Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
    een 290TD in een 190 dat moet vet zijn
    Een 250 Turbodiesel multiklepper, dat zie ik wel zitten in een 190, die gaat lekkerder in de toeren dan zo'n directe injectie
    Die letzten Worte ...
    ... eines Diesel-Fahrers:
    "Lieber tot, als Schwung verlieren"
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
    W201 BENZIN

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan van deynze Bekijk Berichten
      volgens mij past een mtor van de eerst 290 turbo perfect in uw 190, da's ook een 5cilinder en ook de motor van een bestelwagen zoals een 310 zijn dezelfde blokken maar door de grotere boring 100cc per cilinder meer= meer koppel, in combinatie met een achteras met kortere verhouding..................zo creeerden wij vroeger auto's die heel pittig accelereerden
      Vet!


      Ik rij wel niet met een 190 maar met een 250, zie onderschrift.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan van deynze Bekijk Berichten
        volgens mij past een mtor van de eerst 290 turbo perfect in uw 190, da's ook een 5cilinder en ook de motor van een bestelwagen zoals een 310 zijn dezelfde blokken maar door de grotere boring 100cc per cilinder meer= meer koppel, in combinatie met een achteras met kortere verhouding..................zo creeerden wij vroeger auto's die heel pittig accelereerden


        Juij, ik zal de motor erinsteken, jij de kabelboom?




        Volgens mij is een 290 daarin droppen véél te overdreven en overbodig werk.


        Zoek een 2.5 Turbodiesel blok, en die kan je gemakkelijk opvoeren richting 180pk.

        Geen elektronica zever, gewoon plain en simpel.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
          Juij, ik zal de motor erinsteken, jij de kabelboom?




          Volgens mij is een 290 daarin droppen véél te overdreven en overbodig werk.


          Zoek een 2.5 Turbodiesel blok, en die kan je gemakkelijk opvoeren richting 180pk.

          Geen elektronica zever, gewoon plain en simpel.
          de eerste 290 TD's waren zonder elektronica, maar idd een 250 td multiklepper is zeker en vast ok , heb zo een Cbreak gehad 250 20 kleppen , turbo intercooler, daar is volgens mij een grotere turboop te monteren en aangezien het een lijnpomp is is er daar ook nog heel wat meer uit te halen
          go for it

          Comment


          • zelfs de 12 klepper is al heel erg goed romig

            Comment


            • matteo/steve, er is net iemand geweest voor m'n uitlaat. Z'n zoon heeft een 190 2.5-16, en is van Sint-Niklaas. En ik schatte de papie (zoontje was er niet bij) ergens eind in de 40, dus die zoon moet van onze leeftijd zijn.... ken je daar zo iemand?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                matteo/steve, er is net iemand geweest voor m'n uitlaat. Z'n zoon heeft een 190 2.5-16, en is van Sint-Niklaas. En ik schatte de papie (zoontje was er niet bij) ergens eind in de 40, dus die zoon moet van onze leeftijd zijn.... ken je daar zo iemand?
                ja HALLO!

                vet

                onbekend iig, heb hier nog nooit een 16v zien rondrijden.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                  ja HALLO!

                  vet

                  onbekend iig, heb hier nog nooit een 16v zien rondrijden.
                  ok.

                  Kerel is iig met lege handen naar huis mogen gaan. Bagger voor hem

                  Comment


                  • waarom ?

                    Comment


                    • maal 2

                      Comment


                      • nieuwprijs zou ergens dicht tegen de 1000€ zitten, uitlaat is nauwelijks gebruikt (paar keer getest, iig niet door mij)
                        Ik vroeg nu 350€ op kapaza. Wat me dus al niet overdreven lijkt.
                        En m'n advertentie is ook vrij duidelijk: gemaakt voor een katloze 2.5-16, moet nog een flens aan gelast worden om hem op het spruitstuk te laten passen.

                        Die gast stuurt een mail, voor 150€ wil hij er om komen. Tsja, ok, die markt hier is toch heel klein dus stuur ik met enige tegenzin terug dat ik akkoord ben. Ik hoor er een week niets meer van.... dan stuurt ie terug, 'ik geef nog 100€, want ik heb eens nagevraagd en zo'n flens er op lassen kost toch ook al rap zo'n 100€.
                        Ik stuur dus terug dat ik 100€ redelijk ridicuul vind voor een inox uitlaatlijn voor een wagen die al rap 5000€ of meer waard is.... hij mag langskomen maar onder de 150 krijgt hij hem niet mee.

                        Nu belde die pa dat 'm eens kwam zien.
                        'hoe, daar zit geen kat op?'
                        'ja, maar daar moet nog een flens opgelast worden?'
                        gaat een kwartier met z'n zoon bellen....
                        'voor 100 euro pak ik 'm mee'
                        dag

                        Comment


                        • ach, antiek is mooi later in je living

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            ach, antiek is mooi later in je living
                            't is dat hé.



                            neen, maar je moet een beetje fair blijven. Ik heb niets tegen afbieden, maar er zijn grenzen. VP 350, en afgesproken 150 (wat al écht weinig is), dan moet je niet nog eens afkomen met 100€.

                            Dan maak ik er nog liever een reuze waterpijp van. Ofzo

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                              't is dat hé.



                              neen, maar je moet een beetje fair blijven. Ik heb niets tegen afbieden, maar er zijn grenzen. VP 350, en afgesproken 150 (wat al écht weinig is), dan moet je niet nog eens afkomen met 100€.

                              Dan maak ik er nog liever een reuze waterpijp van. Ofzo
                              Hou die toch gewoon bij! Ooit koop je je toch terug een 16 kleppertje ... hint hint
                              Die letzten Worte ...
                              ... eines Diesel-Fahrers:
                              "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                              ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                              W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                              W201 BENZIN

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                                Hou die toch gewoon bij! Ooit koop je je toch terug een 16 kleppertje ... hint hint
                                dat ook

                                Comment


                                • tsss sint-niklazenaren

                                  groot gelijk, en ik zou hem ook bijhouden

                                  Comment



                                  • is dit een amerikaan ?

                                    Comment


                                    • Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                                        is dit een amerikaan ?
                                        Of aftermarket stootstrips.

                                        Maar gok maar op amerikaan ja.

                                        Comment


                                        • Ik heb een vraagje: een e-klasse, huidige generatie, maar prefacelift, is die wat zwak aan zijn koppeling (breuk)? Of is dat geen gekend probleem?
                                          __________________________

                                          2015 Volvo V60 D2 aut.
                                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                          Comment

                                          Working...
                                          X