkenassen ofzo.
Die 2.0 16v GTI van in kallo had ook bonanza bij het manouvreren, maar heel rustig en met weinig 'amplitude'.
Oh boy dat blokje
klonk inderdaad leuk. multikleppers en toeren maken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichtenrustig omdat dat ding waarschijnlijk een licht vliegwiel had en de motor heel volgzaam was ofzo?
klonk inderdaad leuk. multikleppers en toeren maken
Motor was bij korte gasstoten best rustig, maar vanaf dat beetje meer kwam het in leven met verrassend veel koppel (beter dan ze doen uitschijnen, hoewel de eigenaar zegt dat die carbon filter merkelijk verschil geeft).
Binnenkort m'n eigen 16V, en weet al alles over hoe je die gestricteerde STW/DTM-blokjes in een Compi terug meer poeier moet geven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenWTF? 16V
In welke kas?
Comment
Comment