Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
aan de mede merklovers: m'n R129 moet eens in orde gezet worden en deze winter moet het gebeuren.
Wat staat er op de planning:
- koppaking (gekend SL320 probleem, lekt zo'n klein druppeltje per week, maar nu zweet hij ook wat)
- nieuw stoffen dak (na 200k km mag dat wel eens zeker, de stiksels aan de plexi beginnen los te komen)
- carrosserie-herstellingen: links- en rechts-achter zijn er kleine schaaf-wonden wegens onoplettende parkeerders die wegrijden zonder iets achter te laten
- misschien een respray wegens heel wat steenslag
Wat zou elk onderdeel mogen kosten, realistisch gezien ?
Daarnet nog eens even met de C220 D van mijn schoonbroer gereden.
Wat een zalige motor eigenlijk
Loom als de pest, maar fak zo onvermoeibaar en soepel
Geen enkele versnelling is hem te veel, te lage toeren, 5200 toeren, maakt allemaal niet uit, dat ding baggert er wel doorheen, zalig
De Xsara zijn motor is wel vinniger, maar die 220d is echt ongelofelijk als het op soepelheid aankomt, dat ding is echt niet nukkig te noemen.
Alleen wat rumoerig, de motor is erg duidelijk aanwezig in het interieur
En de klikklak versnellingsbak blijf ik een kutding vinden, ook al kan ik er veel beter mee overweg dan vroeger. En het stuur zwalpt alle kanten uit. En de remmen zijn stront.
Mag wel na 230k km
Mercedes
Ik zou het niet erg vinden om dagelijks met zo'n ding te baggeren
Heb ik ook gehad zo'n 220D, vond het eigenlijk best wel een toerentalgeile motor (voor een diesel ). Eigenlijk is zoiets leuker dan een turbo vind ik nog altijd ... maar ja, die was te klein voor ons, dus break gekocht.
Die letzten Worte ...
... eines Diesel-Fahrers:
"Lieber tot, als Schwung verlieren"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ W201/S123/S202 DIESEL(power)ED W201 BENZIN
aan de mede merklovers: m'n R129 moet eens in orde gezet worden en deze winter moet het gebeuren.
Wat staat er op de planning:
- koppaking (gekend SL320 probleem, lekt zo'n klein druppeltje per week, maar nu zweet hij ook wat)
- nieuw stoffen dak (na 200k km mag dat wel eens zeker, de stiksels aan de plexi beginnen los te komen)
- carrosserie-herstellingen: links- en rechts-achter zijn er kleine schaaf-wonden wegens onoplettende parkeerders die wegrijden zonder iets achter te laten
- misschien een respray wegens heel wat steenslag
Wat zou elk onderdeel mogen kosten, realistisch gezien ?
- Koppakking: hangt er van af enkel de dichting (enkele 100den euro's werk incl.) of de hele bovenblok (enkele 1000den euro's).
- carrosserie (indien enkel de achterbumper moet herspoten worden dan kom je wel toe met een 250 euro)
- het dak: ik heb eens prijs gevraagd om enkel de ruitjes te vervangen en dat was 500 euro maar een volledig dak was rond de 1.500 euro als ik mij goed herinner).
-een respray: een paar duizend euro.
Je moet voor jezelf natuurlijk uitmaken of het die kosten waard is.
- Zolang je niet wekelijks een bus olie of water moet bijkappen is het koppakking-probleem eigenlijk nog geen probleem.
- Is de kap lek?
- storen de geschaarde bumpers (want dat komt toch terug)
-Steenslag is vooral de motorkap veronderstel ik dus eventueel enkel deze laten herspuiten.
- Koppakking: hangt er van af enkel de dichting (enkele 100den euro's werk incl.) of de hele bovenblok (enkele 1000den euro's).
- carrosserie (indien enkel de achterbumper moet herspoten worden dan kom je wel toe met een 250 euro)
- het dak: ik heb eens prijs gevraagd om enkel de ruitjes te vervangen en dat was 500 euro maar een volledig dak was rond de 1.500 euro als ik mij goed herinner).
-een respray: een paar duizend euro.
Je moet voor jezelf natuurlijk uitmaken of het die kosten waard is.
- Zolang je niet wekelijks een bus olie of water moet bijkappen is het koppakking-probleem eigenlijk nog geen probleem.
- Is de kap lek?
- storen de geschaarde bumpers (want dat komt toch terug)
-Steenslag is vooral de motorkap veronderstel ik dus eventueel enkel deze laten herspuiten.
tot over een maand of 2 was het een druppelke. Nu is het meer een gezweet Onder de auto ligt een vettige zweetplek, geen olieplekjes meer.
Heb al enkele quotes gekregen voor dak. tussen 600 en 800 euro voor het dak zelf, plaatsing zo'n 3 uurtjes.
Is een respray zo duur ?
't zijn niet de bumpers achteraan die schade hebben, maar er net boven zal eens een fototje nemen.
tot over een maand of 2 was het een druppelke. Nu is het meer een gezweet Onder de auto ligt een vettige zweetplek, geen olieplekjes meer.
Heb al enkele quotes gekregen voor dak. tussen 600 en 800 euro voor het dak zelf, plaatsing zo'n 3 uurtjes.
Is een respray zo duur ?
't zijn niet de bumpers achteraan die schade hebben, maar er net boven zal eens een fototje nemen.
Bij een heel goede carrossier vragen ze 2500 voor een auto te herlakken, op voorwaarde dat er geen deuken en roest ed. zijn.
Voor m'n 190 had ik iemand die hem voor 700 prepareerde (demonteren, deuken uithalen, evt. roest wegwerken, plamuren, schuren, afplakken, grondlak), en dan 700 voor hem goed te spuiten. Op voorwaarde dat de wagen, de bumpers en de zijlijsten in één spuitcabine pasten, anders kwam er nog zo'n 200 bij....
Bij een heel goede carrossier vragen ze 2500 voor een auto te herlakken, op voorwaarde dat er geen deuken en roest ed. zijn.
Voor m'n 190 had ik iemand die hem voor 700 prepareerde (demonteren, deuken uithalen, evt. roest wegwerken, plamuren, schuren, afplakken, grondlak), en dan 700 voor hem goed te spuiten. Op voorwaarde dat de wagen, de bumpers en de zijlijsten in één spuitcabine pasten, anders kwam er nog zo'n 200 bij....
Dat valt eigenlijk goed mee .
Als ik met mijn 328 blijf rijden neem ik het zeker in overweging.
Comment