Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Een tijdje geleden gespot
    2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

    Comment


    • Jos heeft blijkbaar al een vervanger voor zijn SL65 :









      Facelift valt heel goed mee dus irl, die kont is superagressief

      Maar wtf moeten die grijze el cheapo dingen voorstellen
      't was echt net of er auto 5 tjoening opgeplakt was

      Mercedes toch...
      Bijgevoegde Bestanden

      Comment


      • De Jos z'n kar heeft wel een hoog sjaloekie gehalte.

        Comment


        • 't Is nochtans standaard zo

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
            't Is nochtans standaard zo
            Benz = sjaloekie merk

            Comment


            • Alleen wanneer ze 4j of ouder zijn.

              Comment


              • Mercedes: 20% minder botsen met afstandsradar

                woensdag 25 juni 2008
                Natuurlijk als een der eersten bracht Mercedes-Benz de intelligente cruise control Distronic. Drie jaar geleden groeide dit uit tot Distronic Plus, compleet met Brake Assist Plus. Uitvoerig ongevalsonderzoek in Duitsland wijst nu de waarde van deze elektronische systemen uit: twintig procent minder kop-staartbotsingen! Vanaf volgend jaar biedt een nieuw systeem nóg meer hulp.


                Adaptieve cruise control kan tegenwoordig ook tot aan stilstand van de auto werken, en daarmee ook in file- en stadsverkeer.

                Sinds enkele jaren loopt in Duitsland een door de overheid opgezette ongevalsanalyse, genaamd GIDAS. Gegevens hieruit gebruikten technici van Mercedes om te berekenen hoeveel aanrijdingen niet gebeurd zouden zijn als de slachtoffers Distronic en Brake Assist Plus aan boord hadden gehad.
                Daartoe is het precieze verloop van ruim 800 kop-staartaanrijdingen uitgeplozen. Vandaar dat Mercedes hier niet meer spreekt van een schatting, maar een aardig hard cijfer. Radar-ondersteunde afstandsbewakers hadden 20% van die kop-staarttreffens voorkomen, en bij een kwart van de niet meer vermijdbare botsingen veel schade bespaard.


                De eerste adaptieve cruise controls werkten alleen met radar voor de lange afstand. Extra sensoren, zoals een ander type radar, zijn nodig voor de nabijbewaking.


                Dubbele radar
                Voordat we allemaal veiliger zitten achter een intelligente, adaptieve cruise control zal echter nog wel even duren. Bij de Plus-systemen van Mercedes komen twee radars kijken, en dat is nogal kostbaar.
                Het oorspronkelijke Distronic heeft alleen een 77 GHz radar, voor de lange afstand. Die heeft maar een kleine ‘zichthoek’ van een graad of tien, onvoldoende om op kortere afstanden betrouwbaar voorliggers te detecteren. Dus werkt Distronic niet bij lage snelheden, zoals in stads- en fileverkeer.
                Met een 24 GHz radar erbij werkt Distronic wél vanaf 0 km/h. Feitelijk gaat het zelfs om drie radars, één voor de lange afstand in het midden van de auto, en twee korte-afstandsradars in de bumperhoeken.

                Remassistent opgewaardeerd
                Nog mooier wordt het door koppeling van korte-afstandsradar aan de noodremassistent BAS. Een gewone BAS, waar Mercedes ook al als eerste mee kwam, versterkt bij plotseling remmen de remwerking naar maximale vertraging. Onafhankelijk of de rijder hard genoeg op de rem trapt.
                Met radarafstandsbewaking ‘ziet’ BAS aankomen wanneer een noodstop nodig zal zijn. Nog voor het rempedaal aangeraakt wordt bereidt Brake Assist Plus maximale remkracht voor. Hij drukt de remmen vast iets aan, en geeft bij een niet zo snelle remreactie van de bestuurder de volle remkracht.
                Juist bij kort achter elkaar rijden in druk verkeer, met de grootste kans op kop-staartbotsingen, remt Distronic Plus af om voldoende afstand te bewaren. BAS Plus levert desnoods een paar fracties van seconden eerdere noodstop. Nu tonen praktijkcijfers dus dat het echt uitmaakt.


                Distronic Plus gebruikt extra 24 GHz radars die achter de bumper zijn ingebouwd. Een alternatief voor de korte afstand zijn ultrasoonsensoren, of een camera met beeldanalyse.

                Blijven opletten
                De volgende stap zet Mercedes met Attention Assist, leverbaar vanaf 2009. Het is geen primeur, want het lijkt sterk op het reeds door Volvo gelanceerde Driver Alert Control.
                Een aantal toch al voorhanden sensors houdt het rijgedrag van de bestuurder bij. Aan onregelmatigheden daarin herkent het systeem mogelijk concentratieverlies door vermoeidheid. Net als bij Volvo verschijnt dan een waarschuwing op het dashboard, dat het verstandig zou zijn een rijpauze te houden.
                Ook dat zou zijn uitwerking vooral in druk verkeer niet moeten missen. Juist dan is volle concentratie vereist. Het zou mooi zijn als ook daar harde cijfers van boven water kwamen. Neemt de bestuurder die aangeraden pauzes daadwerkelijk, en daalt het aantal aanrijdingen bewijsbaar? We zijn benieuwd.

                Peter Fokker (Redactie Auto & Motor TECHNIEK)
                Nice

                Kan je met alle gemak lekker slapen op de snelweg

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                  Jos heeft blijkbaar al een vervanger voor zijn SL65 :









                  Facelift valt heel goed mee dus irl, die kont is superagressief

                  Maar wtf moeten die grijze el cheapo dingen voorstellen
                  't was echt net of er auto 5 tjoening opgeplakt was

                  Mercedes toch...


                  Wat een foorbak.

                  Comment


                  • als die nou nog netjes stond viel het minder op

                    Comment


                    • wie kiest nou nog een donkere kleur ?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                        Wat een foorbak.
                        ik heb net een paar SL'en gepost in het cabrio days topic, van uit de tijd dat mercedes nog knappe wagens bouwde!

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          wie kiest nou nog een donkere kleur ?
                          Waarom steken ze die rommel in speelgoed sci fi space grijs?

                          Comment


                          • Vandaag 8 witte Mercedes C klasse's met AMG pack gezien in NL (ééntje was een Belg)
                            Ik dacht dat die dingen exclusief waren .

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                              Waarom steken ze die rommel in speelgoed sci fi space grijs?
                              Heb je het over die zijroostertjes? Idd, dat vind ik ook niet zo mooi.

                              Of heb je het over die diffusor? Dat lijkt me net zoals bij de facelift ML63 zoals een spiegel. (optie ofzo?)

                              2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                              2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                              2012-...
                              '07 BMW 118d

                              Comment


                              • Zijroosters én diffusor, alle 2 in van die rommel plastic...

                                Comment


                                • Volgens mij had die SL 63 AMG die bij EMA stond dat meegespoten in koetswerkkleur.

                                  Comment


                                  • Zou pakken beter zijn in ieder geval.

                                    *edit:
                                    Nee, zou standaard moeten zijn gewoon.

                                    Comment


                                    • Gisteren een zilveren SL 65 AMG gezien. Lekkere sound, ook al vertrok hij maar kalmpjes. De snuit op zich vind ik bruut, maar de achterkant is me te sjonnie. En best dat hij in het zilver was, dan vielen die grijze dingen zo niet op.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                        Zou pakken beter zijn in ieder geval.

                                        *edit:
                                        Nee, zou standaard moeten zijn gewoon.
                                        Begin niet over dingen die standaard zouden moeten zijn, want dan staat dit topic direct vol

                                        Comment


                                        • Da's al deftig:

                                          De lichte teleurstelling dat de 722 niet voor het aantal pk’s stond, had Renntech al eens opgelost. Met de introductie van de SLR PKG2 gaat Renntech een klein stapje verder. Achttien pk extra lijkt een kleine stap, maar vermogen heb je nooit genoeg, dus wij worden er wel blij van. Renntech lanceert bovendien een drietal […]

                                          Comment

                                          Working...
                                          X